text_structure.xml 21.9 KB
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
  <xi:include href="PPC_header.xml" />
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml" />
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Otwieram posiedzenie Komisji. Witam państwa bardzo serdecznie, witam gości – panie Annę Tomczyk, Iwonę Hickiewicz, Małgorzatę Kwiatkowską oraz panów Marka Zająkałę i Andrzeja Lewińskiego.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#ArkadiuszCzartoryski">Szanowni państwo, porządek dzienny obejmuje trzy punkty: zaopiniowanie – dla Marszałka Sejmu RP – projektu zarządzenia Marszałka Sejmu RP zmieniającego zarządzenie w sprawie nadania statutu Państwowej Inspekcji Pracy, przyjęcie planu pracy Komisji na pierwsze półrocze 2009 r. oraz sprawy bieżące.</u>
          <u xml:id="u-1.2" who="#ArkadiuszCzartoryski">Czy są uwagi do porządku dziennego. Nie słyszę. Dziękuję. Przystępujemy do realizacji porządku dziennego. W pkt 1 chodzi o wyrażenie opinii Komisji. Państwo otrzymaliście projekt zarządzenia, przekazany przez Marszałka Sejmu do Komisji, w sprawie statutu Państwowej Inspekcji Pracy.</u>
          <u xml:id="u-1.3" who="#ArkadiuszCzartoryski">Autorem projektu jest Państwowa Inspekcja Pracy, więc proszę panią Annę Tomczyk o przedstawienie projektu i krótkie uzasadnienie proponowanych zmian.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#AnnaTomczyk">Dziękuję bardzo. Proszę państwa, przedstawione zmiany związane są z następującymi sprawami. Po pierwsze – proponujemy w strukturze Głównego Inspektoratu Pracy zwiększenie komórek organizacyjnych z 12 do 14, tj. utworzenie – Departamentu Współpracy z Parlamentem i Partnerami Społecznymi oraz Sekcji Spraw Osobowych. Po drugie – proponujemy przekształcenie istniejących komórek organizacyjnych i zmiany zakresu ich działania. W miejsce Departamentu Warunków Pracy powstanie Departament Nadzoru i Kontroli, a w miejsce Departamentu Analiz i Statystyki powstanie Departament Planowania i Statystyki. W miejsce Sekcji Kontroli Wewnętrznej i Skarg powstanie Sekcja Kontroli Wewnętrznej.</u>
          <u xml:id="u-2.1" who="#AnnaTomczyk">Jakie jest uzasadnienie tych zmian, czym kierowaliśmy się, proponując je? Otóż, jeśli chodzi o Departament Współpracy z Parlamentem i Partnerami Społecznymi to, w obecnym stanie prawnym zadania dotyczące współpracy z parlamentem i partnerami społeczni, realizuje Gabinet Głównego Inspektora Pracy. Obecnie takie rozwiązanie okazało się niewystarczające.</u>
          <u xml:id="u-2.2" who="#AnnaTomczyk">Działania Państwowej Inspekcji Pracy w sferze szeroko rozumianej prewencji ochrony pracy, jak również rozwijania kultury prewencyjnej, dobrych praktyk w społeczeństwie wymagają szerokiego współdziałania Państwowej Inspekcji Pracy z parlamentem, z podmiotami mającymi wpływ na kształtowanie warunków pracy. Intensyfikacja tych zadań oraz obecnie zwiększona ich liczba, skłaniają nas do stworzenia departamentu zajmującego się tylko tymi sprawami.</u>
          <u xml:id="u-2.3" who="#AnnaTomczyk">Proszę państwa, jedno wyjaśnienie. Ten departament przejmie część zadań realizowanych – jako zadania pomocnicze – przez inne departamenty i Gabinet Głównego Inspektora Pracy. Obecnie współpraca z parlamentem jest realizowana przez Gabinet Głównego Inspektora Pracy. Natomiast sprawy współpracy z zagranicą są tak rozwinięte, że nie mogą stanowić pomocniczej działalności, a muszą mieć określoną politykę. Podobnie jest ze sprawami dotyczącymi współpracy z partnerami społecznymi, które są w Departamencie Prewencji i Promocji. Musimy je rozbudować, bo tego wymaga od nas ustawa i wola skierowania do partnerów społecznych spraw prewencji i promocji.</u>
