text_structure.xml
22.1 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Szanowni państwo, otwieram posiedzenie Komisji Finansów Publicznych. Stwierdzam kworum na dzisiejszym posiedzeniu.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Porządek dzienny przewiduje pięć punktów. Sześć, przepraszam, sześć punktów. Pierwszy z nich to: pierwsze czytanie poselskiego projektu ustawy o tymczasowym sposobie ustalania stopy oprocentowania w umowach o kredyt hipoteczny ze zmienną stopą oprocentowania (druk nr 2264), pkt 2 – pierwsze czytanie poselskiego projektu ustawy o zmianie ustawy o wsparciu kredytobiorców, którzy zaciągnęli kredyt mieszkaniowy i znajdują się w trudnej sytuacji finansowej z druku nr 2265, pkt 3 – pierwsze czytanie poselskiego projektu ustawy o ochronie kredytobiorców spłacających kredyty mieszkaniowe przed skutkami wzrostu stóp procentowych (druk nr 2266) i w pkt 4 – pierwsze czytanie poselskiego projektu ustawy o zmianie ustawy o pomocy państwa w spłacie niektórych kredytów mieszkaniowych, udzielaniu premii gwarancyjnych oraz refundacji bankom wypłaconych premii gwarancyjnych (druk nr 2267), w pkt 5 – rozpatrzenie wniosku o skierowanie rządowego projektu ustawy o finansowaniu społecznościowym dla przedsięwzięć gospodarczych i pomocy kredytobiorcom z druku nr 2269, zaś w pkt 6 będzie zmiana w składzie Podkomisji stałej do spraw instytucji finansowych.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Szanowni państwo, czy są uwagi do porządku dziennego? Nie widzę. Wobec niezgłoszenia wniosku do porządku dziennego, stwierdzam jego przyjęcie.</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Szanowni państwo, zanim przejdziemy do realizacji punktu porządku dziennego dzisiejszej Komisji, pragnę przywitać na naszym posiedzeniu pana ministra Piotra Patkowskiego wraz ze współpracownikami. Witam państwa serdecznie, wszystkich gości przybyłych na dzisiejsze posiedzenie Komisji.</u>
<u xml:id="u-1.4" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Proszę państwa, mam pytanie do Biura Legislacyjnego o rzecz następującą. Powinniśmy w tym momencie przedstawić każdy z projektów, ale w gronie Komisji umówiliśmy się, że wszystkie te projekty chcemy przekazać do podkomisji, która będzie odbywała się w przyszłym tygodniu. Czy możemy ad gremium przekazać je do podkomisji, czy musimy każdy z tych projektów w jakiś sposób specjalnie uzasadniać, podobnie jak to wygląda normalnie? Bardzo proszę, panie mecenasie.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#LegislatorzBiuraLegislacyjnegoWojciechBialonczyk">Panie przewodniczący, szanowni państwo, zgodnie z przepisami regulaminu Sejmu pierwsze czytanie może odbywać na posiedzeniu Komisji, więc etap pierwszego czytania i te elementy, których przepisy regulaminu wymagają, powinny odbyć się na posiedzeniu Komisji, a ewentualnie szczegółowe rozpatrywanie projektów na posiedzeniu podkomisji. Więc chociażby w formie skrótowej, niemniej jednak pierwsze czytanie musi odbyć się na posiedzeniu Komisji, a dopiero po zakończeniu pierwszego czytania można skierować ten projekt do podkomisji. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Bardzo serdecznie dziękuję za to wyjaśnienie.</u>
<u xml:id="u-3.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Tym samym, szanowni państwo, przejdziemy do realizacji porządku dziennego w formule, którą znamy. Ale rozumiem, że nasza umowa dżentelmeńska dotyczy nas wszystkich, więc będziemy próbowali przedstawić swoje stanowiska w sposób najbardziej syntetyczny.</u>
<u xml:id="u-3.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Proszę państwa, w takim razie przystępujemy do realizacji pktu 1 porządku dziennego. Informuję państwa, że marszałek Sejmu w dniu 17 maja br. skierowała do Komisji Finansów Publicznych poselski projekt ustawy o tymczasowym sposobie ustalania stopy oprocentowania w umowach o kredyt hipoteczny ze zmienną stopą oprocentowania z druku nr 2264 do pierwszego czytania.</u>
