text_structure.xml
22.2 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
<xi:include href="PPC_header.xml" />
<TEI>
<xi:include href="header.xml" />
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#ZbigniewDolata">Otwieram posiedzenie Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Na podstawie listy obecności stwierdzam kworum. Porządek dzienny posiedzenia został państwu doręczony. Czy ktoś ma uwagi do zaproponowanego porządku obrad?</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#StanisławStec">Proponuję uzupełnienie porządku obrad o czwarty punkt – rozpatrzenie rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o grupach producenckich.</u>
<u xml:id="u-2.1" who="#StanisławStec">To jest bardzo ważny projekt, ponieważ dokonuje się w nim zmian ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Ta ustawa powinna być przyjęta jeszcze w tym roku, w przeciwnym razie zmiany podatkowe nie będą mogły wejść w życie od 1 stycznia 2007 r. Nie wiem, dlaczego tak ważny projekt nie jest rozpatrywany dzisiaj, co pozwoliłoby przeprowadzić drugie i trzecie czytanie jeszcze w trakcie obecnego posiedzenia Sejmu.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#ZbigniewDolata">Projektem ustawy dotyczącym grup producentów rolnych Komisja zajmie się w czwartek. W związku z tym nie uważam, aby istniała potrzeba rozszerzenia dzisiejszego porządku obrad.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#StanisławStec">Proszę o przegłosowanie mojego wniosku.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#ZbigniewDolata">Przystępujemy do głosowania.</u>
<u xml:id="u-5.1" who="#ZbigniewDolata">Kto z państwa jest za przyjęciem wniosku posła Stanisława Steca o uzupełnienie porządku obrad o punkt poświęcony rozpatrzeniu projektu ustawy o zmianie ustawy o grupach producenckich?</u>
<u xml:id="u-5.2" who="#ZbigniewDolata">Stwierdzam, że, przy 2 głosach za, 12 przeciw i 2 wstrzymujących się, Komisja odrzuciła ten wniosek.</u>
<u xml:id="u-5.3" who="#ZbigniewDolata">Przystępujemy do rozpatrzenia pierwszego punktu porządku obrad – pierwsze czytanie rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o Agencji Rynku Rolnego i organizacji niektórych rynków rolnych (druk nr 1112). Proszę pana ministra Marka Chrapka o uzasadnienie projektu.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#MarekChrapek">Projektowana nowelizacja ma na celu rozszerzenie zakresu zadań realizowanych przez Agencję Rynku Rolnego o udzielanie dopłat z tytułu użycia kwalifikowanego materiału siewnego lub materiału używanego do sadzenia w gospodarstwach rolnych. Ustawa określa zasady udzielania dopłat do materiału siewnego w ramach pomocy de minimis oraz pomocy dla producentów rolnych, którzy w 2006 r. ponieśli szkody w uprawach spowodowane suszą.</u>
<u xml:id="u-6.1" who="#MarekChrapek">Zgodnie z propozycjami zawartymi w projektowanej ustawie, Agencja Rynku Rolnego na wniosek producentów rolnych będzie udzielała dopłat z tytułu zużytego do siewu lub sadzenia materiału siewnego. W projekcie ustawy określono zasady udzielania takich dopłat – będą udzielane do powierzchni gruntów ornych, obsianych lub obsadzonych materiałem siewnym kategorii „elitarny” lub „kwalifikowany”. Wysokość dopłat będzie obliczana poprzez iloczyn powierzchni gruntów obsianych lub obsadzonych właściwym materiałem siewnym i stawek dopłat do jednego hektara. Dopłatami będą objęte ważne gospodarczo gatunki roślin, których produkty stanowią podstawowy surowiec przeznaczony do spożycia bezpośredniego lub przetwórstwa. Między innymi chodzi o zboża, takie jak: pszenica, jęczmień, pszenżyto, żyto, a także o ziemniaki i rośliny strączkowe. Wykaz gatunków roślin uprawnych objętych dopłatami oraz stawki dopłat zostaną określone w rozporządzeniu Rady Ministrów.</u>