          <u xml:id="u-2.4" who="#AnnaTomczyk">Proszę państwa. Kolejna zmiana to utworzenie Sekcji Spraw Osobowych jako nowej komórki organizacyjnej. Obecnie taka sekcja funkcjonuje i jest podporządkowana bezpośrednio Głównemu Inspektorowi Pracy. Natomiast chcielibyśmy stworzyć z niej samodzielną sekcję, aby zadania związane z bieżącą obsługą Głównego Inspektora Pracy i Państwowej Inspekcji Pracy w zakresie polityki kadrowej były realizowane sprawniej, niż to jest obecnie.</u>
          <u xml:id="u-2.5" who="#AnnaTomczyk">Natomiast projektowane przekształcenia istniejących komórek organizacyjnych są spowodowane nowym podziałem zadań. Przekształcenie obecnego Departamentu Warunków Pracy w Departament Nadzoru i Kontroli jest spowodowane skonsolidowaniem zadań związanych z realizacją zadań Państwowej Inspekcji Pracy w zakresie kontroli i przestrzegania prawa pracy – w jednej komórce organizacyjnej Głównego Inspektoratu Pracy. Chcemy, aby ten departament zajął się zarówno kontrolą przestrzegania prawa pracy i tzw. prawnej ochrony pracy. Obecnie te zadania realizowane są przez Departament Prawny. Natomiast zadania dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy realizowane są przez Departament Warunków Pracy. Chcemy stworzyć departament, w którym w jednym miejscu będą kwestie związane z kontrolami zarówno prawnej ochrony pracy, jak i bezpieczeństwa i ochrony pracy. Obecnie jest to rozdzielone na dwa departamenty. Zakłada się, że ta zmiana pozytywnie wpłynie na efektywność działań kontrolnych i nadzorczych oraz zagwarantuje harmonijną realizację programu działania Państwowej Inspekcji Pracy.</u>
          <u xml:id="u-2.6" who="#AnnaTomczyk">Istotnym wsparciem tych zamierzeń ma być przekształcenie Departamentu Analiz i Statystyki w Departament Planowania i Statystyki. Zarówno Departament Nadzoru i Kontroli, jak i Departament Planowania i Statystyki będą funkcjonowały w pionie zastępcy głównego inspektora pracy ds. nadzoru. A więc w jednym pionie zostały skupione wszystkie zadania polegające na planowaniu działalności kontrolnej, realizacji harmonogramu kontroli, obsługi systemu nadzoru tych kontroli oraz faktyczna kontrola realizacji zadań wynikających z planu pracy Państwowej Inspekcji Pracy. Uprości to działanie Departamentu Planowania i Statystyki. Zadania analityczne zostaną skupione w departamencie, jako jedno z zadań prewencji i promocji.</u>
          <u xml:id="u-2.7" who="#AnnaTomczyk">W projektowanych zmianach organizacyjnych są również zmiany dotyczące Sekcji Kontroli Wewnętrznej i Departamentu Prawnego. Departament Prawny, poprzez odebranie zadań związanych z nadzorem i kontrolą, zostanie ukształtowany jako departament, który będzie zajmował się obsługą prawną Głównego Inspektora Pracy, działalnością legislacyjną – tworzeniem wewnętrznych aktów prawnych, inicjowaniem zmian w przepisach prawa pracy, jak również interpretacją prawną przepisów na wewnętrzne potrzeby. Do Departamentu Prawnego zostaną również wprowadzone zadania dotyczące skarg oraz powstanie – to co jest bardzo ważne w Państwowej Inspekcji Pracy – poradnictwo prawne. Natomiast obecna Sekcja Kontroli i Skarg zostanie przekształcona w Sekcję Kontroli Wewnętrznej. Jej zadaniem będzie kontrola funkcjonowania jednostek organizacyjnych Państwowej Inspekcji Pracy.</u>
