text_structure.xml
22.2 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
<xi:include href="PPC_header.xml" />
<TEI>
<xi:include href="header.xml" />
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#DariuszRosati">Otwieram posiedzenie Komisji Finansów Publicznych.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#DariuszRosati">Stwierdzam kworum.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#DariuszRosati">Bardzo proszę o zajmowanie miejsc. Witam wszystkich przybyłych.</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#DariuszRosati">Porządek dzienny posiedzenia przewiduje rozpatrzenie opinii komisji sejmowych o rządowym projekcie ustawy o zmianie ustawy budżetowej na rok 2013 (druk nr 1625). Będziemy rozpatrywać dwie opinie. Jedna to opinia Komisji Administracji i Cyfryzacji, druga to wspólna opinia Komisji Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii, przepraszam, opinia Komisji Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii. Czy są uwagi do porządku dnia? Nie widzę uwag. Stwierdzam zatem przyjęcie porządku dziennego.</u>
<u xml:id="u-1.4" who="#DariuszRosati">Chciałbym powitać obecnych na naszym posiedzeniu przedstawicieli naczelnych organów administracji państwowej. Jest z nami pan minister Janusz Cichoń, sekretarz stanu w Ministerstwie Finansów. Witam. Jest pani minister Magdalena Młochowska, podsekretarz stanu w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji. Jest pan minister Michał Deskur, sekretarz stanu w ministerstwie, przepraszam, w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, a także pan Mariusz Czyżak, dyrektor generalny Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Jeszcze raz witam naszych gości, a także towarzyszące państwu osoby.</u>
<u xml:id="u-1.5" who="#DariuszRosati">Przystępujemy do realizacji porządku dziennego. Przypominam, że kontynuujemy rozpatrywanie opinii poszczególnych komisji branżowych na temat poszczególnych części budżetu w zakresie nowelizacji ustawy budżetowej na bieżący rok. Materiały, czyli opinie sejmowe, są dostępne w formie elektronicznej. Posłowie, członkowie Komisji mogli się z nimi zapoznali. Będziemy je rozpatrywać według ustalonego porządku. Najpierw głos zabierze poseł referent z ramienia komisji branżowej, potem poseł koreferent z ramienia naszej Komisji. Następnie będzie czas na pytania, dyskusję i wypowiedzi ze strony członków Komisji. Na pytania będą odpowiadać obecni na sali przedstawiciele instytucji będących dysponentami części budżetowych, które dzisiaj omawiamy.</u>
<u xml:id="u-1.6" who="#DariuszRosati">Przystępujemy zatem do rozpatrzenia pierwszej opinii, opinii Komisji Administracji i Cyfryzacji o częściach budżetowych wchodzących w zakres zainteresowania tejże Komisji. Posłem referentem z ramienia Komisji jest pan poseł Jacek Brzezinka. Panie pośle, udzielam panu głosu.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#JacekBrzezinka">Dziękuję. Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, panowie ministrowie, pani minister, szanowni państwo!</u>
<u xml:id="u-2.1" who="#JacekBrzezinka">Komisja Administracji i Cyfryzacji na posiedzeniu w dniu 30 sierpnia 2013 roku rozpatrzyła projekt ustawy o zmianie ustawy budżetowej w zakresie, którym się zajmuje, czyli w częściach budżetowych 16, 17, 26, 43, 75, 76, części budżetowej 83 w zakresie pozycji 4, 9, 14, 20, 29, 54 i 55, części budżetowej 85 w zakresie działu – Administracja publiczna, co do planu finansowego Centrum Usług Wspólnych, zakresu i kwoty dotacji dla Ośrodka Studiów Wschodnich, programów wieloletnich z załącznika nr 11, planu wydatków budżetu środków europejskich oraz budżetu państwa na realizację programów operacyjnych z załącznika nr 26. Komisja wysłuchała informacji przedstawionych przez dysponentów poszczególnych części budżetowych, a następnie odbyła dyskusję.</u>
