text_structure.xml
23.3 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
<xi:include href="PPC_header.xml" />
<TEI>
<xi:include href="header.xml" />
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#StanisławGawłowski">Zapraszam wszystkich państwa do zajęcia miejsc. Pana posła Gosiewskiego i pana posła Skurkiewicza również uprzejmie proszę – zwłaszcza pana posła Skurkiewicza.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#StanisławGawłowski">Otwieram kolejne posiedzenie Komisji Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa. Na podstawie listy obecności stwierdzam kworum. Porządek obrad przewiduje pierwsze czytanie poselskiego projektu ustawy o zmianie ustawy – Prawo atomowe. Czy są uwagi do porządku obrad? Nie ma. Przyjmujemy porządek obrad.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#StanisławGawłowski">Bardzo serdecznie witam na posiedzeniu Komisji pana Andrzeja Przybycina p.o. prezesa Państwowej Agencji Atomistyki. Przystępujemy do pierwszego czytania. W imieniu grupy posłów projekt ustawy przedstawi pan poseł Wojciech Skurkiewicz. Panie pośle, uprzejmie proszę o zabranie głosu.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#WojciechSkurkiewicz">Dziękuję bardzo panie przewodniczący. Szanowni państwo, celem niniejszego projektu jest uporządkowanie rozwiązań dotyczących powoływania i odwoływania wiceprezesów Państwowej Agencji Atomistyki oraz Rady do spraw Bezpieczeństwa Jądrowego i Ochrony Radiologicznej. Dodatkowym elementem jest uporządkowanie kwestii dotyczących chociażby możliwości zasiadania, lub też nie, w tejże radzie. Dotychczasowe rozwiązania prawne wskazywały, że osoba powołana do rady na 4-letnią kadencję praktycznie nie mogła nawet sama zrezygnować z zasiadania w radzie, czy np. w okoliczności śmierci nie było mechanizmu, żeby powołać na zastępstwo kolejnej osoby. Tą nowelizacją prawa atomowego dajemy taką możliwość. Członkowie rady mogą być odwoływani, mogą składać pisemną rezygnację, ustaje również członkostwo – co jest logiczne – w sytuacji śmierci członka rady. Dajemy również możliwość ministrowi właściwemu do spraw środowiska, aby wskazywał spośród członków rady przewodniczącego rady, zastępcę oraz sekretarza tejże rady. Pozostałe kwestie, np. kadencyjność rady – pozostają bez zmian. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#StanisławGawłowski">Dziękuję bardzo. Panie prezesie?</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#AndrzejPrzybycin">Panie przewodniczący, szanowni państwo posłowie. W tej chwili opinia rządowa jest w trakcie uzgadniania. Mamy opinię resortu środowiska i do wyrażenia tej opinii jestem upoważniony przez pana ministra środowiska. To stanowisko jest pozytywne. Uważamy, że warto wprowadzić proponowane przez szanownych państwa zmiany w prawie atomowym. One mają na celu zwiększenie nadzoru ministra środowiska nad Prezesem Państwowej Agencji Atomistyki. Ja, jako prezes Agencji, też się pozytywnie do tego ustosunkowuję. Uważam, że współpraca jest bardzo ważna. Jeżeli chodzi o odwoływanie wiceprezesa, do tej pory tylko na wniosek prezesa minister mógł go odwołać, czyli poniekąd miał związane ręce. A np. w przypadku wakatu na stanowisku prezesa w ogóle ruchy były uniemożliwione. Tak więc, była to sytuacja dość trudna. Po wprowadzeniu proponowanych zmian będzie pełna swoboda doboru kierownictwa Agencji.</u>