<u xml:id="u-6.2" who="#MarekChrapek">Dopłata w ramach pomocy de minimis jest zgodna z rozporządzeniem Komisji Europejskiej. Ogólna kwota pomocy przeznaczonej dla przedsiębiorstw z sektora rolnego nie może przekroczyć 3 tys. euro w okresie trzech lat. Dlatego też podmioty ubiegające się o pomoc de minimis będą zobowiązane do przedstawienia wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy wszystkich zaświadczeń o pomocy, jaką otrzymały w ciągu ostatnich trzech lat. Agencja Rynku Rolnego będzie wydawać beneficjantowi zaświadczenie stwierdzające, że udzielona pomoc publiczną jest pomocą de minimis w rolnictwie. Taka pomoc nie podlega procedurze notyfikacji.</u>
<u xml:id="u-6.3" who="#MarekChrapek">Druga część pomocy to dopłaty z tytułu zużytego materiału siewnego lub sadzeniowego kategorii „elitarny” lub „kwalifikowany” udzielone w ramach pomocy dla producentów, którzy w 2006 r. ponieśli szkody w uprawach spowodowane suszą. Tego rodzaju pomoc wymaga notyfikacji. Zasady i warunki udzielania tej pomocy będą takie same, jak w przypadku producentów, którzy ubiegają się o pomoc de minimis. Ponadto producenci będą musieli przedstawić protokół oszacowania strat wydany przez komisję powołaną przez wojewodę (dopłaty będą przyznane, jeśli w gospodarstwie szkoda w uprawach spowodowana suszą wyniosła powyżej 30%), jak również kopię decyzji wydanej przez kierownika ośrodka pomocy społecznej o udzielenie pomocy na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie szczególnych warunków realizacji programu pomocy dla gospodarstw rolnych w celu złagodzenia skutków suszy. Termin składania wniosków oraz termin i sposób wypłaty dopłat określi minister rolnictwa i rozwoju wsi w drodze rozporządzenia.</u>
<u xml:id="u-6.4" who="#MarekChrapek">Tego rodzaju pomoc wymaga notyfikacji i dlatego 18 sierpnia 2006 r. projekt rozporządzenia został przedłożony Komisji Europejskiej. Do tej pory nie znamy ostatecznego stanowiska Komisji Europejskiej w tej sprawie. Projektowane rozwiązania nie będą mogły wejść w życie do czasu wydania przez Komisję Europejską decyzji uznającej taką pomoc. Producent rolny, który skorzysta z pomocy udzielonej w ramach pomocy dla gospodarstw w celu złagodzenia skutków suszy będzie mógł w kolejnych latach skorzystać z dopłat z tytułu zużytego do siewu lub sadzenia materiału w ramach pomocy de minimis. W efekcie stosowania tego wsparcia można spodziewać się poprawy jakości surowców roślinnych wprowadzonych do obrotu. Ponadto wprowadzenie dopłat może spowodować zwiększenie zużycia kwalifikowanego materiału siewnego do 20%, co pozwoli na uzyskanie lepszych plonów oraz zwiększenie hodowli i przyspieszenie prac nad pozyskiwaniem nowych odmian roślin rolniczych.</u>
<u xml:id="u-6.5" who="#MarekChrapek">Jak już powiedziałem, dopłaty będą osiągalne w ramach pomocy de minimis oraz pomocy dla rolników, którzy ponieśli szkody w wyniku suszy. Chodzi o to, aby osoby poszkodowane w wyniku suszy nie korzystały z pomocy de minimis w 2006 r.</u>
