text_structure.xml
14.7 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
<xi:include href="PPC_header.xml" />
<TEI>
<xi:include href="header.xml" />
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#BogusławKowalski">Otwieram wspólne posiedzenie Komisji: Kultury i Środków Przekazu oraz Infrastruktury.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#BogusławKowalski">W posiedzeniu uczestniczy pan senator Marek Waszkowiak, przewodniczący Senackiej Komisji Gospodarki.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#BogusławKowalski">Porządek dzienny został państwu doręczony na piśmie. Czy są uwagi?</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#BogusławKowalski">Jeśli nie usłyszę uwag i propozycji wobec porządku obrad, to uznam, że obie Komisje zaakceptowały zaproponowany porządek dzienny. Zgłoszeń nie słyszę, a więc porządek dzienny został przyjęty.</u>
<u xml:id="u-1.4" who="#BogusławKowalski">Senat zgłosił 9 poprawek, które po kolei będziemy omawiać i wyrażać swoją opinię w głosowaniu. Przy rozpatrywaniu każdej poprawki będę prosił o opinię przedstawiciela rządu oraz Biura Legislacyjnego Kancelarii Sejmu. W wypadku pojawienia się pytań, będę prosił o zabranie głosu pana senatora Marka Waszkowiaka.</u>
<u xml:id="u-1.5" who="#BogusławKowalski">Przechodzimy do rozpatrzenia poprawki nr 1. Proszę panią minister Annę Streżyńską o przedstawienie opinii wobec tej poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#AnnaStreżyńska">Poprawka nr 1 ogranicza odwołanie do ust. 1 lub ust. 2 art. 38, ponieważ w ust. 3 nie ma mowy o przesłankach umożliwiających cofnięcie koncesji. Jest tylko informacja o tym, że możliwość cofnięcia koncesji ma być ogłoszona przez organ, a więc właściwe jest odwołanie do ust. 1 lub 2, a nie do ust. 1–3. Popieramy tę poprawkę.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#BogusławKowalski">Proszę o zaprezentowanie opinii Biura Legislacyjnego.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#ŁukaszFilipiak">Już na etapie prac w Sejmie Biuro Legislacyjne zwracało uwagę na to odwołanie. Powinno być odwołanie do ust. 1 lub 2, gdyż tam są wskazane okoliczności cofnięcia koncesji.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#BogusławKowalski">Czy są jakieś pytania lub uwagi w tej sprawie? Zgłoszeń nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-5.1" who="#BogusławKowalski">Przystępujemy do głosowania. Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, to uznam, że Komisje pozytywnie rekomendują poprawkę nr 1. Sprzeciwu nie słyszę, a więc stwierdzam, że obie Komisje pozytywnie rekomendowały Sejmowi poprawkę nr 1.</u>
<u xml:id="u-5.2" who="#BogusławKowalski">Przechodzimy do rozpatrzenia poprawki nr 2. Proszę o przedstawienie opinii rządu wobec tej poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#AnnaStreżyńska">Poprawka nr 2 dotyczy art. 35a ust. 3. W tym przepisie jest mowa o tym, że do postępowania w sprawie udzielenia koncesji nie stosuje się przepisów art. 34 i 36.</u>
<u xml:id="u-6.1" who="#AnnaStreżyńska">Gdyby nie stosowano całego art. 36, to również nie stosowano by przepisu mówiącego o tym, że ponowna koncesja może być udzielana na konkretny okres. Brak takiego ograniczenia spowodowałby to, że rekoncesja mogłaby być udzielona na dowolny okres – od 5 do 55 lat. Z tego powodu poprawka nr 2 zasługuje na pozytywną rekomendację obu Komisji.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#BogusławKowalski">Proszę o opinię Biura Legislacyjnego wobec poprawki nr 2.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#ŁukaszFilipiak">Nie zgłaszamy żadnych uwag.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#BogusławKowalski">Czy członkowie obu Komisji mają jakieś pytania bądź uwagi? Zgłoszeń nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-9.1" who="#BogusławKowalski">Przystępujemy do głosowania. Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, to uznam, że poprawka nr 2 uzyskała pozytywną rekomendację obu Komisji. Sprzeciwu nie słyszę, a więc stwierdzam, że Komisje rekomendują Sejmowi przyjęcie poprawki nr 2.</u>
