text_structure.xml
21.8 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
<xi:include href="PPC_header.xml" />
<TEI>
<xi:include href="header.xml" />
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#BronisławDutka">Dzień dobry państwu. Otwieram wspólne posiedzenie Komisji: Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej oraz do Spraw Kontroli Państwowej. Witam panie i panów posłów oraz naszych gości: panią minister Julię Piterę, sekretarza stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, pana Ryszarda Krawczyka, przewodniczącego Rady Krajowej Regionalnych Izb Obrachunkowych, przedstawicieli Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji z panem Władysławem Budzeniem, dyrektorem Departamentu Budżetu, panią Czesławę Rudzką-Lorentz, dyrektor Departamentu Administracji Państwowej w Najwyższej Izbie Kontroli oraz pana Dariusza Talarka, głównego specjalistę w NIK, przedstawicielkę Ministerstwa Finansów – panią Annę Chrobak, naczelnik wydziału. Jeśli pominąłem kogoś, bardzo przepraszam, nie mogę jednak odczytać nazwisk na liście.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#BronisławDutka">W dzisiejszym porządku dziennym mamy rozpatrzenie i zaopiniowanie dla Komisji Finansów Publicznych sprawozdanie z wykonania budżetu państwa za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2009 roku wraz z analizą Najwyższej Izby Kontroli w zakresie części budżetowej 80 – Regionalne Izby Obrachunkowe. Czy do porządku obrad mają państwo uwagi? Nie ma uwag, a więc stwierdzam, że został przyjęty.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#BronisławDutka">Przystępujemy więc do jego realizowania. Reprezentującego Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji pana dyrektora Władysława Budzenia proszę o przedstawienie realizacji budżetu regionalnych izb obrachunkowych.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#WładysławBudzeń">Panie przewodniczący, szanowni państwo. Zacznę od przeproszenia za nieobecność pana ministra Tomasza Siemoniaka, który nadzoruje u nas regionalne izby obrachunkowe, i który, niestety, zmuszony jest do udziału w posiedzeniach innych Komisji.</u>
<u xml:id="u-2.1" who="#WładysławBudzeń">Ze swej zaś strony chciałbym prosić o wyrażenie zgodny na wygłoszenie wstępu do dzisiejszej dyskusji przez panią dyrektor Małgorzatę Trembecką, moją zastępczynię, która nadzoruje bezpośrednio finanse regionalnych izb obrachunkowych.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#BronisławDutka">Bardzo proszę. Pani dyrektor Małgorzata Trembecka. Witam panią serdecznie.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#MałgorzataTrembecka">Panie przewodniczący, panie posłanki, panowie posłowie. W 2009 roku w części 80 – Regionalne Izby Obrachunkowe uzyskano dochody w wysokości 301 tys. zł, co stanowi 90,9 proc. planu. Ponad 50 proc. Uzyskanej kwoty stanowią wpływy z tytułu zwrotu kosztów postępowania o naruszenie dyscypliny finansów publicznych.</u>
<u xml:id="u-4.1" who="#MałgorzataTrembecka">Wydatki w tej części wyniosły 93.329 tys. zł, tj. 99,9 proc. planu po zmianach. W stosunku do wydatków w roku 2008 były niższe nominalnie o 7,8 proc., a realnie o 10,9 proc.</u>
<u xml:id="u-4.2" who="#MałgorzataTrembecka">Plan zatrudnienia obejmował 1419 etatów, zatrudnionych natomiast było 1300 osób. Przeciętne miesięczne wynagrodzenie wyniosło 4372 zł.</u>
