text_structure.xml 23.2 KB
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
  <xi:include href="PPC_header.xml" />
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml" />
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#MichałJaros">Witam wszystkich państwa serdecznie, panie posłanki i panów posłów, a także wszystkich tych, którzy nam dzisiaj towarzyszą, w tym zaproszonych gości.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#MichałJaros">Otwieram posiedzenie Komisji Gospodarki i Rozwoju.</u>
          <u xml:id="u-1.2" who="#MichałJaros">Witam oczywiście wszystkich państwa, ale też szczególnie chciałbym przywitać pana Jacka Tomczaka, ministra, sekretarza stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii wraz ze współpracownikami – bardzo mi miło. Witam pana Artura Kowalczewskiego, zastępcę dyrektora Biura Zwalczania Przestępczości Ekonomicznej w Komendzie Głównej Policji oraz wszystkich pozostałych gości. Zawsze to takie niespodziane, że Policja uczestniczy w posiedzeniu Komisji Gospodarki i Rozwoju, ale przestępstwa gospodarcze się zdarzają i o tym będzie dzisiaj też pewnie projekt ustawy.</u>
          <u xml:id="u-1.3" who="#MichałJaros">Szanowni państwo, stwierdzam kworum.</u>
          <u xml:id="u-1.4" who="#MichałJaros">Przypominam gościom, którzy chcieliby zabrać głos, że najpierw należy przyłożyć pastylkę albo kartę poselską do głośnika z lewej strony mikrofonu, a następnie wcisnąć przycisk, aby uruchomić mikrofon.</u>
          <u xml:id="u-1.5" who="#MichałJaros">Porządek dzisiejszego posiedzenia przewiduje pierwsze czytanie rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych (druk nr 554), który będzie uzasadniał minister rozwoju i technologii. Czy są jakieś uwagi do porządku dziennego dzisiejszego posiedzenia? Jeżeli nie usłyszę sprzeciwu, uznam porządek za przyjęty. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-1.6" who="#MichałJaros">Przystępujemy do realizacji porządku dziennego. Informuję, że marszałek Sejmu na 16. posiedzeniu w dniu 22 lipca skierował rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych (druk nr 554) do Komisji Gospodarki i Rozwoju do pierwszego czytania. Przypominam, że zgodnie z art. 39 ust. 1 regulaminu Sejmu pierwsze czytanie obejmuje uzasadnienie projektu przez wnioskodawcę, debatę w sprawie ogólnych zasad projektu oraz pytania posłów i odpowiedzi wnioskodawców. Proszę zatem pana ministra Jacka Tomczaka o uzasadnienie projektu ustawy z druku nr 554.</u>
          <u xml:id="u-1.7" who="#MichałJaros">Bardzo proszę.</u>
          <u xml:id="u-1.8" who="#JacekTomczak">Ustawa o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych obowiązuje już 20 lat. Co kilka lat przepisy tej regulacji są nowelizowane, tak aby nadążały za zmieniającą się sytuacją gospodarczą i potrzebami rynku. Ostatnia duża nowelizacja miała miejsce w 2017 r. Od tego czasu praktyka stosowania przepisów ustawy wskazała na potrzebę zmian kilku rozwiązań, które budzą największe wątpliwości, zastrzeżenia. Przedkładany projekt nowelizacji ustawy wynika głównie z dotychczasowych doświadczeń nadzorczych ministra nad działalnością biur informacji gospodarczej. Zmiana przepisów ma na celu przede wszystkim wyeliminowanie wątpliwości interpretacyjnych dotyczących