<u xml:id="u-4.1" who="#AndrzejPrzybycin">Jeżeli chodzi o Radę do spraw Bezpieczeństwa Jądrowego i Ochrony Radiologicznej, to też ważna jest zmiana, ponieważ praktyka pokazuje, że członkami Rady BJOR są najlepsi specjaliści w dziedzinie bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej. Te osoby kierują również instytucjami związanymi z działalnością naukową czy też komercyjną podlegającą kontroli przez Prezesa PAA i uzyskują różnego rodzaju pozwolenia na użytkowanie pewnych urządzeń, technologii związanych z promieniowaniem. Stąd też można było tu podejrzewać pewien konflikt interesów, że osoby zasiadają w radzie, która opiniuje pewne działania i akty przygotowywane przez Prezesa PAA, a z drugiej strony podlegają oni kontroli. Tak więc, jeśli te kompetencje do powoływania rady przejmie minister, to ten konflikt interesów jakby natychmiast zostanie usunięty.</u>
<u xml:id="u-4.2" who="#AndrzejPrzybycin">Jest to rozwiązanie czyste, transparentne. Stąd uważamy, że jest lepsze od dotychczasowego. Myślę, że to wszystko, panie przewodniczący. Dziękuję uprzejmie.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#StanisławGawłowski">Dziękuję bardzo Otwieram dyskusję. Uprzejmie proszę o zgłaszanie się. Pani poseł Jolanta Hibner.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#JolantaHibner">Dziękuję bardzo. Muszę przyznać, że z ubolewaniem chcę państwu powiedzieć, iż nie było ani z ministerstwa, ani z rządu osób, które powinny być na Światowym Zjeździe Inżynierów Polskich, gdzie m.in. była poruszana sprawa energetyki atomowej, OZE itp. Bardzo żałuję, że nie było takich osób, bo przedstawiciel Ministerstwa Nauki był tylko na wprowadzeniu, dał odznaczenia i już go nie było – wydaje mi się, że ze szkodą dla wszystkich.</u>
<u xml:id="u-6.1" who="#JolantaHibner">Natomiast jeśli chodzi o przedstawioną propozycję zmiany ustawy powiem tak. Rozumiem, że radę powołuje minister. Natomiast nie rozumiem dlaczego sama rada spośród swoich członków nie wybiera przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i sekretarza. We wszystkich gremiach tego typu wybór następuje wśród członków rady, a nie jest narzucany przez ministra. Minister może nawet nie znać tych osób i może nie wiedzieć, kto spośród członków rady jest najbardziej predysponowany do pełnienia takich funkcji. Ja optowałabym za tym, aby to sama rada spośród siebie wybrała przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i sekretarza, bo to są funkcje, które umożliwiają bardziej racjonalne prowadzenie rady. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#StanisławGawłowski">Dziękuję bardzo. Czy są jeszcze jakieś głosy? Chwileczkę panie prezesie, jeśli nie będzie zgłoszeń, to wtedy oddam panu głos. Jeżeli nie ma, to bardzo proszę – pan prezes.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#AndrzejPrzybycin">Dziękuję uprzejmie. Jeżeli chodzi o tę kwestie, to zaproponowane rozwiązanie utrzymuje obecny stan. Do tej pory to prezes wybierał spośród kandydatów na członków rady, czy już członków rady, przewodniczącego, zastępcę i sekretarza. Tak więc, skoro teraz przechodzi to „pod” ministra, to jakby zostaje zachowany ten sam sposób wybierania prezydium – tyle tylko, że przez ministra.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#JolantaHibner">Przepraszam bardzo, ale pan mnie nie zrozumiał.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#StanisławGawłowski">Pani poseł, uprzejmie proszę – teraz pan prezes dokończy. Jeśli pani chce zabrać głos, proszę się zgłosić. Ja obserwuję salę i każdemu dam szansę zabrania głosu, aż do wyczerpania dyskusji. Proszę tylko o porządek. Panie prezesie, proszę dokończyć swoją wypowiedź. Jeśli ktoś jeszcze chce zabrać głos, proszę podnieść rękę a ja chętnie udzielę głosu.