text_structure.xml 23.8 KB
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
  <xi:include href="PPC_header.xml" />
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml" />
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#WiesławSzczepański">Otwieram posiedzenie Komisji Administracji i Spraw Wewnętrznych. Stwierdzam kworum. W dzisiejszym porządku obrad mamy dwa punkty: rozpatrzenie uchwały Senatu w sprawie ustawy o zmianie ustawy o rezerwach strategicznych (druk nr 2487) oraz rozpatrzenie uchwały Senatu w sprawie ustawy o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego oraz ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej (druk nr 2488).</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#WiesławSzczepański">Czy są uwagi do porządku obrad? Nie widzę. W takim razie w państwa imieniu witam zaproszonych gości. Witam pana Macieja Wąsika, sekretarza stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji. Witam pana Stanisława Szweda, sekretarza stanu w Ministerstwie Rodziny i Polityki Społecznej. Witam panią Izabelę Antos, podsekretarza stanu i zastępcę Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Witam pana Michała Kuczmierowskiego, prezesa Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych. Jest pan prezes? Nie ma. Pan prezes nie chce się pokazać. Są panowie senatorowie? Mam tutaj informację, że jest z nami pan Ryszard Siwiński. Jest pan senator? Nie widzę. A pan senator Wojciech Piecha? Też nie ma? W takim razie, jeśli państwo pozwolą, witam pana Mariusza Cichomskiego, dyrektora Departamentu Porządku Publicznego w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji. Witam także pana Michała Frączkiewicza, dyrektora Departamentu Prawnego w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Witam panią Anetę Mijal, zastępcę dyrektora Departamentu Prawnego Ministerstwa Rozwoju i Technologii. Witam panią Magdalenę Słotę, zastępcę dyrektora Departamentu Jednostek Podległych i Nadzorowanych Ministerstwa Rozwoju i Technologii. Witam panią Joannę Strzesak-Rochewicz, zastępcę dyrektora Departamentu Instrumentów Rozwojowych w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Witam również panią Kingę Zając, administratora w Departamencie Komunikacji Społecznej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.</u>
          <u xml:id="u-1.2" who="#WiesławSzczepański">Szanowni państwo, przystępujemy do realizacji porządku obrad. Chciałbym, abyśmy procedowali to bardzo szybko, a więc głosowali sprawnie: głos za, głos przeciw. Pierwszy punkt dotyczy ustawy o zmianie ustawy o rezerwach strategicznych. Bardzo bym prosił Biuro Legislacyjne o uwagi, jeśli chodzi o zgłoszone poprawki.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#KonradNietrzebka">Biuro Legislacyjne nie ma uwag.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#WiesławSzczepański">Szanowni państwo, do projektu ustawy o zmianie ustawy o rezerwach strategicznych zgłoszono jedną poprawkę. Proszę o stanowisko rządu. Pani minister, stanowisko rządu do zgłoszonej poprawki?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#IzabelaAntos">Biorąc pod uwagę odrębność, nie wnosimy uwag i przychylamy się do raportowania do senackiej Komisji Gospodarki Narodowej i Innowacyjności.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#WiesławSzczepański">Dziękuję. Czy jest przeciw wobec przyjęcia poprawki Senatu? Nie widzę. W takim razie stwierdzam, że Komisja pozytywnie rekomenduje przyjęcie jednej poprawki Senatu do ustawy o rezerwach strategicznych. Posłem sprawozdawcą był pan poseł Kaleta. Pan poseł Kaleta wyraża zgodę na dalsze sprawowanie funkcji sprawozdawcy? Jest zgoda, aby pan poseł Kaleta dalej był posłem sprawozdawcą ustawy o zmianie ustawy o rezerwach strategicznych.</u>
          <u xml:id="u-5.1" who="#WiesławSzczepański">Przechodzimy do punktu drugiego: rozpatrzenie uchwały Senatu w sprawie ustawy o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego oraz ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej (druk nr 2488).</u>
