text_structure.xml
35.2 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
<xi:include href="PPC_header.xml" />
<TEI>
<xi:include href="header.xml" />
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#AndrzejCzerwiński">Dzień dobry państwu.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#AndrzejCzerwiński">Otwieram posiedzenie Komisji Nadzwyczajnej do spraw energetyki i surowców energetycznych.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#AndrzejCzerwiński">Tematem dzisiejszego posiedzenia jest zmiana ustawy o zapasach ropy naftowej i mamy rozpatrzyć uchwałę Senatu w tej sprawie. Senat bardzo ambitnie popracował, czyli pięćdziesiąt poprawek przygotował do rozpatrzenia.</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#AndrzejCzerwiński">Czy są uwagi do porządku obrad?</u>
<u xml:id="u-1.4" who="#AndrzejCzerwiński">Jeśli nie ma, to uznaję, że przyjęliśmy porządek obrad. Przystępujemy do procedowania.</u>
<u xml:id="u-1.5" who="#AndrzejCzerwiński">Czy Biuro Legislacyjne chciałoby zabrać głos w sprawie poprawek?</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#MariuszPrzerwa">Przy procedowaniu poprawek będziemy się wypowiadać.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#AndrzejCzerwiński">Tak.</u>
<u xml:id="u-3.1" who="#AndrzejCzerwiński">Czy mamy przedstawicieli Senatu?</u>
<u xml:id="u-3.2" who="#AndrzejCzerwiński">Nie ma przedstawicieli Senatu, ale czuję, że duchem jest tu obecny cały Senat, tak że będziemy się wczuwać w ducha Senatu.</u>
<u xml:id="u-3.3" who="#AndrzejCzerwiński">Czy ktoś chciałby odnieść się do poprawki nr 1?</u>
<u xml:id="u-3.4" who="#AndrzejCzerwiński">Pan mecenas.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#MariuszPrzerwa">Panie przewodniczący, Biuro Legislacyjne proponuje, aby poprawkę nr 1 głosować łącznie z poprawką nr 9, 11, 12, 15–20, 24, 30, 31, 42 i 50. Biuro Legislacyjne rekomenduje odrzucenie tych poprawek.</u>
<u xml:id="u-4.1" who="#MariuszPrzerwa">Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#AndrzejCzerwiński">Oczekujemy więcej takich wniosków.</u>
<u xml:id="u-5.1" who="#AndrzejCzerwiński">Czy ktoś z państwa ma uwagi?</u>
<u xml:id="u-5.2" who="#AndrzejCzerwiński">Pan minister?</u>
<u xml:id="u-5.3" who="#AndrzejCzerwiński">Czy ktoś chciałby uzasadnić te poprawki?</u>
<u xml:id="u-5.4" who="#AndrzejCzerwiński">Nie ma przedstawiciela Senatu, więc ustaliliśmy…</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#AnnaZalewska">Mnie to irytuje, to jest szczyt lekceważenia.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#AndrzejCzerwiński">Tak, ale chciałem powiedzieć, że złość piękności szkodzi.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#AnnaZalewska">Ja nie mówiłam tego w złości.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#AndrzejCzerwiński">Nie ma się co irytować na rzeczy, na które nie ma się wpływu, bo – po prostu – nie mamy na to wpływu, czy ktoś jest, czy go nie ma. Proponuję zachować dobry humor do końca posiedzenia Komisji. Wiem, że pani poseł ma poczucie humoru i zachowa to poczucie do końca posiedzenia Komisji.</u>
<u xml:id="u-9.1" who="#AndrzejCzerwiński">Nie widzę, żeby ktoś chciał uzasadnić.</u>
<u xml:id="u-9.2" who="#AndrzejCzerwiński">Pani poseł?</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#AnnaZalewska">Panie przewodniczący, wychodząc naprzeciw pana sugestii, wnoszę o odrzucenie wszystkich poprawek na okoliczność tego, że nie jestem w stanie zadać komukolwiek pytań, kto by uzasadnił te poprawki.</u>
<u xml:id="u-10.1" who="#AnnaZalewska">To jest wniosek formalny.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#AndrzejCzerwiński">Ten wniosek jest wnioskiem formalnym, więc muszę go poddać pod głosowanie, aczkolwiek wydaje mi się, że nie tylko ten duch, ale przedstawiciele ministerstwa może przeniosą niektóre pomysły senatorów. Państwo śledzący merytorycznie te zmiany mogliby nam też podpowiedzieć, jak mamy się zachować. Rozumiem, że pani minister też wsłucha się od czasu do czasu w uzasadnienie…</u>
