text_structure.xml 22.1 KB
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
  <xi:include href="PPC_header.xml" />
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml" />
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#MarekSowa">Otwieram posiedzenie Komisji Nadzwyczajnej do rozpatrzenia projektów ustaw dotyczących rynku pracy oraz cudzoziemców przebywających na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#MarekSowa">Na podstawie listy obecności stwierdzam kworum.</u>
          <u xml:id="u-1.2" who="#MarekSowa">Witam państwa posłów oraz wszystkich gości biorących udział w dzisiejszym posiedzeniu. W szczególności witam panów ministrów: Macieja Duszczyka, podsekretarza stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji, oraz Andrzeja Szeptyckiego, podsekretarza stanu Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Witam wszystkich państwa współpracowników, przedstawicieli środowisk naukowych oraz pozostałych uczestników naszego dzisiejszego posiedzenia. Bardzo serdecznie witam również pana ministra Tomasza Cytrynowicza, szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców.</u>
          <u xml:id="u-1.3" who="#MarekSowa">Porządek dzisiejszego posiedzenia przewiduje rozpatrzenie rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o cudzoziemcach oraz niektórych innych ustaw (druk nr 950). Czy są uwagi do porządku obrad? Nie widzę. Przystępujemy do realizacji porządku dziennego.</u>
          <u xml:id="u-1.4" who="#MarekSowa">Przypominam, że debata nad projektem ustawy została przeprowadzona dwa tygodnie temu na posiedzeniu naszej Komisji, więc dzisiaj będziemy tylko szczegółowo rozpatrywali projekt ustawy.</u>
          <u xml:id="u-1.5" who="#MarekSowa">Na wstępie proponuję upoważnić Biuro Legislacyjne do dokonywania w projekcie zmian o charakterze redakcyjnym, legislacyjnym i językowym. Czy jest sprzeciw wobec tej propozycji? Nie widzę. Stwierdzam, że upoważniliśmy Biuro Legislacyjnego do dokonania w projekcie niezbędnych zmian o charakterze redakcyjnym, legislacyjnym i językowym.</u>
          <u xml:id="u-1.6" who="#MarekSowa">Szanowni państwo, każdy członek Komisji otrzymał na swój tablet 24 poprawki do projektu ustawy o charakterze redakcyjno-legislacyjnym zgłoszone przez Biuro Legislacyjne. Dotychczas rozpatrywaliśmy tego rodzaju poprawki na bieżąco, ale jeśli nie byłoby z państwa strony żadnych przeciwwskazań, to proponuję, abyśmy rozpatrzyli te poprawki w jednym bloku na samym początku procedowania nad projektem ustawy. Jak wspomniałem, to są poprawki o charakterze redakcyjno-legislacyjnym, które każdy z członków Komisji ma na swoim tablecie. Jeśli przyjmiemy te wszystkie poprawki łącznie, to później, w trakcie pracy nad projektem ustawy, będziemy rozpatrywali już wyłącznie poprawki merytoryczne.</u>
          <u xml:id="u-1.7" who="#MarekSowa">Czy jest sprzeciw wobec propozycji łącznego przyjęcia pakietu 24 poprawek redakcyjno-legislacyjnych? Nie słyszę sprzeciwu. Stwierdzam, że Komisja przyjęła blok poprawek redakcyjno-legislacyjnych. Oczywiście pod tymi poprawkami znajdują się wymagane podpisy trojga posłów. Gdyby ktoś z państwa chciał to sprawdzić, to sekretariat dysponuje zestawieniem tych poprawek podpisanym przeze mnie, posła Masełko i panią posłankę Janyską.</u>
          <u xml:id="u-1.8" who="#MarekSowa">Szanowni państwo, przystępujemy do szczegółowego rozpatrzenia projektu ustawy. Zanim jednak rozpatrzymy tytuł, to o głos poprosił jeszcze pan przewodniczący Mulawa. Bardzo proszę, panie pośle.</u>
          <u xml:id="u-1.9" who="#MarekSowa">Szanowni państwo, przystępujemy do szczegółowego rozpatrzenia projektu ustawy.</u>
          <u xml:id="u-1.10" who="#MarekSowa">Czy są uwagi do tytułu? Nie widzę. Tytuł ustawy został rozpatrzony.</u>
