text_structure.xml
21.5 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
<xi:include href="PPC_header.xml" />
<TEI>
<xi:include href="header.xml" />
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#JanuszCichoń">Stwierdzam kworum.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#JanuszCichoń">Porządek dzisiejszego posiedzenia przewiduje, po pierwsze, zaopiniowanie wniosku ministra kultury i dziedzictwa narodowego w sprawie zmian w planie finansowym Funduszu Promocji Kultury na rok 2024, po drugie, zaopiniowanie wniosku Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej w sprawie zmian w planie finansowym Funduszu Wsparcia Państwowej Straży Pożarnej na rok 2024, po trzecie, zaopiniowanie wniosku ministra finansów w sprawie zmiany przeznaczenia rezerw celowych zaplanowanych pozycji 18 i 30 w ustawie budżetowej na rok 2024, po czwarte, zaopiniowanie wniosku ministra rolnictwa i rozwoju wsi w sprawie zmian w planie finansowym Funduszu Administracyjnego Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego na rok 2024, zaopiniowanie wniosku ministra rolnictwa i rozwoju wsi – to piąty wniosek – w sprawie zmian w planie finansowym Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa na rok 2024, po szóste, zaopiniowanie wniosku dyrektora Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w sprawie zmian w planie finansowym Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego na rok 2024, i wreszcie zaopiniowanie również wniosku ministra cyfryzacji w sprawie zmian w planie finansowym Państwowego Funduszu Celowego – Funduszu Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców na rok 2024.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#JanuszCichoń">Witam na naszym posiedzeniu panią minister Hannę Majszczyk – podsekretarza stanu w Ministerstwie Finansów. Witam pana Marka Krawczyka – podsekretarza stanu w KPRM. Witam pana Stefana Krajewskiego – sekretarza stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, pana Grzegorza Szyszko – zastępcę komendanta głównego Państwowej Straży Pożarnej, panią Helenę Rudzis-Gruchałę – zastępcę prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego. Witam również towarzyszące państwu osoby. Jeśli kogoś nie przywitałem, przepraszam – dysponuję taką listą.</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#JanuszCichoń">Przechodzimy do realizacji porządku obrad. Proszę bardzo o przedstawienie wniosku Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie zmian w planie finansowym Funduszu Promocji Kultury na rok 2024. Bardzo proszę, kto będzie przedstawiał wniosek?</u>
<u xml:id="u-1.4" who="#MartaCienkowska">Proszę państwa, wnioskowane zmiany, co muszę podkreślić, są zmianami wzajemnie bilansującymi się w ramach zadań wynikających z ustawy tworzącej fundusz, jak i w ramach wydatków według poszczególnych paragrafów planu finansowego Funduszu Promocji Kultury. Na wnioskowaną zmianę ministerstwo kultury uzyskało już zgodę ministra finansów. To więc chciałam podkreślić. W ramach zadań wnioskowane zmiany polegają na zabezpieczeniu środków na zwiększenie środków o 313 tys. zł dla Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, które jest stricte dostosowaniem tego planu do faktycznie należnych tej instytucji środków. Na to składa 5% z uzyskanych w roku ubiegłym przychodów z dopłat oraz dodatkowo 800 tys. zł na wsparcie młodych artystów filmowców w ramach planowanego porozumienia między ministerstwem kultury a Państwową Wyższą Szkołą Filmową, Telewizyjną i Teatralną w Łodzi oraz Polskim Instytutem Sztuki Filmowej.</u>
