text_structure.xml 23.3 KB
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
  <xi:include href="PPC_header.xml" />
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml" />
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#JanuszCichoń">Porządek dzisiejszego posiedzenia przewiduje rozpatrzenie opinii Komisji sejmowych o rządowym projekcie ustawy budżetowej na 2025 r. Na tym posiedzeniu rozpatrzymy opinie Komisji Administracji i Spraw Wewnętrznych, Komisji Obrony Narodowej oraz Komisji do Spraw Służb Specjalnych. Czy są uwagi do porządku obrad? Nie widzę.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#JanuszCichoń">Wobec tego uznaję, że przyjęliśmy porządek obrad.</u>
          <u xml:id="u-1.2" who="#JanuszCichoń">Witam na naszym dzisiejszym posiedzeniu gości – panią Hannę Majszczyk, panią minister, podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów. Witam także pana Roberta Brochowskiego prezesa Rządowego Centrum Legislacji, pana Michała Brauna dyrektora Narodowego Instytutu Wolności, pana Wiesława Szczepańskiego sekretarza stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji, pana Rafała Kochańczyka zastępcę komendanta głównego Policji, pana Pawła Frysztaka zastępcę komendanta głównego Państwowej Straży Pożarnej, panią Edytę Szostak dyrektor generalną Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, pana Artura Dąbrowskiego zastępcę prezesa Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych. Witam także wszystkie towarzyszące państwu osoby.</u>
          <u xml:id="u-1.3" who="#JanuszCichoń">Przystępujemy do rozpatrzenia porządku obrad, ale zanim to zrobimy chcę poinformować naszych gości, żeby nie byli zaskoczeni, że posłowie, członkowie Komisji Finansów Publicznych, otrzymali pełne przygotowane przez państwa informacje o projektach budżetu w państwa częściach budżetowych. Mają także informacje w formie elektronicznej dostępne na iPadach.</u>
          <u xml:id="u-1.4" who="#JanuszCichoń">Rozpatrywanie opinii komisji sejmowych o projekcie ustawy budżetowej odbywa się w następującym porządku. Po pierwsze, wystąpienie posła referenta komisji branżowej. Po drugie, wystąpienie posła koreferenta wyznaczonego przez Komisję Finansów Publicznych. Następnie pytania posłów, krótkie wypowiedzi i odpowiedzi dysponentów części budżetowych oraz ewentualna dyskusja.</u>
          <u xml:id="u-1.5" who="#JanuszCichoń">Przystępujemy do rozpatrzenia opinii Komisji Administracji i Spraw Wewnętrznych. Bardzo proszę panią poseł Zofię Czernow o zreferowanie opinii Komisji. Tak się składa, że pani poseł jest jednocześnie koreferentem Komisji Finansów Publicznych. Tak, że poza opinią Komisji przedstawi także swoje stanowisko w sprawie części opiniowanych przez Komisję Administracji i Spraw Wewnętrznych. Bardzo proszę, pani poseł.</u>
          <u xml:id="u-1.6" who="#ZofiaCzernow">Rozpoczynamy od części 16 – Kancelaria Prezesa Rady Ministrów. Projekt budżetu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów po stronie dochodów ma 334 000 tys. zł i jest wyższy od roku poprzedniego. Po stronie wydatków, a to chyba najbardziej interesuje Komisję Finansów Publicznych, bo przy dochodach w zasadzie nie ma takich źródeł… Jeżeli chodzi o wydatki, projekt budżetu przewiduje 702 273 tys. zł, co stanowi 1/3 budżetu uchwalonego na 2024 r. Oczywiście, wynika to ze zmian organizacyjnych, a mianowicie z tego, że budżet kancelarii premiera nie obejmuje dosyć dużej części dotyczącej rezerw strategicznych, a dokładnie Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych. Ta agencja posiada wysoki budżet. Pewien wpływ na to mają również zmniejszone wydatki na rzecz instytutów w związku z likwidacją Instytutu De Republica, Instytutu Pokolenia oraz zmniejszenie finansowania działalności Instytutu Strat Wojennych. W tej części był też wzrost wydatków na politykę społeczną dotyczącą tej części budżetowej i na pomoc społeczną w tej części.</u>