          <u xml:id="u-1.11" who="#MarekSowa">Art. 1 będziemy rozpatrywali zmiana po zmianie, ponieważ to jest obszerny artykuł. Biuro Legislacyjne, przedstawiciele strony rządowej oraz posłowie mogą oczywiście zgłaszać uwagi w każdym momencie.</u>
          <u xml:id="u-1.12" who="#MarekSowa">Zmiana nr 1. Czy są uwagi do tej zmiany? Nie ma uwag. Stwierdzam, że zmiana nr 1 została przyjęta.</u>
          <u xml:id="u-1.13" who="#MarekSowa">Zmiana nr 2. Bardzo proszę, Biuro Legislacyjne.</u>
          <u xml:id="u-1.14" who="#MarekSowa">Czy jest sprzeciw wobec zmiany nr 2? Nie ma sprzeciwu. Stwierdzam, że zmiana nr 2 została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.15" who="#MarekSowa">Zmiana nr 3. Nie ma uwag. Zmiana nr 3 została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.16" who="#MarekSowa">Zmiana nr 4. Czy są uwagi? Biuro Legislacyjne, bardzo proszę.</u>
          <u xml:id="u-1.17" who="#MarekSowa">Czy jest sprzeciw wobec zmiany nr 4? Nie ma. Stwierdzam, że zmiana nr 4 została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.18" who="#MarekSowa">Zmiana nr 5. Czy są uwagi? Nie ma, zmiana została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.19" who="#MarekSowa">Zmiana nr 6. Czy są uwagi? Nie ma, zmiana została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.20" who="#MarekSowa">Zmiana nr 7. Nie ma uwag, zmiana została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.21" who="#MarekSowa">Zmiana nr 8. Czy są uwagi? Proszę, Biuro Legislacyjne.</u>
          <u xml:id="u-1.22" who="#KatarzynaRowińska">To jest szczególny przepis. Dodajemy go z uwagi na to, że musimy skrócić termin opiniowania, ponieważ dyrektywa nakłada na nas krótszy termin na wydanie decyzji w przypadku wydawania zezwolenia na pobyt w celu mobilności długoterminowej posiadacza niebieskiej karty. Podtrzymujemy swoje stanowisko w tej sprawie.</u>
          <u xml:id="u-1.23" who="#MarekSowa">Czy jest sprzeciw wobec zmiany nr 8? Nie słyszę. Stwierdzam, że zmiana nr 8 została rozpatrzona przez Komisję.</u>
          <u xml:id="u-1.24" who="#MarekSowa">Zmiana nr 9. Nie ma uwag, zmiana została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.25" who="#MarekSowa">Zmiana nr 10. Nie ma uwag, zmiana została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.26" who="#MarekSowa">Jeszcze jedna uwaga, szanowni państwo. Jeżeli posłowie mają jakieś poprawki, to proszę je przekazać do sekretariatu Komisji. Przypominam, że pod każdą poprawką muszą znajdować się podpisy trzech posłów.</u>
          <u xml:id="u-1.27" who="#MarekSowa">Zmiana nr 11. Czy są uwagi? Nie ma, zmiana została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.28" who="#MarekSowa">Zmiana nr 12. Czy są uwagi? Nie ma, zmiana została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.29" who="#MarekSowa">Zmiana nr 13. Czy są uwagi? Proszę, Biuro Legislacyjne.</u>
          <u xml:id="u-1.30" who="#MarekSowa">Przepraszam państwa, że nie powiedziałem tego na początku – dzisiaj nie zamierzamy przyjmować projektu ustawy. Zaczekamy na powrót z Senatu dwóch ustaw z pierwotnych druków nr 948 i 949, żeby uwaga, o której wspomniano, nie znalazła zastosowania. Będziemy się odnosili do stanu prawnego już przyjętego przez parlament, natomiast jeśli Senat dokona jakichś zmian, to oczywiście będziemy wszystko aktualizowali na finalnym etapie naszych prac, przed przyjęciem sprawozdania i przed skierowaniem projektu ustawy do drugiego czytania.</u>
          <u xml:id="u-1.31" who="#MarekSowa">Taka sama procedura będzie obowiązywała także w przypadku ustawy z druku nr 951. To jest uzgodnione. Jeżeli nie na najbliższym posiedzeniu, to na ostatnim posiedzeniu marcowym odbędzie się drugie czytanie i pewnie nastąpi przyjęcie poprawek, natomiast ustawy senackie wrócą do nas za dwa tygodnie i będą już rozpatrzone.</u>