<u xml:id="u-2.2" who="#JacekBrzezinka">Jeżeli chodzi o szczegółowe kwestie, ze swej strony chciałbym zwrócić uwagę, po pierwsze, na to, że zmiany po stronie dochodów to przede wszystkim zwiększenie tych pozycji, których nie można szczegółowo prognozować na etapie planowania budżetu. Na zmiany te składają się między innymi takie kwestie jak: zwiększenie o 30.000 tys. zł dochodów w części 16, co wynika z rozliczenia rocznego zysku za 2012 rok Centrum Usług Wspólnych, odsetki, zwroty rozliczeń, ewentualnie kary umowne w części 26 oraz w części 85, odpowiednio w części 26 w kwocie 26 tys. zł. W części 85 wzrost następuje o kwotę 204 tys. zł. Z uwagi na przesunięcie na rok 2014 rozstrzygnięcia przetargu dotyczącego częstotliwości w pasmach 800 MHz i 2,6 GHz o kwotę blisko 1.335.000 tys. zł zmniejszeniu ulegają dochody w części 76 – Urząd Komunikacji Elektronicznej.</u>
<u xml:id="u-2.3" who="#JacekBrzezinka">Jeżeli natomiast chodzi o wydatki budżetowe, przede wszystkim chciałbym zwrócić uwagę na następujące kwestie. Mianowicie w części 17 – Administracja publiczna o kwotę 173.800 tys. zł zmniejszeniu ulega rezerwa celowa. Są to środki na przeciwdziałanie i usuwanie skutków klęsk żywiołowych. Uzasadnieniem zmniejszenia jest tempo wdrażania dwóch dużych programów ochrony przeciwpowodziowej oraz oszczędności w realizacji poszczególnych inwestycji, które na bieżąco są wykonywane. Poza tym o 2200 tys. zł zmniejszeniu ulega rezerwa na tzw. doświetlanie. Wynika to z kolei z faktu, że rzeczywiste koszty ponoszone na doświetlanie tych obszarów, gdzie wyłączany jest sygnał analogowy, a włączany jest sygnał cyfrowy, są zdecydowanie mniejsze. Ponadto ograniczeniu o blisko 3% ulegają wydatki w części 16 – Kancelaria Prezesa Rady Ministrów oraz w części 75 – Rządowe Centrum Legislacji, na co głównie składają się oszczędności w wydatkach bieżących oraz ewentualne przesunięcia na lata następne planowanych wydatków majątkowych, a w przypadku części 16 również zmniejszenie rezerwy w pozycji 55, gdzie zaplanowane są środki na loty czarterowe.</u>
<u xml:id="u-2.4" who="#JacekBrzezinka">Szanowni państwo, Komisja Administracji i Cyfryzacji pozytywnie opiniuje projekt zmiany budżetu państwa na 2013 rok w zakresie działania Komisji. Taką opinię przedstawiam wraz z wnioskiem o to, żeby Komisja Finansów przyjęła pozytywną opinię. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#DariuszRosati">Bardzo dziękuję, panie pośle. Posłem koreferentem z ramienia naszej Komisji jest pan poseł Andrzej Orzechowski. Bardzo proszę, panie pośle.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#AndrzejOrzechowski">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo!</u>
