text_structure.xml
22.4 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
<xi:include href="PPC_header.xml" />
<TEI>
<xi:include href="header.xml" />
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#MarekSawicki">Otwieram posiedzenie Komisji do Spraw Kontroli Państwowej.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#MarekSawicki">Stwierdzam kworum. Czy są uwagi do porządku dziennego posiedzenia? Nie widzę. Stwierdzam, że porządek dzienny został przyjęty.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#MarekSawicki">Witam serdecznie zaproszonych gości z Państwowej Inspekcji Pracy. Witam zastępcę Głównego Inspektora Pracy pana Jarosława Leśniewskiego z pozostałymi współpracownikami.</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#MarekSawicki">Przystępujemy do realizacji pkt 1 porządku obrad – rozpatrzenie i zaopiniowanie dla Komisji Finansów Publicznych rządowego projektu ustawy budżetowej na rok 2024 (druk nr 125) w zakresie części budżetowej 12 – Państwowa Inspekcja pracy: – dochody i wydatki z załącznika nr 1 i 2.</u>
<u xml:id="u-1.4" who="#MarekSawicki">Proszę pana inspektora o przedstawienie części budżetowej nr 12.</u>
<u xml:id="u-1.5" who="#JarosławLeśniewski">Przedłożony Wysokiej Komisji projekt budżetu Państwowej Inspekcji Pracy na 2024 r. to projekt planu wydatków i prognoza dochodów wszystkich jednostek organizacyjnych inspekcji. W materiale tym w pierwszej części prezentujemy urząd oraz jego zadania i działania, które przewidziane zostały do realizacji w przyszłym roku. W drugiej części zawarliśmy szczegółowe zestawienie, uzasadnienie kwot, zarówno po stronie dochodów, jak i wydatków budżetowych. Ten sposób prezentacji spotkał się z dużym zadowoleniem. Mam więc nadzieję, że uzyska również akceptację pań i panów posłów.</u>
<u xml:id="u-1.6" who="#JarosławLeśniewski">Moje wystąpienie zacznę od omówienia projektu budżetu po stronie dochodów. Na 2024 r. oszacowaliśmy je na kwotę 3007 tys. zł wyższą od planu na 2023 r. o 535 tys. zł, głównie w wyniku planowania wyższych dochodów z tytułu wpływów ze sprzedaży składników majątkowych oraz grzywien i kar pieniężnych od osób fizycznych, prawnych i innych jednostek organizacyjnych. Głównym źródłem dochodów urzędu są kary pieniężne nakładane przez inspektorów pracy na podstawie ustawy o transporcie drogowym, grzywny w celu przymuszenia oraz wpływy z tytułu kwot uzyskanych w drodze egzekucji administracyjnych kar pieniężnych lub grzywien administracyjnych nałożonych na pracodawców delegujących pracowników na terytorium RP, stanowiące łącznie 68,3% wszystkich zaplanowanych dochodów.</u>
<u xml:id="u-1.7" who="#JarosławLeśniewski">Wpływy z tego tytułu zaplanowano w kwocie 2055 tys. zł. Na pozostałą kwotę dochodów w wysokości 952 tys. zł składają się przede wszystkim wpływy ze sprzedaży składników majątkowych w kwocie 583 tys. zł, głównie ze sprzedaży samochodów służbowych, wpływy z usług gastronomicznych, hotelowych oraz szkoleniowych świadczonych przez nasz ośrodek szkolenia we Wrocławiu dla podmiotów zewnętrznych w kwocie 95 tys. zł, a także niezwykle trudne do przewidzenia dochody z kar i odszkodowań wynikające z zawartych umów w kwocie 58 tys. zł, jak i wpływy z tytułu refundacji wydatków z lat ubiegłych w kwocie 57 tys. zł.</u>