          <u xml:id="u-2.8" who="#AnnaTomczyk">Podsumowując, należałoby wskazać cel zaprezentowanych zmian. Przede wszystkim utworzenie przejrzystej struktury organizacyjnej Głównego Inspektoratu Pracy, w której każda komórka ma ściśle określony zakres zadań, w sposób wykluczający nakładanie się oraz wzrost sprawności i efektywności pracy urzędu.</u>
          <u xml:id="u-2.9" who="#AnnaTomczyk">Jeżeli chodzi o koszty, to zmiany organizacyjne nie pociągną za sobą wzrostu wydatków na funkcjonowanie urzędu. Nowe komórki organizacyjne będą funkcjonowały w ramach przyznanego budżetu i przy obecnym stanie etatów. Ze zmianami nie będzie wiązało się tworzenie nowych etatów w naszym urzędzie.</u>
          <u xml:id="u-2.10" who="#AnnaTomczyk">Dziękuję bardzo. Proszę bardzo pan poseł Marek Cebula.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#MarekCebula">Panie przewodniczący, szanowni państwo. Chciałbym kiedyś usłyszeć, że w ramach zaciskania pasa likwidujemy departamenty, a nie tworzymy nowe. Nie przekonuje mnie, że projektowane zmiany nie pociągną za sobą skutków finansowych. Nie wierzę w to. Dzisiaj działacie państwo w ramach przyznanego budżetu na 2009 r., ale środki będą musiały być zagwarantowane również na przyszły rok. Wiadomo, że musi być szef departamentu, czy sekcji i nie wierzę, że w ramach tych samych środków finansowych. Nie wnikam w przedstawioną analizę. Chciałbym natomiast zwrócić uwagę, że bardzo łatwo tworzy się miejsca pracy, nowe departamenty za pieniądze publiczne. Stoimy w obliczu wielkiego kryzysu. W czasie dwóch najbliższych lat budżety mogą być mniejsze. Musimy zdawać sobie sprawę, że trzeba usprawniać funkcjonowanie instytucji państwowych, ale czy konieczne jest wydzielanie nowych departamentów i sekcji? To jest pytanie retoryczne, ponieważ macie państwo ogląd od wewnątrz instytucji, którą zarządzacie. Sygnały, że tworzy się nowe departamenty, sekcje w instytucjach państwowych nie służą tworzeniu dobrej atmosfery wokół funkcjonowania państwa. To są moje spostrzeżenia i uwagi, które pewnie nie znajdą tutaj aprobaty. Myślę, że każdy kto prowadzi działalność gospodarczą, zdaje sobie sprawę, że rozbudowywanie instytucji państwowych wcale nie usprawnia funkcjonowania państwa.</u>
          <u xml:id="u-3.1" who="#MarekCebula">Przytoczę tutaj stwierdzenie pani Margaret Teacher. Niegdyś mówiła, że jeśli zwolnimy 30% pracowników z instytucji państwowych, to nikt tego nie odczuje poza samymi pracownikami. Od tego momentu, jak pani Teacher doszła do władzy i zwolniła 30% pracowników, Wielka Brytania zaczęła się rozwijać bardzo szybko. Wydaje mi się, że w tej chwili powinniśmy zastanawiać się nad tym, jak ograniczyć biurokrację, a nie ją zwiększać. Ale to tylko moje odczucia. Dziękuję bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dziękuję. Zanim pani prezes udzielę głosu, zadam kilka pytań. Kto z państwa chciałby zabrać głos w tej sprawie? Chciałbym też dopytać – czy Departament Analiz i Statystyki zamieni się w Departament Planowania i Statystyki? Czy dobrze zrozumiałem? Nie do końca usłyszałem uzasadnienie. Czy Sekcja Kontroli i Skarg zamieni się w Sekcję Kontroli Wewnętrznej? Proszę o wykazanie różnic. Gdzie zostaną przeniesione sprawy skarg? Czy będą w Sekcji Kontroli Wewnętrznej, czy też w innym departamencie? Bardzo proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#AnnaTomczyk">Pozwólcie państwo, że zacznę od odpowiedzi na drugie pytanie. Obecny Departament Analiz i Statystyki przekształci się w Departament Planowania i Statystyki. Zmiana polega na tym, aby poprzez nazwę odzwierciedlić zakres zadań departamentu. Obecnie planując kontrole, sporządza się program działania, na bieżąco planuje się poszczególne kontrole realizowane centralnie oraz zbiera się dane związane z wynikami tych kontroli. Natomiast nie jest realizowane, w tym momencie, zadanie związane z ich analizą. Tym zadaniem obarczone są poszczególne departamenty. Nazwa więc ma odzwierciedlać rodzaj działalności danego departamentu.</u>