stosowania przepisów ustawy. Część zmian wynika również z wniosków innych podmiotów, a także samych biur informacji gospodarczej. Osobnym komponentem są zmiany w zakresie dostępu do informacji gospodarczej i rejestru zapytań przez instytucje podległe ministrowi spraw wewnętrznych i administracji oraz ministrowi obrony narodowej. Ustawa powinna pozytywnie wpłynąć na sposób komunikacji biur z podmiotami korzystającymi z ich usług oraz podmiotami, których dane znajdują się w bazach prowadzonych przez biura. Wprowadzenie części z tych zmian spowoduje konieczność modyfikacji systemów teleinformatycznych biur. Zakłada się, że mogą one zostać dokonane w ramach rutynowych czynności serwisowych i aktualizacyjnych. Projekt przewiduje sześciomiesięczny okres dostosowawczy na dokonanie odpowiednich zmian. Według informacji przekazanych przez związek przedsiębiorstw finansowych w Polsce liczba klientów biur wynosi ponad 800 tys. Wszystkie biura posiadają łącznie ponad 200 mld informacji gospodarczych, a udostępniają ponad 50 mln informacji rocznie.</u>
          <u xml:id="u-1.9" who="#JacekTomczak">W tym miejscu pozwolę sobie przedstawić krótko najważniejsze szczegółowe rozwiązania proponowane w projekcie. Jeżeli chodzi o zmiany czysto legislacyjne i porządkujące przepisy, wskazać należy na następujące propozycje.</u>
          <u xml:id="u-1.10" who="#JacekTomczak">Po pierwsze wprowadzamy milczące załatwienie sprawy w ramach zatwierdzenia regulaminów zarządzania danymi biur. Wydanie decyzji jest uzależnione od uzyskania opinii ministra sprawiedliwości oraz prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Minister wydaje decyzję po uzyskaniu informacji, że postanowienie zawierające opinię stało się ostateczne. Postępowanie toczy się na wniosek biura, które przesyła ministrowi regulamin.</u>
          <u xml:id="u-1.11" who="#JacekTomczak">Po drugie dokonujemy także zmian dostosowujących ustawę do rozwiązań przyjętych w przepisach o doręczeniach elektronicznych.</u>
          <u xml:id="u-1.12" who="#JacekTomczak">Po trzecie proponujemy przepis jednoznacznie zobowiązujący biura do publikacji jasnej informacji o stosowanych cenach ich usług. Potrzeba jego wprowadzenia wynika z braku należytej wiedzy uczestników obrotu gospodarczego na temat zasad działania oferty biur. Dotyczy to zwłaszcza klientów zainteresowanych okazjonalnym korzystaniem z usług biur.</u>
          <u xml:id="u-1.13" who="#JacekTomczak">Wprowadzamy także obowiązek przekazywania ministrowi informacji o zmianie firmy, pod którą działa dane biuro. W toku 20 lat funkcjonowania w Polsce biur kilkakrotnie występowała sytuacja, w której biuro zmieniało firmę, pod którą działa, jednak na podstawie obowiązujących przepisów minister nie ma podstaw do zaktualizowania wykazu biur na stronie gov.pl.</u>
          <u xml:id="u-1.14" who="#JacekTomczak">Przejdę teraz krótko do omówienia zmian o charakterze merytorycznym.</u>