<u xml:id="u-6.6" who="#MarekChrapek">Ostatnia korespondencja między Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi a Komisją Europejską daje podstawę do przypuszczeń, że pomoc polegająca na dopłatach do materiału siewnego będzie notyfikowana, ale po wprowadzeniu pewnych modyfikacji, związanych z nowymi przepisami Unii Europejskiej. Dlatego proszę o skierowane tego projektu do podkomisji.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#ZbigniewDolata">Otwieram dyskusję. Kto z państwa chciałby zabrać głos?</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#KrzysztofCzarnecki">Mam pytanie dotyczące dopłat do roślin strączkowych. Podczas prac nad ustawą dotyczącą pasz mówiliśmy o tym, że będziemy się starać promować wszelkie działania zmierzające do zwiększenia upraw roślin strączkowych. Czy ta promocja będzie możliwa w ramach kwoty, którą państwo zabezpieczyliście na dopłaty, czy też należałoby zwiększyć te środki?</u>
<u xml:id="u-8.1" who="#KrzysztofCzarnecki">Na polskim rynku brakuje żyta konsumpcyjnego, czyli takiego, z którego można zrobić mąkę. Czy nie należałoby zróżnicować dopłat w kierunku zwiększenia dopłat w przypadku żyta?</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#ZbigniewDolata">Czy ktoś z państwa ma jeszcze jakieś pytania?</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#RomanKotowicz">Media informują, zapewne w ślad za informacją, która ukazała się na stronach internetowych Agencji Rynku Rolnego, że rolnicy poszkodowani w wyniku suszy mogli do 15 listopada 2006 r. składać wnioski o dopłaty do materiału kwalifikowanego siewnego. Chciałbym, aby pan minister ustosunkował się do tych informacji. W przypadku pomocy de minimis wnioski podobno można składać od 1 do 31 grudnia 2006 r.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#ZbigniewDolata">Czy ktoś z państwa ma jeszcze jakieś pytania? Nie widzę zgłoszeń.</u>
<u xml:id="u-11.1" who="#ZbigniewDolata">Bardzo proszę pana ministra Marka Chrapka o udzielenie odpowiedzi.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#MarekChrapek">Jeśli chodzi o wysokość dopłat, to jak już powiedziałem, zostanie ona określona w rozporządzeniu Rady Ministrów. Projekt rozporządzenia został załączony do projektu ustawy. A zatem w przypadku roślin strączkowych dopłata wyniesie 60 zł, a w przypadku zbóż – 50 zł. Jak państwo wiecie, od początku zabiegałem o to, aby można było dopłacać do kwalifikowanego materiału siewnego. Pierwszy projekt ustawy w tej sprawie powstał już w kwietniu, ale na zawarte w nim rozwiązania nie wyraziła zgody Komisja Europejska. Dlatego tym razem postanowiliśmy wykorzystać środki z pomocy de minimis. Wielkość pomocy jest kwestią dyskusji. Jeżeli przeznaczymy więcej środków na dopłaty do kwalifikowanego materiału siewnego, to mniej pieniędzy pozostanie na inne potrzeby.</u>
<u xml:id="u-12.1" who="#MarekChrapek">W ustawie i rozporządzeniu zostaną również ustalone terminy składania wniosków o dopłaty. Prasa podawała nieprecyzyjne informacje. Wcześniej zakładano takie terminy, o których była tutaj mowa, ale w związku z brakiem notyfikacji cały proces się opóźnił.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#ZbigniewDolata">Stwierdzam zakończenie pierwszego czytania projektu ustawy o zmianie ustawy o Agencji Rynku Rolnego i organizacji niektórych rynków rolnych (druk nr 1112). Proponuję, abyśmy powołali podkomisję do rozpatrzenia przedmiotowego projektu. Chciałbym zaproponować następujący parytet udziału posłów w podkomisji: Prawo i Sprawiedliwość – 3, Platforma Obywatelska – 2, Samoobrona –2, Sojusz Lewicy Demokratycznej – 2, Polskie Stronnictwo Ludowe – 1 i Liga Polskich Rodzin – 1.</u>