          <u xml:id="u-1.7" who="#ZofiaCzernow">Większość wydatków kancelarii premiera to wydatki bieżące, ale nie tylko. Ponadto w tym budżecie znajdują się wydatki takich instytutów, jak Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego. Koszty funkcjonowania tego instytutu w przyszłym roku wyniosą ponad 218 000 tys. zł. Ponadto są tu jeszcze takie instytuty, jak Ośrodek Studiów Wschodnich im. Marka Karpia z kosztami w wysokości ponad 20 000 tys. zł. Wymienię tylko niektóre, bo tych instytutów jest więcej. Myślę, że będziemy o nich dyskutować, jeśli będą pytania, bo to wszystko jest dostępne. To jest do państwa dyspozycji. Z większych kwot mamy jeszcze Fundusz Wspierania Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego. Przychody funduszu zaplanowano na prawie 68 000 tys. zł. Natomiast koszty funduszu to prawie 52 000 tys. zł. Oczywiście, zadania tych funduszy są opisane szczegółowo. One nie wiążą się z budżetem na konkretny rok. Jest tu również Fundusz Wspierania Organizacji Pożytku Publicznego oraz rezerwy celowe.</u>
          <u xml:id="u-1.8" who="#ZofiaCzernow">To jest rezerwa płacowa na zmiany organizacyjne i nowe zadania w części 83 – Rezerwy celowe, jako poz. 19. W poz. 20 są środki na szkolenia, na wynagrodzenia i nowe mianowania urzędników Służby Cywilnej oraz na skutki przechodzące w wysokości 9000 tys. zł, a także środki na realizację programu wieloletniego Senior Plus oraz na Rządowy Program Przeciwdziałania Przemocy Domowej – 61 300 tys. zł. Tak w skrócie wygląda budżet w części 16 – Kancelaria Prezesa Rady Ministrów. Jest on przejrzysty. Wszystkie dane są jasne i zrozumiałe. Zaplanowane wydatki mają charakter celowy. Jako koreferent nie wnoszę uwag do tej części budżetu. Czy od razu mam przedstawić wszystkie części? Dobrze.</u>
          <u xml:id="u-1.9" who="#ZofiaCzernow">Kolejna sprawa. Może rozpocznę od łatwiejszych spraw, chociaż kancelaria premiera nie jest sprawą łatwą. To będzie część 17 – Administracja publiczna. Projekt budżetu na przyszły rok przewiduje łączne wydatki na poziomie 72 831 tys. zł, w tym środki budżetu państwa to 52 012 tys. zł. Natomiast ponad 20 000 tys. zł – prawie 21 000 tys. zł – to są środki europejskie, które będą wydatkowane w tej części budżetowej. Ta część obejmuje głównie wynagrodzenia oraz wydatki związane z funkcjonowaniem administracji publicznej. To nie budzi wątpliwości, więc myślę, że dłuższa dyskusja… Oczywiście, ona może się odbyć, ale z mojej strony tylko zwrócę jeszcze uwagę na Fundusz Rekompensacyjny, który występuje w tej części, a także na ważne rezerwy celowe, które wymagają szczególnego podkreślenia, bowiem jest tutaj rezerwa celowa w wysokości 786 000 tys. zł na przeciwdziałanie i usuwanie skutków klęsk żywiołowych oraz na projekt ochrony przeciwpowodziowej w dorzeczach Odry i Wisły. Jest tu także projekt budowania odporności na zmiany klimatu w gospodarce wodnej na kwotę 3 197 000 tys. zł. Jest tu również rezerwa na realizację Oświęcimskiego Strategicznego Programu Rządowego. To tytułem tego, żeby być wiernym tym materiałom.</u>
          <u xml:id="u-1.10" who="#ZofiaCzernow">Budżet nie budzi wątpliwości. Te rezerwy są ważne. Są bardzo potrzebne. Zresztą, jeżeli chodzi np. o powódź, występują one również w innych częściach budżetowych. W innych rezerwach. To tyle o administracji publicznej. Myślę, że teraz przejdziemy do spraw wewnętrznych. To jest największa część budżetowa – część 42. W zasadzie w tej części są wszystkie wydatki związane z funkcjonowaniem służb mundurowych, a więc Policji, straży pożarnej, Straży Granicznej oraz… Jest jeszcze jedna część.  Proszę mi pomóc. Jak nazywa się ta ostatnia? Tak. Służba Ochrony Państwa. Oczywiście. Tam jest najmniejszy budżet, więc najrzadziej o tym mówimy. Stąd myślę, że takie jest… Jeżeli chodzi o wydatki na przyszły rok, przedstawiają się one następująco. Policja – 20 424 738 tys. zł. Wzrost o 8,3%. Państwowa Straż Pożarna – 5 466 023 tys. zł. Wzrost o 3,2%. Straż Graniczna – 3 166 093 tys. zł. Wzrost o 0,3%. Służba Ochrony Państwa – 582 797 tys. zł. Wzrost o 4,6% w porównaniu do roku poprzedniego.</u>