          <u xml:id="u-1.15" who="#JacekTomczak">Proponujemy kompleksowe uporządkowanie przepisów ustawy regulujących rejestr zapytań. Zawarte tam dane mają kluczowe znaczenie dla osoby, o której biuro udostępniło informacje. Osoba taka najczęściej nie jest klientem biura, informacje zawarte w rejestrze są dla niej jedynym źródłem wiedzy o tym, kto i jakie jej dane posiada, bowiem działającym na rzecz klienta biura może być dowolny podmiot, np. bezpośredni konkurent czy firma windykacyjna. Proponujemy wyraźne wskazanie, że w rejestrze zapytań odnotowane będą dane każdego podmiotu zaangażowanego w proces pozyskiwania informacji z biura. Podmiot występujący z wnioskiem o ujawnienie informacji gospodarczej na rzecz innego podmiotu, np. jako pełnomocnik, będzie obowiązany podać we wniosku również swoje dane. Dzięki temu rejestr zapytań będzie odzwierciedlać stan faktyczny. Należy podkreślić, że na tym, kto otrzymał z biura informacje gospodarcze, będą spoczywać te same obowiązki, które dotyczą jego mocodawcy, to jest zakaz dalszego udostępniania otrzymanych informacji gospodarczych oraz obowiązek ich usuwania w ustawowym terminie.</u>
          <u xml:id="u-1.16" who="#JacekTomczak">Działalność biur informacji gospodarczej podlega nadzorowi ministra właściwego do spraw gospodarki. Od początku funkcjonowania tej regulacji minister przeprowadził kilkanaście kontroli w biurach. W obecnym stanie prawnym realizacja uprawnień nadzorczych ministra wymaga przeprowadzenia dwóch odrębnych postępowań – kontrolnego oraz administracyjnego. Stan taki sprawia, że czynności nadzorcze ministra bywają przewlekłe, uciążliwe i kosztowne dla biur. Projekt ma na celu uproszczenie, ograniczenie uciążliwości tych czynności ministra dla biur. Proponowane rozwiązanie sprowadza się do sformalizowania korespondencji organu nadzoru z biurem. W toku postępowania biuro będzie mogło przedstawić swoje stanowisko, a w razie jego nieuwzględnienia złożyć do sądu administracyjnego odwołanie oraz skargę na rozstrzygnięcie ministra.</u>
          <u xml:id="u-1.17" who="#JacekTomczak">Ostatnią zmianą merytoryczną są propozycje związane z dostępem do informacji gospodarczych dla jednostek podległych MSWiA i MON. W zakresie uprawnień Policji i Straży Granicznej projekt przewiduje wyłącznie zmiany o charakterze proceduralnym. Wystąpienie do biura nie będzie już wymagać uzyskania upoważnienia odpowiedniego komendanta głównego. Przeniesienie upoważnień bezpośrednio na jednostki terenowe znakomicie usprawni proces pozyskiwania przez te organy informacji gospodarczych z biur. Obowiązująca ustawa nie przewiduje natomiast uproszczonego dostępu do takich danych dla jednostek podległych ministrowi obrony narodowej – Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego czy Żandarmerii Wojskowej oraz inspektora Biura Nadzoru Wewnętrznego Policji. Na wniosek MON i MSWiA proponujemy umożliwienie tym służbom uzyskiwania informacji z biur na zasadach przewidzianych dla innych instytucji publicznych. Dane mogą być przydatne do realizacji zadań ustawowych tych organów.</u>
          <u xml:id="u-1.18" who="#JacekTomczak">Dziękuję państwu bardzo za uwagę.</u>
          <u xml:id="u-1.19" who="#MichałJaros">Zatem otwieram dyskusję. Proszę wszystkich tutaj o zabranie głosu. Albo najpierw oczywiście o zgłoszenia. Czy są jakieś zgłoszenia do tego projektu ustawy? Czy są jakieś uwagi pań i panów posłów? Skoro nie widzę żadnego chętnego i chętnej, to zamykam dyskusję i stwierdzam zakończenie pierwszego czytania. Tym samym chciałbym przejść do rozpatrzenia projektu ustawy.</u>