<u xml:id="u-3.3" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Przystępujemy do pierwszego czytania projektu z druku nr 2264. Bardzo proszę przedstawiciela wnioskodawcy o krótkie przedstawienie projektu.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#PoselDariaGosekPopiolek">Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-4.1" who="#PoselDariaGosekPopiolek">Projekt Lewicy zakłada dwa mechanizmy wsparcia kredytobiorców. Pierwszym jest zamrożenie wysokości wskaźnika WIBOR na poziomie z grudnia 2019 r. Jest to poziom, który uznaliśmy w pewnym sensie za referencyjny, dlatego że jest to podobny poziom, na którym mniej więcej od 2014 r., 2015 r. była wysokość stóp, wobec tego jest to pewien constans, do którego chcemy się odwołać. Zakładamy zawieszenie wysokości rat kredytowych na okres 12 miesięcy z ewentualną możliwością przedłużenia, jeżeli w tym czasie okaże się, że Narodowy Bank Polski nadal za pomocą wzrostu stóp procentowych prowadzi swoją nieodpowiedzialną politykę walki z inflacją. Jednocześnie w drugiej części naszej ustawy dokonujemy zmian Funduszu Wsparcia Kredytobiorców. Podnosimy o 1,5 pkt procentowego maksymalną możliwą do ustalenia przez radę funduszu wpłatę kredytodawcy na rzecz funduszu, a jednocześnie zwiększamy katalog podmiotów, osób, rodzin, które mogą ubiegać się o wsparcie, zmieniając nieco wskaźniki, tzn. chcemy, żeby zastąpić dotychczasowe 50%… Chcemy zmienić stosunek wydatków związanych z obsługą miesięcznej raty kapitałowej i odsetkowej kredytu mieszkaniowego, tak żeby nie wynosiła ona jak do tej pory 50%, ale 30%, tak by jednocześnie w czasie galopującej inflacji zwiększyć to wsparcie, bo więcej osób go potrzebuje. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Serdecznie dziękuję.</u>
<u xml:id="u-5.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Szanowni państwo, przypominam, że pierwsze czytanie obejmuje debatę w sprawie zasad ogólnych projektu ustawy, następnie zadawanie pytań przez posłów i odpowiedzi przedstawicieli wnioskodawców.</u>
<u xml:id="u-5.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Otwieram debatę. I pytanie: czy są jakiekolwiek pytania w tej materii? Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-5.3" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">W takim razie stwierdzam zakończenie pierwszego czytania. Proponuję skierowanie tego projektu do Podkomisji stałej do spraw instytucji finansowych w celu jego szczegółowego rozpoznania.</u>
<u xml:id="u-5.4" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Czy są uwagi do tej propozycji? Nie widzę. Dziękuję serdecznie.</u>
<u xml:id="u-5.5" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Wobec niezgłoszenia sprzeciwu stwierdzam, że Komisja skierowała projekt z druku nr 2264 do Podkomisji stałej do spraw instytucji finansowych.</u>
<u xml:id="u-5.6" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Przystępujemy do realizacji pktu 2 porządku dziennego. Informuję państwa, że marszałek Sejmu w dniu 17 maja br. skierowała do Komisji Finansów Publicznych poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o wsparciu kredytobiorców, którzy zaciągnęli kredyty mieszkaniowe i znajdują się w trudnej sytuacji finansowej, z druku nr 2265, do pierwszego czytania.</u>
<u xml:id="u-5.7" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Przystępujemy do pierwszego czytania rządowego projektu ustawy z druku nr 2265.</u>
<u xml:id="u-5.8" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Bardzo proszę wnioskodawcę o bardzo krótkie przedstawienie tego projektu.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#PoselPaulinaHennigKloska">Nie rządowy, panie przewodniczący, bo to jest poselski – Polski2050.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Przepraszam bardzo. Rzeczywiście mam tak wpisane, projektu poselskiego. Bardzo proszę, pani poseł.