          <u xml:id="u-1.32" who="#MarekSowa">Uwaga Biura Legislacyjnego jest jak najbardziej słuszna, ale wiemy o tej sytuacji i na pewno nie będzie takiej sytuacji, że w ustawie znajdą się odniesienia do nieistniejących zapisów.</u>
          <u xml:id="u-1.33" who="#MarekSowa">Stwierdzam, że zmiana nr 13 została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.34" who="#MarekSowa">Zmiana nr 14. Proszę bardzo, Biuro Legislacyjne.</u>
          <u xml:id="u-1.35" who="#JakubBennewicz">Tak samo jest w przypadku tej samej lit. b w pkt 2, gdzie jest mowa o tym, że przepisu ust. 1 pkt 4 nie stosuje się, kiedy zawiadomienie nie zostało doręczone wojewodzie z powodów niezależnych od cudzoziemca. Wydaje się, że chyba nie należy przekładać odpowiedzialności na cudzoziemca za kwestie, na które on nie ma wpływu, tak więc ten punkt jest po prostu niepotrzebny.</u>
          <u xml:id="u-1.36" who="#MarekSowa">Pan minister, bardzo proszę.</u>
          <u xml:id="u-1.37" who="#MarekSowa">Zmiana nr 15. Do tej zmiany została zgłoszona poprawka, która dotyczy pkt 3. Ta poprawka to doprecyzowanie i rozwianie wątpliwości w zakresie braku określenia konkretnych terminów załatwiania spraw. Ten zapis został po prostu rozszerzony, żeby nie budził już żadnych wątpliwości, co mogło mieć miejsce przy pierwotnym brzmieniu.</u>
          <u xml:id="u-1.38" who="#MarekSowa">Czy Biuro Legislacyjne ma uwagi do poprawki?</u>
          <u xml:id="u-1.39" who="#MarekSowa">Zmiana nr 16. Nie ma uwag, zmiana została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.40" who="#MarekSowa">Zmiana nr 17. Nie ma uwag, zmiana została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.41" who="#MarekSowa">Zmiana nr 18. Nie ma uwag, zmiana została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.42" who="#MarekSowa">Zmiana nr 19. Nie ma uwag, zmiana została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.43" who="#MarekSowa">Zmiana nr 20. Czy są uwagi? Biuro Legislacyjne, bardzo proszę.</u>
          <u xml:id="u-1.44" who="#JakubBennewicz">Nasza wątpliwość dotyczy dodawanego art. 137b. Wydaje nam się, że ten przepis ma charakter informacyjny i przez to jest zbędny. W przepisie jest mowa o tym, że uzyskanie zezwolenia, o którym mowa w art. 137a, nie zwalnia od spełnienia określonych odrębnymi przepisami wymogów dotyczących wykonywania zawodów regulowanych lub działalności. Bez tego przepisu także nie wystąpiłaby wątpliwość, czy te wymogi będą miały zastosowanie, czy nie, i dlatego wydaje się, że przepis jest zbędny.</u>
          <u xml:id="u-1.45" who="#JakubBennewicz">Poza tym występuje tutaj odesłanie do odrębnych przepisów, czyli odesłanie niedookreślone, co tylko wzmaga argumentację, że przepis chyba nie jest potrzebny. Dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-1.46" who="#MarekSowa">Zmiana nr 21. Czy są uwagi do tej zmiany? Nie ma, zmiana została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.47" who="#MarekSowa">Zmiana nr 22. Szanowni państwo, do zmiany nr 22 jest zgłoszona poprawka. Chodzi o art. 138b. Poprawka wprowadza nowe brzmienie tego artykułu, bowiem projektowany przepis art. 138b budził wątpliwości pod kątem tego, w jakich przypadkach szef Urzędu do Spraw Cudzoziemców ma informować państwo członkowskie Unii Europejskiej o tym, czy cudzoziemiec nadal posiada status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą w Rzeczypospolitej Polskiej. Poprawka rozwiewa istniejące wątpliwości, uszczegóławia przepis.</u>
          <u xml:id="u-1.48" who="#MarekSowa">Czy Biuro Legislacyjne ma uwagi do tej poprawki?</u>
