text_structure.xml 22.7 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#komentarz">Początek posiedzenia o godzinie 8 minut 30</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#komentarz">Posiedzeniu przewodniczy przewodniczący Kazimierz Kleina</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Otwieram posiedzenie Komisji Budżetu i Finansów Publicznych.</u>
          <u xml:id="u-2.1" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Przedmiotem naszego posiedzenia jest rozpatrzenie poprawek zgłoszonych na posiedzeniu komisji oraz na posiedzeniu plenarnym w sprawie ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy – Prawo bankowe.</u>
          <u xml:id="u-2.2" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Witam bardzo serdecznie naszych gości.</u>
          <u xml:id="u-2.3" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Chcę poinformować państwa, że pan minister Sarnowski dzwonił do mnie, mówiąc, że ma utrudnione możliwości dojazdu do Senatu, ponieważ stoi w korku i… No, to zrozumiała sprawa. Ale są państwo z ministerstwa, pani i… Panie Dyrektorze…</u>
          <u xml:id="u-2.4" who="#komentarz">Wypowiedź poza mikrofonem</u>
          <u xml:id="u-2.5" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Za wcześnie. Dobrze.</u>
          <u xml:id="u-2.6" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">…I państwo mają pełne upoważnienie, żeby występować w imieniu pana ministra w sprawie poprawek zgłoszonych na posiedzeniu plenarnym i tych wcześniej rozpatrywanych. Witam także państwa, witam wszystkie inne osoby.</u>
          <u xml:id="u-2.7" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">I przystępujemy do pracy. Mamy kworum. Są także senatorowie zdalnie pracujący, przynajmniej 1 osoba.</u>
          <u xml:id="u-2.8" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Pytam jednocześnie: czy w posiedzeniu uczestniczą osoby prowadzące działalność lobbingową w rozumieniu prawa? Nie.</u>
          <u xml:id="u-2.9" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Informuję jednocześnie, że nasze posiedzenie jest transmitowane przez internet. Zasady postępowania, głosowania i zabierania głosu są takie, jak do tej pory na posiedzeniach, które odbywają się równocześnie i zdalnie, i tutaj, na miejscu, a więc senator, który pracuje z nami zdalnie, ma oczywiście prawo zgłaszać swoje uwagi, wnioski oraz głosować tak samo jak senatorowie obecni na sali.</u>
          <u xml:id="u-2.10" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Łącznie mamy 8 poprawek, z tego… raz, dwa, trzy, cztery… 4 poprawki to są te poprawki, które przyjęła Komisja Budżetu i Finansów Publicznych, a 4 poprawki to zgłoszone przez pana senatora Burego na posiedzeniu plenarnym.</u>
          <u xml:id="u-2.11" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Poprawki, które komisja budżetu przyjęła na swoim posiedzeniu, są poprawkami, które nie maja powiązania z poprawkami senatora Burego, a więc te poprawki można… No ale będziemy chyba po kolei je rozpatrywali, przynajmniej poprawkę pierwszą, bo ona jest najistotniejsza.</u>
          <u xml:id="u-2.12" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">To jest poprawka, która była związana z decyzją Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej i w tej ustawie… Jak państwo pamiętacie, ten wyrok nie w całości został wpisany do ustawy – i w związku z tym jest ta nasza propozycja.</u>
          <u xml:id="u-2.13" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Bardzo proszę, Panie Mecenasie, krótko ustosunkować się do tej poprawki.</u>
          <u xml:id="u-2.14" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">No i będziemy tak postępowali jak zawsze, czyli: opinia, opinia rządu i głosowanie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#GlownyLegislatorwBiurzeLegislacyjnymwKancelariiSenatuPiotrMagda">Poprawka pierwsza zmierza do pełnego wykonania wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 15 października 2020 r. i była ona rekomendowana przez Biuro Legislacyjne Kancelarii Senatu. Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Dziękuję bardzo.</u>