          <u xml:id="u-1.20" who="#MichałJaros">Szanowni państwo, Wysoka Komisjo, przystępujemy do rozpatrzenia projektu ustawy.</u>
          <u xml:id="u-1.21" who="#MichałJaros">Tytuł ustawy… Wszyscy państwo go znają. Czy są jakieś uwagi do tytułu ustawy? Nie widzę.</u>
          <u xml:id="u-1.22" who="#MichałJaros">Stwierdzam, że tytuł ustawy został rozpatrzony przez Komisję.</u>
          <u xml:id="u-1.23" who="#MichałJaros">Teraz będziemy rozpatrywali poszczególne artykuły. Wiem, że są uwagi Biura Legislacyjnego do poszczególnych zmian.</u>
          <u xml:id="u-1.24" who="#MichałJaros">Bardzo proszę.</u>
          <u xml:id="u-1.25" who="#MichałJaros">Zaczynamy od procedowania art. 1.</u>
          <u xml:id="u-1.26" who="#MichałJaros">Czy są uwagi do zmiany nr 1?</u>
          <u xml:id="u-1.27" who="#MichałJaros">Tak? Jest pani posłanka Marek.</u>
          <u xml:id="u-1.28" who="#AdamNiewęgłowski">Proponowalibyśmy, aby te poprawki, jeżeli oczywiście takie będą, były zgłaszane… Ponieważ art. 1 zmianami. Czyli przy zmianie nr 8 – rozumiem, że wtedy szanowna pani poseł zgłosiłaby poprawkę, ponieważ zdecydowaliśmy, że będziemy procedowali zmianami. Art. 1 ma kilka zmian. Rozumiem, że jesteśmy teraz w zmianie nr 1, w pkt 1.</u>
          <u xml:id="u-1.29" who="#AdamNiewęgłowski">Dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-1.30" who="#MichałJaros">Czy są jakieś uwagi do zmiany nr 1? Biuro Legislacyjne nie ma. Czy państwo posłowie i posłanki mają?</u>
          <u xml:id="u-1.31" who="#MichałJaros">OK, jeżeli nie ma, zakładam, że zmiana nr 1 została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.32" who="#MichałJaros">Przechodzimy do zmiany nr 2. Wiem, że Biuro Legislacyjne ma uwagi.</u>
          <u xml:id="u-1.33" who="#MichałJaros">Proszę bardzo.</u>
          <u xml:id="u-1.34" who="#AdamNiewęgłowski">I teraz kontynuując… Natomiast jest kilka rzeczy, o które chcielibyśmy się zapytać…</u>
          <u xml:id="u-1.35" who="#AdamNiewęgłowski">Dziękuję bardzo.</u>
          <u xml:id="u-1.36" who="#MichałJaros">Bardzo proszę o odpowiedź albo pana ministra, albo osoby upoważnione przez pana ministra.</u>
          <u xml:id="u-1.37" who="#MarcinJądrzyk">Dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-1.38" who="#MichałJaros">Czy jest wyjaśnione?</u>
          <u xml:id="u-1.39" who="#MichałJaros">Czy są jakieś uwagi do zmiany nr 2?</u>
          <u xml:id="u-1.40" who="#MichałJaros">Jeżeli nie ma, stwierdzam, że zmiana nr 2 została rozpatrzona przez Komisję.</u>
          <u xml:id="u-1.41" who="#MichałJaros">Zmiana nr 3. Czy do zmiany nr 3 są jakieś uwagi?</u>
          <u xml:id="u-1.42" who="#MichałJaros">Jeżeli nie ma uwag, wnoszę, że zmiana nr 3 została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.43" who="#MichałJaros">Zmiana nr 4.</u>
          <u xml:id="u-1.44" who="#MichałJaros">Jeżeli nie ma uwag, to wnoszę, że zmiana nr 4 została rozpatrzona przez Wysoką Komisję.</u>
          <u xml:id="u-1.45" who="#MichałJaros">Jeśli chodzi o następną zmianę, czy zmiana nr 5…? Czy są jakieś uwagi?</u>
          <u xml:id="u-1.46" who="#MichałJaros">Jeżeli nie ma uwag, uznaję, że zmiana nr 5 została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.47" who="#MichałJaros">Zmiana nr 6.</u>