<u xml:id="u-4.3" who="#MałgorzataTrembecka">Na koniec 2009 roku w 16 izbach zostały wykazane zobowiązania w ogólnej wysokości 6.561 tys. zł, z czego 193 tys.zł stanowiły zobowiązania wymagalne powstałe w RIO w Krakowie. Całość zobowiązań dotyczy bieżącej działalności izb i stanowią je głównie dodatkowe wynagrodzenie roczne wraz z pochodnymi oraz nie opłacone faktury za zakupione towary i usługi.</u>
<u xml:id="u-4.4" who="#MałgorzataTrembecka">W 2009 roku izby prowadziły rachunki dochodów własnych z tytułu działalności informacyjnej i szkoleniowej w zakresie objętym nadzorem i kontrolą oraz odszkodowań i wpłat za utracone mienie będące w zarządzie bądź użytkowaniu jednostki. Dochody uzyskane z działalności pozabudżetowej wynosiły 5057 tys. zł, w tym 5054 tys. zł stanowiły dochody uzyskane z działalności informacyjnej i szkoleniowej. Zrealizowane wydatki zamknęły się kwotą 5016 tys. zł, z czego 5013 tys. zł przeznaczono na sfinansowanie działalności informacyjnej i szkoleniowej.</u>
<u xml:id="u-4.5" who="#MałgorzataTrembecka">W imieniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji proszę wysoką Komisję o przyjęcie informacji o realizacji wydatków budżetowych w części 80 budżetu państwa za 2009 rok.</u>
<u xml:id="u-4.6" who="#MałgorzataTrembecka">Dziękuję za uwagę.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#BronisławDutka">Dziękuję bardzo. Proszę o zabranie głosu panią dyrektor Czesławę Rudzką-Lorentz, reprezentującą NIK.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#CzesławaRudzkaLorentz">Dziękuję. Jak co roku, w sposób bardziej szczegółowy zbadaliśmy cztery regionalne izby obrachunkowe pod kątem ich budżetów. Były to izby w: Krakowie, Wrocławiu, Opolu i Lublinie. Niezależnie od tego zbadaliśmy wykonanie budżetu w części 80 również w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji.</u>
<u xml:id="u-6.1" who="#CzesławaRudzkaLorentz">Ocena jest pozytywna, nie ma istotnych uwag. Stwierdziliśmy, że minister sprawował właściwie nadzór i kontrolę nad wykonaniem budżetu, dokonywał analiz, podejmował różnego typu działania. Zwróciliśmy jednak uwagę na fakt, że działania te nie były na tyle skuteczne, by nie pogorszyć w dość istotny sposób warunków działania RIO w roku ub., a warunki te, generalnie rzecz ujmując, nie były najlepsze, a w tym roku szczególnym, kiedy trzeba było szukać oszczędności, w efekcie 10-procentowych oszczędności izby odczuły znaczne pogorszenie.</u>
<u xml:id="u-6.2" who="#CzesławaRudzkaLorentz">Do realizacji dochodów nie mieliśmy zastrzeżeń. Były realizowane prawidłowo, odprowadzane do budżetu państwa w części, którą należało odprowadzić.</u>
<u xml:id="u-6.3" who="#CzesławaRudzkaLorentz">Wydatki zrealizowano w warunkach wspomnianych ograniczeń budżetowych, wskutek czego 12 RIO całkowicie zrezygnowało z wydatków majątkowych; ograniczono zakupy sprzętu informatycznego, zakresy remontów i w pewnym zakresie również działalność bieżącą.</u>