          <u xml:id="u-1.49" who="#MarekSowa">Teraz czas na uwagi Biura Legislacyjnego do art. 138a. Bardzo proszę.</u>
          <u xml:id="u-1.50" who="#JakubBennewicz">Poza tym samo to rozwiązanie, że wykaz określony w rozporządzeniu miałby być dokładnym odzwierciedleniem załącznika do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady, wydaje się wątpliwe z legislacyjnego punktu widzenia, ponieważ de facto odbiera ministrowi swobodę co do kształtowania treści tego rozporządzenia, gdyż z przepisu wynika, że miałoby to być przekopiowanie załącznika do dyrektywy jeden do jednego. Ponadto jeśli chodzi o ust. 2, to zwracamy uwagę na ten sam problem co wcześniej, czyli – czysto informacyjnie – występuje tam odesłanie do wciąż jeszcze nieistniejącej w systemie prawnym ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia.</u>
          <u xml:id="u-1.51" who="#JakubBennewicz">I jeszcze jedna kwestia, dotycząca ust. 1. Tam występuje odesłanie do art. 3 pkt 6a lit. a i to jest de facto odesłanie do definicji. Z legislacyjnego punktu widzenia nie jest to dobre rozwiązanie. Zamiast tego odesłania powinniśmy tę kwestię ująć po prostu opisowo. Dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-1.52" who="#MarekSowa">Czy są inne uwagi do zmiany nr 22? Nie widzę. Zmiana nr 22 została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.53" who="#MarekSowa">Zmiana nr 23. Nie ma uwag, zmiana została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.54" who="#MarekSowa">Zmiana nr 24. Nie ma uwag, zmiana została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.55" who="#MarekSowa">Zmiana nr 25. Nie ma uwag, zmiana została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.56" who="#MarekSowa">Zmiana nr 26. Nie ma uwag, zmiana została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.57" who="#MarekSowa">Zmiana nr 27. Nie ma uwag, zmiana została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.58" who="#MarekSowa">Zmiana nr 28. Nie ma uwag, zmiana została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.59" who="#MarekSowa">Zmiana nr 29. Nie ma uwag, zmiana została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.60" who="#MarekSowa">Zmiana nr 30. Nie ma uwag, zmiana została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.61" who="#MarekSowa">Zmiana nr 31. Nie ma uwag, zmiana została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.62" who="#MarekSowa">Zmiana nr 32. Nie ma uwag, zmiana została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.63" who="#MarekSowa">Zmiana nr 33. Nie ma uwag, zmiana została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.64" who="#MarekSowa">Zmiana nr 34. Nie ma uwag, zmiana została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.65" who="#MarekSowa">Zmiana nr 35. Nie ma uwag, zmiana została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.66" who="#MarekSowa">Szanowni państwo, zanim przystąpimy do rozpatrzenia art. 2, chcę powiedzieć, że w trakcie rozpatrywania art. 1 pan przewodniczący Mulawa złożył mi poprawkę dotyczącą zmiany nr 2 w tym artykule. Poprawka przewiduje skreślenie w pkt 2 lit. b i lit. f. Proszę pana posła o uzasadnienie poprawki.</u>
          <u xml:id="u-1.67" who="#KrzysztofMulawa">Poprawka usuwa możliwość potwierdzenia kwalifikacji zawodowych wobec cudzoziemca, któremu udzielono zezwolenia z uwagi na doświadczenie zawodowe. Bardzo często imigranci, którzy trafiają na polski rynek pracy, pochodzą z krajów słabo rozwiniętych. W przypadku takich osób należy podchodzić z odpowiednią rozwagą do dokumentów, które poświadczają doświadczenie zawodowe.</u>
          <u xml:id="u-1.68" who="#MarekSowa">Proszę o stanowisko Biura Legislacyjnego.</u>