<u xml:id="u-4.1" who="#AndrzejOrzechowski">Nowelizacja budżetu w częściach opiniowanych przez Komisję Administracji i Cyfryzacji dotyczy głównie nieznacznego zmniejszenia wydatków w zakresie oszczędności o charakterze stricte administracyjnym. Nie mają one jakiegoś kluczowego charakteru dla realizacji podstawowych funkcji państwa, jak też nie budzą kontrowersji. Na uwagę zasługują dwie kwestie, które podlegały odrębnemu głosowaniu. Pierwsza to zmniejszenie rezerwy celowej na przeciwdziałanie i usuwanie skutków klęsk żywiołowych o 173.800 tys. zł. Zgodnie z wyjaśnieniami pani minister Młochowskiej, jest to możliwe dzięki wolniejszemu wdrażaniu dwóch programów, na które rezerwa ta jest zapisana – programu ochrony przeciwpowodziowej dorzecza górnej Wisły oraz programu dotyczącego dorzecza Odry. W ramach tejże rezerwy rokrocznie realizowanych jest kilkaset różnego rodzaju inwestycji, gdzie dodatkowo występują oszczędności przetargowe.</u>
<u xml:id="u-4.2" who="#AndrzejOrzechowski">Druga kwestia to zmniejszenie planu dochodów Urzędu Komunikacji Elektronicznej z 2.900.000 tys. zł do 1.570.000 tys. zł z tytułu opłat za dokonanie rezerwacji częstotliwości radiowych. Urząd Komunikacji Elektronicznej postanowił przełożyć jeden z dwóch przetargów na częstotliwości na następny rok po to, żeby, po pierwsze, dokonać tego w drodze aukcji elektronicznej, a do tego potrzebne są i przygotowanie, i odpowiedni sprzęt, a po drugie, żeby nie pozyskać środków mniejszych niż zaplanowano. Odpowiednio większy plan dochodów zostanie przewidziany w budżecie na rok 2014.</u>
<u xml:id="u-4.3" who="#AndrzejOrzechowski">Obie powyższe kwestie, jak i całość zmian rekomenduję do pozytywnego rozpatrzenia przez Komisję Finansów Publicznych. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#DariuszRosati">Bardzo dziękuję, panie pośle. Otwieram dyskusję. Kto z pań i panów posłów chciałby zabrać głos, zadać pytanie? Pani poseł Masłowska.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#GabrielaMasłowska">Dziękuję, panie przewodniczący. W części 17 – Administracja publiczna w dziale 750 mamy pozycję 4 dotyczącą przeciwdziałania i usuwania skutków klęsk żywiołowych. Koreferent czy też referent powiedział, że oszczędności te są możliwe dzięki oszczędnościom w przetargach. Czytam, że przyczyną, tym, co pozwala na zmniejszenie wydatków w tym zakresie, jest wolniejsze tempo realizacji zadań ujętych w projekcie ochrony przeciwpowodziowej w dorzeczu rzeki Odry, itd., owszem, także pewne oszczędności w przetargach. Mamy tutaj wolniejsze tempo realizacji zadań. Dlaczego miało ono miejsce? Na skutek poziomu przygotowania wykonawców do realizacji poszczególnych przedsięwzięć. Czegoś tutaj nie rozumiem. Skoro do poszczególnych przedsięwzięć wybierani są wykonawcy, bierze się pod uwagę ich przygotowanie do realizacji zadań. Jeżeli nie ma to miejsca, nic dziwnego, że tempo realizacji zadań jest zbyt wolne i pozwala państwu na taką argumentację. Jeżeli popatrzymy na potrzeby w tym zakresie, wydaje się, że jest to bardzo dziwne, niedopuszczalne postępowanie. Nie dokonujemy tego typu działań w odpowiednim tempie, ponieważ wybrani wykonawcy są nieodpowiednio przygotowani. Czy rzeczywiście dobrze to rozumiemy, że jest to jedna z przyczyn, która może ograniczyć wydatki w tym względzie w ramach modyfikacji, nowelizacji budżetu?</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#DariuszRosati">Dziękuję bardzo. Pani poseł Rafalska.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#ElżbietaRafalska">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, panie ministrze!</u>
<u xml:id="u-8.1" who="#ElżbietaRafalska">Pytanie dotyczy części 83 – Rezerwy celowe zakresie pozycji 9 – Środki na budowę, rozbudowę, utrzymanie i funkcjonowanie systemu powiadamiania ratunkowego na terenie całego kraju. Wydaje się, że zmierzamy do tego, żeby system ten zbudować. Jakie są tu oszczędności, z czego wynikają, czy nie zagrażają realizacji skutecznego budowania systemu powiadamiania ratunkowego?</u>