<u xml:id="u-1.5" who="#MartaCienkowska">Powyższe zwiększenie odbędzie się kosztem zadania „Promowanie i wspieranie ogólnopolskich i międzynarodowych przedsięwzięć artystycznych, w tym o charakterze edukacyjnym”. Dodatkowo zmiany wymagają również nakłady w poszczególnych rodzajach wydatków w ramach transferów na rzecz ludności – nagrody i zapomogi. Wnioskowane zwiększenie dotyczy środków na nagrody o charakterze szczególnym oraz środków na nagrody konkursowe. W bieżącym roku nastąpił wzrost liczby podmiotów ubiegających się o uzyskanie dofinansowania w ramach nagród z Funduszu Promocji Kultury. Zwiększyła się również, proszę państwa, liczba konkursów, w których organizatorzy ubiegają się o ufundowanie nagród przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Również kwoty nagród fundowane w konkursach uległy znacznemu zwiększeniu, przede wszystkim ze względu na sytuację ekonomiczno-gospodarczą, czyli inflację, wzrost płacy minimalnej, wzrost cen towarów i usług. Planowane przez nas zmiany pozwolą zabezpieczyć środki finansowe na nagrody na drugie półrocze bieżącego roku. Pozostałe natomiast po przeksięgowaniu środki na pomoc socjalną wysokości 2,5 mln będą wystarczające i zabezpieczą zapotrzebowanie wniosków na to konkretne wsparcie do końca tegorocznego naboru wniosków. Pozostałe zmiany to tak naprawdę zmiany o charakterze technicznym – przeniesienia środków pomiędzy paragrafami klasyfikacji budżetowej i w układzie budżetu zadaniowego. Wnioskowana zmiana jest niezbędna w celu realizacji wstępnie przyznanych dofinansowań udzielonych w trybie naborów do programów Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego na 2023 r.</u>
<u xml:id="u-1.6" who="#MartaCienkowska">Programy ministra są konkursem, gdzie wnioskodawcy i ich projekty, zadania z zakresu kultury przed podjęciem decyzji o ich dofinansowaniu podlegają szczególnej ocenie przez ekspertów. Procedury oceny wniosków są ściśle określone w wewnętrznych resortowych dokumentach. W związku z tym, przygotowując plan finansowy Funduszu Promocji Kultury na dany rok budżetowy, resort kultury nie jest w stanie dokładnie przewidzieć, jaki beneficjent, na jakie zadanie, w jakim programie złoży wniosek. Przygotowany plan finansowy jest więc szacunkiem w oparciu o wykonanie planu funduszu z lat poprzednich. Dlatego po rozstrzygnięciu naborów do programów ministra konieczne jest dostosowanie poszczególnych podziałek planu finansowego Funduszu Promocji Kultury do wyników programów i przyznanych wstępnie dofinansowań. Zmiana planu funduszu jest niezbędna, żeby resort kultury mógł dalej prowadzić odpowiednio proces przyznawania dofinansowań, czyli zawierania umów z przyszłymi beneficjentami. Gdybyście państwo mieli jakiekolwiek pytania, to oczywiście służymy tutaj pomocą.</u>
<u xml:id="u-1.7" who="#JanuszCichoń">Komisja Finansów Publicznych zgodnie z art. 29 ust. 12 ustawy o finansach publicznych pozytywnie opiniuje propozycje zmian planu finansowego Funduszu Promocji Kultury przedstawione we wniosku”. Nie widzę sprzeciwu. Przyjmuję zatem, że Komisja przyjęła opinię w sprawie zmian w planie finansowym Funduszu Promocji Kultury na rok 2024.</u>
<u xml:id="u-1.8" who="#JanuszCichoń">Przystępujemy do realizacji pkt 2 porządku dziennego. Proszę o przedstawienie wniosku Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej w sprawie zmian w planie finansowym Funduszu Wsparcia Państwowej Straży Pożarnej na rok 2024. Bardzo proszę, panie komendancie.</u>