          <u xml:id="u-1.69" who="#MarekSowa">Jakie jest stanowisko rządu?</u>
          <u xml:id="u-1.70" who="#MarekSowa">Proszę sekretariat o przygotowanie urządzenia do głosowania, a posłów o zalogowanie się. Kto z pań posłanek i panów posłów jest za przyjęciem poprawki zgłoszonej przez pana przewodniczącego Mulawę? Poprawka dotyczy zmiany nr 2 w art. 1. Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał od głosu?</u>
          <u xml:id="u-1.71" who="#MarekSowa">Proszę o podanie wyników głosowania. Głosowało 23 posłów. Za było 10, przeciw 13. Stwierdzam, że poprawka nie uzyskała większości.</u>
          <u xml:id="u-1.72" who="#MarekSowa">Pan poseł Mulawa złożył jeszcze jedną poprawkę do art. 1. Druga poprawka dotyczy zmiany nr 30. Bardzo proszę, panie pośle.</u>
          <u xml:id="u-1.73" who="#MarekSowa">Jakie jest stanowisko strony rządowej? Proszę, panie ministrze.</u>
          <u xml:id="u-1.74" who="#MarekSowa">Proszę o przygotowanie urządzenia do głosowania. Kto z pań posłanek i panów posłów jest za przyjęciem poprawki posła Mulawy? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał od głosu?</u>
          <u xml:id="u-1.75" who="#MarekSowa">Proszę o podanie wyników głosowania. Głosowało 23 posłów. Za 10, przeciw – 13. Poprawka nie uzyskała większości. Stwierdzam, że art. 1 został rozpatrzony.</u>
          <u xml:id="u-1.76" who="#MarekSowa">Przystępujemy do rozpatrzenia art. 2. Czy są uwagi do tego artykułu? Bardzo proszę, Biuro Legislacyjne.</u>
          <u xml:id="u-1.77" who="#MarekSowa">Czy jest sprzeciw wobec art. 2? Nie słyszę, art. 2 został rozpatrzony.</u>
          <u xml:id="u-1.78" who="#MarekSowa">Art. 3, zmiana nr 1. Czy są jakieś uwagi do tej zmiany? Nie ma, zmiana została przyjęta.</u>
          <u xml:id="u-1.79" who="#MarekSowa">Zmiana nr 2. Nie ma uwag, zmiana została przyjęta. Stwierdzam, że art. 3 został rozpatrzony.</u>
          <u xml:id="u-1.80" who="#MarekSowa">Art. 4, zmiana nr 1. Czy są uwagi do tej zmiany? Nie ma uwag, zmiana została przyjęta.</u>
          <u xml:id="u-1.81" who="#MarekSowa">Zmiana nr 2 – czy są uwagi? Nie słyszę, zmiana nr 2 została przyjęta. Stwierdzam, że art. 4 został rozpatrzony.</u>
          <u xml:id="u-1.82" who="#MarekSowa">Art. 5. Czy są uwagi do tego artykułu? Nie słyszę uwag, art. 5 został rozpatrzony.</u>
          <u xml:id="u-1.83" who="#MarekSowa">Art. 6. Do tego artykułu została złożona poprawka podpisana przez trzech posłów, których reprezentuje pan przewodniczący Mulawa. Poprawka skreśla art. 6. Panie przewodniczący, proszę o uzasadnienie poprawki.</u>
          <u xml:id="u-1.84" who="#MarekSowa">Jeszcze pan minister, bardzo proszę.</u>
          <u xml:id="u-1.85" who="#MarekSowa">Pan przewodniczący Zieliński, proszę bardzo.</u>
          <u xml:id="u-1.86" who="#MarekSowa">Jeśli tak, to proszę o podanie wyników. Głosowało 24 posłów, 10 za, 14 przeciw. Stwierdzam, że poprawka nie uzyskała wymaganej większość. Tym samym art. 6 został rozpatrzony przez Komisję.</u>
          <u xml:id="u-1.87" who="#MarekSowa">Art. 7. Do tego artykułu też jest poprawka zgłoszona przez pana przewodniczącego Mulawę. Ta poprawka przewiduje usunięcie art. 7, 8, 14, 15, 17, 18 i 19. Bardzo proszę o uzasadnienie poprawki.</u>
          <u xml:id="u-1.88" who="#MarekSowa">Proszę o stanowisko Biura Legislacyjnego.</u>
          <u xml:id="u-1.89" who="#MarekSowa">Proszę o przygotowanie urządzenia do głosowania. Kto jest za poprawką przewodniczącego Mulawy? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał od głosu?</u>
          <u xml:id="u-1.90" who="#MarekSowa">Głosowało 25 posłów, za 10, przeciw 15. Poprawka nie uzyskała akceptacji. Stwierdzam, że art. 7 został rozpatrzony.</u>