<u xml:id="u-6.4" who="#CzesławaRudzkaLorentz">Ciekawą sprawą jest, że RIO opracowały budżet w układzie zadaniowym i wykazały jego rozliczenie w tym sensie, że w ramach podzadania pn. „Nadzór nad działalnością jednostek samorządu terytorialnego w zakresie spraw finansowych” – w wypadku czego celem było badanie legalności działań samorządów i wyeliminowanie występujących nieprawidłowości – postąpiono zgodnie z priorytetami. Miernik natomiast, który przyjęto, jest według nas miernikiem, który nie mierzy stopnia osiągania celu, czyli poprawy sytuacji. Był to miernik typu kosztowego, wykazujący, ile spraw załatwiła RIO za wydaną złotówkę, i miernik ten poprawiono w stosunku do planowanego, ponieważ tych spraw było ponad 4, a planowano ponad 3. Myślę, że na przyszłe lata do budżetu zadaniowego trzeba będzie wypracować innego typu mierniki, które by pokazały, jak poprawia się sytuacja zabezpieczenia finansów publicznych na poziomie samorządowym.</u>
<u xml:id="u-6.5" who="#CzesławaRudzkaLorentz">Jeśli chodzi o sprawozdawczość, to opinia była pozytywna, z tym że jedno ze sprawozdań zaopiniowano z zastrzeżeniami, a dotyczyły one RIO we Wrocławiu, w wypadku którego w sprawozdaniu wykazano – i przeniesiono do sprawozdania łącznego – nieprawidłowo zaklasyfikowane wydatki.</u>
<u xml:id="u-6.6" who="#CzesławaRudzkaLorentz">Jeśli chodzi o systemy księgowe i kontrolę finansową, zastrzeżenia mieliśmy do RIO w Lublinie i we Wrocławiu. W wypadku Lublina dotyczyło to nieuwzględnienia w systemie rachunkowości konta „przychody i koszty finansowe” i niedopracowania procedur związanych z pobieraniem i gromadzeniem środków publicznych. Procedury te są obligatoryjne w świetle przepisów ustawy o finansach publicznych. We Wrocławiu natomiast system księgowy uniemożliwiał wprowadzenie wymaganej daty operacji gospodarczej.</u>
<u xml:id="u-6.7" who="#CzesławaRudzkaLorentz">Badaliśmy także skuteczność tych systemów poprzez badanie próby 512 dowodów dotyczących wydatków i zapisów księgowych. Nieprawidłowości były niewielkie, głównie w RIO we Wrocławiu – była to kwestia niewłaściwych dat operacji i dat sporządzenia dowodu, i w związku z tym właśnie tam negatywnie oceniono skuteczność funkcjonowania systemu rachunkowości i kontroli finansowej. W pozostałych RIO wiarygodność ksiąg została oceniona pozytywnie.</u>
<u xml:id="u-6.8" who="#CzesławaRudzkaLorentz">I to tyle, co z naszej kontroli wynika dla omawianego budżetu. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#BronisławDutka">Dziękuję bardzo. Czy pan przewodniczący Ryszard Krawczyk chciałby w tym momencie zabrać głos? Brak uwag z pańskiej strony.</u>
<u xml:id="u-7.1" who="#BronisławDutka">Pana posła Ryszarda Zawadzkiego proszę o koreferat.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#RyszardZawadzki">Panie przewodniczący, szanowna Komisjo. Jeśli chodzi o dochody budżetu państwa w części 80, to wynosiły 301 tys. zł, co stanowi 90,1 proc. planu. Jak wiemy, obniżenie dochodów to skutek przede wszystkim cięć o 10 proc. w roku 2009 wydatków. Dla porównania podam, że w roku 2008 zanotowano wzrost przychodów o 7 proc. Wydaje się trudna do zaplanowania wysokość dochodów, jeśli pochodzą one w większości z wpływów z kar. Widać jednak jasno, że dochody mają przełożenie na wysokość wydatków z budżetu – ok. 10 proc., mimo że stan zatrudnienia utrzymuje się na poziomie roku 2008, średnia płac zaś o 1,4 proc. nawet wzrosła.</u>
<u xml:id="u-8.1" who="#RyszardZawadzki">Jeśli chodzi o wydatki, plan został zrealizowany w kwocie 93.329 tys. zł, co stanowi 99,9 proc. wydatków. Dla porównania: wydatki w roku 2008 wynosiły 101.241 tys., a więc realnie ubiegłoroczne były niższe o niecałe 7000 tys. zł. Dla porównania również dodam, że wydatki na rok 2010 są w planie wyższe o 10,7 proc., tj. o 9900 tys. zł.</u>