          <u xml:id="u-1.11" who="#ZofiaCzernow">Trzeba jeszcze zwrócić uwagę na fundusze, które będą funkcjonowały w 2025 r. Będą to: Fundusz Wsparcia Policji – 80 547 tys. zł, Fundusz Modernizacji Bezpieczeństwa Publicznego – 6007 tys. zł, Fundusz Wsparcia Straży Granicznej – 1571 tys. zł, Fundusz Wsparcia Państwowej Straży Pożarnej – 88 184 tys. zł i Fundusz Zapasów Interwencyjnych. Tutaj jest ogromna kwota 2 189 498 tys. zł. Jest jeszcze Centrum Usług Logistycznych oraz Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych, która teraz znajduje się w części 46 z kwotą 1 972 299 tys. zł. Nie będę szczegółowo omawiała zatrudnienia, chociaż tutaj poziom zatrudnienia jest zaprezentowany. Jest on państwu znany – zarówno przedstawicielom służb mundurowych, jak i członkom Komisji. Ważne jest, żeby w 2025 r. osiągnąć planowany poziom zatrudnienia, bo w tym roku to się nie do końca udało. Jeszcze dodam, że wydatki na Państwową Straż Pożarną w większości przechodzą przez budżety wojewodów. To, żeby była pełna jasność.</u>
          <u xml:id="u-1.12" who="#ZofiaCzernow">Myślę, że powinnam zwrócić uwagę na to, o czym dyskutowano na posiedzeniu Komisji Administracji i Spraw Wewnętrznych, a mianowicie na to, że w zasadzie te budżety nie budziły większych emocji, z wyjątkiem dyskusji o poziomie wynagrodzeń dla pracowników cywilnych Policji, Straży Granicznej oraz Państwowej Straży Pożarnej. Największa grupa takich pracowników jest zatrudniona w Policji. Ten temat był dosyć mocno podnoszony przez związki zawodowe. Generalnie ustalono, że rozmowy w tym zakresie – uściślające, o jakie kwoty chodzi – prowadzi wiceminister spraw wewnętrznych i administracji pan Wiesław Szczepański. Taka jest sytuacja. Dlatego oficjalnie mówię, że na posiedzeniu Komisji była o tym mowa. Innych problemów czy spraw nie podnoszono w sensie konieczności jakichś reakcji w budżecie państwa. Jako koreferent podtrzymuję to, co powiedziałam referując tę część. Te sprawy były omawiane. Rozstaliśmy się z tym, że trzeba to przybliżyć i doprecyzować.</u>
          <u xml:id="u-1.13" who="#ZofiaCzernow">Jest jeszcze kwestia części 43 ustawy budżetowej – Wyznania religijne oraz mniejszości narodowe i etniczne. To nie jest duży budżet, ale tam wystąpiły takie sytuacje, o których powinnam powiedzieć – bo tak to zostało ustalone – na posiedzeniu Komisji Finansów Publicznych. Powinnam przekazać propozycje Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. W zasadzie doszło… Nie chcę powiedzieć, że do jakiegoś zapomnienia. Często się zdarza podczas planowania, że różne drobne rzeczy gdzieś umykają. Tu jest taka sytuacja. Jest propozycja Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, którą zgłosiłam. Przyjęła ją Komisja Administracji i Spraw Wewnętrznych. Propozycja polega na tym, żeby w ramach istniejącego budżetu w części 43 skorygować podział środków. Oczywiście, to są niewielkie kwoty, ale ważne. Jest taka sytuacja, że resort proponuje, żeby w tej części zwiększyć wydatki o niewielką kwotę – o 6000 tys. zł – na dotacje celowe na finansowanie zadań wynikających z ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych oraz o języku regionalnym.</u>