          <u xml:id="u-5.2" who="#WiesławSzczepański">Szanowni państwo, zgodnie z przedłożonym drukiem, do projektowanej ustawy Senat wniósł 19 poprawek. Bardzo bym prosił Biuro Legislacyjne o informację, czy któreś poprawki będziemy mogli połączyć w bloki poprawek. Następnie będę prosił pana ministra o zajęcie stanowiska wobec poprawek i określenie czy jest za czy przeciw. Jeśli pojawią się pytania od państwa posłów, to również będę prosił pana o odpowiedź. Bardzo proszę, Biuro Legislacyjne.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#PrzemysławSadłoń">Dziękuję bardzo. Przemysław Sadłoń, Biuro Legislacyjne.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
          <u xml:id="u-7.0" who="#WiesławSzczepański">Prosiłbym jeszcze o ciszę, bo nie słyszymy pana z Biura Legislacyjnego.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#PrzemysławSadłoń">Tak jak pan przewodniczący wskazał, Senat zgłosił 19 poprawek do ustawy z 7 lipca 2022 r. Między żadnymi z tych poprawek nie zachodzą nierozerwalne związki, które rozumiemy w taki sposób, że wymuszałyby łączenie tych poprawek. Niemniej jednak po naszej analizie, biorąc pod uwagę także praktykę parlamentarną, można zgrupować te poprawki w pewne bloki. W takich blokach możemy łączyć te poprawki, które mają wspólny cel. To łączenie ma charakter fakultatywny i nie jest obowiązkowe. Do Komisji należy decyzja czy te poprawki w takie bloki, jakie będziemy rekomendować, należy połączyć. Ja może teraz wskażę, jakie to będą bloki i wskażę, w jakich blokach widzimy konkretne poprawki, które chcielibyśmy, żeby były rozpatrywane łącznie.</u>
          <u xml:id="u-8.1" who="#PrzemysławSadłoń">Pierwszy blok, który umownie można nazwać blokiem terminologicznym, zawiera te poprawki, które w naszej ocenie zmierzają do ujednolicenia terminologii w nowelizowanej ustawie. W odniesieniu do niektórych poprawek, ich łączenie wynika również z uzasadnienia do uchwały senackiej. Na tę grupę składają się poprawki nr: 1, 3, 5, 8, 9, 10, 16, 17.</u>
          <u xml:id="u-8.2" who="#PrzemysławSadłoń">Drugi blok to poprawki o charakterze redakcyjnym i są to poprawki nr: 2,6, 7, 11, 12, 13, 18, 19.</u>
          <u xml:id="u-8.3" who="#PrzemysławSadłoń">Trzecia grupa poprawek to poprawki o charakterze legislacyjnym i są to poprawki nr 4 i 15.</u>
          <u xml:id="u-8.4" who="#PrzemysławSadłoń">Została jedna poprawka, która w naszej ocenie ma charakter merytoryczny i jest to poprawka nr 14. Ją należałoby rozpatrywać oddzielnie. Pozostałe można połączyć. Prosimy jeszcze o ocenę ministerstwa, bo niekiedy te poprawki o charakterze redakcyjnym i legislacyjnym mogą wpływać na meritum rozwiązań.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-9">
          <u xml:id="u-9.0" who="#WiesławSzczepański">Może być taka sytuacja, że państwo z rządu do jednej poprawki będą za, a do drugiej przeciw. Wtedy będę musiał robić to rozłącznie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-10">
          <u xml:id="u-10.0" who="#MaciejWąsik">Panie przewodniczący, my też zauważyliśmy, że jest 19 poprawek. Rekomendowalibyśmy troszeczkę inny podział, ponieważ gdyby było to zrobione w sposób zaproponowany przez Biuro Legislacyjne, to w jednej grupie byłyby poprawki, które rząd rekomenduje odrzucić.</u>
          <u xml:id="u-10.1" who="#MaciejWąsik">My z 19 poprawek, jako ministerstwo, rekomendujemy Wysokiej Komisji odrzucenie poprawek nr 5, 8, 10, 11, 15 i 17. Pozostałe rekomendujemy przyjąć. To jest nasza rekomendacja po analizie. Jeżeli natomiast Biuro Legislacyjne miałoby pomysł, aby te poprawki połączyć w taki sposób, żeby w jednej grupie nie znajdowały się poprawki, które rekomendujemy odrzucić i przyjąć, to oczywiście się na to zgadzamy. Jeśli natomiast Biuro Legislacyjne nie ma takiego pomysłu, to rekomendujemy pojedyncze głosowanie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-11">