<u xml:id="u-8.2" who="#RyszardZawadzki">Niewątpliwie rok 2009 był trudny, budżet pasywny, z tzw. znaczonymi pieniędzmi – jak to określamy w samorządzie – tzn. stałe bieżące wydatki, wynagrodzenia wraz z pochodnymi itd. Wydatki majątkowe to jedynie 203 tys. zł. 49 tys. zł przeznaczono na finansowanie projektów z udziałem środków z Unii Europejskiej. Dlatego też w 16 izbach powstały zobowiązania na kwotę 6561 tys. zł, z czego 193 tys. zł zobowiązań wymagalnych. W stosunku do roku 2008 są one wyższe o 850 tys. zł, tj. o 12 proc. Jest to dla nas sygnał, że co roku zobowiązania krocząco wzrastają.</u>
<u xml:id="u-8.3" who="#RyszardZawadzki">Podczas roku budżet w części 80 zwiększono środkami z rezerw budżetu państwa o łączną kwotę 806 tys. zł. Wydatkowano z tego 716 tys. zł. Główną przyczyną niewykorzystania środków z rezerwy ogólnej było przeprowadzenie mniejszej liczby rozpraw RIO orzekających w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych.</u>
<u xml:id="u-8.4" who="#RyszardZawadzki">Rachunki dochodów własnych ogółem zasiliły 13 RIO na kwotę 5000 tys. zł. Jeśli chodzi o wpływy ze szkoleń, znaczna część wydatków została wykorzystana na potrzeby własne.</u>
<u xml:id="u-8.5" who="#RyszardZawadzki">Biorąc pod uwagę sprawozdanie oraz informację NIK, wynikającą z kontroli, wnoszę o pozytywne zaopiniowanie wykonania budżetu w części 80.</u>
<u xml:id="u-8.6" who="#RyszardZawadzki">Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#BronisławDutka">Dziękuję panu posłowi. Czy mają państwo pytania bądź sugestie, bądź też chcą wyrazić sprzeciw wobec wniosku pana posła Ryszarda Zawadzkiego? Nie widzę zgłoszeń.</u>
<u xml:id="u-9.1" who="#BronisławDutka">Bardzo proszę, pan przewodniczący Ryszard Krawczyk.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#RyszardKrawczyk">Dziękuję bardzo. Proszę państwa, chciałbym tylko zwrócić uwagę na kilka kwestii podniesionych w wystąpieniach przedmówców. I tak zatrudnienie w regionalnych izbach obrachunkowych w roku 2009 wynosiło 1300 etatów; było to zatrudnienie efektywne, rzeczywiście natomiast mieliśmy tych etatów 1419. Wakatów RIO nie mogły zapełnić z jednej oczywistej przyczyny – po prostu nie mieliśmy na to środków finansowych.</u>
<u xml:id="u-10.1" who="#RyszardKrawczyk">Kwestia druga – rachunek dochodów własnych. Przez wiele lat bardzo poważnie wspomagał nasze finanse, a przede wszystkim pozwalał nam na dokonywanie zakupu nowego sprzętu komputerowego. W roku poprzednim wpływy wyniosły ponad 5000 tys. zł, w tym roku zaś ów rachunek dochodów własnych funkcjonuje tylko do 30 kwietnia, potem zostaniemy go pozbawieni, a więc zostaniemy pozbawieni również tej znaczącej kwoty w naszym budżecie.</u>
<u xml:id="u-10.2" who="#RyszardKrawczyk">Trzecia kwestia. Pragnę zauważyć, że średnie zatrudnienie w izbach z roku poprzedniego nie ma w zasadzie przełożenia na wysokość kar orzekanych przez komisje orzekające w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Rzeczywiście występowaliśmy o dodatkowe kwoty z rezerwy celowej z budżetu państwa. Otrzymaliśmy 806 tys. zł, środki natomiast wpłynęły do izb zbyt późno jak na to, byśmy mogli je w całości wykorzystać, mimo że potrzeby były wyliczone co do złotówki. Kwota została wykorzystana w wysokości 716 tys. zł.</u>
<u xml:id="u-10.3" who="#RyszardKrawczyk">Chciałbym zwrócić uwagę państwa na to, że w roku poprzednim kwoty, jakie wydaliśmy na szkolenia swoich pracowników to jedna dziesiąta wydatków budżetowych, w roku 2008 było to siedem dziesiątych, czyli również kwota bardzo niska. Mogłoby to świadczyć także o tym, że w roku poprzednim zaprzestaliśmy w zasadzie szkolenia swoich pracowników.</u>