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#AndrzejPrzybycin">Dziękuję uprzejmie. Jeśli chodzi o ten punkt drugi, to na tym kończę. Natomiast ad vocem do punktu pierwszego, czyli braku obecności na zjeździe. Jeśli chodzi o promowanie wykorzystania energii OZE, energii jądrowej, to od tego jest minister energii, a nie minister środowiska. Dlatego my, jako podlegli ministrowi środowiska, jakby tutaj odpowiadamy tylko za bezpieczeństwo jądrowe i ochronę radiologiczną. Prezes Agencji ma nawet zakaz promowania wykorzystania energii jądrowej. Tak więc chociażby z tego względu nie mogliśmy uczestniczyć, jako instytucja promująca. Natomiast oczywiście, jeżeli chodzi o ochronę przed promieniowaniem, to tutaj jesteśmy właściwi i być może ta informacja dotarła, że taki zjazd się odbywa i w tym celu mogliśmy się tam udać. Dziękuję uprzejmie.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#StanisławGawłowski">Dziękuję bardzo. Pani poseł Hibner jeszcze raz.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#JolantaHibner">Dziękuję. Ja chciałam tylko sprostować, bo pan prezes nie zrozumiał mnie. Otóż ja rozumiem, że pan minister powołuje członków rady, ale już w samej radzie to nie pan minister i nie pan prezes powinien decydować, kto będzie przewodniczącym, zastępcą i sekretarzem. To jest najlepszy i sprawdzony sposób, żeby tak następował wybór prezydium rady. Tak więc, to nie jest to samo. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#StanisławGawłowski">Pan poseł Skurkiewicz.</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#WojciechSkurkiewicz">Dziękuję panie przewodniczący. Szanowni państwo, pani poseł. W tej chwili w przepisach prawa jest tak, że Prezes Państwowej Agencji Atomistyki powołuje przewodniczącego rady, wiceprzewodniczącego rady i sekretarza rady. My dajemy możliwość, że nie Prezes PAA będzie to czynił tylko minister. Nic się w tym zakresie tutaj nie zmienia. Nie było do tej pory tak, że rada sama się konstytuowała. Słusznie pani powiedziała, że w niektórych przypadkach tak jest, ale w tym przypadku to prezes decydował. My proponujemy, żeby decydował tu minister, bo minister ma zwierzchnictwo nad tą Agencją (a tym samym i radą) – to raz. A dwa – to minister ponosi konsekwencje: i polityczne i wszystkie inne.</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#StanisławGawłowski">Dziękuję bardzo. Biuro Legislacyjne.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#JarosławLichocki">Może żeby rozjaśnić wątpliwości – szanowna pani poseł, panie pośle wnioskodawco – art. 112 ust. 3 prawa atomowego stanowi, że w skład rady prezes Agencji powołuje przewodniczącego, zastępcę przewodniczącego, sekretarza oraz nie więcej niż 7 członków. Tak więc, na gruncie obecnego stanu prawnego Prezes Państwowej Agencji Atomistyki powołuje podmioty, o których mowa. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#StanisławGawłowski">Dziękuję bardzo. Czy jeszcze są jakieś głosy w dyskusji? Nie ma. Zamykam procedurę pierwszego czytania. Jeżeli nie usłyszę sprzeciwu, to przejdziemy do szczegółowego rozpatrzenia projektu ustawy. Sprzeciwu nie słyszę. Przystępujemy do rozpatrywania projektu ustawy. Czy są uwagi do tytułu ustawy? Proszę bardzo, Biuro Legislacyjne.</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#JarosławLichocki">Panie przewodniczący, szanowni państwo. Mała zmiana redakcyjna. W tytule zabrakło myślnika po wyrazie „ustawy”. Proszę o upoważnienie Biura Legislacyjnego o dokonanie tej korekty. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-20">