          <u xml:id="u-11.0" who="#WiesławSzczepański">Bardzo proszę, Biuro Legislacyjne.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-12">
          <u xml:id="u-12.0" who="#PrzemysławSadłoń">Rozumiemy, że w ocenie rządu, w przypadku tych poprawek, o których mówił pan minister, ten charakter nie jest tylko i wyłącznie redakcyjny lub terminologiczny? W związku z tym poprawki z negatywną rekomendacją proponujemy wyłączyć z tych bloków, o których wcześniej wspominałem i rozpatrywać je łącznie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-13">
          <u xml:id="u-13.0" who="#WiesławSzczepański">Panie mecenasie, a gdybyśmy zrobili to następująco? Ja panu powiem. Poprawki nr 1, 3, 16 i 17.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-14">
          <u xml:id="u-14.0" who="#PrzemysławSadłoń">W ten blok można jeszcze włączyć poprawkę nr 9.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-15">
          <u xml:id="u-15.0" who="#WiesławSzczepański">Proszę?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-16">
          <u xml:id="u-16.0" who="#PrzemysławSadłoń">Biorąc pod uwagę to, co pan minister powiedział, w tym pierwszym bloku, tym terminologicznym, mogłyby się znaleźć poprawki nr 1, 3, 9 i 16.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-17">
          <u xml:id="u-17.0" who="#WiesławSzczepański">Poprawki nr 1, 3, 9, 16, tak?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-18">
          <u xml:id="u-18.0" who="#PrzemysławSadłoń">W drugim bloku, redakcyjnym, mogłyby się znaleźć poprawki nr 2, 6, 7.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-19">
          <u xml:id="u-19.0" who="#WiesławSzczepański">Chwileczkę. Poprawka nr 2, 6 i 7.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-20">
          <u xml:id="u-20.0" who="#PrzemysławSadłoń">A także poprawka nr 12, 13, 18 i 19.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-21">
          <u xml:id="u-21.0" who="#WiesławSzczepański">Tak.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-22">
          <u xml:id="u-22.0" who="#PrzemysławSadłoń">Pozostałe poprawki, czyli nr 5, 8, 10, 11, 14, 15 i 17, one w naszej ocenie – w związku z tym, że nie mają takich fakultatywnych łączności – powinny być rozpatrywane odrębnie. Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-23">
          <u xml:id="u-23.0" who="#WiesławSzczepański">W takim razie ja powtórzę i będę prosił o zgodę Komisji na takie głosowanie, abyśmy łącznie głosowali pierwszy blok, czyli poprawki nr 1, 3, 9 i 16. Jest zgoda? Jest. Drugi blok.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-24">
          <u xml:id="u-24.0" who="#ZdzisławSipiera">Czy jest potrzebne głosowanie?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-25">
          <u xml:id="u-25.0" who="#WiesławSzczepański">Tutaj pan minister może być przeciw.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-26">
          <u xml:id="u-26.0" who="#ZdzisławSipiera">Ale tutaj pan minister nie jest przeciw. Jest przeciw tym poprawkom wyjętym z bloków.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-27">
          <u xml:id="u-27.0" who="#MaciejWąsik">My jesteśmy za zaproponowanym trybem głosowania.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-28">
          <u xml:id="u-28.0" who="#WiesławSzczepański">Dobrze, ale ja przedstawię bloki. Blok drugi, poprawki nr 2, 6, 7, 12, 13, 18 i 19, tak? Jest zgoda? Jest zgoda.</u>
          <u xml:id="u-28.1" who="#WiesławSzczepański">Potem oddzielnie poprawki nr 5, 8, 11, 14, 15 i 17. Jest zgoda? Jest zgoda. W jakim jest bloku poprawka nr 10?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-29">
          <u xml:id="u-29.0" who="#PrzemysławSadłoń">Poprawka nr 10 jest osobno.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-30">
          <u xml:id="u-30.0" who="#WiesławSzczepański">Czyli 5, 8, 10, 11, 14, 15 i 17, tak?</u>
          <u xml:id="u-30.1" who="#WiesławSzczepański">Dobrze. Mam pytanie. Panie ministrze, rozumiem, że jeżeli chodzi o poprawkę nr 1, 3, 9 i 16, to jest zgoda?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-31">