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#PoselPaulinaHennigKloska">Szanowni państwo, druk 2265 mówi o wsparciu kredytobiorców, którzy zaciągnęli kredyt mieszkaniowy i znajdują się w trudnej sytuacji finansowej poprzez zmiany zasad korzystania z Funduszu Wsparcia Kredytobiorców w ten sposób, że proponujemy nowe parametry, które musiałby spełnić kredytobiorca, żeby móc skorzystać. Tak jak mówiłam przed chwilą na sali plenarnej, warunki życia, koszty życia, wielkości rat uległy zmianie. Co prawda niektóre pozycje są waloryzowane w funduszu, ale inne nie. W naszej ocenie wszystkie są niewystarczające. To co proponujemy, to trzy rzeczy: po pierwsze, by osoby, których rata kredytu przekracza 50% dochodu w gospodarstwie domowym na osobę, mogły z niego korzystać, gdy miesięczny dochód gospodarstwa domowego pomniejszony o miesięczne koszty obsługi kredytu mieszkaniowego po zapłaceniu rat nie przekracza w przypadku gospodarstwa domowego jednoosobowego 2000 zł, a w przypadku gospodarstwa domowego wieloosobowego – 1700 zł. Rata jednorazowa, która będzie spłacana, może sięgać nawet 4000 zł. To jest kosztem ilości rat. Wychodzimy z założenia, że osobom w najtrudniejszej sytuacji nie wystarczy spłacenia pół raty albo ćwierć raty. Dzisiaj 2000 zł jest często poniżej raty kredytu i to należy waloryzować. Ale nie chcemy robić tego kosztem zwiększenia ilości pomocy, tylko zmniejszenia ilości rat. Czyli zakładamy, że przy maksymalnej wysokości 4000 zł taka osoba mogłaby dostać pomoc nie na 36 miesięcy, ale połowę, czyli 18 miesięcy. To tak w skrócie. Krócej chyba się nie da. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Serdecznie dziękuję, pani poseł, za przedstawienie projektu ustawy.</u>
<u xml:id="u-9.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Szanowni państwo, otwieram debatę w sprawie zasad ogólnych tego przepisu. Czy są jakieś uwagi ze strony pań, panów posłów? Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-9.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Szanowni państwo, tym samym stwierdzam zakończenie pierwszego czytania. Proponuję skierowanie projektu do Podkomisji stałej w sprawie instytucji finansowych w celu jego szczegółowego rozpoznania. Czy są uwagi do powyższej propozycji? Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-9.3" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Wobec niezgłoszenia sprzeciwu stwierdzam, że Komisja skierowała projekt z druku nr 2265 do Podkomisji stałej do spraw instytucji finansowych.</u>
<u xml:id="u-9.4" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Przystępujemy do realizacji pktu 3 porządku dziennego. Informuję państwa, że marszałek Sejmu w dniu 17 maja br. skierowała do Komisji Finansów Publicznych poselski projekt ustawy o ochronie kredytobiorców spłacających kredyty mieszkaniowe przed skutkami wzrostu stóp procentowych (druk nr 2266) do pierwszego czytania.</u>
<u xml:id="u-9.5" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Przystępujemy do pierwszego czytania projektu ustawy z druku nr 2266. Bardzo proszę przedstawiciela wnioskodawcy o krótką charakterystykę projektu. Bardzo proszę, pani przewodnicząca.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#PoselIzabelaLeszczyna">Bardzo dziękuję, panie przewodniczący.</u>
<u xml:id="u-10.1" who="#PoselIzabelaLeszczyna">Klub Koalicji Obywatelskiej złożył projekt ustawy, która, jak wskazuje tytuł, ma ochronić kredytobiorców spłacających kredyty mieszkaniowe przed skutkami dynamicznego, bardzo szybkiego wzrostu stóp procentowych. Do powiedzenia pewnie są tutaj dwie główne rzeczy, otóż pierwsza jest taka, że dedykujemy tę ustawę dla osób, które zaciągnęły kredyt na zaspokojenie swoich potrzeb mieszkaniowych oraz to, że rata przez 24 miesiące od miesiąca wejścia w życie tej ustawy nie może być wyższa niż była w grudniu 2021 r. Bardzo proszę Wysoką Komisję o przekazanie projektu do dalszych prac do podkomisji. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Serdecznie dziękuję.</u>
<u xml:id="u-11.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Otwieram, szanowni państwo, debatę w sprawie zasad ogólnych powyższego projektu.</u>
<u xml:id="u-11.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Czy są jakieś pytania, uwagi? Nie widzę. Stwierdzam tym samym zakończenie pierwszego czytania. Proponuję skierowanie tego projektu do Podkomisji stałej do spraw instytucji finansowych w celu ich szczegółowego rozpoznania.</u>