<u xml:id="u-1.9" who="#GrzegorzSzyszko">Proszę o wydanie pozytywnej opinii w sprawie zmiany planu finansowego Funduszu Wsparcia Państwowej Straży Pożarnej polegających na zwiększeniu stanu funduszu na początek roku o kwotę 8 tys. zł, zwiększeniu przychodów o kwotę per saldo 5752 tys. zł, zwiększeniu kosztów o kwotę per saldo 5760 tys. zł oraz na przeniesieniu przychodów i kosztów między poszczególnymi pozycjami planu. Nadmieniam, jak już mówiłem, że uzyskaliśmy pozytywną opinię ministra finansów na dokonanie przedmiotowych zmian. Taka opinia przyszła w piśmie z dnia 24 lipca 2024.</u>
<u xml:id="u-1.10" who="#GrzegorzSzyszko">Wnioskowane przez dysponentów Funduszu Wsparcia Państwowej Straży Pożarnej zmiany w planie obejmują wydatki inwestycyjne i modernizacyjne, które zostaną przeznaczone na dofinansowanie zakupu samochodów pożarniczych i sprzętu specjalistycznego, modernizację i budowę obiektów Państwowej Straży Pożarnej oraz wydatki bieżące jednostek PSP, które dotyczą zakupu paliwa, materiałów pędnych, odzieży specjalnej, środków ochrony osobistej, sprzętu oraz wyposażenia dla jednostek organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej, przeglądu samochodów i sprzętu Państwowej Straży Pożarnej, remontu obiektów, wydatków związanych z organizacją szkoleń inspektorów ochrony przeciwpożarowej, w tym na wszelkie usługi cateringowe, wynajem sal, naprawy i konserwację gaśnic, zakup artykułów papierniczych. Przedstawiając powyższe, uprzejmie proszę Wysoką Komisję o wydanie pozytywnej opinii w sprawie zmian planu finansowego Funduszu Wsparcia Państwowej Straży Pożarnej na rok 2024, umożliwiającego dysponentom realizację planowanych przychodów i wydatków funduszu. Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-1.11" who="#JanuszCichoń">Komisja Finansów Publicznych zgodnie z art. 29 ust. 9 i 12 ustawy o finansach publicznych pozytywnie opiniuje propozycje zmian planu finansowego Funduszu Wsparcia Państwowej Straży Pożarnej na rok 2024 przedstawione we wniosku”. Nie widzę sprzeciwu. Uznaję zatem, że Komisja przyjęła opinię w sprawie zmian w planie finansowym Funduszu Wsparcia Państwowej Straży Pożarnej.</u>
<u xml:id="u-1.12" who="#JanuszCichoń">Przystępujemy do realizacji pkt 3 porządku dziennego. Proszę o przedstawienie wniosku ministra finansów w sprawie zmiany przeznaczenia rezerwy celowej w pozycji 18.</u>
<u xml:id="u-1.13" who="#JanuszCichoń">Chyba oddzielnie będziemy je przedstawiać, tak proponuję, bo mamy 2 wnioski ministra finansów. Proszę, wobec tego o przedstawienie tego wniosku dotyczącego rezerwy celowej w pozycji 18 najpierw. Bardzo proszę, pani minister.</u>
<u xml:id="u-1.14" who="#JanuszCichoń">Komisja Finansów Publicznych zgodnie z art. 154 ust. 9 ustawy o finansach publicznych pozytywnie opiniuje propozycje przeznaczenia wyżej wymienionej kwoty dla Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa z przeznaczeniem na wypłatę dodatku specjalnego dla pracowników ARIMR, z tego na wynagrodzenia 37 800 tys. zł, składki na ubezpieczenia społeczne 6399 tys. zł, składki na Fundusz Pracy w wysokości 801 tys. zł”. Nie widzę sprzeciwu wobec takiej opinii. Uznaję zatem, że Komisja przyjęła opinię w sprawie zmiany przeznaczenia rezerwy celowej zaplanowanej w ustawie budżetowej na rok 2024. Mówimy o rezerwie celowej w pozycji 18.</u>
<u xml:id="u-1.15" who="#JanuszCichoń">Kolejny wniosek to jest wniosek dotyczący rezerwy celowej w pozycji 30. Bardzo proszę panią minister o przedstawienie tego wniosku.</u>