          <u xml:id="u-31.0" who="#MaciejWąsik">Tak, jest zgoda na przyjęcie tych poprawek.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-32">
          <u xml:id="u-32.0" who="#WiesławSzczepański">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawek nr 1, 3, 9 i 16? Nie słyszę. Stwierdzam, że Komisja przyjęła poprawki nr 1, 3, 9 i 16.</u>
          <u xml:id="u-32.1" who="#WiesławSzczepański">Jeśli chodzi o poprawki nr 2, 6, 7, 12, 13, 18 i 19, jakie jest stanowisko rządu?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-33">
          <u xml:id="u-33.0" who="#MaciejWąsik">Stanowisko rządu jest pozytywne. Prosimy o przyjęcie tych poprawek.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-34">
          <u xml:id="u-34.0" who="#WiesławSzczepański">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawek nr 2, 6, 7, 12, 13, 18 i 19? Nie słyszę. W takim razie stwierdzam, że Komisja przyjęła poprawki nr 2, 6, 7, 12, 13, 18 i 19.</u>
          <u xml:id="u-34.1" who="#WiesławSzczepański">Teraz przystępujemy do głosowania. Rozumiem, że do poprawki nr 5, 8, 10, 11, 14, 15 i 17 stanowisko rządu jest negatywne? Umówmy się jednak inaczej. Do każdej poprawki będzie pan przedstawiał stanowisko rządu.</u>
          <u xml:id="u-34.2" who="#WiesławSzczepański">Poprawka nr 5, stanowisko rządu? Przepraszam, poprawka nr 4.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-35">
          <u xml:id="u-35.0" who="#MaciejWąsik">Wobec poprawki nr 4 stanowisko jest pozytywne. Prosimy o przyjęcie tej poprawki.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-36">
          <u xml:id="u-36.0" who="#WiesławSzczepański">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 4? Nie słyszę. Stwierdzam, że poprawka nr 4 została przyjęta.</u>
          <u xml:id="u-36.1" who="#WiesławSzczepański">Przechodzimy do poprawki nr 5. Stanowisko rządu?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-37">
          <u xml:id="u-37.0" who="#MaciejWąsik">Negatywne. Prosimy o odrzucenie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-38">
          <u xml:id="u-38.0" who="#WiesławSzczepański">Przystępujemy do głosowania. Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem poprawki nr 5? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał? Zamykam głosowanie. Proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-39">
          <u xml:id="u-39.0" who="#MaciejWąsik">Kto będzie posłem sprawozdawcą?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-40">
          <u xml:id="u-40.0" who="#WiesławSzczepański">Chyba ja. Poprosiłem kolegów, bo nie mamy pana posła Czartoryskiego, a to tylko statystyka.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-41">
          <u xml:id="u-41.0" who="#ZdzisławSipiera">Zgodziliśmy się w prezydium na to.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-42">
          <u xml:id="u-42.0" who="#PiotrKaleta">W ramach dobrej współpracy.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-43">
          <u xml:id="u-43.0" who="#WiesławSzczepański">Dobrze, zamykam głosowanie. Proszę o podanie wyników głosowania. Głosowało 25 posłów, za poprawką 13, przeciw 12. Poprawka uzyskała akceptację.</u>
          <u xml:id="u-43.1" who="#WiesławSzczepański">Przystępujemy do głosowania poprawki nr 8. Stanowisko rządu?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-44">
          <u xml:id="u-44.0" who="#MaciejWąsik">Panie przewodniczący, stanowisko rządu jest negatywne. Prosimy o odrzucenie tej poprawki.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-45">
          <u xml:id="u-45.0" who="#WiesławSzczepański">Biuro Legislacyjne?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-46">
          <u xml:id="u-46.0" who="#PrzemysławSadłoń">Tu chcielibyśmy tylko dopytać, bo w naszej ocenie ona ma charakter legislacyjny.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-47">