<u xml:id="u-13.1" who="#ZbigniewDolata">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że Komisja zaakceptowała tę propozycję.</u>
<u xml:id="u-13.2" who="#ZbigniewDolata">Sprzeciwu nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-13.3" who="#ZbigniewDolata">Proszę o zgłaszanie kandydatów do pracy w podkomisji.</u>
<u xml:id="u-13.4" who="#ZbigniewDolata">Zgłoszono kandydatury następujących posłów: Jarosław Żaczek (PiS), Kazimierz Gołojuch (PiS), Krzysztof Czarnecki (PiS), Zbigniew Rynasiewicz (PO), Jakub Rutnicki (PO), Lech Kuropatwiński (Samoobrona), Jan Łączny (Samoobrona), Tomasz Garbowski (SLD), Szczepan Skomra (SLD) i Witold Hatka (LPR).</u>
<u xml:id="u-13.5" who="#ZbigniewDolata">Na sali nie ma przedstawiciela Klubu Parlamentarnego Polskiego Stronnictwa Ludowego. W związku z tym powołanie podkomisji odłożymy na koniec dzisiejszego posiedzenia.</u>
<u xml:id="u-13.6" who="#ZbigniewDolata">Przystępujemy do realizacji drugiego punktu porządku obrad – rozpatrzenie uchwały Senatu RP o stanowisku w sprawie ustawy o zmianie ustawy o organizacji niektórych rynków owoców i warzyw, rynku chmielu, rynku tytoniu oraz rynku suszu paszowego (druk nr 1148). Senat zgłosił sześć poprawek. Niestety, w posiedzeniu nie uczestniczy przedstawiciel Senatu. W takim razie proszę o stanowisko rządu w sprawie pierwszej poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#MarekZagórski">Rząd popiera wszystkie poprawki zgłoszone przez Senat.</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#ZbigniewDolata">Proszę o opinię przedstawiciela Biura Legislacyjnego Kancelarii Sejmu.</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#MichelRyba">Poprawki nr 2 i 5 należy rozpatrywać łącznie.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#ZbigniewDolata">Czy ktoś z państwa ma uwagi do poprawek Senatu? Nie widzę zgłoszeń.</u>
<u xml:id="u-17.1" who="#ZbigniewDolata">Przystępujemy do głosowania nad poprawką nr 1.</u>
<u xml:id="u-17.2" who="#ZbigniewDolata">Kto z państwa jest za rekomendowaniem Sejmowi przyjęcia poprawki nr 1?</u>
<u xml:id="u-17.3" who="#ZbigniewDolata">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie rekomenduje Sejmowi przyjęcie tej poprawki.</u>
<u xml:id="u-17.4" who="#ZbigniewDolata">Przystępujemy do głosowania nad poprawkami nr 2 i 5.</u>
<u xml:id="u-17.5" who="#ZbigniewDolata">Kto z państwa jest za rekomendowaniem Sejmowi przyjęcia poprawek nr 2 i 5?</u>
<u xml:id="u-17.6" who="#ZbigniewDolata">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie rekomenduje Sejmowi przyjęcie tych poprawek.</u>
<u xml:id="u-17.7" who="#ZbigniewDolata">Przystępujemy do głosowania nad poprawką nr 3.</u>
<u xml:id="u-17.8" who="#ZbigniewDolata">Kto z państwa jest za rekomendowaniem Sejmowi przyjęcia poprawki nr 3?</u>
<u xml:id="u-17.9" who="#ZbigniewDolata">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie rekomenduje Sejmowi przyjęcie tej poprawki.</u>
<u xml:id="u-17.10" who="#ZbigniewDolata">Przystępujemy do głosowania nad poprawką nr 4.</u>
<u xml:id="u-17.11" who="#ZbigniewDolata">Kto z państwa jest za rekomendowaniem Sejmowi przyjęcia poprawki nr 4?</u>
<u xml:id="u-17.12" who="#ZbigniewDolata">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie rekomenduje Sejmowi przyjęcie tej poprawki.</u>
<u xml:id="u-17.13" who="#ZbigniewDolata">Przystępujemy do głosowania nad poprawką nr 6.</u>