<u xml:id="u-1.8" who="#JarosławLeśniewski">Specyfika dochodów Inspekcji powoduje, iż niezwykle trudno jest je zaplanować. Opieramy się przede wszystkim na doświadczeniach urzędu z lat poprzednich, bazując na przeprowadzonych analizach należności i wykonania planu w okresie ostatnich kilku lat. Chcielibyśmy podkreślić fakt, iż działalność Państwowej Inspekcji Pracy wpływa na dochody innych jednostek. Na przykład w 2022 r. w toku kontroli inspektorzy nałożyli na sprawców wykroczeń przeciwko prawom osób wykonujących pracę 15,8 tys. grzywien w drodze mandatów i blisko 16 tys. grzywien na łączną kwotę 19 700 tys. zł. Natomiast wpływy z tych mandatów nie są dochodami Państwowej Inspekcji Pracy, lecz stanowią dochód aparatu skarbowego państwa.</u>
<u xml:id="u-1.9" who="#JarosławLeśniewski">Wysoka Komisjo, wydatki inspekcji na 2024 r. zaplanowane zostały w kwocie 551 478 tys. zł i są wyższe od wydatków określonych w ustawie budżetowej na rok 2023 o 21,6%, a po uwzględnieniu przekazanego przez Ministerstwo Finansów prognozowanego średniorocznego wskaźnika wzrostu cen, towarów i usług konsumpcyjnych na 2024 r. w wysokości 106,6% planowane wydatki rosną realnie o 14,1%.</u>
<u xml:id="u-1.10" who="#JarosławLeśniewski">W tym miejscu chciałbym nadmienić, że omawiany przeze mnie wzrost wydatków na 2024 r. odnosi się do pierwotnej ustawy budżetowej na rok 2023, to jest ustawy z grudnia 2022 r., a nie do ustawy po nowelizacji z dnia 7 lipca 2023 r., która uwzględniała jednorazowe środki na dodatki motywacyjne wypłacane w tym roku. W 2024 r. nie planujemy zmian w strukturze organizacyjnej Inspekcji, a więc nadal w jej skład będzie wchodził główny inspektorat, 16 okręgów posiadających swoje oddziały i ośrodek szkolenia. Zaplanowaliśmy natomiast zmiany w planie zatrudnienia i podwyżki dla pracowników Inspekcji.</u>
<u xml:id="u-1.11" who="#JarosławLeśniewski">W celu prawidłowej realizacji nowych zadań nałożonych lub planowanych do nałożenia na nasz urząd przewidzieliśmy wzrost zatrudnienia o 50 etatów do poziomu 2100 etatów. Potrzeba zwiększenia zatrudnienia w urzędzie związana jest z projektem ustawy o ochronie osób zgłaszających naruszenia prawa, w którym przewiduje się, aby rolę organu centralnego pełniła Państwowa Inspekcja Pracy. Urząd miałby pełnić dwojaką rolę – z jednej strony organu przyjmującego zgłoszenia zewnętrzne o naruszeniach prawa w dziedzinie wskazanej w art. 3 ust. 1 projektowanej ustawy oraz organu udzielającego informacji, wsparcia zgłaszającym naruszenia prawa. Realizacja zadań w ramach tej ustawy nie pozostaje w kompetencjach Państwowej Inspekcji Pracy, na co nasz urząd już zwracał uwagę podczas prac nad tą ustawą.</u>
<u xml:id="u-1.12" who="#JarosławLeśniewski">Państwowa Inspekcja Pracy w obszarach objętych projektowaną ustawą nie dysponuje specjalistami o odpowiednich kwalifikacjach, a także odpowiednimi pomieszczeniami i odrębnym, bezpiecznym, dedykowanym do tego zadania systemem teleinformatycznym. Mimo tych zastrzeżeń zadanie to przewidziano w zadaniach PIP, natomiast w związku z powyższym uważamy, że powinniśmy zatrudnić 30 nowych pracowników, którzy te zadania będą realizowali.</u>
<u xml:id="u-1.13" who="#JarosławLeśniewski">Dodatkowo w 2024 r. urząd realizować będzie nowe zadania, będące konsekwencją objęcia przepisami o delegowaniu pracowników, kierowców świadczących pracę w międzynarodowym transporcie drogowym, dodatkowe zadania związane m.in. z prowadzeniem kontroli warunków zatrudnienia kierowców delegowanych do pracy w Polsce oraz prawidłowości procesów delegowania. W związku z powyższym planujemy zwiększyć zatrudnienie o te dodatkowe 20 etatów. Oczywiście wzrost zatrudnienia wpłynie na wzrost wydatków urzędu, zarówno osobowych, jak i pozostałych.</u>