          <u xml:id="u-47.0" who="#WiesławSzczepański">Szanowni państwo, bardzo proszę o ciszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-48">
          <u xml:id="u-48.0" who="#PrzemysławSadłoń">Według nas ma charakter legislacyjny, tak jak wcześniej zauważyliśmy. W naszej ocenie, biorąc pod uwagę terminologię ustawy nowelizującej, nie można wyróżnić z nazwy decyzji ustalającej wysokość odszkodowania. To ustalenie wysokości odszkodowania jest elementem decyzji o przyjęciu własności, o której mowa w ust. 5, art. 6b. Wobec czego ta poprawka wydaje nam się zasadna.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-49">
          <u xml:id="u-49.0" who="#WiesławSzczepański">Dobrze. Przystępujemy do głosowania. Panie ministrze, proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-50">
          <u xml:id="u-50.0" who="#MaciejWąsik">To może pan dyrektor odpowie?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-51">
          <u xml:id="u-51.0" who="#WiesławSzczepański">Dobrze. Proszę bardzo, pan dyrektor Cichomski.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-52">
          <u xml:id="u-52.0" who="#MariuszCichomski">Szanowni państwo, w naszej opinii wprowadzenie tej poprawki spowoduje, że nie będziemy mieli zgodności z ust. 5 i 6, szczególnie że ust. 5 jest zmieniany poprzez senacką poprawkę nr 9. W związku z tym to utrzymanie dotychczasowego brzmienia zapewni spójność terminologiczną. Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-53">
          <u xml:id="u-53.0" who="#WiesławSzczepański">Przystępujemy do głosowania. Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem poprawki nr 8? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał? Ja zapytam. Czy wszyscy państwo posłowie oddaliście głos? Nie słyszę. W takim razie zamykam głosowanie. Bardzo proszę o podanie wyników głosowania. Jeśli chodzi o poprawkę nr 8, za głosowało 14, przeciw 13. Poprawka nr 8 uzyskała pozytywną rekomendację.</u>
          <u xml:id="u-53.1" who="#WiesławSzczepański">Przystępujemy do rozpatrzenia poprawki nr 10. Stanowisko rządu?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-54">
          <u xml:id="u-54.0" who="#MaciejWąsik">Negatywne. Prosimy o odrzucenie tej poprawki.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-55">
          <u xml:id="u-55.0" who="#WiesławSzczepański">Przystępujemy do głosowania. Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem poprawki nr 10? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał? Czy wszyscy państwo posłowie oddaliście głos? Nie słyszę. Zamykam głosowanie. Proszę o podanie wyników głosowania. Głosowało 27 posłów, za 14, przeciw 13, nikt się nie wstrzymał. Poprawka nr 10 uzyskała pozytywną rekomendację.</u>
          <u xml:id="u-55.1" who="#WiesławSzczepański">Przystępujemy do rozpatrzenia poprawki nr 11. Stanowisko rządu?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-56">
          <u xml:id="u-56.0" who="#MaciejWąsik">Stanowisko rządu jest negatywne. Prosimy o odrzucenie tej poprawki.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-57">
          <u xml:id="u-57.0" who="#WiesławSzczepański">Bardzo proszę o zamknięcie bloku głosowań.</u>
          <u xml:id="u-57.1" who="#WiesławSzczepański">Przystępujemy do głosowania nad poprawką nr 11. Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem poprawki nr 11? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał? Czy wszyscy państwo posłowie oddaliście głos? Nie słyszę. W takim razie zamykam głosowanie. Bardzo proszę o podanie wyników głosowania. Głosowało 27 posłów, za poprawką 14, przeciw 13. Poprawka nr 11 uzyskała pozytywną rekomendację.</u>
          <u xml:id="u-57.2" who="#WiesławSzczepański">Stanowisko rządu do poprawki nr 14?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-58">
          <u xml:id="u-58.0" who="#MaciejWąsik">Zadziwię pana przewodniczącego. Prosimy o przyjęcie tej poprawki.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-59">