          <u xml:id="u-4.1" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Stanowisko rządu w tej sprawie?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#DyrektorDepartamentuPodatkuodTowarowiUslugwMinisterstwieFinansowPawelSelera">Stanowisko rządu jest negatywne.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Dziękuję bardzo.</u>
          <u xml:id="u-6.1" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Przystępujemy do głosowania.</u>
          <u xml:id="u-6.2" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Kto jest za poparciem poprawki nr 1?</u>
          <u xml:id="u-6.3" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Kto jest przeciw?</u>
          <u xml:id="u-6.4" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Kto się wstrzymał od głosu?</u>
          <u xml:id="u-6.5" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Proszę o podanie wyników łącznych.</u>
          <u xml:id="u-6.6" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">5 głosów za…</u>
          <u xml:id="u-6.7" who="#GlownySpecjalistawDzialeKoordynacjiPracSenackichwBiurzePracSenackichwKancelariiSenatuBeataLewandowska">6 za…</u>
          <u xml:id="u-6.8" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">6 głosów za, 2 – przeciw, 0 osób się wstrzymało.</u>
          <u xml:id="u-6.9" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Poprawka otrzymała rekomendację komisji.</u>
          <u xml:id="u-6.10" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Poprawki nr 2, 3, 4 oraz 5 należy przegłosować łącznie. To są poprawki senatora Burego.</u>
          <u xml:id="u-6.11" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Czy jest tu obecny senator. Czy chciałby – bardzo króciutko – przedstawić jeszcze raz te poprawki?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
          <u xml:id="u-7.0" who="#SenatorJacekBury">Bardzo króciutko.</u>
          <u xml:id="u-7.1" who="#SenatorJacekBury">Wysoka Komisjo! Szanowni Panowie i Panie!</u>
          <u xml:id="u-7.2" who="#SenatorJacekBury">W tych poprawkach chodzi o usprawnienie zwrotu VAT z rachunków technicznych. W obecnej praktyce jest tak, że kiedy urząd skarbowy podejmuje, na wniosek płatnika, decyzję o zwrocie, to dyspozycja idzie też do banku z informacją, że może on zwolnić te pieniądze, i wtedy bank kontaktuje się z przedsiębiorcą w sprawie tego, w jaki sposób, na jaki rachunek mają być zwracane te środki. Ale w tej poprawce dajemy przedsiębiorcy możliwość tego, żeby we wniosku do urzędu skarbowego o zwrot od razu wskazać, rachunek, na który – oczywiście w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku o zwrot tych pieniędzy – one wpłyną. Chodzi o to, żeby bank na bazie tej właśnie decyzji urzędu skarbowego działał już z automatu i żeby wiedział, na który rachunek i gdzie może przelać te środki.</u>
          <u xml:id="u-7.3" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Dziękuję bardzo…</u>
          <u xml:id="u-7.4" who="#SenatorJacekBury">To jest techniczna poprawka.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Dobrze.</u>
          <u xml:id="u-8.1" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Stanowisko rządu w tej sprawie?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-9">
          <u xml:id="u-9.0" who="#DyrektorDepartamentuPodatkuodTowarowiUslugwMinisterstwieFinansowPawelSelera">Szanowny Panie Przewodniczący! Wysoka Komisjo!</u>
