text_structure.xml 24.1 KB
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
  <xi:include href="PPC_header.xml" />
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml" />
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#KrystynaSkowrońska">Dzień dobry państwu. Otwieram posiedzenie Komisji Finansów Publicznych. Stwierdzam kworum.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#KrystynaSkowrońska">Porządek dzisiejszego posiedzenia… Państwa posłów poprosiłabym o zakończenie rozmów na sali, albo przeniesienie ich w kuluary. Porządek dzisiejszego posiedzenia przewiduje w pkt 1 zaopiniowanie wniosku Ministra Finansów w sprawie zmiany przeznaczenia rezerwy celowej zaplanowanej w ustawie budżetowej na rok 2015 i w pkt 2 rozpatrzenie rządowego projektu ustawy o administracji podatkowej z druku sejmowego nr 3320. Czy są uwagi do porządku dziennego? Nie widzę.</u>
          <u xml:id="u-1.2" who="#KrystynaSkowrońska">Wobec niezgłoszenia wniosków do porządku dziennego stwierdzam jego przyjęcie.</u>
          <u xml:id="u-1.3" who="#KrystynaSkowrońska">Przystępujemy do realizacji pkt 1 porządku dziennego.</u>
          <u xml:id="u-1.4" who="#KrystynaSkowrońska">Przepraszam, w imieniu państwa posłów chciałabym przywitać uczestniczących w posiedzeniu przedstawicieli naczelnych organów administracji państwowej i innych instytucji państwowych. Witam panią Urszulę Augustyn – sekretarz stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej, oraz pana Jarosława Nenemana – podsekretarza stanu w Ministerstwie Finansów, a także osoby państwu towarzyszące.</u>
          <u xml:id="u-1.5" who="#KrystynaSkowrońska">Jak wspomniałam, przystępujemy do realizacji pierwszego punktu porządku dziennego. Proszę o przedstawienie wniosku w sprawie zmiany przeznaczenia rezerwy celowej nr 52 zaplanowanej w ustawie budżetowej na rok 2015. Wniosek Ministra finansów przedstawi zwyczajowo pan minister Neneman. Bardzo proszę, panie ministrze.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#JarosławNeneman">Dzień dobry państwu. Szanowni państwo, na wniosek Ministra Edukacji Narodowej Minister Finansów zwraca się z prośbą o zmianę przeznaczenia części rezerwy celowej w pozycji 52 – Zwiększenie dostępności wychowania przedszkolnego, w kwocie 20.000 tys. zł. Ta rezerwa została zaplanowana w wysokości 1.637.000 tys. zł. Ta kwota z tej rezerwy nie zostanie w całości wykorzystana, w związku z czym jest propozycja, aby 20.000 tys. zł przenieść na realizację zadań służących podnoszeniu bezpieczeństwa w szkołach i placówkach oświatowych a także budowaniu pozytywnego klimatu (to jest 15.000 tys. zł) oraz na zadania mające na celu rozwijanie kompetencji uczniów i indywidualnych zainteresowań poprzez promowanie czytelnictwa i zwiększanie oferty bibliotek szkolnych w zakresie nowości wydawniczych i lektur szkolnych (5000 tys. zł). Realizacja zadań w powyższym zakresie odbywać się będzie w ramach programów rządowych opracowywanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Wnioskowana zmiana przeznaczenia rezerwy zaplanowanej w pozycji 52 nie spowoduje zakłóceń w prawidłowej realizacji zadań, na które zaplanowano środki w ramach tej rezerwy. Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#KrystynaSkowrońska">Dziękuję bardzo panu ministrowi. Otwieram debatę w sprawie przedstawionego wniosku. Czy ktoś z państwa posłów chciałby zabrać głos? Pani poseł Maria Zuba, bardzo proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#MariaZuba">Dziękuję bardzo. Myślę, że jeżeli chodzi o wniosek, to osobiście nie mam nic przeciwko temu, żeby dokonać tej zmiany, niemniej jednak, korzystając z obecności pani minister, chciałabym podzielić się takim doświadczeniem. Przez przeszło rok czasu… Może pani minister podpowiedziałaby coś, z czego mogłyby skorzystać zainteresowane osoby. Dwie osoby podjęły działania w ubiegłym roku, żeby skorzystać ze środków unijnych na utworzenie nowego przedszkola. Nawiązały…</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#KrystynaSkowrońska">Pani poseł, czy mogę pani przerwać? Rozpoczęliśmy debatę…</u>
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#MariaZuba">Mówimy o rezerwach…</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
          <u xml:id="u-7.0" who="#KrystynaSkowrońska">Może mi pani pozwolić? Dopuszczę panią do głosu. Jesteśmy w trakcie debaty w sprawie przedłożonego wniosku, a sprawy szczegółowe, bo to są sprawy indywidualne, nie mają zapewne związku z tą sprawą. Jeśli pani pokaże związek, to bardzo proszę kontynuować. Jeśli nie, to prosiłabym o głos w sprawie przedstawionego wniosku. Bardzo proszę, pani poseł Zuba kontynuuje.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#MariaZuba">Pani przewodnicząca, zdejmujemy 20.000 tys. zł właśnie z przedszkoli, z wychowania przedszkolnego, a to dotyczy wychowania przedszkolnego. Okazuje się, że te osoby poczyniły ogromne starania. Nawiązały współpracę z wyższą uczelnią, żeby prowadzić taki specjalny program. I co się okazuje? Że nie mają środków finansowych. Zostały wyrzucone z programu, bo wytłumaczono im, że owszem, na kontynuację i rozbudowę przedszkola tak, ale na tworzenie nowego przedszkola – nie ma mowy. W Ministerstwie natomiast odesłano ich właśnie do programu. Ministerstwo uznało, że udzieliło im odpowiedzi, że z uwagi na brak środków nie jest w stanie im pomóc. W związku z tym chciałabym zapytać panią minister, gdzie takie osoby, które chcą założyć nowe przedszkole, stworzyć nowe miejsca w przedszkolach mogą skorzystać z pomocy?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-9">
          <u xml:id="u-9.0" who="#KrystynaSkowrońska">Jednak trochę obok, pani poseł. Chciałabym powiedzieć, że w ramach kontroli parlamentarnej sprawa, o jakiej pani mówi, powinna być jednak przedmiotem indywidualnego zapytania, jeżeli pani poseł chciałaby uzyskać szczegółową, pełną precyzyjną opinię i odpowiedź. Pani poseł Elżbieta Rafalska.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-10">
          <u xml:id="u-10.0" who="#ElżbietaRafalska">Oczywiście zamiar wspierania promocji czytelnictwa i zwiększenia oferty bibliotek szkolnych jest jak najbardziej godny poparcia niekoniecznie drogą zmniejszenia środków na zwiększenie dostępności wychowania przedszkolnego, ale chciałabym zapytać o coś, co brzmi dosyć mgliście, i bardzo prosiłabym, żeby resort przybliżył przeznaczenie tych 15.000 tys. zł związanych z budowaniem pozytywnego klimatu szkoły. W jaki sposób ten klimat chcemy budować? Czy to będą spoty reklamowe, czy jakieś inne działania? Może parę zdań na ten temat.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-11">
          <u xml:id="u-11.0" who="#KrystynaSkowrońska">Pani poseł Gabriela Masłowska.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-12">