<u xml:id="u-17.14" who="#ZbigniewDolata">Kto z państwa jest za rekomendowaniem Sejmowi przyjęcia poprawki nr 6?</u>
<u xml:id="u-17.15" who="#ZbigniewDolata">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie rekomenduje Sejmowi przyjęcie tej poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#MichelRyba">Poprawki nr 1, 2, 3 i 5 mają charakter redakcyjny, dlatego proponuję, aby w sprawozdaniu zarekomendować Sejmowi łączne głosowanie tych poprawek.</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#ZbigniewDolata">Dziękuję za tę uwagę.</u>
<u xml:id="u-19.1" who="#ZbigniewDolata">Pozostał nam jeszcze obowiązek wyboru posła sprawozdawcy. Podczas prac nad tą ustawą w Sejmie sprawozdawcą Komisji był poseł Jerzy Gosiewski. Proponuję, aby pan poseł nadal pełnił tę funkcję.</u>
<u xml:id="u-19.2" who="#ZbigniewDolata">Czy są inne kandydatury? Nie widzę zgłoszeń.</u>
<u xml:id="u-19.3" who="#ZbigniewDolata">Czy pan poseł się zgadza?</u>
</div>
<div xml:id="div-20">
<u xml:id="u-20.0" who="#JerzyGosiewski">Tak, zgadzam się.</u>
</div>
<div xml:id="div-21">
<u xml:id="u-21.0" who="#ZbigniewDolata">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że Komisja zaakceptowała tę kandydaturę.</u>
<u xml:id="u-21.1" who="#ZbigniewDolata">Sprzeciwu nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-21.2" who="#ZbigniewDolata">Przystępujemy do realizacji trzeciego punktu porządku obrad – rozpatrzenie uchwały Senatu RP o stanowisku w sprawie ustawy o zmianie ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej i niektórych innych ustaw (druk nr 1149).</u>
<u xml:id="u-21.3" who="#ZbigniewDolata">Senat zaproponował pięć poprawek. Bardzo proszę pana ministra Marka Zagórskiego o wyrażenie stanowiska rządu w sprawie tych poprawek.</u>
</div>
<div xml:id="div-22">
<u xml:id="u-22.0" who="#MarekZagórski">Rząd popiera wszystkie poprawki zgłoszone przez Senat.</u>
</div>
<div xml:id="div-23">
<u xml:id="u-23.0" who="#ZbigniewDolata">Proszę o opinię przedstawiciela Biura Legislacyjnego Kancelarii Sejmu.</u>
</div>
<div xml:id="div-24">
<u xml:id="u-24.0" who="#SławomirOsuch">Zdaniem Biura Legislacyjnego Kancelarii Sejmu poprawka nr 3 jest wadliwa. W proponowanym nowym brzmieniu ust. 3 w art. 36 dwukrotnie używany jest wyraz „sprawozdanie”, raz w liczbie pojedynczej i raz w liczbie mnogiej. Naszym zdaniem poprawka byłaby do przyjęcia, gdyby dwukrotnie była tutaj mowa o „sprawozdaniach”. W obecnym kształcie ten przepis nie jest jednoznaczny.</u>
<u xml:id="u-24.1" who="#SławomirOsuch">Ponadto proponujemy, aby poprawki nr 2 i 4 rozpatrywać łącznie.</u>
</div>
<div xml:id="div-25">
<u xml:id="u-25.0" who="#ZbigniewDolata">Czy ktoś z państwa chciałby zabrać głos w tej sprawie?</u>
</div>
<div xml:id="div-26">
<u xml:id="u-26.0" who="#MarekZagórski">Poprawka nr 3 powinna być czytana w innym kontekście. Chodzi o sprawozdania, które osobno przedkłada Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dotyczy to dwóch różnych sprawozdań przygotowywanych w odrębnym trybie: „Sprawozdania, o których mowa w ust. 1, Rada Ministrów przedstawia Sejmowi do końca roku kalendarzowego następującego po roku, które dotyczy sprawozdanie”. Tu jest pewna niezręczność językowa, ale zdaniem rządu przepis nie budzi wątpliwości.</u>
</div>
<div xml:id="div-27">