          <u xml:id="u-1.48" who="#MichałJaros">Jest Biuro Legislacyjne. Bardzo proszę.</u>
          <u xml:id="u-1.49" who="#AdamNiewęgłowski">Natomiast w lit. d proponujemy jednak nie posługiwać się skrótem z ustawy o szczególnych formach nadzoru przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych, tylko rozwinąć, żeby był „inspektor Biura Nadzoru Wewnętrznego” – ponieważ nie możemy się posługiwać skrótem, który nie należy do tej ustawy. Jeżeli byłaby taka zgoda Komisji i potwierdzenie, że jednak tak należałoby to zrobić – tu też patrzę w stronę strony rządowej i ewentualnie funkcjonariuszy Policji, którzy są obecni, o potwierdzenie, że tak miałoby być – nanieślibyśmy takie zmiany w lit. b oraz w lit. d.</u>
          <u xml:id="u-1.50" who="#AdamNiewęgłowski">Dziękuję bardzo.</u>
          <u xml:id="u-1.51" who="#MichałJaros">Czy takie zmiany w zmianie nr 6 do lit. b i d, panie ministrze, są akceptowalne?</u>
          <u xml:id="u-1.52" who="#JacekTomczak">Dziękuję bardzo.</u>
          <u xml:id="u-1.53" who="#MichałJaros">Czy są jakieś dodatkowe uwagi szanownych pań i panów posłów do zmiany nr 6?</u>
          <u xml:id="u-1.54" who="#MichałJaros">Jeżeli nie ma, stwierdzam, że zmiana nr 6 została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.55" who="#MichałJaros">Teraz przechodzimy do zmiany nr 7. Czy są jakieś uwagi do zmiany nr 7?</u>
          <u xml:id="u-1.56" who="#MichałJaros">Biuro Legislacyjne nie ma, Wysoka Komisja nie ma, w związku z tym stwierdzam, że zmiana nr 7 została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.57" who="#MichałJaros">Teraz przechodzimy do zmiany nr 8. Wiemy, że jest poprawka i zastrzeżenia ma też Biuro Legislacyjne, tak?</u>
          <u xml:id="u-1.58" who="#MichałJaros">Tak że może zaczniemy od Biura Legislacyjnego i za chwilę przejdziemy…</u>
          <u xml:id="u-1.59" who="#AdamNiewęgłowski">Otóż w zmianie nr 8 w ust. 2 w pkt 2 jest odesłanie kaskadowe do art. 22 ust. 2b pkt 2 lit. a.  Co do zasady, zgodnie z § 157 ZTP powinniśmy unikać, nie stosować takich odesłań kaskadowych. Oczywiście pytanie do strony rządowej, czy tutaj pewna zwięzłość nie przeważa nad dyrektywą ZTP? Zwracamy na to uwagę, natomiast prosimy o odniesienie się strony rządowej, czy tu, pomimo tego, że jest to odesłanie kaskadowe, to tak powinno zostać, czy powinniśmy to odesłanie zapisać tak, jak ono zasadniczo powinno być, czyli przez konkretne artykuły, do których jest odesłanie.</u>
          <u xml:id="u-1.60" who="#AdamNiewęgłowski">Dziękuję bardzo.</u>
          <u xml:id="u-1.61" who="#MichałJaros">Co na to ministerstwo? Panie ministrze?</u>
          <u xml:id="u-1.62" who="#MichałJaros">Rozumiem, że pan dyrektor Marcin Jądrzyk?</u>
          <u xml:id="u-1.63" who="#WojciechPaluch">Tak, znając te zasady, jednak uważamy, że w tym przypadku czytelność przepisu w obecnie zaproponowanej formie będzie większa i takie jest nasze stanowisko.</u>
          <u xml:id="u-1.64" who="#MichałJaros">Panie mecenasie?</u>
          <u xml:id="u-1.65" who="#AdamNiewęgłowski">Dziękuję bardzo.</u>
          <u xml:id="u-1.66" who="#MichałJaros">Uznajemy stronę ministerstwa, nie zmieniamy tego w ust. 2…</u>
          <u xml:id="u-1.67" who="#MichałJaros">OK i teraz poprosiłbym… Jest poprawka, tak?</u>