<u xml:id="u-1.14" who="#JarosławLeśniewski">Jeśli chodzi o wydatki osobowe, tj. fundusz wynagrodzeń, zaplanowaliśmy wzrost o 22,1%. Wynika to z przyjętego wzrostu wynagrodzeń pracowników Inspekcji, z wyłączeniem oczywiście osób objętych mnożnikowym systemem wynagrodzenia o 20%, tj. zwiększenie o 12,3% zgodnie z zapowiedzią premiera z dnia 28 września o wzroście wynagrodzeń dla strefy budżetowej oraz o dodatkowe 7,7 punktów procentowych, co stanowi element planowanego na najbliższe lata stopniowego przywracania atrakcyjności wynagrodzeń w Państwowej Inspekcji Pracy, zwłaszcza w grupie inspektorów pracy, niezbędnego dla skutecznego funkcjonowania naszego urzędu.</u>
<u xml:id="u-1.15" who="#JarosławLeśniewski">Od 2019 r. obserwujemy niestety spadek zatrudnienia wśród pracowników, zwłaszcza inspektorów pracy z wykształceniem technicznym, a prowadzony nabory nie przynoszą oczekiwanych efektów. Rozbudowany zakres obowiązków, misja urzędu, złożoność zadań, odpowiedzialność związana z wydawaniem przez inspektorów pracy decyzji administracyjnych oraz oczekiwania społeczne pokładane w inspektorach pracy wymagają kadry profesjonalistów, którą można pozyskać tylko przy zaoferowaniu odpowiedniego, adekwatnego do wykształcenia i odpowiedzialności wynagrodzenia.</u>
<u xml:id="u-1.16" who="#JarosławLeśniewski">Biorąc pod uwagę wzrost od lipca 2024 r. minimalnego wynagrodzenia za pracę w wysokości 4300 zł, tj. wynagrodzenia dla najmniej wykwalifikowanych i najsłabiej wykształconych pracowników, oferowane przez PIP wynagrodzenie staje się zupełnie nieatrakcyjne dla osób z wyższym wykształceniem magisterskim, w tym technicznym i prawnym. Wynagrodzenie dla kandydata na podinspektora w 2024 r. przy zwiększeniu o 12,3% wyniesie 5615 zł. Po zdaniu egzaminu, uzyskaniu tytułu podinspektora 6626 zł. Przy takim poziomie wynagrodzeń pogłębią się w urzędzie trudności z naborem odpowiednich kandydatów do wykonywania zadań inspektorów pracy. Również długi czas szkolenia, podpisywanie umów lojalnościowych czy też ograniczenia w działalności zarobkowej to dodatkowe czynniki zniechęcające do podejmowania zatrudnienia. Wzrost funduszu wynagrodzeń o dodatkowe 2,1% wynika ze wspomnianego wcześniej planowanego wzrostu zatrudnienia o 50 etatów.</u>
<u xml:id="u-1.17" who="#JarosławLeśniewski">W przedłożonym Wysokiej Komisji materiale wydatki budżetowe zaprezentowano w grupach wydatków zgodnie z ustawą budżetową. Dlatego też w wystąpieniu swoim postaram się syntetycznie omówić poszczególne grupy, a rozpocznę od świadczeń na rzecz osób fizycznych. Jest to grupa wydatków wynikająca przede wszystkim z przepisów Kodeksu pracy. Główne pozycje stanowią ekwiwalenty za używanie i pranie odzieży własnej oraz dopłaty do okularów korygujących wzrok pracowników w łącznej kwocie 3211 tys. zł. W ramach świadczeń na rzecz osób fizycznych zaplanowaliśmy również wydatki na coroczne nagrody im. Haliny Krahelskiej, przyznawane przez Głównego Inspektora Pracy, za wybitne osiągnięcia w zakresie ochrony pracy i zdrowia w środowisku pracy. Jest to kwota 88 tys. zł.</u>
<u xml:id="u-1.18" who="#JarosławLeśniewski">W grupie świadczeń na rzecz osób fizycznych spadek dochodów o 5,9% wynika głównie z odwołania z dniem 1 lipca bieżącego roku stanu zagrożenia epidemicznego w kraju. Na 2024 r. nie zaplanowaliśmy wydatków w związku z tym na zakup środków ochrony indywidualnej, odzieży i obuwia roboczego w celu ochrony zdrowia i zapobiegania rozprzestrzenianiu się SARS-CoV-2, tak jak to miało miejsce w budżecie inspekcji pracy w 2023 r.</u>