          <u xml:id="u-1.91" who="#MarekSowa">Art. 8. Nie słyszę uwag, artykuł został rozpatrzony.</u>
          <u xml:id="u-1.92" who="#MarekSowa">Art. 9. Nie ma uwag, artykuł został rozpatrzony.</u>
          <u xml:id="u-1.93" who="#MarekSowa">Art. 10. Nie ma uwag, artykuł został rozpatrzony.</u>
          <u xml:id="u-1.94" who="#MarekSowa">Art. 11. Nie ma uwag, artykuł został rozpatrzony.</u>
          <u xml:id="u-1.95" who="#MarekSowa">Art. 12. Nie ma uwag, artykuł został rozpatrzony.</u>
          <u xml:id="u-1.96" who="#MarekSowa">Art. 13. Nie ma uwag, artykuł został rozpatrzony.</u>
          <u xml:id="u-1.97" who="#MarekSowa">Art. 14. Nie ma uwag, artykuł został rozpatrzony.</u>
          <u xml:id="u-1.98" who="#MarekSowa">Art. 15. Nie ma uwag, artykuł został rozpatrzony.</u>
          <u xml:id="u-1.99" who="#MarekSowa">Art. 16. Nie ma uwag, artykuł został rozpatrzony.</u>
          <u xml:id="u-1.100" who="#MarekSowa">Art. 17. Nie ma uwag, artykuł został rozpatrzony.</u>
          <u xml:id="u-1.101" who="#MarekSowa">Art. 18. Nie ma uwag, artykuł został rozpatrzony.</u>
          <u xml:id="u-1.102" who="#MarekSowa">Art. 19. Nie ma uwag, artykuł został rozpatrzony.</u>
          <u xml:id="u-1.103" who="#MarekSowa">Art. 20. Bardzo proszę, Biuro Legislacyjne.</u>
          <u xml:id="u-1.104" who="#LauraKołaczyk">Zaproponowana regulacja ma charakter porządkowy. W związku z tym, że uchylamy przepisy art. 76 i 78 w ustawie o ochronie, czyli te dotyczące pozbawiania pomocy socjalnej dla cudzoziemców w ośrodkach przeznaczonych dla cudzoziemców ubiegających się o udzielenie ochrony w Polsce, to zgodnie z zasadami techniki prawodawczej musieliśmy wprowadzić regulację o tym, że postępowania dotyczące pozbawiania umarza się i te ograniczenia później w przywracaniu odebranej pomocy… Musieliśmy wycofać się z tej regulacji i stąd wziął się ust. 6.</u>
          <u xml:id="u-1.105" who="#LauraKołaczyk">Nie do końca zgadzamy się również z tym, że ust. 1 w art. 78 został całkowicie wyłączony, ponieważ ten przepis zawiera dwie regulacje. Po pierwsze, mówi o tym, że w ogóle szef urzędu może przywrócić tę pomoc, a druga norma z tego przepisu dotyczy tego, że ta dopuszczalność dotyczy jednorazowego przywrócenia. Dlatego to zostało tak zaproponowane i chcemy podtrzymać tę regulację.</u>
          <u xml:id="u-1.106" who="#MarekSowa">Czy są inne uwagi do art. 20? Nie widzę. Stwierdzam, że art. 20 został rozpatrzony.</u>
          <u xml:id="u-1.107" who="#MarekSowa">Art. 21. Nie ma uwag, artykuł został rozpatrzony.</u>
          <u xml:id="u-1.108" who="#MarekSowa">Art. 22. Nie ma uwag, artykuł został rozpatrzony.</u>
          <u xml:id="u-1.109" who="#MarekSowa">Szanowni państwo, w ten sposób rozpatrzyliśmy wszystkie artykuły ustawy z druku nr 950. Informuję, że poprosiłem pana przewodniczącego Norberta Pietrykowskiego, żeby opiekował się tą ustawą, i będę go również proponował na sprawozdawcę naszej Komisji. Mam prośbę, żeby kwestie poprawek senackich oraz pewnej różnicy zdań, która się ujawniła w kontekście jednej z proponowanych zmian w art. 1, zostały odpowiednio przypilnowane i żeby wszystko zostało odpowiednio przygotowane na posiedzenie, na którym będziemy przyjmowali sprawozdanie.</u>
          <u xml:id="u-1.110" who="#MarekSowa">Czy są jeszcze jakieś uwagi ze strony państwa posłów do rozpatrzonego projektu ustawy? Przewodniczący Zieliński, bardzo proszę.</u>
          <u xml:id="u-1.111" who="#MarekSowa">Stwierdzam, że wyczerpaliśmy porządek dzienny. Zamykam posiedzenie Komisji. Kolejne rozpoczniemy o godzinie 13.00, zajmiemy się rozpatrzeniem druku nr 951. Dziękuję państwu.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>