          <u xml:id="u-12.0" who="#GabrielaMasłowska">To oczywiście jest bardzo interesujące, co kryje się pod tym, na czym to ma polegać i na co będziecie państwo wydawać te pieniądze, ale też chodzi o pierwszą część zdania „służących podnoszeniu bezpieczeństwa w szkołach i placówkach oświatowych”. W jaki sposób? Proszę wyjaśnić nam to bliżej. Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-13">
          <u xml:id="u-13.0" who="#KrystynaSkowrońska">Rozumiem, że to wszystkie pytania państwa posłów. To są pytania szczegółowe. Pani minister Urszula Augustyn. Bardzo proszę, pani minister.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-14">
          <u xml:id="u-14.0" who="#UrszulaAugustyn">Dziękuję bardzo. Zdaję sobie sprawę z tego, że być może informacja tak lakoniczna budzi państwa wątpliwości, w związku z czym śpieszę z wyjaśnieniem, że 15.000 tys. zł ma być przeznaczone na stworzenie i ogłoszenie nowego programu rządowego, który jest kontynuacją dotychczasowego programu, albo który z niego wynika. Dotychczasowy program realizowany był pod nazwą „Bezpieczna i przyjazna szkoła”. Jego trwanie zakończy się w 2016 r. Proponujemy natomiast, aby wnioski wyciągnięte z realizacji tego programu zostały zapisane w nowym programie, który obok niego, kompatybilnie i uzupełniająco będzie propagował działania, które mają na celu, po pierwsze, walkę z zagrożeniami w cyberprzestrzeni, po drugie, wypracowanie dobrych procedur w reagowaniu w różnych kryzysowych sytuacjach dla kadry szkolnej, na wsparcie czy też rozwijanie dobrego klimatu szkoły poprzez inne zwiększone zadania w ramach współpracy szkoły z organizacjami pozarządowymi, a także różnego rodzaju działania, które są działaniami na pograniczu kilku resortów, bo takie jest zadanie, które premier rządu RP zlecił pełnomocnikowi do spraw bezpieczeństwa. Mają one wzmocnić edukację dotyczącą bezpieczeństwa, i to bezpieczeństwa w bardzo wielu obszarach. Ten program zostanie bardzo szczegółowo przedstawiony, mam nadzieję, w najbliższym miesiącu, czyli w maju. Będę wtedy w stanie bardzo szczegółowo i długo o tym programie mówić. Dzisiaj, żeby zabezpieczyć te działania potrzebne są środki finansowe i o te środki finansowe bardzo uprzejmie państwa posłów prosimy.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-15">
          <u xml:id="u-15.0" who="#KrystynaSkowrońska">Została udzielona odpowiedź na państwa pytania. Dobrze, jeszcze jedna tura pytań, ale poprosiłabym o krótkie wypowiedzi, bo przewidywaliśmy, że do wniosku… Sami państwo wiecie, że odpowiedź ministra, jest taka, jaką przedstawia i jaką uznaje za zasadną. Trudno, nie wszystkim ta odpowiedź może wydawać się satysfakcjonująca. Raz jeszcze poproszę o krótkie pytania związane z wnioskiem, a nie z indywidualnymi sprawami. Naprawdę, szanujmy się. Potrafimy to przecież rozróżnić. Pani poseł Rafalska. Bardzo proszę, pani poseł.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-16">