<u xml:id="u-11.1" who="#AndrzejCzerwiński">Przepraszam, pani poseł.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#TomaszPiotrNowak">Może minister?</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#AndrzejCzerwiński">Przecież każdy ma buławę w plecaku.</u>
<u xml:id="u-13.1" who="#AndrzejCzerwiński">Czy muszę to przegłosować?</u>
<u xml:id="u-13.2" who="#AndrzejCzerwiński">Mina pani poseł świadczy o tym, że muszę.</u>
<u xml:id="u-13.3" who="#AndrzejCzerwiński">Kto z państwa jest za tym, żeby odrzucić wszystkie poprawki Senatu? (5)</u>
<u xml:id="u-13.4" who="#AndrzejCzerwiński">Kto jest przeciw? (8)</u>
<u xml:id="u-13.5" who="#AndrzejCzerwiński">Kto się wstrzymał? (0)</u>
<u xml:id="u-13.6" who="#AndrzejCzerwiński">Wniosek został odrzucony.</u>
<u xml:id="u-13.7" who="#AndrzejCzerwiński">Czy ministerstwo chciałoby się odnieść łącznie do poprawek nr 1, 9, 11, 12, 15–20, 24, 30, 31, 42 i 50?</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#AndrzejDycha">Popieramy.</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#AndrzejCzerwiński">Bardzo dziękuję.</u>
<u xml:id="u-15.1" who="#AndrzejCzerwiński">Ministerstwo popiera odrzucenie poprawek.</u>
<u xml:id="u-15.2" who="#AndrzejCzerwiński">Czy jest sprzeciw państwa posłów do odrzucenia poprawek nr 1, 9, 11, 12, 15–20, 24, 30, 31, 42 i 50? Jest sprzeciw, tak?</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#AnnaZalewska">Panie przewodniczący, to jest bardzo ważna ustawa i chciałabym wiedzieć, z czego wynika potrzeba zastąpienia słowa „ustalanie” na „obliczanie”, bo są to różne słowa i znaczą coś innego. Obliczanie wynika z określonego wzoru, ustalanie z kryteriów, więc czy będziemy postępować według kryteriów i jednak pewnej niezależności czy uznaniowości, czy będzie przygotowany wzór, według którego będziemy obliczać.</u>
<u xml:id="u-16.1" who="#AnnaZalewska">Ja po prostu poproszę o zdefiniowanie tego słowa i postępowania w przyszłości, kiedy już ustawa będzie funkcjonować.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#AndrzejCzerwiński">Wydawało mi się, że wychodzę naprzeciw choć w części pani wnioskowi…</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#AnnaZalewska">Ale o coś chodziło Senatowi.</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#AndrzejCzerwiński">Na pewno o dobro publiczne, górnolotnie mówiąc.</u>
<u xml:id="u-19.1" who="#AndrzejCzerwiński">Czy ktoś z obecnych na sali mógłby odpowiedzieć na pytanie pani poseł?</u>
<u xml:id="u-19.2" who="#AndrzejCzerwiński">Jeśli nie, to ponawiam pytanie, czy jest sprzeciw do odrzucenia wspomnianych poprawek?</u>
<u xml:id="u-19.3" who="#AndrzejCzerwiński">Sprzeciwu nie widzę.</u>
<u xml:id="u-19.4" who="#AndrzejCzerwiński">Stwierdzam, że Komisja odrzuciła poprawki nr 1, 9, 11, 12, 15–20, 24, 30, 31, 42 i 50.</u>
<u xml:id="u-19.5" who="#AndrzejCzerwiński">W jakiej sprawie, panie pośle?</u>
</div>
<div xml:id="div-20">
<u xml:id="u-20.0" who="#MariuszOrionJędrysek">Jednak w sprawie formalnej, panie przewodniczący, bo – rzeczywiście – trudno jest procedować nad ustawą, kiedy nie możemy zadać pytania, kiedy nie ma wnioskodawcy. Ja czuję się niezręcznie. Nie ma wnioskodawcy, który przedstawia projekt i my mamy domyślać się, o co mu chodzi? Niech powie, jaka była jego intencja. To jest poważne traktowanie komisji sejmowej czy nie?</u>
<u xml:id="u-20.1" who="#MariuszOrionJędrysek">Albo robimy przerwę i jakiegoś senatora, który chociaż trochę orientuje się, zapraszamy tutaj…</u>
<u xml:id="u-20.2" who="#MariuszOrionJędrysek">Nie wiem, ale nie jest to w każdym razie w porządku.</u>
</div>
<div xml:id="div-21">
<u xml:id="u-21.0" who="#AndrzejCzerwiński">Panie pośle, nie jest to standardowa sytuacja, gdy nie ma wnioskodawcy i przyznaję panu rację, aczkolwiek chcę panu też przypomnieć (i liczę na życzliwe przyjęcie tej uwagi), że mamy rząd, który zarówno w Sejmie, jak i w Senacie nadzorował ten projekt i zdanie rządu bez uzasadnienia było merytoryczne.</u>