<u xml:id="u-9.2" who="#BogusławKowalski">Przechodzimy do rozpatrzenia poprawki nr 3.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#AnnaStreżyńska">W tej poprawce chodzi o wprowadzenie wyraźnego zastrzeżenia, mówiącego o tym, że w wypadku udzielania koncesji prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej dokonuje rezerwacji częstotliwości na rzecz nadawcy bez procedury konkursowej. Popieramy tę poprawkę.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#BogusławKowalski">Proszę o przedstawienie opinii Biura Legislacyjnego.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#ŁukaszFilipiak">Rzeczywiście, ta poprawka jest postawieniem kropki nad i.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#BogusławKowalski">Czy są jakieś pytania bądź uwagi? Zgłoszeń nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-13.1" who="#BogusławKowalski">Przystępujemy do głosowania. Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, to uznam, że poprawka nr 3 uzyskała pozytywną rekomendację obu Komisji. Sprzeciwu nie słyszę, a więc stwierdzam, że Komisje zarekomendowały Sejmowi przyjęcie poprawki nr 3.</u>
<u xml:id="u-13.2" who="#BogusławKowalski">Przechodzimy do rozpatrzenia poprawki nr 4.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#AnnaStreżyńska">Poprawka nr 4 dotyczy sytuacji, w której mamy rozprowadzanie programów w sposób bezprzewodowy, wymagający rezerwacji częstotliwości. Wówczas konieczna jest decyzja prezesa UKE. Chodzi również o sytuację, w której rozprowadzanie programów w sposób bezprzewodowy nie wymaga rezerwacji częstotliwości.</u>
<u xml:id="u-14.1" who="#AnnaStreżyńska">Przepraszam, ale poproszę mojego współpracownika o wyjaśnienie tej kwestii.</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#BartoszTrzeciakowski">Jeśli mamy do czynienia z rozprowadzaniem programów w sposób bezprzewodowy, który wymaga rezerwacji częstotliwości, to zgodnie z istotą poprawek wszystkie kompetencje, związane z zarządzaniem częstotliwościami, zostają przekazane prezesowi UKE.</u>
<u xml:id="u-15.1" who="#BartoszTrzeciakowski">Mogą wystąpić przypadki, gdy mamy do czynienia z rozprowadzaniem programów w sposób bezprzewodowy i taka działalność nie wymaga rezerwacji częstotliwości. Tak jest np. w wypadku działalności operatorów platform cyfrowych. W stosunku do tego typu podmiotów jest utrzymana regulacja, funkcjonująca do tej pory w ustawie o radiofonii i telewizji. Jeśli mamy do czynienia z rozprowadzaniem programów w sposób bezprzewodowy, który nie wymaga rezerwacji częstotliwości, to stosuje się przepisy o udzielaniu koncesji na rozpowszechnianie programów.</u>
<u xml:id="u-15.2" who="#BartoszTrzeciakowski">W związku z przekazaniem prezesowi UKE kompetencji częstotliwościowych konieczne było dodanie do tego przepisu sformułowania: „który nie wymaga rezerwacji częstotliwości”. Właśnie do tego sprowadza się istota poprawki nr 4. Jest ona wyłącznie poprawką techniczną.</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#BogusławKowalski">Rozumiem, że opinia rządu wobec poprawki nr 4 jest pozytywna.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#AnnaStreżyńska">Tak.</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#PawełKowal">Chęć zabrania głosu zgłasza przedstawiciel Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#RobertKroplewski">Chciałbym wyrazić poparcie dla tej poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-20">
<u xml:id="u-20.0" who="#BogusławKowalski">Proszę o opinię Biura Legislacyjnego.</u>
</div>
<div xml:id="div-21">
<u xml:id="u-21.0" who="#ŁukaszFilipiak">Biuro Legislacyjnego nie zgłasza uwag do poprawki nr 4.</u>
</div>
<div xml:id="div-22">
<u xml:id="u-22.0" who="#BogusławKowalski">Czy są jeszcze jakieś pytania bądź uwagi? Zgłoszeń nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-22.1" who="#BogusławKowalski">Przystępujemy do głosowania. Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, to uznam, że Komisje rekomendują Sejmowi przyjęcie poprawki nr 4. Sprzeciwu nie słyszę, a więc stwierdzam, że poprawka nr 4 została zarekomendowana pozytywnie.</u>
<u xml:id="u-22.2" who="#BogusławKowalski">Przechodzimy do rozpatrzenia poprawki nr 5.</u>
</div>
<div xml:id="div-23">
<u xml:id="u-23.0" who="#ŁukaszFilipiak">Ze względu na podobną materię proponujemy poprawkę nr 5 rozpatrywać łącznie z poprawką nr 7 i 8. Chodzi o zmianę „organu właściwego” na „prezesa UKE”.</u>
</div>
<div xml:id="div-24">