          <u xml:id="u-16.0" who="#ElżbietaRafalska">Pani minister, te informacje, które pani przedstawiła, jakby rozmijają się trochę z uzasadnieniem, które jest zawarte w tym wniosku. Zrozumiałam, że niemalże tworzy pani zupełnie nowy program, który co? Czy to będzie nowa rezerwa czy w ramach tych środków? To jest nieadekwatne też do uzasadnienia wniosku. Nie byłoby tej dyskusji, gdyby resort zawarł pełną informację i napisał, o co chodzi, bo rzeczywiście budowanie pozytywnego klimatu szkoły przy pomocy realizacji takich zadań, o których pani powiedziała, w tym kształcie zupełnie nie informuje posłów o zadaniach.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-17">
          <u xml:id="u-17.0" who="#KrystynaSkowrońska">Pani poseł Maria Zuba. Przepraszam, zgłaszają się nowi państwo posłowie. Całą turę pytań już odbyliśmy. Poprosiłabym więc państwa posłów… Nie ograniczam. Doskonale pani poseł wie, bo uczestniczyła pani w wielu innych posiedzeniach Komisji, że tego zarzutu nie można mi postawić. Pani poseł Maria Zuba.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-18">
          <u xml:id="u-18.0" who="#MariaZuba">Pani przewodnicząca, standardem w postępowaniu o środki finansowe jest to, że przede wszystkim osoba wnioskująca przedstawia program, który wyraźnie określa, jakie są zasady realizacji tego programu, do kogo on będzie kierowany, jakie środki są niezbędne i jaka będzie forma realizacji tego programu. Tymczasem tutaj zaproponowaliście nam państwo formułę zupełnie odwrotną: „dajcie pieniądze, a my coś tam wymyślimy i te pieniądze wydamy”. Tak być nie może, pani przewodnicząca. Dlatego uważam, że powinniśmy otrzymać ten program, i dopiero wtedy wrócić do tematu. Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-19">
          <u xml:id="u-19.0" who="#KrystynaSkowrońska">Chcę tylko zaznaczyć państwu, że swoją opinię: poparcie lub sprzeciw, wyrażamy w głosowaniu. Każdy z państwa na zadane pytania otrzymał odpowiedź. Może być z niej zadowolony bardzo lub nie bardzo. Tak w pracach Komisji było wielokrotnie. Nie będę więc otwierała trzeciej tury pytań. W drugiej turze, zabrały głos ad vocem tylko te osoby, które wcześniej zabierały głos. Zgłasza się jeszcze pani poseł Masłowska. Podstawową dyskusję prowadziliśmy po przedstawieniu wniosku. Pani poseł Masłowska prosiła o głos, tak? Dobrze. Zatem pan poseł Żyżyński, ale proszę traktować to jako naprawdę super dobrą wolę, bo pierwsza tura pytań odbyła się po przedstawieniu wniosku. Jeżeli państwo przychodziliby i włączaliby się w dyskusję, kiedy byście chcieli, to nigdy nie skończylibyśmy posiedzenia. Pan poseł Żyżyński.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-20">
          <u xml:id="u-20.0" who="#JerzyŻyżyński">Dziękuję bardzo. Uczestniczyłem w posiedzeniu Komisji Edukacji, więc spóźniłem się. Pani wybaczy pani przewodnicząca i pani minister, czy tam kto jest – pani dyrektor, ale tu jest napisane: „z rezerwy celowej w poz. 52 – Zwiększenie dostępności wychowania przedszkolnego”. Tak być nie może. Wychowanie przedszkolne powinno być jednak upowszechniane. To jest bardzo ważne, żeby nie ograniczać środków na zwiększenie dostępności wychowania przedszkolnego. To jest ten najważniejszy okres w życiu dziecka, kiedy ono się rozwija i pod okiem fachowców od wychowania przedszkolnego jak najwięcej dzieci powinno być kształconych i przygotowywanych do szkoły. To w tych warunkach jest dosyć trudne. Natomiast rzeczywiście takie ogólnikowe stwierdzenie: „budowanie pozytywnego klimatu szkoły”, nie wiadomo, co oznacza. Obawiam się, że pójdzie to na firmy, tak zwane „fyrmy”, szkoleniowe i ktoś będzie zarabiał znowu na tym, że wyśle się nauczycieli na dokształcanie, zabierając im czas, zamiast konkretnie powiedzieć, o co chodzi. Dziękuję bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-21">