          <u xml:id="u-59.0" who="#WiesławSzczepański">Czy jest przeciw wobec przyjęcia poprawki nr 14? Nie słyszę. Stwierdzam, że Komisja przyjęła poprawkę nr 14.</u>
          <u xml:id="u-59.1" who="#WiesławSzczepański">Przystępujemy do rozpatrzenia poprawki nr 15.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-60">
          <u xml:id="u-60.0" who="#MaciejWąsik">Tutaj stanowisko będzie inne. Prosimy o odrzucenie tej poprawki.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-61">
          <u xml:id="u-61.0" who="#WiesławSzczepański">Biuro Legislacyjne?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-62">
          <u xml:id="u-62.0" who="#PrzemysławSadłoń">W ocenie Biura Legislacyjnego ta poprawka jest zasadna. Ona ma taki sam charakter, jak poprawka nr 4, tj. wyodrębnia do oddzielnej jednostki redakcyjnej ten element, który następuje po części wspólnej kończącej wyliczenie. Wobec czego w świetle zasad techniki prawodawczej jest poprawką zasadną.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-63">
          <u xml:id="u-63.0" who="#WiesławSzczepański">Zasadną czy niezasadną?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-64">
          <u xml:id="u-64.0" who="#PrzemysławSadłoń">W naszej ocenie zasadną.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-65">
          <u xml:id="u-65.0" who="#MaciejWąsik">Mamy inne zdanie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-66">
          <u xml:id="u-66.0" who="#WiesławSzczepański">Dobrze. Przystępujemy do głosowania. Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem poprawki nr 15? Kto jest przeciw? Ale pan minister nie może głosować. Ja rozumiem, że to jest rekomendacja? Ja wiem, tylko pan ponosi rękę. To jest rekomendacja, rozumiem. Czy wszyscy państwo posłowie oddaliście głos? Zamykam głosowanie. Proszę o podanie wyników głosowania. Głosowało 27 posłów, za poprawką 14, przeciw 13, nikt się nie wstrzymał. Poprawka nr 15 uzyskała pozytywną rekomendację.</u>
          <u xml:id="u-66.1" who="#WiesławSzczepański">Przechodzimy do rozpatrzenia poprawki nr 17. Panie ministrze?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-67">
          <u xml:id="u-67.0" who="#MaciejWąsik">Rekomendujemy nieprzyjmowanie przez Wysoką Komisję tej poprawki.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-68">
          <u xml:id="u-68.0" who="#WiesławSzczepański">Dobrze. Szanowni państwo, przystępujemy do głosowania. Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem poprawki nr 17? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał? Czy wszyscy państwo posłowie oddaliście głos? Zamykam głosowanie. Proszę o podanie wyników głosowania. Głosowało 27 posłów, za poprawką 14, przeciw 13, nikt się nie wstrzymał. Stwierdzam, że poprawka nr 17 uzyskała pozytywną rekomendację.</u>
          <u xml:id="u-68.1" who="#WiesławSzczepański">Rozumiem, że w ten sposób wyczerpaliśmy porządek obrad. Proszę o spokój, ponieważ pozostaje nam jeszcze wybór posła sprawozdawcy.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-69">
          <u xml:id="u-69.0" who="#ZdzisławSipiera">Jeżeli można, proponuję zmianę – bo pan Czartoryski już nie może – na przewodniczącego Szczepańskiego.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-70">
          <u xml:id="u-70.0" who="#WiesławSzczepański">Czy jest zgoda? Nie widzę. Szanowni państwo, ale proszę o spokój. Chwileczkę. Ja jeszcze chciałem podziękować za współpracę panu wiceprzewodniczącemu Arkadiuszowi Czartoryskiemu, który – jak państwo wiedzą – od kilku dni jest sekretarzem stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki.</u>
          <u xml:id="u-70.1" who="#WiesławSzczepański">Jeśli chodzi o kwestię prezydium, to dokonamy uzupełnienia na wrześniowym posiedzeniu.</u>
          <u xml:id="u-70.2" who="#WiesławSzczepański">Tym samym stwierdzam, że wyczerpaliśmy porządek obrad. Zamykam posiedzenie Komisji Administracji i Spraw Wewnętrznych.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>