<u xml:id="u-1.16" who="#HannaMajszczyk">Środki ze zmiany przeznaczenia miałyby zostać przeznaczone dla Państwowego Instytutu Weterynaryjnego – Państwowego Instytutu Badawczego w Puławach, na zakup dwóch zestawów chromatografów cieczowych połączonych z tandemowymi spektrometrami mas do realizacji zadań Krajowego Laboratorium Referencyjnego w Zakładzie Farmakologii i Toksykologii w kwocie 4500 tys. zł oraz na próżniowo-ciśnieniowy procesor tkankowy do realizacji zadań krajowego laboratorium w wysokości 160 tys. zł oraz na nową centralę telefoniczną dla krajowych laboratoriów referencyjnych w kwocie 1000 tys. zł. Tutaj również zmiana przeznaczenia środków z tej rezerwy nie spowoduje zakłócenia realizacji zadań, dla których rezerwacja ta została utworzona. Cele, na które została utworzona ta rezerwa, znajdują całkowite pokrycie w środkach zgromadzonych przez fundusz ze składek. Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-1.17" who="#JanuszCichoń">Komisja Finansów Publicznych zgodnie z art. 154 ust. 9 ustawy o finansach publicznych pozytywnie opiniuje propozycję przeznaczenia wyżej wymienionej kwoty dla Państwowego Instytutu Weterynaryjnego – Państwowego Instytutu Badawczego w Puławach na zakup dwóch zestawów LCMS dwóch chromatografów cieczowych połączonych z tandemowymi spektrometrami mas do realizacji zadań Krajowego Laboratorium Referencyjnego w Zakładzie Farmakologii i Toksykologii w kwocie 4,5 mln zł, próżniowo-ciśnieniowego procesora tkankowego do realizacji zadań Krajowego Laboratorium Referencyjnego w Zakładzie Anatomii Patologicznej oraz w Zakładzie Chorób Świń i w Zakładzie Chorób Drobiu w kwocie 160 tys. zł oraz nowej centrali telefonicznej dla krajowych laboratoriów w Państwowym Instytucie Weterynaryjnym – Państwowym Instytucie Badawczym, w kwocie 1000 tys. zł”. Nie widzę sprzeciwu. Przyjmuję zatem, że Komisja przyjęła opinię w sprawie zmian przeznaczenia rezerwy celowej zaplanowanej w ustawie budżetowej na rok 2024, rezerwy celowej w pozycji 30, przypomnę.</u>
<u xml:id="u-1.18" who="#JanuszCichoń">Przechodzimy do kolejnego punktu porządku obrad. Proszę o przedstawienie wniosku ministra rolnictwa i rozwoju wsi w sprawie zmian w planie finansowym Funduszu Administracyjnego Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego na rok 2024. Bardzo proszę, panie ministrze.</u>
<u xml:id="u-1.19" who="#StefanKrajewski">Szanowny panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, proszę o pozytywne zaopiniowanie przez Wysoką Komisję zmiany w planie finansowym Funduszu Administracyjnego na rok 2024. Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-1.20" who="#HenrykKowalczyk">Oczywiście to nie dotyczy bezpośrednio tego, ale jesteśmy w Funduszu Administracyjnym KRUS, w zmianie tego planu, więc może jest to dobra okazja do poruszenia tego tematu.</u>
<u xml:id="u-1.21" who="#JanuszCichoń">Komisja Finansów Publicznych zgodnie z art. 29 ust. 12 ustawy o finansach publicznych pozytywnie opiniuje propozycje zmian planu finansowego Funduszu Administracyjnego Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego przedstawione we wniosku”. Nie widzę sprzeciwu. Uznaję zatem. że Komisja przyjęła opinię w sprawie zmian w planie finansowym Funduszu Administracyjnego KRUS na rok 2024.</u>
<u xml:id="u-1.22" who="#JanuszCichoń">Przystępujemy do realizacji pkt 5 porządku dziennego. Poproszę teraz o przedstawienie wniosku pana ministra rolnictwa po raz kolejny, tym razem w sprawie zmian w planie finansowym Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Bardzo proszę, panie ministrze.</u>