          <u xml:id="u-1.14" who="#ZofiaCzernow">Ta grupa wydatków była zawsze ustalana na bardzo niskim poziomie z różnych względów. Nie będę tego rozwijać. Tak się zdarzyło, że kwota na 2025 r. jest niewystarczająca. Jest propozycja, żeby zwiększyć ją o 3000 tys. zł, jak również zwiększyć o 150 tys. zł dotacje i subwencje dla Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie, gdyż tam również jest niedobór środków na wynagrodzenia nauczycieli akademickich wykładających na Wydziale Teologicznym. Razem jest to kwota 3150 tys. zł.  Jest propozycja, żeby zmniejszyć wydatki funduszu kościelnego, w którym jest wzrost o ponad 8% w porównaniu do roku poprzedniego. Z tym, że ta operacja – tak się wyrażę – nie spowoduje uszczerbku, jeżeli chodzi o obowiązkowe zabezpieczenie wydatków związanych z ubezpieczeniem osób duchownych. To są wydatki na cele remontowe zabytków. Tam jest wysoka kwota, więc to nie spowoduje niczego złego. Tak wygląda propozycja ministerstwa. Jako koreferent popieram ją, bo uważam, że jest pewnym niedopatrzeniem, że co roku mniejszości narodowe są traktowane znacznie poniżej potrzeb. W zasadzie to jest tyle z mojej strony. Jeśli będzie potrzeba, to się jeszcze wypowiem, a na razie bardzo państwu dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-1.15" who="#KrystynaSkowrońska">Wielokrotnie o tym mówiliśmy. Będę wdzięczna za udzielenie odpowiedzi, chociaż jak na kwotę, która jest przeznaczona na ten cel, informacja jest w miarę obszerna. Jednak rodzaj wydatków może trochę dziwić. Zatem do tych dwóch części miałabym pytanie.  Mam jeszcze jedno pytanie. Trochę się dziwię, bo dzisiaj Komisja Finansów Publicznych dokonywała oceny budżetów dysponentów różnych części budżetowych. Wypowiem się w zakresie Państwowej Straży Pożarnej. Wzrost, o którym mówiła pani przewodnicząca Zofia Czernow, to 0,2%. Chcę powiedzieć, że to jest wzrost oszczędny. Racjonalny. Myślę o ostatnich wydarzeniach. Kiedy ten budżet był konstruowany, nie mieliśmy jeszcze powodzi. Naprawdę chciałabym pogratulować. Wiem, że potrzeby są inne. Gdyby była możliwość wsparcia wydatków Państwowej Straży Pożarnej, to sądzę, że bylibyśmy wdzięczni.</u>
          <u xml:id="u-1.16" who="#KrystynaSkowrońska">Mam jeszcze kolejne pytania w tej części. W tabeli dotyczącej budżetu w części 42 – Sprawy wewnętrzne, mamy działalność RARS. Ona jest mocno medialna, ale mam nadzieję, że dzisiaj ona będzie bardzo rzetelna. Wydatki przeznaczone na 2025 r. w dziale 500…  W tym zakresie nie wykazywali państwo… Nie mamy dla porównania wydatków z 2024 r.  Mamy tylko dane na 2025 r., więc trudno jest nam porównać te wydatki.  To jest 1 206 000 tys. zł, z tego dotacje w wysokości 1 170 000 tys. zł. Chciałam powiedzieć, że na pewno potrzebne jest odtworzenie zapasów Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych po ich rozdysponowaniu w związku z powodzią.</u>
          <u xml:id="u-1.17" who="#KrystynaSkowrońska">I moje kolejne pytanie. Chciałam powiedzieć, że oceniając sprawy bezpieczeństwa i ochrony przeciwpożarowej w zakresie wydatków na Policję są tam takie wzrosty, o których zwyczajowo mówiliśmy jako o wskaźniku do budżetu. Jednak pozwolę sobie jeszcze zadać pytanie dotyczące tego materiału i Ochotniczych Straży Pożarnych. W ustawie budżetowej wskazano, że na Ochotnicze Straże Pożarne przeznaczono kwotę 189 000 tys. zł. Na 2025 r. w tej części zaplanowano 39 000 tys. zł. Bardzo prosiłabym o udzielenie odpowiedzi, skąd ten spadek dotyczący Ochotniczych Straży Pożarnych, bo jest to niewątpliwie warte wyjaśnienia. Mówiliśmy o bardzo wielu rzeczach. Tu nie ma nawet strony, żebym mogła coś o tym powiedzieć. Jeśli nie otrzymam odpowiedzi dzisiaj – jeśli to będzie niemożliwe – to poprosiłabym o udzielenie odpowiedzi na piśmie. Dziękuję bardzo serdecznie.</u>
