text_structure.xml
4.64 KB
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#komentarz">Dnia 9 października 1987 r. Komisja Budownictwa, Gospodarki Przestrzennej, Komunalnej i Mieszkaniowej oraz Komisja Prac Ustawodawczych, obradujące pod przewodnictwem posłów Mieczysława Serwińskiego (bezp.) i Emila Kołodzieja (ZSL), rozpatrzyły:</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#komentarz">- odpowiedź zastępcy przewodniczącego Komisji Planowania przy Radzie Ministrów na opinie nr 14/2 dotyczącą, wniosków zawartych w „Raporcie o stanie i dostosowaniu regulacji prawnych do wymogów gospodarczej i konieczności poprawy efektywnością procesów inwestycyjnych”.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#PosełTadeuszBiliński">Dnia 17 grudnia 1986 r. na posiedzeniu obu Komisji rozpatrzony został „Raport o stanie i dostosowaniu regulacji prawnych do wymogów reformy gospodarczej i poprawy efektywności procesów inwestycyjnych”. Na podstawie raportu, dyskusji oraz prac podkomisji przygotowana została opinia nr 11/1 Komisji.</u>
<u xml:id="u-2.1" who="#PosełTadeuszBiliński">Przewodniczący Komisji Planowania przy Radzie Ministrów w odpowiedzi z 27 marca 1987 r. podzielił, poglądy obu Komisji, że działalność inwestycyjno-budowlana jest nadal jedną z najsłabszych dziedzin gospodarki narodowej. Komisje uznały jednak tę odpowiedź za nie dość wyczerpującą i nie dającą podstaw do stwierdzenia, że w najbliższym czasie nastąpią konieczne przeobrażenia modelu procesu inwestycyjno-budowlanego. Przedstawione w odpowiedzi, przedsięwzięcia uznano za niekompleksowe i niespójne. Komisje dały wyraz swemu stanowisku w opinii nr 14/2.</u>
<u xml:id="u-2.2" who="#PosełTadeuszBiliński">W kolejnej odpowiedzi z 31 lipca 1987 r. przewodniczący Komisji Planowania poinformował, że wszystkie zawarte w opinii wnioski dotyczące usprawnienia procesów inwestycyjno-budowlanych będą szczegółowo analizowane i przygotowywane do wdrożenia w ramach realizacji II etapu reformy gospodarczej.</u>
<u xml:id="u-2.3" who="#PosełTadeuszBiliński">Pragnę przyjąć tę odpowiedź, a zarazem uchwalić kolejną opinię, wskazującą, że Komisje oczekują bardziej szczegółowego określenia kierunków działań zmierzających do rzeczywistego usprawnienia procesów inwestycyjno-budowlanych.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#PosełEmilKołodziej">Proszę o wyjaśnienie, co oznacza zawarte w projekcie opinii sformułowanie, że Komisje przyjmują do wiadomości informację rządową. Chodzi o to, że w odpowiedzi wicepremiera mowa jest o przedyskutowaniu problemów i wypracowaniu linii postępowania, natomiast w opinii nie ustosunkowujemy się do tego postulatu.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#PosełTadeuszBiliński">Jest to pominięcie celowe, gdyż Komisje nie powinny wyręczać rządu w wypracowywaniu kierunków działania.</u>
<u xml:id="u-4.1" who="#PosełTadeuszBiliński">Chciałbym równocześnie zaproponować, aby w drugim akapicie, wiersz 5 od góry opinii zamiast słów „przedsięwzięcia prawne” użyć sformułowania „liczne regulacje prawne”.</u>
<u xml:id="u-4.2" who="#PosełTadeuszBiliński">Komisje przyjęły jednogłośnie tekst opinii wraz ze zgłoszoną poprawką redakcyjną.</u>
<u xml:id="u-4.3" who="#PosełTadeuszBiliński">W ustawie o zmianie ustawy prawo lokalowe zawarte są istotne zmiany regulacji prawnych dotyczących gospodarki mieszkaniowej. Zmiany te nie odzwierciedlają docelowego modelu tej gospodarki. W związku z tym w najbliższym czasie konieczne będzie podjęcie prac nad nowym aktem prawnym z tej dziedziny.</u>
<u xml:id="u-4.4" who="#PosełTadeuszBiliński">Sejm powinien zwrócić więcej uwagi na kontrolę realizacji ustaw. Proponuję więc, aby nasza podkomisja sprawowała kontrolę nad funkcjonowaniem prawa lokalowego.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#PosełMieczysławSerwiński">Zgadzam się z poglądami posła T. Bilińskiego, zarówno w sprawie przejściowego charakteru regulacji prawnych. Jak też obowiązku kontroli funkcjonowania prawa. Proszę przedstawicieli rządu o możliwie szybkie przygotowanie jednolitego tekstu ustawy, gdyż tekst z poprawkami jest trudno czytelny.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>