<u xml:id="u-1.23" who="#StefanKrajewski">Przedłożony projekt zmiany planu finansowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa na 2024 r. obejmuje w szczególności zwiększenie planowanego na rok 2024 limitu kosztów i wydatków w następującym zakresie: pomoc finansowa dla producenta rolnego na szkody w uprawach rolnych spowodowane wystąpieniem w 2023 r niekorzystnych warunków atmosferycznych o kwotę 100 000 tys. zł – środki pochodzące z rezerwy celowej budżetu państwa na rok 2024 pozycja 18 przyznane decyzją ministra finansów z 24 lipca 2024 r., pomoc finansowa dla kół gospodyń wiejskich o kwotę 10 000 tys. zł, które proponuje się sfinansować z oszczędności uzyskanych w pozycji „Dopłaty do oprocentowania kredytów bankowych i częściowa spłata kapitału kredytów”, podwyższenie funduszu wynagrodzeń i składek w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa na 2024 r. o kwotę 45 000 tys. zł z przeznaczeniem na wypłatę dodatku specjalnego dla pracowników Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, które zostanie sfinansowane w ramach zmiany przeznaczenia części rezerwy celowej zaplanowanej w ustawie budżetowej na rok 2024 w części 83 – Rezerwy celowe, w pozycji 18 – Fundusz Gwarancji w Rolnictwie. O zmianę przeznaczenia wystąpiliśmy oczywiście do ministra finansów odrębnym wnioskiem. Materiały i energia o kwotę 3500 tys. zł, które proponuje się sfinansować z oszczędności uzyskanych w pozycji – Usługi obce; podatki i opłaty o kwotę 4000 zł, które proponuje się sfinansować z oszczędności uzyskanych w pozycji – Usługi obce.</u>
<u xml:id="u-1.24" who="#StefanKrajewski">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, dziękuję za możliwość przedstawienia tego ważnego dla nas tematu. Proszę oczywiście o wydanie opinii pozytywnej w sprawie zmian w planie finansowym Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa na rok 2024. Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-1.25" who="#JanuszCichoń">Komisja Finansów Publicznych zgodnie z art. 21 ust. 5 ustawy o finansach publicznych pozytywnie opiniuje propozycje zmian planu finansowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa przedstawione we wniosku”.</u>
<u xml:id="u-1.26" who="#JanuszCichoń">Pan minister jeszcze. Bardzo proszę.</u>
<u xml:id="u-1.27" who="#MarekKrawczyk">Przedmiotowy projekt obejmuje przesunięcie pomiędzy pozycjami kosztów w ramach kosztów funkcjonowania instytutu. Zaproponowane zmiany polegają między innymi na zmniejszeniu pozycji – Materiały i energia o kwotę 36 tys. zł, zmniejszeniu pozycji – Wynagrodzenia bezosobowe o kwotę 275 tys. zł, zmniejszeniu pozycji – Usługi obce o kwotę 605 tys. zł, zmniejszeniu pozycji – Pracownicze plany kapitałowe o kwotę 10 tys. zł, zwiększeniu pozycji – Podatki i opłaty o kwotę 10 tys. zł, zwiększeniu porcji – Pozostałe koszty funkcjonowania o kwotę 16 tys. zł. Powyższa zmiana dotyczy realizacji zadań w ramach rządowego programu wspierania i rozwoju wolontariatu systematycznego na lata 2018–2030 finansowanego z dotacji budżetu państwa i wynika z konieczności zapewnienia środków na organizację pierwszej edycji czterodniowego spotkania laureatów dotychczasowych konkursów „Wolontariusz i koordynator roku” a także organizację „Tygodnia wolontariatu” oraz spotkań dla partnerów regionalnych. To jest jeden program.</u>