<u xml:id="u-1.19" who="#JarosławLeśniewski">Kolejną główną grupę stanowią wydatki bieżące zaplanowane w kwocie 521 059 tys. zł, na które składają się wynagrodzenia osobowe i pochodne w kwocie 417 988 tys. zł oraz pozostałe wydatki w kwocie 103 071 tys. zł. Jak wspomniałem wcześniej, wzrost w grupie wynagrodzeń i pochodnych wynika z planowanych 20% podwyżek wynagrodzeń dla pracowników w kwocie 54 818 tys. zł oraz funduszu na planowanych 50 nowych etatów, tj. wysokość 5884 tys. zł. Łączny wzrost w tej grupie wydatków to kwota 72 743 tys. zł, w tym 61 128 tys. zł z tytułu wynagrodzeń osobowych i dodatkowego wynagrodzenia rocznego oraz 11 615 tys. zł z tytułu pochodnych od tych wynagrodzeń.</u>
<u xml:id="u-1.20" who="#JarosławLeśniewski">W projekcie na 2024 r. wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń stanowią 80,2% wydatków bieżących urzędu. Planowane przeciętne wynagrodzenie w 2024 r. wynosi 9802 zł. Wynagrodzenie to oczywiście obejmuje wszystkie nagrody, odprawy emerytalne, inne nagrody, nagrody jubileuszowe, premie pracowników obsługi, jak i ekwiwalenty za niewykorzystany urlop w przypadku braku możliwości np. z powodu choroby przed rozwiązaniem stosunku pracy.</u>
<u xml:id="u-1.21" who="#JarosławLeśniewski">Ponieważ dość szczegółowo zaprezentowaliśmy tę grupę wydatków w przedłożonym państwu materiale, przejdę do omówienia pozostałych wydatków. Jest to kolejna grupa wydatków, w której następuje istotny, ale także niestety nieunikniony i niezbędny dla urzędu wzrost. Planowane wydatki wzrastają w stosunku do bieżącego roku o kwotę 13 173 tys. zł, co stanowi 14,7% wzrostu. Grupa ta obejmuje szeroko rozumiane wydatki administracyjne, m.in. czynsze, zakup energii, usługi porządkowe, ochrony, monitoring, dozór mienia, usługi informatyczne, pocztowe, remonty, zakup materiałów, wyposażenie, użytkowanie rozległej sieci PIP WAN. W grupie tej są też inne wydatki związane z bieżącą działalnością inspekcji, np. wydatki na podróże służbowe, szkolenia pracowników, odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, podatki i opłaty, a także usługi w ramach działalności prewencyjno-promocyjnej.</u>
<u xml:id="u-1.22" who="#JarosławLeśniewski">Na wzrost pozostałych wydatków bieżących wpływa utrzymująca się nadal wysoka inflacja, dwukrotny wzrost minimalnego wynagrodzenia, który spowoduje konieczność podnoszenia wynagrodzeń za świadczone usługi przez podmioty gospodarcze w zawartych przez urząd umowach wieloletnich, wzrost cen energii, a także wzrost odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, który w wyniku przyjęcia do wyliczenia zgodnie z wytycznymi ministra finansów prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce narodowej w drugim półroczu 2023 r. w wysokości 6474 zł wzrasta o prawie 50%.</u>
<u xml:id="u-1.23" who="#JarosławLeśniewski">W okresie pandemii i zagrożenia epidemicznego ustawodawca zawiesił obowiązek wykonywania badań okresowych, co spowodowało znaczące ich zmniejszenie. Odwołanie z dniem 1 lipca tego stanu nakłada na nasz urząd obowiązek wykonania bieżących oraz zawieszonych w okresie SARS-CoV-2 badań okresowych, co znacząco wpłynie na wzrost wydatków za usługi zdrowotne w przyszłym roku.</u>