<u xml:id="u-20.0" who="#StanisławGawłowski">Jeżeli nie ma sprzeciwu, to oczywiście udzielimy tego typu upoważnienia. Nie słyszę sprzeciwu. Nie ma też więcej uwag do tytułu ustawy. Czy są uwagi do zmiany nr 1 w art.1? Nie słyszę. Przyjmujemy zmianę nr 1 w art. 1. Czy są uwagi do zmiany nr 2 w art. 1? Biuro Legislacyjne, proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-21">
<u xml:id="u-21.0" who="#JarosławLichocki">Dwie uwagi o charakterze redakcyjnym. W lit. a, dotyczącym ust. 3 w art. 112, w pierwszym wersie proponujemy liczebnik „dziesięciu” zastąpić określeniem cyfrowym „10”. Natomiast w lit. b, dotyczącej ust. 3a w art. 112, proponujemy zamiast wyrazu „wskazuje” wyraz „powołuje”. Czyli ust. 3a brzmiałby: „3a. Spośród członków Rady minister właściwy do spraw środowiska powołuje: 1) przewodniczącego, 2) zastępcę przewodniczącego, 3) sekretarza.”.</u>
</div>
<div xml:id="div-22">
<u xml:id="u-22.0" who="#StanisławGawłowski">Pan poseł Skurkiewicz?</u>
</div>
<div xml:id="div-23">
<u xml:id="u-23.0" who="#WojciechSkurkiewicz">Myślę, że tak może być. Bo zamiennie mogą występować te wyrazy „wskazuje” czy „powołuje”, ale z legislacyjnego punktu widzenia rozumiem, że jest to bardziej prawidłowe.</u>
</div>
<div xml:id="div-24">
<u xml:id="u-24.0" who="#StanisławGawłowski">Panie prezesie?</u>
</div>
<div xml:id="div-25">
<u xml:id="u-25.0" who="#AndrzejPrzybycin">Nie mamy zastrzeżeń.</u>
</div>
<div xml:id="div-26">
<u xml:id="u-26.0" who="#StanisławGawłowski">Rozumiem, że te uwagi przyjmujemy. Czy są jeszcze inne uwagi do zmiany nr 2? Nie ma. Zmianę nr 2 w art. 1 przyjmujemy. Art. 2. Czy są uwagi do art. 2? Proszę bardzo, panie mecenasie.</u>
</div>
<div xml:id="div-27">
<u xml:id="u-27.0" who="#JarosławLichocki">Dziękuję panie przewodniczący. Szanowni państwo, panie prezesie. Otóż, art. 2 przewiduje, że kadencja dotychczasowej rady wygaśnie z dniem wejścia w życie niniejszej ustawy. Z tego co nam wiadomo kadencja obecnej rady wygasa 1 lipca 2016 r. Wydaje się, że przy zachowaniu konstytucyjnych terminów dla Senatu i dla Prezydenta RP – jeżeli Senat zgłosiłby poprawki a Prezydent RP skorzystał z 21 dni przysługujących – plus termin na ogłoszenie ustawy, ustawa weszłaby w życie po 1 lipca 2016 r. A nawet, gdyby te terminy nie były wykorzystane w pełni, to mało prawdopodobnym wydaje się, że ustawa wejdzie przed 1 lipca. Jesteśmy przed drugim czytaniem, ustawa w zasadzie nie została jeszcze uchwalona, jeszcze jest Senat, Prezydent RP, czas na ogłoszenie – te 14 dni. Tak więc licząc nawet od dzisiaj trudno byłoby utrzymać datę 1 lipca.</u>
<u xml:id="u-27.1" who="#JarosławLichocki">W związku z tym ten art. 2 może powodować wątpliwości. Bo będzie dotyczył kadencji rady, której kadencja już wygasła. Dlatego należy rozważyć skreślenie tego artykułu, ewentualnie zapewnienie ciągłości kadencji dotychczasowej rady. Przy czym trudno byłoby skonstruować przepis przejściowy, który utrzymywałby kadencję rady, która już wygasła. Bo przy utrzymaniu 14-dniowego vacatio legis, a nawet jeśli to vacatio legis miałoby być skrócone do ogłoszenia ustawy, to też wydaje się trudnym osiągnięcie takiego stanu, w którym ustawa wejdzie w życie przed wygaśnięciem kadencji rady. Wydaje się najadekwatniejszym rozwiązaniem byłoby skreślenie art. 2, w związku z tym, że ta kadencja wygaśnie.</u>
<u xml:id="u-27.2" who="#JarosławLichocki">Proszę o potwierdzenie, że ta kadencja wygasa z dniem 1 lipca. Bo jeżeli tak jest, to ten artykuł wydaje się zbędny. Dziękuję uprzejmie.</u>
</div>
<div xml:id="div-28">
<u xml:id="u-28.0" who="#StanisławGawłowski">Panie prezesie?</u>
</div>
<div xml:id="div-29">