          <u xml:id="u-1.18" who="#WiesławSzczepański">Natomiast, jeśli chodzi o Ochotnicze Straże Pożarne chciałem powiedzieć,  że – oczywiście – tak. Była zapisana kwota 189 000 tys. zł, ale w tej kwocie było właśnie te 150 000 tys. zł na Ochotnicze Straże Pożarne, czyli środki wynikające z tego programu. Natomiast można powiedzieć, że kwota, która jest przewidziana, jest niezmienna od kilku lat. To są dwie kwoty. Kwota 73 000 tys. zł, to dotacja dla jednostek KSRG. Potem jest druga kwota 39 000 tys. zł. To jest kwota dotacji dla OSP. Czyli kwota dokładnie 72 000 tys. zł – jeśli dobrze pamiętam – jest z roku na rok taka sama.</u>
          <u xml:id="u-1.19" who="#WiesławSzczepański">Być może z tych środków będziemy się starali wesprzeć Państwową Straż Pożarną. Przypomnę również, że do ustawy powodziowej na ten rok została wpisana kwota kilkunastu milionów złotych – jeśli dobrze pamiętam, chyba 19 000 tys. zł czy nawet większa – dla Ochotniczych Straży Pożarnych w związku z uczestnictwem w powodzi. To są środki, które będą wypłacane w tym roku za uczestnictwo w działaniach od 13 września  do 31 października. To są też środki, które będą wypłacone Ochotniczym Strażom Pożarnym.</u>
          <u xml:id="u-1.20" who="#JanuszCichoń">Stwierdzam zakończenie omawiania projektu ustawy budżetowej na 2025 r. w zakresie Komisji Administracji i Spraw Wewnętrznych. Bardzo dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-1.21" who="#JanuszCichoń">Mogę ogłosić minutę przerwy na to, żeby nasi goście – dysponenci tych części budżetowych – zgrabnie opuścili salę, jeśli chcą. Broń Boże nie wypraszam państwa z posiedzenia.</u>
          <u xml:id="u-1.22" who="#JanuszCichoń">My mamy jeszcze do przejrzenia i przeanalizowania 2 części budżetowe. To znaczy, części jest więcej, ale to będą 2 opinie.</u>
          <u xml:id="u-1.23" who="#JanuszCichoń">Jeszcze chwila. Bardzo proszę o przeniesienie rozmów do kuluarów, a my przystępujemy do rozpatrzenia opinii Komisji Obrony Narodowej. Proszę przedstawiciela Komisji, pana posła Witolda Zembaczyńskiego, o zreferowanie opinii Komisji. Bardzo proszę, panie pośle.</u>
          <u xml:id="u-1.24" who="#WitoldZembaczyński">Komisja stwierdza, że limit wydatków na finansowanie potrzeb obronnych Rzeczypospolitej Polskiej na 2024 r. został określony zgodnie z formułą kształtowania tych wydatków.</u>
          <u xml:id="u-1.25" who="#WitoldZembaczyński">Projekt budżetu, zgodnie z tą procedurą planistyczną, zakłada kwotę 124 302 000 tys. zł na te wydatki. W ocenie Komisji Obrony Narodowej te wydatki pozytywnie kształtują strukturę budżetu Ministerstwa Obrony Narodowej. Zaplanowane w projekcie budżetu Ministerstwa Obrony Narodowej wydatki pozwalają na realizację zasadniczych celów,  tj. na zwiększenie liczebności sił zbrojnych Rzeczypospolitej, rozwój systemu wsparcia dowodzenia obrony powietrznej i przeciwrakietowej, zapewnienie naczelnym organom kierowania i dowodzenia siłami zbrojnymi efektywnego wsparcia teleinformatycznego na poziomie strategicznym i operacyjnym, rozbudowę infrastruktury odpowiednio do zwiększanych zasobów osobowych sił zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej oraz wzmocnionej obecności wojsk sojuszniczych w Polsce, podniesienie efektywności naboru rekrutacji do służby wojskowej oraz na realizację procesu szkolenia sił zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, w tym w szczególności w ramach krajowych i międzynarodowych ćwiczeń i treningów.</u>
          <u xml:id="u-1.26" who="#WitoldZembaczyński">W konkluzji Komisja pozytywnie rozpatrzyła projekt ustawy budżetowej w częściach dotyczących Ministerstwa Obrony Narodowej i innych resortów realizujących wydatki obronne. To właściwie wszystko. Dziękuję, panie przewodniczący.</u>