          <u xml:id="u-1.68" who="#MichałJaros">Poprosiłbym o przedstawienie tej poprawki.</u>
          <u xml:id="u-1.69" who="#MichałJaros">Czy są jakieś uwagi?</u>
          <u xml:id="u-1.70" who="#MichałJaros">Biuro Legislacyjne.</u>
          <u xml:id="u-1.71" who="#AdamNiewęgłowski">Dziękuję bardzo.</u>
          <u xml:id="u-1.72" who="#MichałJaros">Nie wiem, co na tę poprawkę Ministerstwo Rozwoju? I na te propozycje Biura Legislacyjnego?</u>
          <u xml:id="u-1.73" who="#JacekTomczak">Dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-1.74" who="#MichałJaros">Teraz… Czy ktoś jest…? Co do tej poprawki – czy są jakieś uwagi? Czy są jakieś inne głosy w dyskusji?</u>
          <u xml:id="u-1.75" who="#MichałJaros">Pani posłanka Janyska. Bardzo proszę.</u>
          <u xml:id="u-1.76" who="#MariaMałgorzataJanyska">Nie wiem, ale czy pan minister jednak tutaj…?</u>
          <u xml:id="u-1.77" who="#MichałJaros">W związku z tym dopytuję się, czy ktoś jest przeciwny przyjęciu tej poprawki?</u>
          <u xml:id="u-1.78" who="#MichałJaros">Jeżeli nie widzę, nie słyszę, to stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
          <u xml:id="u-1.79" who="#MichałJaros">Czy są dodatkowe uwagi do zmiany nr 8?</u>
          <u xml:id="u-1.80" who="#MichałJaros">Jeżeli nie ma, stwierdzam, że zmiana nr 8 po przyjęciu poprawki została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.81" who="#MichałJaros">Przechodzimy teraz do zmiany nr 9. Czy są jakieś poprawki, są jakieś uwagi do zmiany nr 9? Nie widzę.</u>
          <u xml:id="u-1.82" who="#MichałJaros">W związku z powyższym stwierdzam, że zmiana nr 9 została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.83" who="#MichałJaros">Zmiana nr 10. Czy są jakieś uwagi, czy są jakieś głosy pań i panów posłów?</u>
          <u xml:id="u-1.84" who="#MichałJaros">Jeżeli nie ma, stwierdzam, że zmiana nr 10 została rozpatrzona.</u>
          <u xml:id="u-1.85" who="#MichałJaros">Przechodzimy teraz do zmiany nr 11. Wiem, że w zmianie nr 11… Nie, nie widzę tutaj uwag Biura Legislacyjnego. Czy są jakieś poprawki bądź uwagi do zmiany nr 11? Nie widzę.</u>
          <u xml:id="u-1.86" who="#MichałJaros">W związku z powyższym stwierdzam, że zmiana nr 11 została rozpatrzona i tym samym został rozpatrzony art. 1.</u>
          <u xml:id="u-1.87" who="#MichałJaros">Przechodzimy zatem do art. 2 i wiem, że w art. 2 są uwagi Biura Legislacyjnego.</u>
          <u xml:id="u-1.88" who="#MichałJaros">Bardzo proszę.</u>
          <u xml:id="u-1.89" who="#AdamNiewęgłowski">Dziękuję bardzo.</u>
          <u xml:id="u-1.90" who="#MichałJaros">Proszę bardzo, pani posłanka Janyska.</u>
          <u xml:id="u-1.91" who="#MariaMałgorzataJanyska">Dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-1.92" who="#MichałJaros">Jeżeli nie ma, stwierdzam przyjęcie tej poprawki.</u>
          <u xml:id="u-1.93" who="#MichałJaros">Przechodzimy do poprawki następnej.</u>
          <u xml:id="u-1.94" who="#MichałJaros">Bardzo proszę, pani posłanko.</u>
          <u xml:id="u-1.95" who="#MichałJaros">Czy są jakieś uwagi do tej poprawki? Czy ktoś jest przeciw przyjęciu tej poprawki?</u>
          <u xml:id="u-1.96" who="#MichałJaros">Skoro nie widzę, stwierdzam, że ta poprawka została przyjęta.</u>