          <u xml:id="u-5.1" who="#AnnaTomczyk">Jeżeli chodzi o kwestię związaną z Sekcją Kontroli i Skarg, to wyjaśniam, że chcemy przekształcić ją w Sekcję Kontroli Wewnętrznej. Przekształcenie polega na tym, że obecnie sekcja kontroli zostanie odchudzona i będzie realizowała tylko zadania związane z kontrolą funkcjonowania jednostek Państwowej Inspekcji Pracy. Natomiast sprawy skarg zostaną przejęte przez Departament Prawny, jako że do realizacji skarg i ich kontroli potrzebna jest wiedza prawnicza i nadzór prawny. Zadanie z kontroli wewnętrznej dotyczące skarg przejmie Departament Prawny. W konsekwencji w komórce kontroli będzie można skupić mniejszą liczbę osób i z innym przygotowaniem zawodowym. Na tym mają polegać te wszystkie przekształcenia. My nie chcemy tworzyć nowych stanowisk, a tylko poprzesuwać zadania do innych departamentów. I tak jest np. z tworzeniem Departamentu Współpracy z Parlamentem i Partnerami Społecznymi, do którego będą przejęci ludzie z sekcji zagranicznej, sekcji współpracy z parlamentem, sekcji współpracy z partnerami społecznymi. Obecnie tymi sprawami zajmują się pojedyncze osoby w Gabinecie Głównego Inspektora Pracy. Chcemy umieścić tych pracowników w jednym miejscu, aby był inny obieg dokumentów. Teraz czasem jednym dokumentem, który dotyczy kilku spraw musi zająć się kilka komórek, co wymaga rozsyłania dokumentów do wielu miejsc. Tak jest ze współpracą zagraniczną, współpracą z parlamentem – każdy coś musi zrobić w tym zakresie. Dlatego chcemy to wszystko poukładać w poszczególnych komórkach wewnętrznych.</u>
          <u xml:id="u-5.2" who="#AnnaTomczyk">Czy jeszcze ktoś chciałby zabrać głos w tej sprawie? Proszę, Biuro Legislacyjne.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#BogdanCichy">Jest drobna legislacyjna uwaga – po wyrazie „zarządzenia” skreślić wyraz „numer”. Przy okazji jest też prośba, aby w projekcie zarządzenia – odnośnie do Departamentu Współpracy z Parlamentem i Partnerami Społecznymi – dokładnie sprecyzować w zakresie zadań, aby było jasne, o jaki parlament chodzi. W obrocie prawnym występuje głównie Parlament Europejski. Możecie państwo zaznaczyć Sejm i Senat. Chcę podkreślić, że jest wiele parlamentów, m.in. Parlament Studencki. Chodzi o wyraźne wskazanie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
          <u xml:id="u-7.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dziękuję, proszę pan poseł Mariusz Błaszczak.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#MariuszBłaszczak">Panie przewodniczący, szanowni państwo, mam konkretne pytanie. Czy planujecie państwo zmiany kadrowe, zmiany kierowników jednostek, czy komórek organizacyjnych?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-9">
          <u xml:id="u-9.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dziękuję, proszę pani Anna Tomczyk.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-10">
          <u xml:id="u-10.0" who="#AnnaTomczyk">W tej chwili nie planujemy żadnych konkretnych zmian w kierownictwie urzędu. Stanowisko dyrektora nowego departamentu zostanie utworzone ze stanowisk kierownictwa, czyli nie zatrudnimy nowej osoby, a nastąpi jedynie przesunięcie personalne.</u>
          <u xml:id="u-10.1" who="#AnnaTomczyk">Czy są jeszcze pytania? Nie słyszę. Proszę państwa opinia naszej Komisji nie jest wiążąca dla Marszałka Sejmu. Opinia negatywna nie spowoduje nie wydania zarządzenia. Opinię Komisji przyjmujemy w głosowaniu.</u>