          <u xml:id="u-1.27" who="#FilipKaczyński">Na wydatki majątkowe o charakterze obronnym we wszystkich częściach budżetu państwa planuje się przeznaczyć kwotę w wysokości niecałych 51 800 000 tys. zł. To jest kwota podobna, jak zaplanowana jeszcze przez rząd Prawa i Sprawiedliwości na rok bieżący. Przedstawione przez Ministerstwo Finansów dane pokazują realny, jak i planowany stan zadłużenia Funduszu Wsparcia Sił Zbrojnych. Na koniec 2023 r. to było 27 900 000 tys. zł, a na koniec czerwca 2024 r. 28 700 000 tys. zł. Natomiast obecny stan zadłużenia wygląda następująco – 57 200 000 tys. zł na koniec 2024 r., 114 800 000 tys. zł na koniec 2025 r., 188 900 000 tys. zł na koniec 2026 r., 247 800 000 na koniec 2027 r. i 282 400 000 tys. zł na koniec 2028 r. Szanowni państwo, muszą państwo przyznać, że to nie wygląda realnie. Musimy przy tym pamiętać, że zadłużenie Funduszu Wsparcia Sił Zbrojnych jest gwarantowane przez Skarb Państwa. W przyszłości będzie ono wymagało spłaty z dochodów budżetowych lub zaciągnięcia kolejnych pożyczek albo emisji obligacji. Ten mechanizm finansowania zbrojeń był krytykowany w poprzedniej kadencji Sejmu przez obecnie rządzących, kiedy państwo byli opozycją. Dzisiaj nie ma refleksji na ten temat. Poddaję to pod uwagę Wysokiej Komisji. Bardzo dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-1.28" who="#JanuszCichoń">Stwierdzam zakończenie omawiania ustawy budżetowej na 2025 r. w zakresie działania Komisji Obrony Narodowej. Dziękuję bardzo, także naszym gościom.</u>
          <u xml:id="u-1.29" who="#JanuszCichoń">A my przystępujemy do rozpatrzenia opinii Komisji do Spraw Służb Specjalnych. Tutaj przedstawicielem Komisji jest pan poseł Krzysztof Tuduj. Jest pan poseł? Jest. Bardzo proszę, panie pośle, o zreferowanie opinii Komisji.</u>
          <u xml:id="u-1.30" who="#KrzysztofTuduj">części budżetowej 29 – Obrona narodowa, dział 752 w zakresie rozdziałów: – 75217 – Służba Wywiadu Wojskowego, – 75218 – Służba Wywiadu Wojskowego;</u>
          <u xml:id="u-1.31" who="#KrzysztofTuduj">części budżetowej 56 – Centralne Biuro Antykorupcyjne, w zakresie dochodów i wydatków z zał. nr 1 i 2 oraz wynagrodzeń w państwowych jednostkach budżetowych z zał. nr 6;</u>
          <u xml:id="u-1.32" who="#KrzysztofTuduj">części budżetowej nr 57 – Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego, w zakresie dochodów i wydatków z zał. nr 1 i 2 oraz wynagrodzeń w państwowych jednostkach budżetowych z zał. nr 6;</u>
          <u xml:id="u-1.33" who="#KrzysztofTuduj">części budżetowej nr 59 – Agencja Wywiadu, w zakresie dochodów i wydatków  z zał. nr 1 i 2 oraz wynagrodzeń w państwowych jednostkach budżetowych z zał. nr 6.</u>
          <u xml:id="u-1.34" who="#KrzysztofTuduj">Po analizie przedstawionych dokumentów, wysłuchaniu dodatkowych wyjaśnień przedstawicieli wszystkich służb – tj. Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Służby Kontrwywiadu Wojskowego i Służby Wywiadu Wojskowego oraz w wyniku przeprowadzonej dyskusji, Komisja pozytywnie opiniuje projekt budżetu państwa na 2025 r. w częściach 29, 56, 57 i 59 w wersji przedłożonej przez Radę Ministrów. Komisja do Spraw Służb Specjalnych występuje do Komisji Finansów Publicznych o zwiększenie środków finansowych na wzrost uposażenia funkcjonariuszy Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego w celu zrównania tzw. mnożników do poziomu obowiązującego w Służbie Kontrwywiadu Wojskowego,  tj. z 3,86 do 4,94. Bardzo dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-1.35" who="#JanuszCichoń">Na tym wyczerpaliśmy porządek dzienny posiedzenia Komisji.</u>
          <u xml:id="u-1.36" who="#JanuszCichoń">Zamykam posiedzenie Komisji. Informuję, że protokół posiedzenia z załączonym pełnym zapisem będzie wyłożony w Kancelarii Sejmu. Przypominam, że jutro zaczynamy od rana. Posiedzenie Komisji zacznie się o godz. 9:00. Przepraszam. O godz. 9:30, bezpośrednio po głosowaniu.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>