          <u xml:id="u-9.1" who="#DyrektorDepartamentuPodatkuodTowarowiUslugwMinisterstwieFinansowPawelSelera">Stanowisko rządu jest negatywne. W naszym przekonaniu to nie byłoby usprawnienie procedury, bo oznaczałoby to, że urząd skarbowy przekazywałby środki na określone konto… tzn. wskazywałby określone konto. Naszym zdaniem ta propozycja, która jest w projekcie, czyli pełna swoboda dyspozycji w przypadku kierowania tych środków między bankiem a klientem banku lepiej oddaje sens tych zmian. A ta zmiana prowadziłaby do dodatkowej pracy po stronie administracji skarbowej.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-10">
          <u xml:id="u-10.0" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">A jakie… Bo tutaj to przedsiębiorca proponuje, na jakie konto ma być przelana ta kwota, tak? Tak byłoby według tej poprawki pana senatora Burego? A państwo proponujecie, żeby jak było?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-11">
          <u xml:id="u-11.0" who="#DyrektorDepartamentuPodatkuodTowarowiUslugwMinisterstwieFinansowPawelSelera">My proponujemy, żeby to było zgodnie z ustaleniami stron, czyli banku i podatnika.</u>
          <u xml:id="u-11.1" who="#DyrektorDepartamentuPodatkuodTowarowiUslugwMinisterstwieFinansowPawelSelera">Chciałbym tylko dopowiedzieć, że kwoty zwrotów z rachunków technicznych to są małe bardzo kwoty, drobne zwroty, to jest niewielka skala…</u>
        </div>
        <div xml:id="div-12">
          <u xml:id="u-12.0" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">No dobrze. Ale dlaczego podatnik nie może zgłosić propozycji, na jakie konto te pieniądze miałyby być przelane?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-13">
          <u xml:id="u-13.0" who="#DyrektorDepartamentuPodatkuodTowarowiUslugwMinisterstwieFinansowPawelSelera">To znaczy podatnik, zgłaszając taką propozycję, wskazuje konto i teraz jego dyspozycja byłaby pewnym wskazaniem dla organu, który musiałby wskazywać bankowi, na które konto te środki przelać. A organ nie byłby w stanie zweryfikować statusu tego konta tak naprawdę. Poza tym też…</u>
          <u xml:id="u-13.1" who="#Gloszsali">Nie, rachunku.</u>
          <u xml:id="u-13.2" who="#DyrektorDepartamentuPodatkuodTowarowiUslugwMinisterstwieFinansowPawelSelera">Rachunku. Poza tym jest też kwestia tego, czy ten rachunek jest zweryfikowany w systemie STIR, czy też nie.</u>
          <u xml:id="u-13.3" who="#komentarz">Wypowiedź poza mikrofonem</u>
          <u xml:id="u-13.4" who="#DyrektorDepartamentuPodatkuodTowarowiUslugwMinisterstwieFinansowPawelSelera">Tak, no, podatnik… podmiot, który był podatnikiem, może wskazać na przykład ROR.</u>
          <u xml:id="u-13.5" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Jeszcze raz…</u>
          <u xml:id="u-13.6" who="#DyrektorDepartamentuPodatkuodTowarowiUslugwMinisterstwieFinansowPawelSelera">Podatnik mógłby wskazać jako to konto np. ROR, który…</u>
          <u xml:id="u-13.7" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">ROR?</u>
          <u xml:id="u-13.8" who="#DyrektorDepartamentuPodatkuodTowarowiUslugwMinisterstwieFinansowPawelSelera">…W STIR. Tak.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-14">
          <u xml:id="u-14.0" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">No ale to są zwroty – tak?– które urząd skarbowy by…</u>
          <u xml:id="u-14.1" who="#komentarz">Wypowiedź poza mikrofonem</u>
          <u xml:id="u-14.2" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Tak?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-15">
          <u xml:id="u-15.0" who="#DyrektorDepartamentuPodatkuodTowarowiUslugwMinisterstwieFinansowPawelSelera">To bank. Urząd elektronicznie przekazuje informację do banku i bank później realizuje zwrot z rachunku technicznego na konto wskazane przez podatnika.</u>
          <u xml:id="u-15.1" who="#komentarz">Wypowiedź poza mikrofonem</u>
          <u xml:id="u-15.2" who="#DyrektorDepartamentuPodatkuodTowarowiUslugwMinisterstwieFinansowPawelSelera">Albo w dowolny sposób uzgodniony między bankiem a podatnikiem.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-16">