<u xml:id="u-1.28" who="#MarekKrawczyk">Drugi. W ramach dotacji podmiotowej przesunięcia obejmują również wpłaty na pracownicze plany kapitałowe, wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych i Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych. Ponadto przedmiotowa zmiana zakłada zwiększenie pozycji – Koszty realizacji zadań, w tym środki przekazane innym podmiotom o 2961 tys. zł i jednocześnie zmniejszenie o właśnie taką samą kwotę pozycji – Środki na wydatki majątkowe. Zmniejszenie wynika z konieczności dostosowania planu finansowego do aktualnych potrzeb oraz ofert złożonych przez beneficjentów w ramach rządowego programu wspierania rozwoju organizacji poradniczych, rządowego programu wspierania uniwersytetów ludowych i rządowego programu wspierania rozwoju międzynarodowych domów spotkań. Powyższe zmiany planu obejmują analogiczne zmiany związane z przesunięciem pomiędzy pozycjami części B planu finansowego. Chciałbym zaznaczyć, że przedmiotowy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów i przez Ministerstwo Finansów. Bardzo proszę Wysoką Komisję o pozytywne rozpatrzenie tego wniosku.</u>
<u xml:id="u-1.29" who="#JanuszCichoń">Komisja Finansów Publicznych zgodnie z art. 21 ust. 5 ustawy o finansach publicznych pozytywnie opiniuje propozycje zmian planu finansowego Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego na 2024 r. przedstawione we wniosku”. Nie widzę sprzeciwu. Uznaję, że Komisja przyjęła opinię w zaproponowanej przeze mnie treści.</u>
<u xml:id="u-1.30" who="#JanuszCichoń">Przystępujemy do realizacji pkt 7 porządku dziennego. Proszę o przedstawienie wniosku ministra cyfryzacji w sprawie zmian w planie finansowym Państwowego Funduszu Celowego – Funduszu Centralnej Ewidencji Pojazdów, Bardzo proszę panią Anetę Wójcik o przedstawienie tego wniosku.</u>
<u xml:id="u-1.31" who="#AnetaWójcik">Powyższa zmiana niezbędna jest do realizacji zadania związanego z funkcjonowaniem i rozwojem elektronicznego katalogu marek i typów pojazdów homologowanych oraz dopuszczonych do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Zwiększenie wysokości dotacji wynika z konieczności rozszerzenia pozycji katalogowych i związanego z tym zakupu niezbędnego sprzętu komputerowego, to jest, macierzy dyskowej wraz z niezbędnym wyposażeniem do wprowadzania zwiększonej ilości danych. Zmiana ma również na celu zabezpieczenie podatku VAT od towarów i usług na realizację umów zawartych z kontrahentami spoza RP. Wniosek w dniu 25 lipca bieżącego roku uzyskał zgodę ministra finansów.</u>
<u xml:id="u-1.32" who="#AnetaWójcik">Szanowny panie przewodniczący, szanowna Komisjo, uprzejmie proszę o pozytywne zaopiniowanie przedłożonej zmiany w planie finansowym funduszu Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców. Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-1.33" who="#JanuszCichoń">Komisja Finansów Publicznych zgodnie z art. 29 ust. 12 ustawy o finansach publicznych pozytywnie opiniuje propozycje zmian planu finansowego Funduszu Celowego – Funduszu Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców przedstawione we wniosku”. Nie widzę sprzeciwu. Uznaję zatem, że Komisja przyjęła opinię w zaproponowanej przeze mnie treści.</u>
<u xml:id="u-1.34" who="#JanuszCichoń">Na tym wyczerpaliśmy porządek dzienny posiedzenia Komisji. Zamykam posiedzenie Komisji. Życzę wszystkim udanych wakacji.</u>
<u xml:id="u-1.35" who="#JanuszCichoń">Informuję, że protokół z posiedzenia z załączonym pełnym zapisem jego przebiegu będzie wyłożony do wglądu w sekretariacie Komisji w Kancelarii Sejmu. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>