          <u xml:id="u-21.0" who="#KrystynaSkowrońska">To wszystkie pytania, które zostały zadane w trakcie debaty. Proszę panią minister Urszulę Augustyn o udzielenie odpowiedzi.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-22">
          <u xml:id="u-22.0" who="#UrszulaAugustyn">Dziękuję bardzo. Szanowni państwo, naprawdę z wielką uwagą przyglądamy się każdej złotówce, wszystkim środkom, które są kierowane i które są wydawane. Mówimy o pieniądzach, które zostają dzięki temu, że wszystkie potrzeby zgłoszone przez wojewodów zostały już zrealizowane. Nie chcemy kierować tych pieniędzy na realizację nie wiadomo jakich nieznanych projektów, ponieważ zarówno projekt „Książka naszych marzeń”, na którego realizację prosimy o zwiększenie środków o 5000 tys. zł, i projekt „Bezpieczna i przyjazna szkoła”, na który to projekt prosimy o zwiększenie wydatków o 15.000 tys. zł, są realizowane. Ponieważ zwiększyły się zadania i chcemy tych zadań realizować więcej, potrzebna jest większa ilość środków. Myślę, że to jest najlepsze uzasadnienie dlatego, że przesuwamy środki z tego miejsca, w którym nie zostały wykorzystane, w miejsce, gdzie zwiększają się zadania. W związku z tym zwracamy się do państwa z prośbą, żeby te zadania można było sfinansować. Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-23">
          <u xml:id="u-23.0" who="#KrystynaSkowrońska">Pani poseł, na wszystkie pytania… Powiedziałam, że nie musi być pani ze wszystkiego zadowolona. Udzielono takiej odpowiedzi, jaką… Pani poseł… Odpowiadam na reakcję pani poseł Masłowskiej. Pani minister Augustyn udzieliła odpowiedzi takiej, jaką uznała za stosowną. Mamy przygotowany projekt opinii. Mamy opinię Ministra Finansów w sprawie tego wniosku. Swoje zdanie wyrazimy w głosowaniu.</u>
          <u xml:id="u-23.1" who="#KrystynaSkowrońska">Kto z państwa jest za… Chciałabym zaproponować i przedstawić projekt opinii Komisji Finansów Publicznych do Ministra Finansów w sprawie zmiany przeznaczenia rezerwy celowej uchwalonej na posiedzeniu w dniu 23 kwietnia 2015 r.</u>
          <u xml:id="u-23.2" who="#KrystynaSkowrońska">„Komisja Finansów Publicznych na posiedzeniu w dniu 23 kwietnia 2015 r. rozpatrzyła wniosek Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. dotyczący zmiany przeznaczenia kwoty 20.000 tys. zł z rezerwy celowej w poz. 52 – Zwiększenie dostępności wychowania przedszkolnego, zaplanowanej w ustawie budżetowej na rok 2015.</u>
          <u xml:id="u-23.3" who="#KrystynaSkowrońska">Komisja Finansów Publicznych zgodnie z art. 154 ust 9 ustawy o finansach publicznych pozytywnie opiniuje propozycję przeznaczenia wyżej wymienionej kwoty na realizację zadań, po pierwsze, służących podnoszeniu bezpieczeństwa w szkołach i placówkach oświatowych, a także budowania pozytywnego klimatu szkoły w kwocie 15.000 tys. zł, i, po drugie, mających na celu rozwijanie kompetencji uczniów i indywidualnych zainteresowań poprzez promowanie czytelnictwa i zwiększanie oferty bibliotek szkolnych w zakresie nowości wydawniczych i lektur szkolnych w kwocie 5000 tys. zł”.</u>