<u xml:id="u-8.2" who="#ElżbietaRafalska">Niewielka rezerwa dotycząca pomocy dla społeczności romskiej też będzie ograniczona.</u>
<u xml:id="u-8.3" who="#ElżbietaRafalska">Ostatnie trzecie pytanie dotyczy części 85 – Budżety wojewodów. Jakiego rodzaju zmiany są w wynagrodzeniach w urzędach wojewódzkich? Jaka jest ich skala? Z czego wynikają oszczędności?</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#DariuszRosati">Dziękuję bardzo. Jeżeli nie ma innych pytań, poproszę o udzielenie odpowiedzi na pytania. Może najpierw pani minister Młochowska. Bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#MagdalenaMłochowska">Szanowny panie przewodniczący, szanowni państwo!</u>
<u xml:id="u-10.1" who="#MagdalenaMłochowska">Pierwsza kwestia. Jeżeli mówimy o rezerwie powodziowej, to rzeczywiście w ramach owej rezerwy tak naprawdę rokrocznie realizowanych jest kilkaset różnego rodzaju inwestycji budowlanych. Tak naprawdę w związku z każdą mamy oszczędności. Jest to jedna z rzeczy. Jeżeli natomiast chodzi o wolniejszy sposób, wolniejszy poziom realizacji projektów dotyczących Odry i Wisły, trzeba powiedzieć, że w ramach owych projektów realizowane są bardzo duże, skomplikowane budowle hydrotechniczne, przy których współpraca z wykonawcami wymaga często dużo czasu ze względu na to, że w skali Polski są to inwestycje, które nie zdarzają się rokrocznie. Są to inwestycje, które zdarzają się raz na kilkadziesiąt lat. Ponadto w dużej mierze są to inwestycje kredytowane ze środków Banku Światowego. Bank Światowy nakłada na nas określone procedury, jeżeli chodzi o wydatkowanie środków. Procedury Banku Światowego są procedurami dosyć długimi i skomplikowanymi. Trzeba więc też uwzględniać partnera, jakim jest Bank Światowy.</u>
<u xml:id="u-10.2" who="#MagdalenaMłochowska">Jeżeli chodzi o rezerwę na wsparcie społeczności romskiej, nie wiem, skąd jest taka informacja, ponieważ nie zmieniamy w tym zakresie ani złotówki. Pozostaje ona na poziomie pierwotnych zapisów ustawy budżetowej na 2013 rok.</u>
<u xml:id="u-10.3" who="#MagdalenaMłochowska">Jeżeli chodzi o rezerwę na powiadamianie ratunkowe, zmniejszenie wysokości owej rezerwy było możliwe dzięki trochę późniejszemu zatrudnieniu operatorów w centrach wojewódzkich. Kwota wynagrodzeń dla operatorów zakładała, ze operatorzy ci będą pracowali przez cały rok od dnia 1 stycznia 2013 roku. Ponieważ operatorzy byli zatrudniani w późniejszym czasie, pojawiły się przez to pewne oszczędności w związku z wynagrodzeniami. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#DariuszRosati">Dziękuję bardzo. Czy w związku z pytaniami postawionymi przez członków Komisji pan minister ma jeszcze coś do dodania, czy nie? Nie. Dziękuję bardzo. Czy są inne pytania? Jeżeli nie ma innych pytań, stwierdzam zakończenie omawiania opinii Komisji Administracji i Cyfryzacji o częściach budżetowych wchodzących w zakres właściwości tejże Komisji. Dziękuję bardzo posłom referentom.</u>