          <u xml:id="u-16.0" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Dobrze, ale… A ta poprawka pana senatora Burego na czym w takim razie polega? Może pan…</u>
          <u xml:id="u-16.1" who="#komentarz">Wypowiedź poza mikrofonem</u>
          <u xml:id="u-16.2" who="#SenatorJacekBury">Nie, daje wybór. Jeżeli przedsiębiorca zdecyduje…</u>
          <u xml:id="u-16.3" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Senatorze, proszę…</u>
          <u xml:id="u-16.4" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Na czym według państwa polega różnica między tą poprawką pana senatora Burego a tą sytuacją, jaka jest w tej chwili lub jaka jest w zapisie w ustawie? Jaka jest tu różnica?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-17">
          <u xml:id="u-17.0" who="#DyrektorDepartamentuPodatkuodTowarowiUslugwMinisterstwieFinansowPawelSelera">To znaczy w ustawie jest pełna dowolność, czyli jest wybór co do dokonania sposobu wypłaty tych środków, wybór…</u>
          <u xml:id="u-17.1" who="#Gloszsali">To jest na etapie banku.</u>
          <u xml:id="u-17.2" who="#DyrektorDepartamentuPodatkuodTowarowiUslugwMinisterstwieFinansowPawelSelera">Tak, na etapie banku. Na etapie banku.</u>
          <u xml:id="u-17.3" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Ale kto dokonuje tego wyboru?</u>
          <u xml:id="u-17.4" who="#DyrektorDepartamentuPodatkuodTowarowiUslugwMinisterstwieFinansowPawelSelera">To jest wybór…</u>
          <u xml:id="u-17.5" who="#Gloszsali">Klient.</u>
          <u xml:id="u-17.6" who="#DyrektorDepartamentuPodatkuodTowarowiUslugwMinisterstwieFinansowPawelSelera">Na linii: klient – bank. To jest…</u>
        </div>
        <div xml:id="div-18">
          <u xml:id="u-18.0" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">No a tu, w tej propozycji pana senatora Burego, na czym polega ta… Przecież klient tu mówi: ja proponuję, żeby to było przelane na to konto.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-19">
          <u xml:id="u-19.0" who="#DyrektorDepartamentuPodatkuodTowarowiUslugwMinisterstwieFinansowPawelSelera">Tak, i tu organ podatkowy wskazuje bankowi, na jakie konto to przelać.</u>
          <u xml:id="u-19.1" who="#komentarz">Wypowiedzi w tle nagrania</u>
          <u xml:id="u-19.2" who="#Gloszsali">Usprawnia pracę…</u>
          <u xml:id="u-19.3" who="#DyrektorDepartamentuPodatkuodTowarowiUslugwMinisterstwieFinansowPawelSelera">Tylko że tu urząd, organ podatkowy by wskazywał bankowi konto wskazane w dyspozycji dawanej przez podatnika, ale też urząd nie wiedziałby… nie znałby tak naprawdę statusu tego rachunku. Działałby…</u>
          <u xml:id="u-19.4" who="#komentarz">Wypowiedź poza mikrofonem</u>
          <u xml:id="u-19.5" who="#DyrektorDepartamentuPodatkuodTowarowiUslugwMinisterstwieFinansowPawelSelera">Ale działałby w zaufaniu do wniosku podatnika.</u>
          <u xml:id="u-19.6" who="#SenatorLeszekCzarnobaj">No, to o to chodzi.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-20">
          <u xml:id="u-20.0" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">No ale to co, obawiacie się, państwo, że on może transferować te pieniądze np. za granicę, do rajów podatkowych, czy…</u>
          <u xml:id="u-20.1" who="#komentarz">Wypowiedź poza mikrofonem</u>
          <u xml:id="u-20.2" who="#Gloszsali">I tak może.</u>
          <u xml:id="u-20.3" who="#Gloszsali">W ten sposób to i tak może…</u>
          <u xml:id="u-20.4" who="#SenatorLeszekCzarnobaj">Przecież i tak może to zrobić.</u>
          <u xml:id="u-20.5" who="#Gloszsali">Jak będzie chciał, to może…</u>
          <u xml:id="u-20.6" who="#DyrektorDepartamentuPodatkuodTowarowiUslugwMinisterstwieFinansowPawelSelera">Ale jeżeli mogę… Jeżeli podatnik…</u>
          <u xml:id="u-20.7" who="#komentarz">Wypowiedzi w tle nagrania</u>