          <u xml:id="u-1.97" who="#MichałJaros">Czy są jeszcze jakieś dodatkowe pytania pań i panów posłów, a także zaproszonych gości co do art. 2? Czy Biuro Legislacyjne już wyczerpało…? Tak? Dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-1.98" who="#MichałJaros">W związku z tym stwierdzam, że art. 2 został rozpatrzony.</u>
          <u xml:id="u-1.99" who="#MichałJaros">Przechodzimy do art. 3. Czy są jakieś uwagi?</u>
          <u xml:id="u-1.100" who="#MichałJaros">Biuro Legislacyjne. Bardzo proszę.</u>
          <u xml:id="u-1.101" who="#AdamNiewęgłowski">Dziękuję bardzo.</u>
          <u xml:id="u-1.102" who="#MichałJaros">Panie ministrze?</u>
          <u xml:id="u-1.103" who="#JacekTomczak">Panie dyrektorze, bardzo proszę.</u>
          <u xml:id="u-1.104" who="#MichałJaros">Czy są jeszcze jakieś uwagi wszystkich państwa do art. 3?</u>
          <u xml:id="u-1.105" who="#MichałJaros">Jeżeli nie ma, stwierdzam, że art. 3 został rozpatrzony.</u>
          <u xml:id="u-1.106" who="#MichałJaros">Przechodzimy do art. 4. Czy są jakieś uwagi do art. 4?</u>
          <u xml:id="u-1.107" who="#MichałJaros">Jeżeli nie ma uwag do art. 4, stwierdzam, że art. 4 został przyjęty.</u>
          <u xml:id="u-1.108" who="#MichałJaros">Szanowni państwo, proponuję – tak jak wcześniej zostało to ustalone – upoważnić Biuro Legislacyjne do dokonania zmian o charakterze redakcyjno-legislacyjnym, językowym, stanowiących konsekwencje poprawek przyjętych przez Komisję w projekcie ustawy. Czy jest sprzeciw wobec tej propozycji? Nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-1.109" who="#MichałJaros">Wobec niezgłoszenia sprzeciwu stwierdzam przyjęcie propozycji.</u>
          <u xml:id="u-1.110" who="#MichałJaros">W związku z tym poddaję pod głosowanie wniosek o przyjęcie całego projektu ustawy. Szanowni państwo, nie wiem, czy wszyscy są zalogowani… W związku z tym… Tak? Chwila? Możemy? Tak? Dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-1.111" who="#MichałJaros">W takim razie, kto jest za? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał?</u>
          <u xml:id="u-1.112" who="#MichałJaros">Proszę o podanie wyników. Szanowni państwo, głosowało 23 posłów i posłanek. Za – 12,  przeciw – 11, nikt się nie wstrzymał.</u>
          <u xml:id="u-1.113" who="#MichałJaros">W związku z powyższym stwierdzam, że projekt ustawy został przyjęty przez Komisję.</u>
          <u xml:id="u-1.114" who="#MichałJaros">Komisja jeszcze musi wybrać posła sprawozdawcę. Pan poseł Meysztowicz, tak? Czy jest ktoś przeciw tej propozycji?</u>
          <u xml:id="u-1.115" who="#MichałJaros">Jeżeli nie, to poseł Meysztowicz będzie sprawozdawcą Komisji. Wobec niezgłoszenia sprzeciwu stwierdzam, że Komisja wybrała posła sprawozdawcę.</u>
          <u xml:id="u-1.116" who="#MichałJaros">Na tym wyczerpaliśmy porządek dzienny posiedzenia Komisji.</u>
          <u xml:id="u-1.117" who="#MichałJaros">Protokół dzisiejszego posiedzenia będzie wyłożony w sekretariacie Komisji w Kancelarii Sejmu.</u>
          <u xml:id="u-1.118" who="#MichałJaros">Zamykam posiedzenie Komisji.</u>
          <u xml:id="u-1.119" who="#MichałJaros">Dziękuję wszystkim serdecznie.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>