<u xml:id="u-21.1" who="#AndrzejCzerwiński">Jeśliby pan chciał naprawdę się dowiedzieć, to jestem przekonany, że nawet teraz przedstawiciele ministra mogliby nam…</u>
</div>
<div xml:id="div-22">
<u xml:id="u-22.0" who="#AnnaZalewska">Co pan minister nam powiedział?</u>
</div>
<div xml:id="div-23">
<u xml:id="u-23.0" who="#AndrzejCzerwiński">No, że popiera, słyszeliśmy.</u>
</div>
<div xml:id="div-24">
<u xml:id="u-24.0" who="#MariuszOrionJędrysek">Panie przewodniczący, nie chodzi o torpedowanie procesu, bo przecież po to specjalnie przyjechaliśmy, tylko niech to ktoś wyjaśni i, jeśli strona rządowa wie, to prosiłbym o wyjaśnienie i idziemy dalej.</u>
</div>
<div xml:id="div-25">
<u xml:id="u-25.0" who="#AndrzejCzerwiński">Czy ministerstwo wie, o co tu chodzi?</u>
</div>
<div xml:id="div-26">
<u xml:id="u-26.0" who="#AnnaZalewska">Czy będziemy ustalać, czy obliczać?</u>
</div>
<div xml:id="div-27">
<u xml:id="u-27.0" who="#AndrzejDycha">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, do ustawy w wersji przyjętej przez Sejm w dniu 24 kwietnia, na etapie prac w Senacie zgłoszono 50 poprawek.</u>
<u xml:id="u-27.1" who="#AndrzejDycha">Wśród zgłaszanych poprawek na szczególną uwagę, naszym zdaniem, zasługują dwie zmiany. Jedna o charakterze merytorycznym, jedna o charakterze legislacyjno-merytorycznym. Chodzi o poprawkę nr 35 i 40.</u>
<u xml:id="u-27.2" who="#AndrzejDycha">Jeżeli chodzi o poprawkę nr 35 to, ta poprawka zakłada rozszerzenie katalogu należności, które będą mogły być regulowane z zabezpieczenia majątkowego składanego obowiązkowo przez podmioty zajmujące się obrotem paliwami z zagranicą lub produkcją paliw, z wyłączeniem gazu płynnego LPG, o odsetki za zwłokę w regulacji opłat i kar przewidzianych w art. 38a ust. 1 ustawy Prawo energetyczne.</u>
<u xml:id="u-27.3" who="#AndrzejDycha">Jeżeli chodzi o poprawkę nr 40, poprawka ta zakłada zmiany w art. 56 ust. 1 pkt 12a. Art. 2 pkt 10 w nowelizacji dotyczy skomplikowanej relacji przepisów ustawy Prawo energetyczne i Kodeksu wykroczeń. Przyjęta przez Senat zmiana ma na celu uniknięcie możliwości zastosowania wyższej kary w przypadku, gdy prowadzone w trybie Kodeksu wykroczeń postępowanie nie będzie mogło być zakończone prawomocnym wyrokiem, na przykład – w wyniku niepoczytalności sądzonej osoby. Jednocześnie należy wskazać, że zaproponowana przez Senat poprawka zakłada wyłączenie osób fizycznych z trybu karania wprowadzonego zmianami do ustawy Prawo energetyczne pozostawiając kary przewidziane w Kodeksie wykroczeń.</u>
<u xml:id="u-27.4" who="#AndrzejDycha">Jeżeli chodzi o pozostałe poprawki dotyczące wprowadzenia przepisów przejściowych odnośnie do regulacji dotyczących opłaty zapasowej w związku z założeniem rozpoczęcia gromadzenia tej opłaty od początku roku 2015, wynikającej z pierwotnej propozycji czy uporządkowania przepisów w zakresie okresu przejściowego dotyczącego parametrów technicznych dla magazynów, eliminacji powtórzeń, na przykład definicja produkcji, eliminacji lub doprecyzowania niejasnych pojęć, na przykład dostawca paliwa, kryterium zrównoważonego rozwoju, wyłączenia w odrębną jednostkę redakcyjną przepisów dotyczących zakończenia lub zawieszania prowadzonej działalności w zakresie objętym obowiązkiem tworzenia zapasów, ujednolicania zasad przeliczania jednostek objętości na jednostki wagi, ujednolicenia terminologii i dostosowania jej do istniejących przepisów, uwzględnienia zmian w przepisach unijnych dotyczących notyfikacji projektów inwestycyjnych.</u>
<u xml:id="u-27.5" who="#AndrzejDycha">Ponadto zaproponowano wprowadzenie 15 poprawek redakcyjnych i 5 błędnych odniesień.</u>
<u xml:id="u-27.6" who="#AndrzejDycha">Minister Gospodarki podczas posiedzenia senackiej Komisji Gospodarki Narodowej nie zgłosił zastrzeżeń do proponowanych zmian z uwagi na ich techniczny charakter.</u>
<u xml:id="u-27.7" who="#AndrzejDycha">Wiem, że pani dyrektor Szymańska, która jest upoważniona przez Prezesa Rady Ministrów do prezentowania stanowiska rządu w odniesieniu do poprawek, chciałaby zabrać głos.</u>