<u xml:id="u-29.0" who="#AndrzejPrzybycin">Panie przewodniczący, rzeczywiście potwierdzam, iż kadencja obecnej rady wygasa z dniem 1 lipca 2016 r. Była to 4-letnia kadencja. My, analizując, przygotowując stanowisko rządowe, robiliśmy to na dzień, w którym było to procedowane. W tej chwili ten artykuł jest zasadny. Natomiast – jak mówi pan mecenas – w momencie, kiedy ta procedura przedłuży się na lipiec, wtedy rzeczywiście będzie to zapis martwy. Tak więc, my tutaj nie jesteśmy ani za utrzymaniem, ani za wykreśleniem tego artykułu.</u>
</div>
<div xml:id="div-30">
<u xml:id="u-30.0" who="#StanisławGawłowski">Panie mecenasie, wobec tego proszę złożyć propozycję właściwego zapisu. Bo ten zapis sprowadzałby się do usunięcia całego art. 2. O ile dobrze zrozumiałem pańską wypowiedź.</u>
</div>
<div xml:id="div-31">
<u xml:id="u-31.0" who="#JarosławLichocki">Panie przewodniczący, tak. Przy czym możliwa jest jeszcze jedna sytuacja. A mianowicie, zanim ustawa wejdzie w życie zostanie powołana nowa rada na podstawie przepisów dotychczasowych. Czyli, powiedźmy ustawa wchodzi w życie w połowie sierpnia, a od 1 lipca – na podstawie przepisów obecnie obowiązujących – zostanie powołana kolejna rada. Wtedy do tego projektu ustawy, czy też do tej ustawy, nie ma przepisów przejściowych. Tak więc, mając świadomość tych okoliczności, my też nie możemy antycypować nie znając realiów.</u>
</div>
<div xml:id="div-32">
<u xml:id="u-32.0" who="#StanisławGawłowski">Panie mecenasie. Pana dywagacje sprowadzają się jednak do tego, że zrobił pan „ładne kółko” i znajdujemy się dokładnie w tym samym punkcie wyjścia. To znaczy, zostawiamy art. 2 i on jest właściwie sformułowany.</u>
</div>
<div xml:id="div-33">
<u xml:id="u-33.0" who="#JarosławLichocki">Przy założeniu, że nie zapewniamy tak naprawdę ciągłość funkcjonowania Rady do spraw Bezpieczeństwa Jądrowego i Ochrony Radiologicznej. Dlatego, proszę zwrócić uwagę, iż projektowany art. 2 stanowi, że czy rada zostanie powołana po dniu 1 lipca przed dniem wejścia w życie ustawy, czy nie, to ona wygasa z dniem wejścia w życie ustawy. Jeżeli ta kadencja wygaśnie z dniem wejścia w życie ustawy, to nie mamy tak naprawdę rady od dnia wejścia w życie ustawy do powołania nowej rady.</u>
</div>
<div xml:id="div-34">
<u xml:id="u-34.0" who="#StanisławGawłowski">Katastrofy nie będzie, bo rada ma charakter opiniotwórczy a nie władczy. Tak więc, nawet jeśli to będzie 2–3 tygodnie bez rady, to z własnego doświadczenia mówię, że nic się nie stanie. Ale może najpierw pana prezesa zapytam, a potem pana posła Skurkiewicza.</u>
</div>
<div xml:id="div-35">
<u xml:id="u-35.0" who="#AndrzejPrzybycin">Panie przewodniczący, szanowni państwo. Rzeczywiście jest to dość skomplikowana sytuacja. Art. 2 jest takim zaworem bezpieczeństwa dla ministra środowiska, gdyby prezes chciał w tym czasie, na podstawie starych przepisów obecnie obowiązującej ustawy, powołać nową radę po 1 lipca. Ja mogę zadeklarować, że takiego pomysłu nie ma w tej chwili. Aczkolwiek chcielibyśmy, aby ta nowa rada jak najszybciej zaczęła funkcjonować, żeby jednak cały czas była pewna ciągłość. Myślę jednak, że zaczekamy do wejścia w życie nowych przepisów i wtedy już będziemy polegać na ministrze środowiska, który nam tych członków nowej rady powoła.</u>
<u xml:id="u-35.1" who="#AndrzejPrzybycin">Tak więc, tak jak mówię – tutaj oddaję decyzję w państwa ręce czy ten artykuł powinien zostać, czy nie.</u>
</div>
<div xml:id="div-36">
<u xml:id="u-36.0" who="#StanisławGawłowski">Pan poseł Skurkiewicz.</u>
</div>
<div xml:id="div-37">