          <u xml:id="u-20.8" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Poczekajmy. Jeszcze niech pan dyrektor wyjaśni to do końca.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-21">
          <u xml:id="u-21.0" who="#DyrektorDepartamentuPodatkuodTowarowiUslugwMinisterstwieFinansowPawelSelera">Szanowni Państwo, jeżeli podatnik teraz we wniosku wskaże błędny rachunek, to przelew nie będzie mógł być… I cała procedura będzie musiała ruszać od początku – prawda? Jeżeli podatnik we wniosku wskaże błędny…</u>
          <u xml:id="u-21.1" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Nie… No to będzie jego strata – prawda?</u>
          <u xml:id="u-21.2" who="#DyrektorDepartamentuPodatkuodTowarowiUslugwMinisterstwieFinansowPawelSelera">To będzie strata podatnika, ale wtedy też procedura będzie musiała pójść jeszcze raz, od nowa…</u>
          <u xml:id="u-21.3" who="#komentarz">Wypowiedź poza mikrofonem</u>
          <u xml:id="u-21.4" who="#DyrektorDepartamentuPodatkuodTowarowiUslugwMinisterstwieFinansowPawelSelera">…dodatkowa…</u>
        </div>
        <div xml:id="div-22">
          <u xml:id="u-22.0" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">A w jaki sposób… Czyli jakby według tego przepisu, który obowiązuje, mówiącego, że podatnik wskaże konto… Wtedy państwo sprawdzacie, czy to konto do niego należy, i dopiero wtedy przelewacie te pieniądze, tak? Czyli po prostu ponosicie państwo pełną odpowiedzialność za to, gdzie te pieniądze wędrują?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-23">
          <u xml:id="u-23.0" who="#DyrektorDepartamentuPodatkuodTowarowiUslugwMinisterstwieFinansowPawelSelera">Nie, podatnik…</u>
        </div>
        <div xml:id="div-24">
          <u xml:id="u-24.0" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Jaki interes będzie miał podatnik w tym, żeby wskazać błędne konto lub z błędnym numerem? No nawet urzędowi skarbowemu może się zdarzyć to, że wskaże zły numer konta. Prawda?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-25">
          <u xml:id="u-25.0" who="#DyrektorDepartamentuPodatkuodTowarowiUslugwMinisterstwieFinansowPawelSelera">Nie, ja tu mówię o zwykłej pomyłce, po prostu ludzkiej pomyłce podatnika.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-26">
          <u xml:id="u-26.0" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Aha. No dobra, w takim razie ta sytuacja jest chyba jasna.</u>
          <u xml:id="u-26.1" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Czy chcecie jeszcze, państwo… Czy tu widać wątpliwość?</u>
          <u xml:id="u-26.2" who="#komentarz">Wypowiedź poza mikrofonem</u>
          <u xml:id="u-26.3" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Pan senator? Tak? Nie.</u>
          <u xml:id="u-26.4" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">No, przystępujemy do głosowania w takim razie.</u>
          <u xml:id="u-26.5" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Kto jest za przyjęciem poprawek nr 2, 3, 4 i 5?</u>
          <u xml:id="u-26.6" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Kto jest przeciw?</u>
          <u xml:id="u-26.7" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Kto się wstrzymał od głosu?</u>
          <u xml:id="u-26.8" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Proszę o podanie wyników.</u>
          <u xml:id="u-26.9" who="#GlownySpecjalistawDzialeKoordynacjiPracSenackichwBiurzePracSenackichwKancelariiSenatuBeataLewandowska">5 głosów za, 2 – przeciw, 1 senator się wstrzymał.</u>
          <u xml:id="u-26.10" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Poprawki otrzymały rekomendację połączonych komisji. Dziękuję bardzo.</u>
          <u xml:id="u-26.11" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Kto będzie sprawozdawcą?</u>