<u xml:id="u-11.1" who="#DariuszRosati">Przystępujemy do omówienia drugiej opinii, opinii Komisji Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii o części budżetowej 27 – Informatyzacja oraz części budżetowej 83 – Rezerwy celowe, w zakresie pozycji 29, 54 i 65. Referentem z ramienia Komisji Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii jest pan poseł Elsner. Bardzo proszę, panie pośle.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#WincentyElsner">Szanowni państwo, Komisja Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii na posiedzeniu w dniu 30 sierpnia 2013 roku rozpatrzyła rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy budżetowej na rok 2013 zawarty w druku nr 1625 w zakresie części budżetowej 27 – Informatyzacja, części budżetowej 83 – Rezerwy celowe w zakresie pozycji 29, 54 i 65 oraz planu dochodów i wydatków budżetu środków europejskich oraz budżetu państwa na realizację programów operacyjnych z załącznika nr 26.</u>
<u xml:id="u-12.1" who="#WincentyElsner">Jeżeli chodzi o część 27 – Informatyzacja, wydatki w zakresie działu 150 – Przetwórstwo przemysłowe nie zostały skorygowane. Dotyczy to wydatków na realizację Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Natomiast o kwotę 2174 tys. zł zostały obniżone wydatki w dwóch pozostałych działach, w tym w dziale 720 – Informatyka ograniczono wydatki na budowę i funkcjonowanie Centralnego Repozytorium Informacji Publicznej. Niemniej obecna na posiedzeniu pani minister Młochowska zadeklarowała, że obniżenie wydatków wynika z tańszej realizacji owego zadania. Zadanie to nie zostanie ograniczone.</u>
<u xml:id="u-12.2" who="#WincentyElsner">Część budżetowa 27 została zaopiniowana pozytywnie bez zastrzeżeń.</u>
<u xml:id="u-12.3" who="#WincentyElsner">W pozycji 29 rezerw celowych środki zostały zmniejszone o 13.500 tys. zł. Według słów pani minister Młochowskiej, w głównej części jest to związane z powrotem do prac analitycznych związanych z pracami nad ideą otwartych zasobów. W związku z tym rezerwa ta nie byłaby uruchamiana na kwotę 13.500 tys. zł.</u>
<u xml:id="u-12.4" who="#WincentyElsner">W rezerwie w pozycji 54 – Odtworzenie sygnału analogowego w nadawaniu sygnału cyfrowego telewizji oszczędność w wysokości 2200 tys. zł stanowi dostosowanie do faktycznego zapotrzebowania na środki na ten cel. Wynika to z podpisanych umów.</u>
<u xml:id="u-12.5" who="#WincentyElsner">Natomiast wysokość i przeznaczenie rezerwy w pozycji 65 nie uległy zmianie.</u>
<u xml:id="u-12.6" who="#WincentyElsner">W związku z tym część budżetowa 83, w zakresie pozycji 29, 54 i 65 została zaopiniowana przez Komisję pozytywnie bez sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-12.7" who="#WincentyElsner">Natomiast do planu dochodów i wydatków budżetu środków europejskich oraz budżetu państwa na realizację programów operacyjnych z załącznika nr 26 nieoczekiwanie zastrzeżenia zgłosił pan poseł Marek Suski, pomimo tego że w części tej nie dokonywano żadnych zmian. Sprzeciw nie zyskał aprobaty Komisji Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii. Część ta została zaopiniowana pozytywnie.</u>
<u xml:id="u-12.8" who="#WincentyElsner">Konkludując, po analizie przedstawionych informacji przedłożonych przez dysponentów części budżetowych, jak też po wysłuchaniu dodatkowych wyjaśnień przedstawicieli rządu Komisja pozytywnie opiniuje rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy budżetowej na rok 2013 w powyższym zakresie. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#DariuszRosati">Dziękuję, panie pośle. Otwieram dyskusję. Bardzo proszę. Przepraszam, jest jeszcze koreferat z ramienia naszej Komisji. Pan poseł Brzezinka. Bardzo proszę, panie pośle.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#JacekBrzezinka">Dziękuję. Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, szanowni państwo!</u>