<u xml:id="u-27.0" who="#SławomirOsuch">Zdaniem Biura Legislacyjnego KS obecne brzmienie tego przepisu jest bardziej prawidłowe, ponieważ odnosi się do liczby pojedynczej, czyli tak samo jak w zmienionym ust. 1. Wiadomo, że chodzi o dwa sprawozdania sporządzone przez każdego z ministrów. Jeśli chcielibyśmy osiągnąć jednoznaczność, co było zamiarem Senatu, to należałoby w ust. 3 napisać o sprawozdaniach. W tej chwili mamy taką konstrukcję: „Sprawozdania, o których mowa w ust. 1 Rada Ministrów przedstawia Sejmowi do końca roku kalendarzowego następującego po roku, którego dotyczy sprawozdanie”. Zwracam uwagę, że ten przepis nie jest jednoznaczny.</u>
</div>
<div xml:id="div-28">
<u xml:id="u-28.0" who="#MarekZagórski">Nie mam żadnych wątpliwości, czego ten przepis dotyczy. Decyzję w tej kwestii pozostawiam Komisji.</u>
</div>
<div xml:id="div-29">
<u xml:id="u-29.0" who="#ZbigniewDolata">Przystępujemy do głosowania.</u>
<u xml:id="u-29.1" who="#ZbigniewDolata">Kto z państwa jest za rekomendowaniem Sejmowi przyjęcia poprawki nr 1?</u>
<u xml:id="u-29.2" who="#ZbigniewDolata">Stwierdzam, że, przy 17 głosach za, braku głosujących przeciw i jednym wstrzymującym się, Komisje rekomenduje Sejmowi przyjęcie poprawki nr 1.</u>
<u xml:id="u-29.3" who="#ZbigniewDolata">Poprawki nr 2 i 4 rozpatrzymy łącznie.</u>
<u xml:id="u-29.4" who="#ZbigniewDolata">Kto z państwa jest za rekomendowaniem Sejmowi przyjęcia tych poprawek?</u>
<u xml:id="u-29.5" who="#ZbigniewDolata">Stwierdzam, że, Komisja jednogłośnie rekomenduje Sejmowi przyjęcie poprawek nr 2 i 4.</u>
<u xml:id="u-29.6" who="#ZbigniewDolata">Kto z państwa jest za rekomendowaniem Sejmowi przyjęcia poprawki nr 3?</u>
<u xml:id="u-29.7" who="#ZbigniewDolata">Stwierdzam, że, przy 3 głosach za, 2 przeciwnych i 10 wstrzymujących się, Komisja rekomenduje Sejmowi przyjęcie poprawki nr 3.</u>
<u xml:id="u-29.8" who="#ZbigniewDolata">Kto z państwa jest za rekomendowaniem Sejmowi przyjęcia poprawki nr 5?</u>
<u xml:id="u-29.9" who="#ZbigniewDolata">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie rekomenduje Sejmowi przyjęcie poprawki nr 5.</u>
<u xml:id="u-29.10" who="#ZbigniewDolata">Na tym zakończyliśmy rozpatrywanie poprawek Senatu. Pozostał nam jeszcze obowiązek wyboru posła sprawozdawcy. Podczas prac nad tą ustawą w Sejmie sprawozdawcą Komisji był poseł Józef Klim. Proponuję, aby pan poseł pozostał sprawozdawcą.</u>
<u xml:id="u-29.11" who="#ZbigniewDolata">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że Komisja przyjęła tę propozycję.</u>
<u xml:id="u-29.12" who="#ZbigniewDolata">Sprzeciwu nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-29.13" who="#ZbigniewDolata">Powracamy do powołania podkomisji do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o Agencji Rynku Rolnego i organizacji niektórych rynków rolnych. Jak państwo pamiętacie, brakowało nam przedstawiciela Polskiego Stronnictwa Ludowego. Zgłoszono kandydaturę posła Marka Sawickiego (PSL).</u>
<u xml:id="u-29.14" who="#ZbigniewDolata">Przystępujemy do głosowania.</u>
<u xml:id="u-29.15" who="#ZbigniewDolata">Kto z państwa jest za powołaniem podkomisji w zaproponowanym składzie?</u>
<u xml:id="u-29.16" who="#ZbigniewDolata">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie powołała podkomisję.</u>
<u xml:id="u-29.17" who="#ZbigniewDolata">Wyczerpaliśmy porządek dzienny dzisiejszego posiedzenia. Protokół z posiedzenia będzie wyłożony do przejrzenia w sekretariacie Komisji.</u>
<u xml:id="u-29.18" who="#ZbigniewDolata">Zamykam posiedzenie Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>