<u xml:id="u-27.8" who="#AndrzejDycha">Panie przewodniczący, czy mógłbym przekazać głos pani dyrektor?</u>
</div>
<div xml:id="div-28">
<u xml:id="u-28.0" who="#AndrzejCzerwiński">Czy uzasadnienie panią poseł i pana posła satysfakcjonuje, czy dalsze szczegóły pani dyrektor ma przedstawić?</u>
</div>
<div xml:id="div-29">
<u xml:id="u-29.0" who="#AnnaZalewska">Ja mam bardzo krótkie i precyzyjne pytanie: jaka będzie argumentacja?</u>
</div>
<div xml:id="div-30">
<u xml:id="u-30.0" who="#AndrzejCzerwiński">To jest konkretne pytanie i jeśli uzyskam odpowiedź, będę wdzięczny, ale tu mamy też pewną wątpliwość…</u>
</div>
<div xml:id="div-31">
<u xml:id="u-31.0" who="#PiotrNaimski">Przepraszam, może to jest moja niezręczność, nieumiejętność (za co przepraszam), ale – jako żywo – nie mogę znaleźć pkt 1 w ust. 5 w pierwotnym druku. Owszem jest pkt 1, ale on chyba dotyczy czego innego.</u>
<u xml:id="u-31.1" who="#PiotrNaimski">Możecie panowie mecenasi sprawdzić?</u>
</div>
<div xml:id="div-32">
<u xml:id="u-32.0" who="#AndrzejCzerwiński">Chwila na sprawdzenie i za chwilę pani dyrektor odpowie, co to jest obliczenie a co – ustalenie.</u>
</div>
<div xml:id="div-33">
<u xml:id="u-33.0" who="#MałgorzataSzymańska">Szanowni państwo, jeśli mogę, krótkie wyjaśnienie do kwestii podniesionej przez panią poseł.</u>
<u xml:id="u-33.1" who="#MałgorzataSzymańska">Zmiana zaproponowana w trakcie prac Senatu dotyczy delegacji dla Ministra Gospodarki do wydania rozporządzenia w sprawie sposobu ustalania szczegółowego wykazu surowców i produktów naftowych, które będą uwzględniane podczas ustalania ilości zapasów interwencyjnych. Tak brzmiał pierwotny projekt Rady Ministrów, natomiast legislatorzy senaccy uznali, że kwestia ustalania jest szerszym pojęciem niż obliczanie, dlatego zaproponowali zmianę brzmienia tej delegacji, aby minister miał delegację do ustalania określanego w drodze rozporządzenia surowców oraz produktów naftowych, które będą uwzględniane podczas obliczania zapasów interwencyjnych.</u>
<u xml:id="u-33.2" who="#MałgorzataSzymańska">Tylko tej kwestii dotyczy proponowana poprawka.</u>
<u xml:id="u-33.3" who="#MałgorzataSzymańska">Z naszego punktu widzenia nie jest to bardzo istotna zmiana.</u>
</div>
<div xml:id="div-34">
<u xml:id="u-34.0" who="#AndrzejCzerwiński">To jesteśmy krok do przodu, dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-34.1" who="#AndrzejCzerwiński">Stwierdziłem, że odrzuciliśmy te poprawki, nad którymi dyskutowaliśmy.</u>
<u xml:id="u-34.2" who="#AndrzejCzerwiński">Czy są jakieś uwagi do poprawki nr 2?</u>
<u xml:id="u-34.3" who="#AndrzejCzerwiński">Pan mecenas.</u>
</div>
<div xml:id="div-35">
<u xml:id="u-35.0" who="#MariuszPrzerwa">Biuro Legislacyjne proponuje głosować poprawkę nr 2 z poprawką nr 41 i 46.</u>
<u xml:id="u-35.1" who="#MariuszPrzerwa">Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-36">
<u xml:id="u-36.0" who="#PiotrNaimski">Ja mam pytanie do przedstawicieli Biura Legislacyjnego.</u>
<u xml:id="u-36.1" who="#PiotrNaimski">Czy to jest, rzeczywiście, potrzebna i istotna zmiana, bo – tak na oko człowieka, który będzie się tą ustawą posługiwał – to wersja w druku sejmowym jest bardziej czytelna. Po prostu szybciej wiadomo, o co chodzi.</u>
</div>
<div xml:id="div-37">
<u xml:id="u-37.0" who="#MariuszPrzerwa">To jest kwestia wyboru. To jest tak naprawdę tylko zapis legislacyjny a, w gruncie rzeczy, merytorycznie nic nie wnosi, dlatego nie zgłaszaliśmy tutaj sprzeciwu.</u>
</div>
<div xml:id="div-38">
<u xml:id="u-38.0" who="#AndrzejCzerwiński">Panowie, państwo…</u>
<u xml:id="u-38.1" who="#AndrzejCzerwiński">Popieracie, czy nie popieracie?</u>
<u xml:id="u-38.2" who="#AndrzejCzerwiński">Stanowisko Biura Legislacyjnego było takie, żeby głosować trzy poprawki razem, ale nie mówili wyraźnie, tylko kiwali głowami, że się zgadzają z tym, co pan Naimski mówił. Wnoszę z tego, że panowie mecenasi też uważają, że wersja sejmowa była do przyjęcia, krótko mówiąc.</u>