          <u xml:id="u-26.12" who="#GlownyLegislatorwBiurzeLegislacyjnymwKancelariiSenatuPiotrMagda">Jeszcze 3 poprawki.</u>
          <u xml:id="u-26.13" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Aha. A ja myślałem, że tamte też przegłosowaliśmy. Przepraszam. Oczywiście.</u>
          <u xml:id="u-26.14" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Poprawki… I myślę, że te poprawki pozostałe, które już były rozpatrywane przez komisję na jej posiedzeniu, czyli poprawki nr 6, 7, 8…</u>
          <u xml:id="u-26.15" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Stanowisko rządu wobec tych poprawek?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-27">
          <u xml:id="u-27.0" who="#DyrektorDepartamentuPodatkuodTowarowiUslugwMinisterstwieFinansowPawelSelera">Panie Przewodniczący, wobec nr 6 i 7 stanowisko jest negatywne, wobec nr 8 stanowisko jest pozytywne.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-28">
          <u xml:id="u-28.0" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">W takim razie oddzielnie głosujemy nad poprawkami nr 6 i 7.</u>
          <u xml:id="u-28.1" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Czy jest sprzeciw, żeby przegłosować łącznie te 2 poprawki?</u>
          <u xml:id="u-28.2" who="#Gloszsali">Nie.</u>
          <u xml:id="u-28.3" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Przystępujemy do głosowania.</u>
          <u xml:id="u-28.4" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Kto jest za przyjęciem poprawek nr 6 i 7?</u>
          <u xml:id="u-28.5" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Kto jest przeciw?</u>
          <u xml:id="u-28.6" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Kto się wstrzymał od głosu?</u>
          <u xml:id="u-28.7" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Proszę o podanie wyników.</u>
          <u xml:id="u-28.8" who="#GlownySpecjalistawDzialeKoordynacjiPracSenackichwBiurzePracSenackichwKancelariiSenatuBeataLewandowska">6 głosów za, 2 – przeciw, 0 osób się wstrzymało.</u>
          <u xml:id="u-28.9" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Poprawka otrzymała rekomendację komisji.</u>
          <u xml:id="u-28.10" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Poprawka nr 8. Stanowisko rządu jest pozytywne w tej sprawie.</u>
          <u xml:id="u-28.11" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Przystępujemy do głosowania.</u>
          <u xml:id="u-28.12" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Kto jest za przyjęciem poprawki nr 8?</u>
          <u xml:id="u-28.13" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Kto jest przeciw?</u>
          <u xml:id="u-28.14" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Kto się wstrzymał od głosu?</u>
          <u xml:id="u-28.15" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Proszę o podanie wyników.</u>
          <u xml:id="u-28.16" who="#GlownySpecjalistawDzialeKoordynacjiPracSenackichwBiurzePracSenackichwKancelariiSenatuBeataLewandowska">Jednogłośnie 8 za.</u>
          <u xml:id="u-28.17" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Poprawka otrzymała jednogłośne poparcie komisji.</u>
          <u xml:id="u-28.18" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">W ten sposób przegłosowaliśmy wszystkie poprawki.</u>
          <u xml:id="u-28.19" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Czy pozwolicie państwo, żebym to ja przedstawiał sprawozdanie, tak jak to było w pierwszej części naszego posiedzenia? Jest zgoda? Jest zgoda. Nie ma sprzeciwu.</u>
          <u xml:id="u-28.20" who="#PrzewodniczacyKazimierzKleina">Zamykam posiedzenie. Dziękuję bardzo pani i panom dyrektorom, senatorom, naszym gościom, także senatorom pracującym zdalnie. Zamykam posiedzenie.</u>
          <u xml:id="u-28.21" who="#komentarz">Koniec posiedzenia o godzinie 8 minut 42</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>