<u xml:id="u-10.4" who="#RyszardKrawczyk">Nie jest to zjawisko pozytywne, jeśli wziąć pod uwagę, że w roku poprzednim odeszło od nas 107 osób, przy czym nie muszę chyba utwierdzać państwa w przekonaniu, że były to osoby najlepsze. Znalazły sobie miejsca pracy bardziej atrakcyjne i lepiej opłacane, m.in. w samorządzie terytorialnym.</u>
<u xml:id="u-10.5" who="#RyszardKrawczyk">I ostatnia już kwestia, wynikająca z uwagi zgłoszonej przez panią dyrektor Czesławę Rudzką-Lorentz – problem miernika dotyczącego nadzoru. Muszę państwu powiedzieć, że prezesi regionalnych izb obrachunkowych stoją na stanowisku, iż jeśli chodzi o działalność nadzorczą, to raczej nie można znaleźć racjonalnego miernika, który by coś mierzył. Tak naprawdę bowiem to my świadczymy po prostu gotowość do działania, kiedy pojawią się uchwały sprzeczne z obowiązującym prawem. Oczywiście, dostrzegamy pewne wahania dotyczące liczby uchwał sprzecznych i niesprzecznych, ale trzeba powiedzieć i to, że są one powodowane m.in. jakością nowo uchwalonego prawa. Jako regionalne izby obrachunkowe nie chcielibyśmy jednak dokonywać oceny parlamentu. Wszyscy, którzy kwestionują mierniki przez nas podane, nie udzielają nam, niestety, odpowiedzi na pytanie, jak winien wyglądać taki miernik w zakresie nadzoru. Obawiam się, że racjonalnego miernika nie ma.</u>
<u xml:id="u-10.6" who="#RyszardKrawczyk">Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#BronisławDutka">Dziękuję. Czy ktoś z państwa chciałby zabrać głos, złożyć jakiś wniosek?</u>
<u xml:id="u-11.1" who="#BronisławDutka">Bardzo proszę, panie pośle.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#JanReliga">Panie przewodniczący, szanowna Komisjo. W powiadomieniach o dzisiejszym posiedzeniu znalazł się czeski błąd. Powinno być w nim podane, że rozpatrywać będziemy sprawozdanie za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2009 roku, a nie 2010 roku, jak zostało napisane. Myślę, że to zwykła pomyłka.</u>
<u xml:id="u-12.1" who="#JanReliga">W nawiązaniu zaś do słów pana przewodniczącego KR RIO i ja muszę przyznać, że sprawa jest rzeczywiście poważna. Chciałbym, aby pan powiedział, czy mamy do czynienia z odpływem z RIO pracowników będących fachowcami, jak też czy odpływ ten wzrasta z roku na rok. Chciałbym także wiedzieć, jak się to ma do liczby przeprowadzanych kontroli. Przecież rzetelne kontrole w samorządach powinny być przeprowadzane.</u>
<u xml:id="u-12.2" who="#JanReliga">Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#BronisławDutka">Dziękuję, panie pośle. Pan przewodniczący Ryszard Krawczyk, bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#RyszardKrawczyk">Dziękuję bardzo. Na pytanie pana posła odpowiem w taki sposób. Proszę państwa, w ciągu czterech lat fluktuacja kadry kontrolerskiej w regionalnych izbach obrachunkowych wynosi ok. 50 proc. Wyliczyliśmy dokładnie, że w jednej z izb fluktuacja ta wynosiła 65 proc, w dwóch izbach – 18 proc., w pozostałych waha się między 50 a 55 proc. W związku z tym, że proces przygotowania inspektorów kontroli musi trochę potrwać, zanim ludzie ci zostaną wysłani na kontrolę, tak naprawdę realizujemy swoje zadania kontrolerskie wykorzystując od 50 do 70 proc. kadry kontrolerskiej.</u>