</div>
<div xml:id="div-39">
<u xml:id="u-39.0" who="#MariuszPrzerwa">Panie przewodniczący, jedna i druga wersja merytorycznie nie zmienia niczego. To jest inny zapis legislacyjny. Jeszcze tylko chcielibyśmy zwrócić uwagę, że w art. 5 ust. 3 nowelizacji jest podobna konstrukcja. Senat nie zmienił tego zapisu, tak że my nie zgłaszamy sprzeciwu. To jest po prostu inny zapis, merytorycznie tu się nic nie zmienia.</u>
</div>
<div xml:id="div-40">
<u xml:id="u-40.0" who="#AndrzejCzerwiński">Kto z państwa posłów jest za przyjęciem poprawki nr 2, 41 i 46? (0)</u>
<u xml:id="u-40.1" who="#AndrzejCzerwiński">Kto jest przeciw? (12)</u>
<u xml:id="u-40.2" who="#AndrzejCzerwiński">Kto się wstrzymał? (0)</u>
<u xml:id="u-40.3" who="#AndrzejCzerwiński">Jednogłośnie odrzuciliśmy poprawki senatu nr 2, 41 i 46.</u>
<u xml:id="u-40.4" who="#AndrzejCzerwiński">Poprawka nr 3. Czy są uwagi do poprawki nr 3?</u>
<u xml:id="u-40.5" who="#AndrzejCzerwiński">Nie ma uwag.</u>
<u xml:id="u-40.6" who="#AndrzejCzerwiński">Czy ministerstwo ma uwagi?</u>
</div>
<div xml:id="div-41">
<u xml:id="u-41.0" who="#AndrzejDycha">Nie mam uwag.</u>
</div>
<div xml:id="div-42">
<u xml:id="u-42.0" who="#AndrzejCzerwiński">Kto jest za odrzuceniem poprawki nr 3? (7)</u>
<u xml:id="u-42.1" who="#AndrzejCzerwiński">Kto jest przeciw? (0)</u>
<u xml:id="u-42.2" who="#AndrzejCzerwiński">Kto się wstrzymał?(5)</u>
<u xml:id="u-42.3" who="#AndrzejCzerwiński">Stwierdzam, że większością głosów Komisja odrzuciła poprawkę nr 3.</u>
<u xml:id="u-42.4" who="#AndrzejCzerwiński">Czy są uwagi do poprawki nr 4?</u>
<u xml:id="u-42.5" who="#AndrzejCzerwiński">Pan mecenas.</u>
</div>
<div xml:id="div-43">
<u xml:id="u-43.0" who="#MariuszPrzerwa">Panie przewodniczący, Biuro Legislacyjne proponuje, aby poprawkę nr 4 głosować łącznie z poprawkami nr 6, 7, 8, 14, 23, 25, 26, 32, 34, 37, 39 i 44.</u>
<u xml:id="u-43.1" who="#MariuszPrzerwa">Biuro jest za tymi poprawkami.</u>
<u xml:id="u-43.2" who="#MariuszPrzerwa">Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-44">
<u xml:id="u-44.0" who="#AndrzejCzerwiński">Czy są uwagi do propozycji pana mecenasa?</u>
<u xml:id="u-44.1" who="#AndrzejCzerwiński">Jeśli nie ma sprzeciwu to uznam, że przyjęliśmy blok poprawek.</u>
<u xml:id="u-44.2" who="#AndrzejCzerwiński">Ministerstwo?</u>
<u xml:id="u-44.3" who="#AndrzejCzerwiński">Blok, a merytorycznie?</u>
</div>
<div xml:id="div-45">
<u xml:id="u-45.0" who="#AndrzejDycha">Popieramy stanowisko zaprezentowane przez pana mecenasa, czyli przyjęcie.</u>
</div>
<div xml:id="div-46">
<u xml:id="u-46.0" who="#AndrzejCzerwiński">Przyjęcie poprawek.</u>
<u xml:id="u-46.1" who="#AndrzejCzerwiński">Czy jest sprzeciw do przyjęcia poprawek nr 4, 6, 7, 8, 14, 23, 25, 26, 32, 34, 37, 39 i 44?</u>
<u xml:id="u-46.2" who="#AndrzejCzerwiński">Sprzeciwu nie słyszę. Uznaję, że Komisja przyjęła wspomniane poprawki.</u>
<u xml:id="u-46.3" who="#AndrzejCzerwiński">Poprawka nr 5. Czy są uwagi do poprawki nr 5?</u>
<u xml:id="u-46.4" who="#AndrzejCzerwiński">Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-46.5" who="#AndrzejCzerwiński">Jeśli nie będzie sprzeciwu uznam, że poprawka nr 5 została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-46.6" who="#AndrzejCzerwiński">Sprzeciwu nie widzę, poprawka nr 5 została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-46.7" who="#AndrzejCzerwiński">Poprawka nr 9 została odrzucona.</u>
<u xml:id="u-46.8" who="#AndrzejCzerwiński">Poprawka nr 10. Czy są uwagi do poprawki nr 10?</u>
<u xml:id="u-46.9" who="#AndrzejCzerwiński">Pan mecenas.</u>
</div>
<div xml:id="div-47">
<u xml:id="u-47.0" who="#MariuszPrzerwa">Proponujemy głosować tę poprawkę razem z poprawką nr 47.</u>
</div>
<div xml:id="div-48">
<u xml:id="u-48.0" who="#AndrzejCzerwiński">Czy jest sprzeciw w stosunku do blokowego głosowania poprawki nr 10 i 47?</u>
<u xml:id="u-48.1" who="#AndrzejCzerwiński">Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-48.2" who="#AndrzejCzerwiński">Czy jest sprzeciw do przyjęcia poprawek nr 10 i 47?</u>