<u xml:id="u-14.1" who="#JacekBrzezinka">Przedstawiciel Komisji Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii dość szczegółowo omówił zmiany, które są opiniowane przez Komisję. W związku z tym nie będę się powtarzał i nie będę przytaczał danych. Chciałbym natomiast zwrócić uwagę na jedną, myślę, że niezwykle istotną rzecz, a mianowicie na to, co się nie zmienia. Uzyskaliśmy informację, że wydatki na finansowanie projektów z udziałem środków Unii Europejskiej nie ulegają zmianie. Zwracam na to uwagę dlatego, że przy rozpatrywaniu sprawozdania z wykonania budżetu zarówno za rok 2011, jak i za rok 2012 sprawa realizacji projektów informatycznych budziła dużo emocji. Były zgłaszane różne uwagi i komentarze. Informację tę odbieram w ten sposób, że obszar ten został uporządkowany, że realizacja projektów nabrała tempa, że przebiega zgodnie z planem, że w konsekwencji zostało zminimalizowane zagrożenie ewentualnej utraty środków. Jeżeli pani minister mogłaby potwierdzić tę dobrą dla wszystkich informację, będę wdzięczny.</u>
<u xml:id="u-14.2" who="#JacekBrzezinka">Ze swej strony opowiadam się za pozytywnym zaopiniowaniem projektu zmian budżetu w częściach, które opiniowała Komisja Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#DariuszRosati">Dziękuję, panie pośle. Otwieram dyskusję. Proszę bardzo. Czy są pytania albo wypowiedzi? Pan poseł Elsner, bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#WincentyElsner">Chciałbym prosić panią minister o potwierdzenie, że w nowelizacji budżetu w rezerwie celowej w pozycji 29, która to pozycja obejmuje również środki na upowszechnianie szerokopasmowego dostępu do Internetu, nie został zmieniony poziom środków przeznaczonych właśnie na upowszechnianie szerokopasmowego dostępu do Internetu. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#DariuszRosati">Dziękuję bardzo. Pani minister.</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#MagdalenaMłochowska">Szanowny panie przewodniczący, szanowni państwo!</u>
<u xml:id="u-18.1" who="#MagdalenaMłochowska">Pierwsze pytanie dotyczyło środków unijnych. Ich wydatkowanie na koniec lipca tego roku wynosiło 68%. Zakładamy więc, że do końca roku uda się nam osiągnąć 100%, szczególnie biorąc pod uwagę to, że wiele wydatków często mamy w listopadzie i grudniu.</u>
<u xml:id="u-18.2" who="#MagdalenaMłochowska">Odpowiadając na drugie pytanie, chciałabym powiedzieć, że jeżeli chodzi o Internet szerokopasmowy, w tym zakresie wydatki nie zostały ograniczone w stosunku do zgłaszanych potrzeb i pierwotnie planowanych wydatków.</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#DariuszRosati">Dziękuję bardzo. Nie widzę innych pytań i zgłoszeń. Stwierdzam zatem zakończenie omawiania opinii Komisji Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii w zakresie części budżetowych wchodzących w zakres właściwości tejże Komisji. Dziękuję posłom referentom.</u>
<u xml:id="u-19.1" who="#DariuszRosati">Na tym wyczerpaliśmy porządek dzienny.</u>
<u xml:id="u-19.2" who="#DariuszRosati">Dziękuję wszystkim za udział. Zamykam posiedzenie.</u>
<u xml:id="u-19.3" who="#DariuszRosati">Chciałbym jeszcze przypomnieć, może nie przypomnieć, ale poinformować członków Komisji, że mamy jeszcze jedną drobną zmianę dotyczącą dzisiejszego wieczoru. Ze względu na pewne formalności i rozmaite inne komplikacje proponujemy, żeby decydujące posiedzenie Komisji rozpoczęło się pół godziny później, o godz. 20.30. Będziemy wówczas po prostu mieli gwarancję, że większość posłów zdoła dotrzeć na posiedzenie na czas. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>