          <u xml:id="u-23.4" who="#KrystynaSkowrońska">Chcę przypomnieć, że w ustawie budżetowej poprawkami zwiększaliśmy środki przeznaczone między innymi na przedszkola o kwotę 120.000 tys. zł. Kto z państwa jest za przyjęciem tej opinii? Dziękuję. Kto jest przeciwny? Dziękuję. Kto wstrzymał się od głosu? Dziękuję. Poproszę sekretariat o wynik. Do mikrofonu.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-24">
          <u xml:id="u-24.0" who="#MonikaŻołnierowiczKasprzyk">20 głosów za, 7 przeciw, 2 wstrzymujące się.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-25">
          <u xml:id="u-25.0" who="#KrystynaSkowrońska">Rozstrzygnięcie w sprawie opinii zapadło. Opinia jest pozytywna.</u>
          <u xml:id="u-25.1" who="#KrystynaSkowrońska">Zrealizowaliśmy w ten sposób pierwszy punkt porządku dziennego.</u>
          <u xml:id="u-25.2" who="#KrystynaSkowrońska">Przystępujemy do realizacji drugiego punktu porządku dziennego.</u>
          <u xml:id="u-25.3" who="#KrystynaSkowrońska">Sejm 22 kwietnia… Minuta przerwy. Jak mówiłam, realizujemy drugi punkt porządku dziennego. Sejm 22 kwietnia 2015 r. przeprowadził pierwsze czytanie rządowego projektu ustawy o administracji podatkowej zawartego w druku sejmowym 3320, przeprowadził dyskusję i skierował ten projekt do Komisji Finansów Publicznych w celu rozpatrzenia.</u>
          <u xml:id="u-25.4" who="#KrystynaSkowrońska">Proponuję powołanie podkomisji nadzwyczajnej, dziewięcioosobowej do rozpatrzenia tego projektu i skierowanie tego projektu do dalszych prac do podkomisji. Zgodnie z parytetem w podkomisji dziewięcioosobowej poszczególne kluby będą miały następująco liczbę miejsc: Klub Platforma Obywatelska – 4 miejsca, Polskie Stronnictwo Ludowe – 1 miejsce, Prawo i Sprawiedliwość – 2 miejsca, Sojusz Lewicy Demokratycznej – 1 miejsce, Zjednoczona Prawica – 1 miejsce. Czy w sprawie propozycji powołania podkomisji nadzwyczajnej i przeprowadzenia pełnej dyskusji w podkomisji jest sprzeciw albo czy są głosy w dyskusji w tej sprawie? Pani poseł, tak? Pani poseł Maria Zuba chciała zabrać głos. Proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-26">
          <u xml:id="u-26.0" who="#MariaZuba">Tak, pani przewodnicząca. Nie będę oryginalna, ale ciągle to podnoszę. Jak to jest liczone, jaką matematyką, według jakich zasad to liczycie w tym momencie? To jest jakaś platformiana matematyka: PO – 4, a PiS – 2. Przepraszam. Rozumiem, że Platforma Obywatelska 3, a Prawo i Sprawiedliwość 2. I to byłby dobrze wyliczony wskaźnik, a nie tak, jak…</u>
        </div>
        <div xml:id="div-27">
          <u xml:id="u-27.0" who="#KrystynaSkowrońska">Gdybyśmy wzięli wynik głosowania, które odbyło się przed chwilą, to ten wskaźnik akurat zgadzałby się, a może nawet byłby bardziej korzystny. Chciałabym powiedzieć, że podobny parytet podziału w podkomisji obowiązuje od bardzo wielu lat niezależnie od tego, o której kadencji mówimy. Taki parytet został przyjęty na początku tej kadencji. Dla podkomisji od dziewięcioosobowych do piętnastoosobowych kształtuje się odpowiednio inaczej. To było już przedmiotem głosowania i takie rozstrzygnięcia w tym zakresie zapadały. Chciałabym także… Przekazywałam tę informację Klubowi Prawo i Sprawiedliwość przed rozpoczęciem posiedzenia… To jest głos w dyskusji. Tak traktuję wystąpienie pani poseł Zuby. Poprosiłabym poszczególne kluby, bo nie było sprzeciwu i potrzeby głosowania, o przedstawianie kandydatur do podkomisji. Może jednak rozstrzygniemy w głosowaniu, czy to będzie podkomisji dziewięcioosobowa ze wskazanym parytetem. Czy jest sprzeciw? Nie widzę.</u>