<u xml:id="u-48.3" who="#AndrzejCzerwiński">Sprzeciwu nie słyszę. Uznaję, że poprawki nr 10 i 47 zostały przyjęte.</u>
<u xml:id="u-48.4" who="#AndrzejCzerwiński">Poprawka nr 13. Czy są uwagi do poprawki nr 13?</u>
<u xml:id="u-48.5" who="#AndrzejCzerwiński">Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-48.6" who="#AndrzejCzerwiński">Czy jest sprzeciw do przyjęcia poprawki nr 13? Nie widzę. Poprawka nr 13 została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-48.7" who="#AndrzejCzerwiński">Poprawka nr 21. Czy są uwagi do poprawki nr 21?</u>
<u xml:id="u-48.8" who="#AndrzejCzerwiński">Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-48.9" who="#AndrzejCzerwiński">Czy jest sprzeciw do przyjęcia poprawki nr 21? Nie widzę. Poprawkę nr 21 przyjęliśmy.</u>
<u xml:id="u-48.10" who="#AndrzejCzerwiński">Poprawka nr 22. Czy są uwagi do poprawki nr 22?</u>
<u xml:id="u-48.11" who="#AndrzejCzerwiński">Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-48.12" who="#AndrzejCzerwiński">Czy jest sprzeciw do przyjęcia poprawki nr 22?</u>
<u xml:id="u-48.13" who="#AndrzejCzerwiński">Nie widzę. Uznaję, że poprawkę nr 22 przyjęliśmy.</u>
<u xml:id="u-48.14" who="#AndrzejCzerwiński">Poprawka nr 27. Czy są uwagi do poprawki nr 27?</u>
<u xml:id="u-48.15" who="#AndrzejCzerwiński">Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-48.16" who="#AndrzejCzerwiński">Czy jest sprzeciw do przyjęcia poprawki nr 27?</u>
<u xml:id="u-48.17" who="#AndrzejCzerwiński">Nie widzę. Poprawkę nr 27 bez sprzeciwu przyjęliśmy.</u>
<u xml:id="u-48.18" who="#AndrzejCzerwiński">Poprawka nr 28.</u>
<u xml:id="u-48.19" who="#AndrzejCzerwiński">Pan mecenas.</u>
</div>
<div xml:id="div-49">
<u xml:id="u-49.0" who="#MariuszPrzerwa">Proponujemy, aby tę poprawkę głosować łącznie z poprawką nr 29.</u>
</div>
<div xml:id="div-50">
<u xml:id="u-50.0" who="#AndrzejCzerwiński">Czy jest sprzeciw do łącznego głosowania poprawek nr 28 i 29?</u>
<u xml:id="u-50.1" who="#AndrzejCzerwiński">Nie widzę. Czy jest sprzeciw do przyjęcia poprawek nr 28 i 29?</u>
<u xml:id="u-50.2" who="#AndrzejCzerwiński">Nie widzę. Uznaję, że poprawki nr 28 i 29 przyjęliśmy.</u>
<u xml:id="u-50.3" who="#AndrzejCzerwiński">Poprawka nr 33. Czy jest sprzeciw do przyjęcia poprawki nr 33?</u>
<u xml:id="u-50.4" who="#AndrzejCzerwiński">Nie widzę, poprawkę nr 33 przyjęliśmy.</u>
<u xml:id="u-50.5" who="#AndrzejCzerwiński">Poprawka nr 35. Czy są uwagi do poprawki nr 35?</u>
<u xml:id="u-50.6" who="#AndrzejCzerwiński">Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-50.7" who="#AndrzejCzerwiński">Czy jest sprzeciw do przyjęcia poprawki nr 35?</u>
<u xml:id="u-50.8" who="#AndrzejCzerwiński">Nie widzę, poprawkę nr 35 przyjęliśmy bez sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-50.9" who="#AndrzejCzerwiński">Poprawka nr 36. Czy jest sprzeciw do przyjęcia poprawki nr 36?</u>
<u xml:id="u-50.10" who="#AndrzejCzerwiński">Nie widzę, poprawkę nr 36 przyjęliśmy.</u>
<u xml:id="u-50.11" who="#AndrzejCzerwiński">Poprawka nr 38. Czy są uwagi do poprawki nr 38?</u>
<u xml:id="u-50.12" who="#AndrzejCzerwiński">Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-50.13" who="#AndrzejCzerwiński">Czy jest sprzeciw do przyjęcia poprawki nr 38?</u>
<u xml:id="u-50.14" who="#AndrzejCzerwiński">Nie widzę, poprawkę nr 38 przyjęliśmy.</u>
<u xml:id="u-50.15" who="#AndrzejCzerwiński">Poprawka nr 40. Czy są uwagi do poprawki nr 40?</u>
<u xml:id="u-50.16" who="#AndrzejCzerwiński">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-50.17" who="#AndrzejCzerwiński">Czy jest sprzeciw do przyjęcia poprawki nr 40?</u>
<u xml:id="u-50.18" who="#AndrzejCzerwiński">Nie ma, poprawka nr 40 została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-50.19" who="#AndrzejCzerwiński">Poprawka nr 43. Czy są uwagi do poprawki nr 43?</u>
<u xml:id="u-50.20" who="#AndrzejCzerwiński">Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-50.21" who="#AndrzejCzerwiński">Czy jest sprzeciw do przyjęcia poprawki nr 43? Nie widzę, poprawkę nr 43 przyjęliśmy.</u>