<u xml:id="u-1.24" who="#JarosławLeśniewski">Kolejne wydatki na 2024 r., które znacząco rosną w porównaniu do wydatków 2023 r., to opłaty za administrowanie i czynsze za budynki, lokale i pomieszczenia garażowe, co wynika głównie z waloryzacji składek stawek najmu o wskaźnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych zgodnie z zawartymi umowami. Na wzrost wydatków znacząco wpływa również konieczność zabezpieczenia środków na wydatki, które nie mają miejsca w bieżącym roku, np. wyposażenie stanowisk pracy oraz dodatkową powierzchnię dla nowo zatrudnianych pracowników w związku z planowanym wejściem w życie ustawy o ochronie osób zgłaszających naruszenia prawa, wymiana komputerów stacjonarnych na laptopy oraz przestarzałych technologicznie pięcio-, sześcioletnich laptopów dla inspektorów pracy oraz konieczność wyposażenia wszystkich inspektorów pracy w służbowe telefony komórkowe, co jest niezbędne do realizacji ich zadań. Ponadto planujemy uruchomienie specjalnej linii do zgłaszania naruszeń prawa po wejściu w życie ustawy o ochronie osób zgłaszających naruszenia prawa, co skutkuje wzrostem wydatków na usługi telekomunikacyjne.</u>
<u xml:id="u-1.25" who="#JarosławLeśniewski">Ważnym obszarem ustawowych zadań realizowanych przez PIP są działania prewencyjne, promocyjne i edukacyjne, które w 2024 r. zaplanowaliśmy na kwotę 6523 tys. zł. Intensyfikacja tej działalności znacząco wpływa na wzrost wydatków w kolejnym roku. Zaplanowano realizację kampanii prewencyjno-promocyjnej, jak również wydatki związane z organizacją ogólnopolskich konkursów, konferencji tematycznych, naszym udziałem w targach, wystawach, spotkaniach branżowych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy. Działania prewencyjne mają za zadanie pomóc pracodawcom w zarządzaniu bezpieczeństwem pracy, a także adresowane są do pracowników, uczniów, studentów, a nawet rolników. Służyć temu będą różnorodne działania w postaci programów prewencyjnych, działań medialnych, szkoleń i doradztwa.</u>
<u xml:id="u-1.26" who="#JarosławLeśniewski">W 2024 r. zostały także zaplanowane środki w wysokości 262 tys. zł z przeznaczeniem na realizację działań o charakterze międzynarodowym. Związane są one z wyjazdami służbowymi przedstawicieli PIP za granicę na międzynarodowe konferencje, seminaria, warsztaty, jak również z udziałem w pracach grup roboczych, m.in. w ramach Komitetu Wyższych Inspektorów SLIC, Europejskiego Urzędu ds. Pracy oraz współpracy administracyjnej.</u>
<u xml:id="u-1.27" who="#JarosławLeśniewski">W 2024 r. w ramach finansowania projektów z udziałem środków z Unii Europejskiej, niepodlegających zwrotowi, urząd zaplanował 11 tys. zł na kontynuację realizacji programu wymiany inspektorów pracy między krajowymi inspekcjami pracy, realizowanej pod auspicjami Komitetu Wyższych Inspektorów.</u>
<u xml:id="u-1.28" who="#JarosławLeśniewski">Kolejnym istotnym czynnikiem zwiększenia wydatków inspekcji na 2024 r. jest wzrost wydatków w grupie wydatków majątkowych o 85,3%, co wynika głównie z konieczności poniesienia wydatków, które nie wystąpiły w tym roku, tj. planowanych zakupów informatycznych na nowy sprzęt do obsługi elektronicznego systemu obiegu dokumentów oraz 21 serwerów dla jednostek organizacyjnych PIP na łączną kwotę 9932 tys. zł. Pozostałe zakupy majątkowe dotyczą głównie zakupu nieruchomości na siedzibę oddziału OIP Kraków w Nowym Sączu na kwotę 7000 tys. zł, zakupu środków transportu na kwotę 2245 tys. zł oraz zakupu systemu teleinformatycznego w związku z projektem ustawy o ochronie osób zgłaszających naruszenia prawa na kwotę 1330 tys. zł.</u>
<u xml:id="u-1.29" who="#JarosławLeśniewski">Poza wydatkami na zakupy inwestycyjne w przyszłym roku konieczna jest realizacja wydatków inwestycyjnych budowlanych rozpoczętych w latach poprzednich, związanych z przyjętymi w trwały zarząd obiektami na siedziby naszych jednostek i oddziałów. Największą pozycję w tej grupie stanowią wydatki związane z kontynuacją przebudowy siedzib przejętych w trwały zarząd PIP w 2021 r., tj. jest Okręgowy Inspektorat Pracy w Łodzi oraz oddziału OIP Wrocław w Kłodzku na łączną kwotę 3417 tys. zł.</u>