          <u xml:id="u-10.2" who="#AnnaTomczyk">Przystępujemy do głosowania. Kto z państwa jest za pozytywnym zaopiniowaniem projektu zarządzenia Marszałka Sejmu RP w sprawie nadania statutu PIP? 3 głosy za.</u>
          <u xml:id="u-10.3" who="#AnnaTomczyk">Kto z państwa negatywnie ocenia projekt, jest przeciw? 1 głos przeciwny.</u>
          <u xml:id="u-10.4" who="#AnnaTomczyk">Kto się wstrzymał? 3 osoby wstrzymały się.</u>
          <u xml:id="u-10.5" who="#AnnaTomczyk">Stwierdzam, że Komisja zaopiniowała pozytywnie projekt zarządzenia.</u>
          <u xml:id="u-10.6" who="#AnnaTomczyk">Przechodzimy do rozpatrywania punktu drugiego, tj. przyjęcie planu pracy Komisji od 1 lutego do 31 lipca 2009 r. Wszyscy państwo otrzymaliście projekt przygotowany przez prezydium Komisji. Jego podstawą są materiały przesyłane przez prezesa Najwyższej Izby Kontroli oraz przez Główny Inspektorat Pracy. Do tej pory nie wpłynęły uwagi od członków Komisji. Chciałbym zaproponować dopisanie dodatkowego materiału w planie pracy Komisji. Nie dawno go otrzymaliśmy, ale nie byliśmy pewni, jak możemy go wykorzystać. Jest to raport dla komitetów kontaktowych przewodniczących Najwyższych Organów Kontroli Unii Europejskiej (EUROSAI) oraz Europejskiego Trybunału Obrachunkowego. Jest to materiał wysokiego rzędu i dotyczy wyników kontroli programów finansowanych z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej, a dotyczących obszaru „zatrudnienie” i obszaru „środowisko”. Materiał jest dosyć ciekawy, porównawczy. Sądzę, że wprowadzenie go do planu pracy Komisji na bieżące półrocze 2009 r., jest zasadne. Dokument jest już w sekretariacie Komisji. Jeżeli nie usłyszę sprzeciwu, to chętnie wprowadzę go do planu pracy.</u>
          <u xml:id="u-10.7" who="#AnnaTomczyk">Proszę bardzo, otwieram dyskusję. Czy są jakieś pytania, uwagi do planu pracy? Nie słyszę. Jak rozumiem wszyscy zapoznali się z planem pracy i jest on zaakceptowany. Proszę, pan prezes Najwyższej Izby Kontroli.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-11">
          <u xml:id="u-11.0" who="#MarekZająkała">Dziękuję bardzo. Wysoka Komisjo, chciałbym zgłosić prośbę o przesunięcie terminów rozpatrywania materiałów, przedstawianych przez NIK. Czy to jest możliwe?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-12">
          <u xml:id="u-12.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Bardzo proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-13">
          <u xml:id="u-13.0" who="#MarekZająkała">Chodzi o kolumnę nr 2 o pkt 6 i 7. W niektórych ważnych kontrolach okres rozpatrywania zastrzeżeń jest trudny do przewidzenia. Mamy uzasadnione obawy, iż nie zdążymy przedstawić niektórych materiałów zawartych w projekcie planu pracy Komisji. Wymienione pozycje 6 i 7 dotyczące współpracy zagranicznej oraz skarg i wniosków chciałbym przełożyć – z lutego na marzec – z powodu terminów składania sprawozdań. Materia sprawozdawcza jest obszerna i dotyczy od 4 do 5 tys. skarg rocznie. Ten materiał jest częścią sprawozdania z rocznej działalności NIK. Departament Strategii Kontrolnej, który opracowuje sprawozdania miałby duże trudności z przedstawieniem go w wyznaczonym terminie. Podobnie materiał dotyczący współpracy międzynarodowej. Jest on bardzo obszerny, ponieważ od czerwca 2008 r. prezes przewodniczy EUROSAI. Stąd nasze kontakty międzynarodowe są bardzo liczne, bierzemy udział w kontrolach międzynarodowych. Jest więc prośba o przesunięcie terminu rozpatrywania z lutego na marzec.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-14">