<u xml:id="u-50.22" who="#AndrzejCzerwiński">Poprawka nr 44 przyjęta w bloku, dziękuję.</u>
<u xml:id="u-50.23" who="#AndrzejCzerwiński">Poprawka nr 45. Czy jest sprzeciw do przyjęcia poprawki nr 45?</u>
<u xml:id="u-50.24" who="#AndrzejCzerwiński">Nie widzę, poprawkę nr 45 przyjęliśmy bez sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-50.25" who="#AndrzejCzerwiński">Poprawka nr 48. Czy są uwagi?</u>
<u xml:id="u-50.26" who="#AndrzejCzerwiński">Pan minister Naimski.</u>
</div>
<div xml:id="div-51">
<u xml:id="u-51.0" who="#PiotrNaimski">Panie przewodniczący, panie ministrze, Wysoka Komisjo, poprawka nr 48 i, w konsekwencji, 49. poprawka, czyli przepisy przejściowe, to jest ta konstrukcja, która w pewnym sensie wiąże się z poprzednio odrzuconymi poprawkami nr 2, 41, 46 i ja bym chciał zapytać przedstawiciela Biura Legislacyjnego, co na ten temat sądzi, ale wnioskowałbym o odrzucenie tych poprawek.</u>
</div>
<div xml:id="div-52">
<u xml:id="u-52.0" who="#AndrzejCzerwiński">Mówimy o poprawce nr 48 i że łączy się z poprawką nr 49 w sposób merytoryczny i, że to jest ten sam rodzaj poprawek co nr 2, 41 i 46.</u>
</div>
<div xml:id="div-53">
<u xml:id="u-53.0" who="#MariuszPrzerwa">Ale my w tej chwili jesteśmy przy poprawce nr 48.</u>
</div>
<div xml:id="div-54">
<u xml:id="u-54.0" who="#PiotrNaimski">Ja wiem.</u>
</div>
<div xml:id="div-55">
<u xml:id="u-55.0" who="#MariuszPrzerwa">Ona nie łączy się z poprawką nr 49.</u>
</div>
<div xml:id="div-56">
<u xml:id="u-56.0" who="#PiotrNaimski">OK, one się łączą pośrednio, nie wprost. Poprawka nr 41 ma swoje odbicie w poprawce nr 49, dlatego je traktuję razem.</u>
</div>
<div xml:id="div-57">
<u xml:id="u-57.0" who="#AndrzejCzerwiński">Może rzeczywiście pan minister nam powie.</u>
</div>
<div xml:id="div-58">
<u xml:id="u-58.0" who="#AndrzejDycha">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, chcielibyśmy poprosić o powrót do poprawki nr 33, bo – tak naprawdę – nie jest jasne, czy została przyjęta, czy odrzucona, a my rekomendujemy jej odrzucenie.</u>
</div>
<div xml:id="div-59">
<u xml:id="u-59.0" who="#AndrzejCzerwiński">Czy jest sprzeciw do powrotu do głosowania poprawki nr 33?</u>
<u xml:id="u-59.1" who="#AndrzejCzerwiński">Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-59.2" who="#AndrzejCzerwiński">Podjęliśmy decyzję, że wracamy do dyskusji nad poprawką nr 33.</u>
<u xml:id="u-59.3" who="#AndrzejCzerwiński">Pan minister rekomenduje odrzucenie poprawki nr 33. Czy jest sprzeciw do odrzucenia poprawki nr 33?</u>
<u xml:id="u-59.4" who="#AndrzejCzerwiński">Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-59.5" who="#AndrzejCzerwiński">Stwierdzam, że Komisja odrzuca poprawkę nr 33.</u>
<u xml:id="u-59.6" who="#AndrzejCzerwiński">Powracamy do poprawki nr 48.</u>
<u xml:id="u-59.7" who="#AndrzejCzerwiński">Pan minister chciał nam coś powiedzieć.</u>
</div>
<div xml:id="div-60">
<u xml:id="u-60.0" who="#AndrzejDycha">W przypadku poprawki nr 48 i 49 Ministerstwo Gospodarki rekomenduje przyjęcie tych poprawek, przegłosowanych przez Senat.</u>
</div>
<div xml:id="div-61">
<u xml:id="u-61.0" who="#AndrzejCzerwiński">Czy jest sprzeciw do przyjęcia poprawki nr 48?</u>
<u xml:id="u-61.1" who="#AndrzejCzerwiński">Proszę bardzo, jeszcze pan poseł ma pytanie.</u>
</div>
<div xml:id="div-62">
<u xml:id="u-62.0" who="#PiotrNaimski">Ja chciałbym w takim razie zapytać pana ministra i panią dyrektor, bo chciałbym mieć pewność, że nie wprowadzamy bałaganu do ustawy w tej chwili.</u>
</div>
<div xml:id="div-63">
<u xml:id="u-63.0" who="#IwonaCupriak">Przepraszam, Agencja Rezerw Materiałowych…</u>
</div>
<div xml:id="div-64">
<u xml:id="u-64.0" who="#PiotrNaimski">Moim zdaniem, wprowadzamy bałagan do ustawy, dlatego że albo mamy to w art. 8 i konsekwentnie w tekście, albo mamy to w przepisach przejściowych na końcu.</u>
</div>
<div xml:id="div-65">