<u xml:id="u-1.30" who="#JarosławLeśniewski">W materiale zaprezentowaliśmy również projekt wydatków budżetowych w układzie zadaniowym. Planowane wydatki, podobnie jak w latach ubiegłych, zostały objęte w całości funkcją 14 – Rynek pracy w zadaniu 14.2 – Budowa nowoczesnych stosunków i warunków pracy. Główny cel tego zadania to doprowadzenie warunków pracy w kontrolowanych zakładach do zgodności z przepisami prawa. Miernikiem monitorującym stopień realizacji tego celu jest odsetek kontroli zakończonych wydaniem nakazu, jak i decyzji administracyjnej w związku ze stwierdzonymi naruszeniami przepisów prawa, które zarówno w roku 2024, jak i na kolejne lata, przewidujemy, że kształtować się będzie na poziomie 61%.</u>
<u xml:id="u-1.31" who="#JarosławLeśniewski">Panie i panowie posłowie, na zakończenie swojego wystąpienia zwracam się z prośbą o pozytywne zaopiniowanie budżetu Państwowej Inspekcji Pracy na 2024 r. W przypadku pytań pozostajemy do dyspozycji, zarówno ja, jak i dyrektorzy i współpracownicy.</u>
<u xml:id="u-1.32" who="#MarekSawicki">Otwieram dyskusję.</u>
<u xml:id="u-1.33" who="#MarekSawicki">Kto z pań posłanek i panów posłów chce zabrać głos? Nie ma chętnych.</u>
<u xml:id="u-1.34" who="#MarekSawicki">Zamykam dyskusję.</u>
<u xml:id="u-1.35" who="#MariuszGosek">Szanowni państwo, mam pytanie, ile wyniosą podwyżki dla pracowników, to jest ta granica 30%. Tak?</u>
<u xml:id="u-1.36" who="#MarekSawicki">Bardzo proszę, Państwowa Inspekcja Pracy. Pan inspektor, bardzo proszę.</u>
<u xml:id="u-1.37" who="#MarekSawicki">Czy są jeszcze głosy w dyskusji?</u>
<u xml:id="u-1.38" who="#MarekSawicki">Czy są jeszcze głosy w dyskusji?</u>
<u xml:id="u-1.39" who="#MarekSawicki">Czy są jeszcze głosy w dyskusji? Nie ma.</u>
<u xml:id="u-1.40" who="#MarekSawicki">W związku z tym zamykam dyskusję.</u>
<u xml:id="u-1.41" who="#MarekSawicki">Przechodzimy do głosowania. Kto jest za pozytywnym zaopiniowaniem rządowego projektu ustawy budżetowej na 2024 r. w zakresie części budżetowej 12 – Państwowa Inspekcja Pracy? Kto jest za? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał? Proszę o wynik. Dziękuję bardzo. Nie ma w Sejmie opozycji, głosowało 10, wszyscy za. Tak że stwierdzam, że…</u>
<u xml:id="u-1.42" who="#MarekSawicki">Inspekcji pracy już dziękuję ślicznie.</u>
<u xml:id="u-1.43" who="#MarekSawicki">W pkt 2, drodzy państwo, mamy rozpatrzenie projektu planu pracy Komisji na okres od 1 stycznia do 30 czerwca 2024 r. Projekt planu pracy Komisji został opracowany na podstawie materiałów przesłanych przez Najwyższą Izbę Kontroli, Państwową Inspekcję Pracy i Krajową Radę Regionalnych Izb Obrachunkowych. Ten projekt otrzymali członkowie Komisji. Planowany termin rozpatrzenia kolejnych tematów zaproponowanych w projekcie planu pracy Komisji podyktowany został terminami wpływu do Sejmu informacji o wynikach kontroli.</u>
<u xml:id="u-1.44" who="#MarekSawicki">Czy ktoś z pań posłanek lub panów posłów chciałby zabrać głos w tej części, w tym punkcie?</u>
<u xml:id="u-1.45" who="#MarekSawicki">Otwieram dyskusję. Nie widzę chętnych.</u>
<u xml:id="u-1.46" who="#MarekSawicki">Zamykam dyskusję.</u>
<u xml:id="u-1.47" who="#MarekSawicki">Jeżeli nie usłyszę sprzeciwu, będę uważał, że Komisja przyjęła plan pracy. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-1.48" who="#MarekSawicki">Stwierdzam, że porządek dzienny posiedzenia został wyczerpany.</u>
<u xml:id="u-1.49" who="#MarekSawicki">Zamykam posiedzenie Komisji.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>