<u xml:id="u-37.0" who="#WojciechSkurkiewicz">Szanowni państwo, proponuję pozostawić art. 2 w brzmieniu, jakie zaproponowaliśmy jako wnioskodawcy, zgłaszający tę ustawę. Czteroletnia kadencja obecnej rady kończy się 1 lipca, 2 lipca pan prezes będzie miał prawo – bo nikt tego prawa nie zdejmuje – powołania tejże rady. Natomiast w momencie wejścia w życie niniejszej ustawy to już minister będzie decydować czy osoby zaproponowane przez pana prezesa pozostają w radzie, czy nie. Myślę, że jest to już kwestia techniczna i nie będzie sytuacji, iż powstanie okres, kiedy nie będzie rady. Pan prezes pewnie w porozumieniu z panem ministrem podejmie słuszne i właściwe decyzje. Dlatego proponuję, aby art. 2 pozostawić w brzmieniu, które zostało zaproponowane.</u>
</div>
<div xml:id="div-38">
<u xml:id="u-38.0" who="#StanisławGawłowski">Dziękuję bardzo. Czy są jeszcze jakieś głosy w sprawie art. 2? Nie ma. Przyjmujemy art. 2.</u>
<u xml:id="u-38.1" who="#StanisławGawłowski">Czy są uwagi do art. 3? Nie ma. Przyjmujemy art. 3.</u>
<u xml:id="u-38.2" who="#StanisławGawłowski">Musimy przegłosować całość ustawy. Kto jest za przyjęciem projektu ustawy o zmianie ustawy – Prawo atomowe? Kto jest przeciw? Kto wstrzymał się od głosu? Proszę o podanie wyników.</u>
</div>
<div xml:id="div-39">
<u xml:id="u-39.0" who="#BartoszBąk">Za 20 posłów, 2 przeciw, 1 poseł wstrzymał się od głosu.</u>
</div>
<div xml:id="div-40">
<u xml:id="u-40.0" who="#StanisławGawłowski">Dziękuję bardzo. Musimy wybrać posła sprawozdawcę.</u>
</div>
<div xml:id="div-41">
<u xml:id="u-41.0" who="#AnnaPaluch">Proponuję pana posła Skurkiewicza.</u>
</div>
<div xml:id="div-42">
<u xml:id="u-42.0" who="#StanisławGawłowski">Pani przewodnicząca Paluch zaproponowała, aby był to pan poseł Skurkiewicz. Czy pan poseł wyraża zgodę?</u>
</div>
<div xml:id="div-43">
<u xml:id="u-43.0" who="#WojciechSkurkiewicz">Pani poseł nie śmiałbym odmówić.</u>
</div>
<div xml:id="div-44">
<u xml:id="u-44.0" who="#StanisławGawłowski">To rozumiem. Czy są jakieś uwagi? Nie ma. Zatem pan poseł Skurkiewicz będzie reprezentował Komisję w czasie sprawozdawania.</u>
<u xml:id="u-44.1" who="#StanisławGawłowski">Mam jeszcze dwa komunikaty techniczne. Po pierwsze, zwrócił się do nas pan marszałek Sejmu Marek Kuchciński z prośbą, żebyśmy do 11 lipca przyjęli plan pracy Komisji na następne półrocze. W związku z tym uprzejmie proszę panie i panów posłów, żeby na adres mailowy sekretariatu Komisji przesyłać swoje propozycje dotyczące planu posiedzeń Komisji. Panie, panowie posłowie w trakcie ostatnich miesięcy zgłaszali do mnie różnego rodzaju propozycję, więc proszę je zgłosić na następujący adres: kosz@sejm.gov.pl. Zbierzemy te uwagi i w ramach prezydium Komisji zaproponujemy harmonogram posiedzeń w następnym półroczu. To sprawa pierwsza.</u>
<u xml:id="u-44.2" who="#StanisławGawłowski">Druga sprawa. Dzisiaj mieliśmy zaplanowane wspólne posiedzenie Komisji Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa oraz Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi o godzinie 17.00, ale wszyscy wiemy, że trzeba mieć odpowiedni nastrój przed meczem, więc przenieśliśmy powiedzenie na godzinę 15.00, do sali nr 12. To nie będzie długie posiedzenie, bo dotyczy rozpatrzenia poprawek Senatu do prawa łowieckiego, więc zakładam, że uda nam się dość szybko wszystkie rzeczy przedyskutować. Powtarzam – o godzinie 15.00 w sali nr 12, w budynku G.</u>
<u xml:id="u-44.3" who="#StanisławGawłowski">Dziękuję bardzo. Zamykam posiedzenie Komisji. Do zobaczenia o godzinie 15.00.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>