<u xml:id="u-65.0" who="#IwonaCupriak">Radca prawny w Agencji Rezerw Materiałowych.</u>
<u xml:id="u-65.1" who="#IwonaCupriak">Ja popieram to, co mówi pan poseł, bo odrzuciliśmy poprawkę nr 41 i, moim zdaniem, w związku z tym zaistniał bałagan, bo one się wiążą.</u>
</div>
<div xml:id="div-66">
<u xml:id="u-66.0" who="#PiotrNaimski">Jeżeli można, panie przewodniczący.</u>
</div>
<div xml:id="div-67">
<u xml:id="u-67.0" who="#AndrzejCzerwiński">Proszę bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-68">
<u xml:id="u-68.0" who="#PiotrNaimski">Bądźmy konsekwentni, szanowni państwo, albo przywracamy wersję sejmową z konsekwencjami wszystkimi i z logiką, która jest w druku sejmowym, która jest legislacyjnie poprawna, jak mówią panowie z Biura Legislacyjnego, albo przyjmujemy inną wersję legislacyjną, czyli wersję Senatu i wtedy też róbmy to konsekwentnie. My odrzuciliśmy w poprawkach nr 2, 41, 46 ścieżkę postępowania Senatu w związku z tym proponuję, żebyśmy dalej konsekwentnie stali przy druku sejmowym. To oznacza odrzucenie poprawek nr 48 i 49.</u>
</div>
<div xml:id="div-69">
<u xml:id="u-69.0" who="#AndrzejCzerwiński">Ja proponuję pięć minut przerwy…</u>
</div>
<div xml:id="div-70">
<u xml:id="u-70.0" who="#AndrzejDycha">Już mam stanowisko.</u>
</div>
<div xml:id="div-71">
<u xml:id="u-71.0" who="#AndrzejCzerwiński">To pół minuty przerwy i wtedy poprosimy o stanowisko pana ministra.</u>
<u xml:id="u-71.1" who="#komentarz">(Po przerwie)</u>
<u xml:id="u-71.2" who="#AndrzejCzerwiński">Przystępujemy do dyskusji nad poprawką nr 48.</u>
<u xml:id="u-71.3" who="#AndrzejCzerwiński">Poproszę o stanowisko rządu.</u>
</div>
<div xml:id="div-72">
<u xml:id="u-72.0" who="#AndrzejDycha">Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-72.1" who="#AndrzejDycha">Panie przewodniczący, rzeczywiście, po konsultacji z legislatorami oraz uwzględniając fakt, że poprawki nr 41 i 46 we wcześniejszych głosowaniach zostały odrzucone, chcielibyśmy podzielić opinię pana ministra Naimskiego i w przypadku poprawki nr 49 zarekomendować jej odrzucenie, natomiast w przypadku poprawki nr 48 – jej przyjęcie czy odrzucenie ma charakter neutralny, ale tutaj – również podzielając argumenty pana ministra Naimskiego – rekomendujemy jej odrzucenie.</u>
<u xml:id="u-72.2" who="#AndrzejDycha">Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-73">
<u xml:id="u-73.0" who="#AndrzejCzerwiński">Czy jest sprzeciw do odrzucenia poprawki nr 48?</u>
<u xml:id="u-73.1" who="#AndrzejCzerwiński">Nie widzę. Stwierdzam, że Komisja odrzuciła senacką poprawkę nr 48.</u>
<u xml:id="u-73.2" who="#AndrzejCzerwiński">Czy jest sprzeciw do odrzucenia poprawki nr 49?</u>
<u xml:id="u-73.3" who="#AndrzejCzerwiński">Nie widzę. Stwierdzam, że Komisja odrzuciła poprawkę nr 49.</u>
<u xml:id="u-73.4" who="#AndrzejCzerwiński">Poprawkę nr 50 załatwiliśmy.</u>
<u xml:id="u-73.5" who="#AndrzejCzerwiński">Na tym kończymy posiedzenie Komisji, z wyjątkiem tego, że proponuję, żeby posłem sprawozdawcą był nadal poseł Tomasz Nowak.</u>
</div>
<div xml:id="div-74">
<u xml:id="u-74.0" who="#TomaszPiotrNowak">Nie, pan jest sprawozdawcą.</u>
</div>
<div xml:id="div-75">
<u xml:id="u-75.0" who="#AndrzejCzerwiński">Ja jestem?</u>
</div>
<div xml:id="div-76">
<u xml:id="u-76.0" who="#TomaszPiotrNowak">No, pewnie.</u>
</div>
<div xml:id="div-77">
<u xml:id="u-77.0" who="#AndrzejCzerwiński">To słucham, czy są propozycje w sprawie posła sprawozdawcy?</u>
</div>
<div xml:id="div-78">
<u xml:id="u-78.0" who="#TomaszPiotrNowak">Proponuję Andrzeja Czerwińskiego.</u>
</div>
<div xml:id="div-79">
<u xml:id="u-79.0" who="#AndrzejCzerwiński">Czy jest sprzeciw?</u>
<u xml:id="u-79.1" who="#AndrzejCzerwiński">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-79.2" who="#AndrzejCzerwiński">Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-79.3" who="#AndrzejCzerwiński">I jeszcze jedna uwaga – MSZ ma termin do jutra.</u>
<u xml:id="u-79.4" who="#AndrzejCzerwiński">Na tym sprawę kończymy.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>