          <u xml:id="u-27.1" who="#KrystynaSkowrońska">A zatem…</u>
        </div>
        <div xml:id="div-28">
          <u xml:id="u-28.0" who="#MariaZuba">Jest sprzeciw. Przecież zgłosiłam już wcześniej ten sprzeciw.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-29">
          <u xml:id="u-29.0" who="#KrystynaSkowrońska">Pani poseł przedstawiła głos w dyskusji. Teraz jest sprzeciw i będziemy głosować. Uprzejmie proszę, kto z państwa jest za powołaniem dziewięcioosobowej podkomisji z parytetami określonymi wcześniej w mojej propozycji? Kto jest przeciwny? Dziękuję. Kto się wstrzymał od głosu? Dziękuję. Poproszę o wynik.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-30">
          <u xml:id="u-30.0" who="#MonikaŻołnierowiczKasprzyk">18 głosów za, 7 przeciw, nikt się nie wstrzymał.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-31">
          <u xml:id="u-31.0" who="#KrystynaSkowrońska">Zdecydowaliśmy, że powołujemy dziewięcioosobową podkomisję z parytetami, o których wcześniej mówiłam. Dla wyjaśnienia spieszę również poinformować panią poseł, że na samym początku Klub Prawo i Sprawiedliwość miał również większą reprezentację w podkomisjach, dopóki nie podzielił się i nie powstał nowy klub. W tamtym czasie przysługiwał państwu inny parytet – 3 posłów w podkomisji.</u>
          <u xml:id="u-31.1" who="#KrystynaSkowrońska">Poproszę kluby o przedstawianie propozycji kandydatur do tej podkomisji. Klub Prawo i Sprawiedliwość, państwa kandydatury? Bardzo proszę, pani poseł Maria Zuba i pani poseł Barbara Bubula. Z ramienia Klubu Platforma Obywatelska pan poseł Konstanty Oświęcimski, pan poseł Jan Kulas, pan poseł Sławomir Kowalski i pan poseł Suchowiejko. W imieniu Klubu Polskie Stronnictwo Ludowe?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-32">
          <u xml:id="u-32.0" who="#RomualdGarczewski">Poseł Romuald Garczewski.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-33">
          <u xml:id="u-33.0" who="#KrystynaSkowrońska">Pan poseł Garczewski. Ze strony Klubu Sojusz Lewicy demokratycznej? Zjednoczona Prawica? Pan poseł Krzysztof Popiołek. Minuta przerwy. Pan poseł Zbigniew Matuszczak.</u>
          <u xml:id="u-33.1" who="#KrystynaSkowrońska">Czy jest sprzeciw? Chciałabym przeprosić pana posła Garczewskiego za niewyraźne wypowiedzenie pańskiego nazwiska. Jest pan bardzo aktywnym członkiem Komisji Finansów Publicznych, więc od teraz już żadnych przejęzyczeń nie będzie, panie pośle. Czy jest sprzeciw, aby powołać podkomisję w zaproponowanym składzie? Nie widzę.</u>
          <u xml:id="u-33.2" who="#KrystynaSkowrońska">Stwierdzam zatem, że powołaliśmy podkomisję do rozpatrzenia projektu. Kierujemy projekt ustawy o administracji podatkowej do prac w podkomisji. Członków podkomisji po zakończeniu tego posiedzenia poproszę o pozostanie na sali celem ukonstytuowania się podkomisji.</u>
          <u xml:id="u-33.3" who="#KrystynaSkowrońska">Wyczerpaliśmy na tym porządek dzienny posiedzenia. Zamykam posiedzenie Komisji. Informuję, że protokół z posiedzenia z załączonym pełnym zapisem jego przebiegu będzie wyłożony do wglądu w sekretariacie Komisji w Kancelarii Sejmu. Dziękuję bardzo.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>