<u xml:id="u-14.1" who="#RyszardKrawczyk">Pan poseł zapytał, jak sytuacja ta przekłada się na realizację zadań kontrolnych. Otóż przekłada się w ten sposób, że po prostu kończymy plany kontroli kompleksowych nie 31 grudnia, ale w pierwszym półroczu roku następnego, był taki wypadek. W wielu izbach kontrole zakończyły się w marcu roku następnego. Wynika to przede wszystkim z faktu, że podmioty zewnętrzne, takie jak prokuratura, jak CBA, zwracają się do nas o przeprowadzenie dość pilnych kontroli, a informacje, jakie nam przekazują, świadczą o tym, iż kontrole takie należy przeprowadzić w trybie dość szybkim.</u>
<u xml:id="u-14.2" who="#RyszardKrawczyk">Obliczyliśmy swoje potrzeby, jeśli chodzi o inspektorów kontroli. Złożyłem dziś do pana ministra Jerzego Millera uchwałę Krajowej Rady Regionalnych Izb Obrachunkowych, w której występujemy o uwzględnienie 160 etatów w budżecie roku 2011. Spośród owych 160 etatów 120 to etaty kontrolerskie. Wyliczyliśmy tę liczbę dokładnie na podstawie danych dotyczących tzw. osobo-dni kontroli, które muszą zostać wykorzystane przy poszczególnych typach kontroli. Pozostałych 40 etatów zamierzamy przeznaczyć dla specjalistów z wydziału analiz, ponieważ uchwalenie nowej ustawy o finansach publicznych z 2009 roku i nałożenie na nas obowiązków związanych z badaniem wieloletniej prognozy finansowej, opiniowaniem wielu dokumentów, które w sposób zasadniczy będą moim zdaniem wpływać na informacje dotyczące kondycji finansowej samorządu, zmusza nas do poświęcenia tej problematyce większej uwagi, a niestety nie mamy pracowników.</u>
<u xml:id="u-14.3" who="#RyszardKrawczyk">Proszę państwa, jeśli chodzi o kondycję finansową samorządu – zapewne będę o tym mówić, gdy będzie przedstawiane sprawozdanie z działalności regionalnych izb obrachunkowych – nie wygląda to najlepiej. Z naszych obliczeń wynika, że na koniec 2009 roku 242 jednostki nie mają nadwyżki operacyjnej, co oznacza, że gdyby ustawa o finansach publicznych musiała w całości wejść w życie 1 stycznia 2010, jednostki te nie mogłyby zaciągać nowych kredytów, a wiele z nich nie mogłoby spłacać kredytów już zaciągniętych.</u>
<u xml:id="u-14.4" who="#RyszardKrawczyk">O tym jednakże szczegółowo będę mówić przy innej okazji.</u>
<u xml:id="u-14.5" who="#RyszardKrawczyk">Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#BronisławDutka">Bardzo dziękuję panu przewodniczącemu. Pan poseł jest usatysfakcjonowany odpowiedzią? Tak. Więcej zgłoszeń nie widzę. Wrócimy na pewno do tych spraw zarówno przy sprawozdaniu, jak i przy omawianiu budżetu RIO, bo to sprawa bardzo poważna.</u>
<u xml:id="u-15.1" who="#BronisławDutka">Czy do zaproponowanego przez pana posła Ryszarda Zawadzkiego stanowiska mają państwo uwagi? Nie ma. Czy jest sprzeciw wobec tego stanowiska? Również nie.</u>
<u xml:id="u-15.2" who="#BronisławDutka">Stwierdzam zatem, że obradujące wspólnie Komisje przyjęły wniosek pana posła koreferującego wykonanie budżetu w części 80.</u>
<u xml:id="u-15.3" who="#BronisławDutka">Wyczerpaliśmy w ten sposób porządek obrad Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej oraz Komisji do Spraw Kontroli Państwowej. W imieniu własnym oraz przewodniczącego Arkadiusza Czartoryskiego dziękuję wszystkim państwu za udział w obradach.</u>
<u xml:id="u-15.4" who="#BronisławDutka">Zamykam posiedzenie.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>