          <u xml:id="u-14.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Przepraszam, że wejdę w słowo. Myślę, że nie będzie problemu z przesunięciem tych materiałów na marzec, ponieważ w lutym jest tylko jeden punkt, czyli pkt 3 – pierwsze czytanie komisyjnego projektu ustawy o zmianie ustawy o Najwyższej Izbie Kontroli (druk 1349). Zapewne będzie konieczność przesunięcia niektórych innych punktów. Więc akceptuję prośbę pana prezesa.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-15">
          <u xml:id="u-15.0" who="#MarekZająkała">Dziękuję bardzo. Panie przewodniczący, jeśli pan pozwoli, to jeszcze chciałbym przesunąć terminy przedstawiania trzech innych materiałów. Proszę o przesunięcie terminu – z marca na czerwiec – rozpatrywania dokumentu z poz. nr 11, czyli kontroli prowadzenia przez podmioty górnicze remontów maszyn i urządzeń. Prośba dotyczy też przesunięcia terminu składania dokumentu ujętego w poz. 16, czyli kontroli sprawowania nadzoru przez starostów nad stacjami diagnostycznymi dopuszczającymi pojazdy do ruchu drogowego. Na podstawie doświadczenia sprzed lat, mogę stwierdzić, że ich rozpatrywanie zawsze zabiera dużo czasu, ponieważ opór ze strony kontrolowanych jest bardzo silny. Obowiązują nas też terminy odwołań, składania zastrzeżeń, terminy rozpraw w kolegiach. Przewidujemy, że byłyby trudności z przedstawieniem materiału w kwietniu, więc prosimy o przesunięcie go na czerwiec. I ostatni dokument pod poz. nr 21, dotyczący kontroli poboru podatku dochodowego od osób prawnych, został zaplanowany do przedłożenia – na maj. Proszę, o wyrażenie zgody na przedstawienie go w czerwcu. To wszystko panie przewodniczący.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-16">
          <u xml:id="u-16.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dziękuję. Komisja nie ma wyjścia. Jeśli nie będzie miała materiałów z Najwyższej Izby Kontroli, to musi przesunąć ich rozpatrywanie na inny termin.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-17">
          <u xml:id="u-17.0" who="#MarekZająkała">My też musimy przestrzegać naszych procedur. Jesteśmy bezradni i nie możemy przyspieszać.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-18">
          <u xml:id="u-18.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Proszę państwa, czy są uwagi do propozycji zgłoszonych przez pana prezesa? Nie słyszę. Dziękuję. Rozumiem, że przyjęliśmy plan pracy Komisji na pierwsze półrocze 2009 r. Tak? Nie słyszę sprzeciwu. Uważam, że plan pracy Komisji na pierwsze półrocze 2009 r. został przyjęty.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-19">
          <u xml:id="u-19.0" who="#MarekZająkała">Dziękuję bardzo, panie przewodniczący.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-20">
          <u xml:id="u-20.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Proszę bardzo. Jeszcze jeden punkt porządku dziennego – sprawy bieżące. Przepraszam, rozumiem, że byłaby zgoda na wprowadzenie dodatkowego materiału dotyczącego kontroli funduszy strukturalnych w Unii Europejskiej, we właściwym czasie, w takim miesiącu kiedy będziemy mieli mniejszy nakład pracy. Słyszę, że jest zgoda, więc w prezydium Komisji wprowadzimy ten dokument do planu pracy. Nie ma sprzeciwu? Dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-20.1" who="#ArkadiuszCzartoryski">Wyczerpaliśmy porządek dzienny dzisiejszych obrad – zamykam posiedzenie Komisji do Spraw Kontroli Państwowej.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>