<u xml:id="u-11.3" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Czy są uwagi do tej propozycji? Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-11.4" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Wobec niezgłoszenia sprzeciwu stwierdzam, że Komisja skierowała projekt z druku nr 2266 do Podkomisji stałej do spraw instytucji finansowych.</u>
<u xml:id="u-11.5" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Szanowni państwo, przechodzimy, do pktu 4 porządku dziennego. Informuję państwa, że marszałek Sejmu w dniu 17 maja br. skierowała do Komisji Finansów Publicznych poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o pomocy państwa w spłacie niektórych kredytów mieszkaniowych, udzielaniu premii gwarancyjnych oraz refundacji bankom wypłaconych premii gwarancyjnych z druku nr 2267 do pierwszego czytania. Przystępujemy do pierwszego czytania projektu ustawy z druku nr 2267.</u>
<u xml:id="u-11.6" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Bardzo proszę przedstawiciela wnioskodawcę o krótki uzasadnienie projektu.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#PoselPaulinaHennigKloska">Panie przewodniczący, druga ustawa Polski2050 z druku nr 2267 mówi o wakacjach kredytowych. Wychodzimy z założenia, że dzisiaj prawo w Polsce w tym zakresie jest jednym z najbardziej restrykcyjnych praw w Europie i należy je zmienić. W gruncie rzeczy w rzeczywistości wygląda tak, że po trzech miesiącach niespłacania rat bank wypowiada umowę i wyrzuca nas z domu, a niezależnie od tego ile taka umowa już trwała albo ma jeszcze trwać, to można do tego dodatkowo wziąć trzy miesiące wakacji kredytowych. My proponujemy, by rozszerzyć to do 10% długości umowy, która pozostaje jeszcze do spłaty. Oczywiście dopuszczamy możliwość w drodze konsultacji społecznych objęcia zarówno tak daleko idących zmian wąskiej grupy najbardziej zagrożonych kredytobiorców bądź też osób… bądź też jakimś konkretnym wskaźnikiem, który by zabezpieczał jako tako wąską grupę obywateli. Tyle, jeżeli chodzi o ten projekt. Mam nadzieję, że szczegółowo będziemy się nad nim pochylać w podkomisji.</u>
<u xml:id="u-12.1" who="#PoselPaulinaHennigKloska">Natomiast kończąc chciałabym coś powiedzieć w ramach sprostowania, którego nie udało mi się wygłosić na sali plenarnej.</u>
<u xml:id="u-12.2" who="#PoselPaulinaHennigKloska">Panie ministrze, ja mówię o urynkowieniu WIBOR. WIBOR i WIBID powinny w zasadzie odzwierciedlać rzeczywiste transakcje zawierane na międzybankowym rynku pieniężnym. O tym mówi rozporządzenie unijne, którego my jako Polska w zasadzie nie przestrzegamy. Powszechnie wiadomo, że dziś, jeżeli dobrze policzyć, to koszt pieniądza w systemie bankowym to uśredniona pozycja około 2%…</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Szanowni państwo, proszę o wyciszenie rozmów…</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#PoselPaulinaHennigKloska">…natomiast wskaźniki WIBOR sięgają dla trzech miesięcy już bodajże 6,5%. Nie sprawdzałam teraz, ale jakoś mniej więcej… Więc to pokazuje, że mniej więcej mamy bardzo szerokie widełki, około 4,5%, które zarabiają banki. Zresztą to widać po wynikach finansowych banków, które za trzy kwartały wypracowały 6 mld zł. Jeżeli pójdziemy tym torem, system bankowy wypracuje w tym roku, w tak trudnych czasach, 24 mld zł zysku, co jest rzeczą nie do przyjęcia. Dlaczego na to pozwalacie? Ja panu powiem. Właśnie dlatego, że wprowadziliście kiedyś podatek bankowy, który nie objął obligacji Skarbu Państwa. Banki napchały się tymi obligacjami, ich przecena doprowadziła do tego, że banki straciły na tych obligacjach 20, czy teraz słyszałam już nawet 30 mld zł i pozwalacie, żeby odrobiły sobie straty na kieszeniach obywateli, przymykając oko na to, że wskaźniki WIBOR i WIBID w ogóle nie odzwierciedlają benchmarku rynkowego, że są w zasadzie przyjmowane przez upolitycznioną, upaństwowioną spółkę GPW Benchmark, która w zasadzie ustala w zmowie z bankami wskaźniki na zasadzie deklaratywnej, a nie realnych transakcji, bo ich praktycznie nie ma.</u>
<u xml:id="u-14.1" who="#PoselPaulinaHennigKloska">I kończąc już powiem jeszcze tyle, że mamy nadpłynność na rynku i ten system z inflacją jest kompletnie niewalczący, bo ani nie zatrzymuje pieniędzy obywateli w systemie bankowym ani też nie gasi gospodarki. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Dziękuję serdecznie.</u>
<u xml:id="u-15.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Otwieram debatę w sprawie zasad ogólnych projektu ustawy z druku nr 2267. Nie widzę zgłoszeń.</u>
<u xml:id="u-15.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Szanowni państwo, tym samym stwierdzam zakończenie pierwszego czytania. Proponuję skierowanie projektu do Podkomisji stałej do spraw instytucji finansowej w celu jego szczegółowego rozpatrzenia.</u>
<u xml:id="u-15.3" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Czy są uwagi do tej propozycji? Nie widzę zgłoszeń.</u>
<u xml:id="u-15.4" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Wobec niezgłoszenia sprzeciwu stwierdzam, że Komisja skierowała projekt z druku nr 2267 do Podkomisji stałej do spraw instytucji finansowych.</u>
<u xml:id="u-15.5" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Szanowni państwo, przechodzimy, do pktu 5 porządku dziennego. Informuję państwa, że Sejm dzisiaj skierował do Komisji Finansów Publicznych rządowy projekt ustawy o finansowaniu społecznościowym dla przedsięwzięć gospodarczych i pomocy kredytobiorcom z druku nr 2269 w celu rozpatrzenia. Marszałek Sejmu na podstawie art. 95b regulaminu Sejmu wyznaczyła termin przedstawienia sprawozdania do 7 czerwca br. Proponuję, szanowni państwo… Rozumiem, że pan minister nie będzie już uzasadniał, bo było to przedstawione na Komisji. Proponuję, szanowni państwo, aby…</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#Gloszsali">Na plenarnym.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">…aby – przepraszam, na posiedzeniu plenarnym, rzeczywiście – aby ten projekt również był skierowany do Podkomisji stałej do spraw instytucji finansowych w celu jego szczegółowego rozpatrzenia.</u>
<u xml:id="u-17.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Czy są uwagi do tej propozycji? Wobec niezgłoszenia sprzeciwu, stwierdzam że Komisja skierowała projekt z druku nr 2269 do Podkomisji stałej do spraw instytucji finansowych. Tym samym, szanowni państwo, wszystkie, przypominam, wszystkie projekty, które były przedłożone i omówione dzisiaj w taki bardzo szybki sposób, zostały skierowane do podkomisji. Poproszę jeszcze o to, abyśmy mogli przepracować pkt 6.</u>
<u xml:id="u-17.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Proszę państwa, uprzejmie informuję, że klub Koalicji Obywatelskiej chce zgłosić wniosek dotyczący zmiany swojego przedstawiciela w Podkomisji stałej do spraw instytucji finansowych. W związku z tym proponuję odwołać ze składu podkomisji poseł panią Martę Golbik i powołać do składu podkomisji panią poseł przewodniczącą Izabelę Leszczynę.</u>
<u xml:id="u-17.3" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Szanowni państwo, czy są głosy sprzeciwu? Nie ma.</u>
<u xml:id="u-17.4" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Stwierdzam, że Komisja dokonała zmiany składu w Podkomisji stałej do spraw instytucji finansowych.</u>
<u xml:id="u-17.5" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Na tym, szanowni państwo, wyczerpaliśmy porządek dzienny posiedzenia Komisji.</u>
<u xml:id="u-17.6" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Zamykam posiedzenie Komisji Finansów Publicznych, przypominając, szanowni państwo – i tu głos oddam panu przewodniczącemu podkomisji – że najprawdopodobniej w środę będziecie się widzieć i przepracujecie te dokumenty.</u>
<u xml:id="u-17.7" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Panie przewodniczący, bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#PoselMarcinPorzucek">Bardzo dziękuję, panie przewodniczący.</u>
<u xml:id="u-18.1" who="#PoselMarcinPorzucek">Zapraszam w środę o godzinie 10.</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejKosztowniak">Bardzo dziękuję. Proszę państwa, życzę państwu spokojnego wieczoru. Dziękuję gorąco.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>