<u xml:id="u-24.0" who="#BogusławKowalski">Czy jest sprzeciw wobec tej propozycji Biura Legislacyjnego? Sprzeciwu nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-24.1" who="#BogusławKowalski">Przechodzimy do łącznego rozpatrywania poprawek nr 5, 7 i 8.</u>
<u xml:id="u-24.2" who="#BogusławKowalski">Proszę o przedstawienie opinii rządu w tej sprawie.</u>
</div>
<div xml:id="div-25">
<u xml:id="u-25.0" who="#AnnaStreżyńska">Chodzi wyłącznie o zmianę nazewnictwa. Do tej pory funkcjonował zapis: „organ właściwy”. Ponieważ za każdym razem organem właściwym będzie prezes UKE, więc należy zapisać: „prezes UKE”.</u>
<u xml:id="u-25.1" who="#AnnaStreżyńska">Popieramy poprawki nr 5, 7 i 8.</u>
</div>
<div xml:id="div-26">
<u xml:id="u-26.0" who="#BogusławKowalski">Jakie jest stanowisko Biura Legislacyjnego?</u>
</div>
<div xml:id="div-27">
<u xml:id="u-27.0" who="#ŁukaszFilipiak">Biuro Legislacyjne zgadza się z opinią rządu.</u>
</div>
<div xml:id="div-28">
<u xml:id="u-28.0" who="#BogusławKowalski">Czy są jeszcze jakieś pytania bądź uwagi do rozpatrywanych trzech poprawek? Zgłoszeń nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-28.1" who="#BogusławKowalski">Przystępujemy do głosowania. Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, to uznam, że poprawki nr 5, 7 i 8 uzyskały pozytywną rekomendację Komisji. Sprzeciwu nie słyszę, a więc stwierdzam, że Komisje zarekomendowały Sejmowi przyjęcie poprawek nr 5, 7 i 8.</u>
<u xml:id="u-28.2" who="#BogusławKowalski">Przechodzimy do rozpatrzenia poprawki nr 6.</u>
<u xml:id="u-28.3" who="#BogusławKowalski">Proszę o przedstawienie opinii rządu w sprawie tej poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-29">
<u xml:id="u-29.0" who="#AnnaStreżyńska">W tej poprawce chodzi o uzupełnienie o przepis, który po prostu „wypadł” w przeglądzie tekstu ustawy. Po prostu jest to legislacyjne uzupełnienie. Popieramy tę poprawkę.</u>
</div>
<div xml:id="div-30">
<u xml:id="u-30.0" who="#BogusławKowalski">Jakie jest stanowisko Biura Legislacyjnego wobec poprawki nr 6?</u>
</div>
<div xml:id="div-31">
<u xml:id="u-31.0" who="#ŁukaszFilipiak">My również popieramy tę poprawkę.</u>
</div>
<div xml:id="div-32">
<u xml:id="u-32.0" who="#BogusławKowalski">Czy są jakieś inne pytania bądź uwagi? Zgłoszeń nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-32.1" who="#BogusławKowalski">Przystępujemy do głosowania. Jeśli nie usłyszę sprzeciwu to uznam, że obie Komisje pozytywnie rekomendują poprawkę nr 6. Sprzeciwu nie słyszę, a więc stwierdzam, że Komisje zarekomendowały Sejmowi przyjęcie poprawki nr 6.</u>
<u xml:id="u-32.2" who="#BogusławKowalski">Przechodzimy do rozpatrzenia poprawki nr 9.</u>
<u xml:id="u-32.3" who="#BogusławKowalski">Proszę o przedstawienie opinii rządu w sprawie tej poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-33">
<u xml:id="u-33.0" who="#AnnaStreżyńska">Poprawka nr 9 dotyczy art. 16. Pomyłka polegała na opuszczeniu jednego wyrazu w nazwie urzędu Prezesa Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty. W ust. 1 i 2 wypadło słowo „Regulacji”. W tej poprawce chodzi o przywrócenie tego wyrazu. Wyrażamy poparcie dla tej poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-34">
<u xml:id="u-34.0" who="#ŁukaszFilipiak">Zgadzamy się z opinią rządu.</u>
</div>
<div xml:id="div-35">
<u xml:id="u-35.0" who="#BogusławKowalski">Czy są jeszcze jakieś pytania i uwagi do poprawki nr 9? Zgłoszeń nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-35.1" who="#BogusławKowalski">Przystępujemy do głosowania. Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, to uznam, że Komisje rekomendują tę poprawkę pozytywnie. Sprzeciwu nie słyszę, a więc stwierdzam, że Komisje zarekomendowały Sejmowi przyjęcie poprawki nr 9.</u>
</div>
<div xml:id="div-36">
<u xml:id="u-36.0" who="#ŁukaszFilipiak">Ze względu na ekonomię procesu legislacyjnego proponujemy do głosowania na sali plenarnej połączyć poprawki o podobnym charakterze legislacyjnym, tzn. poprawki od nr 5 do 9.</u>
</div>
<div xml:id="div-37">
<u xml:id="u-37.0" who="#BogusławKowalski">Dziękujemy za tę propozycję.</u>
<u xml:id="u-37.1" who="#BogusławKowalski">Czy jest sprzeciw wobec propozycji Biura Legislacyjnego? Sprzeciwu nie słyszę, a więc Komisje rekomendowały łączne głosowanie nad poprawkami nr 5–9.</u>
<u xml:id="u-37.2" who="#BogusławKowalski">Przechodzimy do wyboru sprawozdawcy obu Komisji. Zgłoszono propozycję, by tę funkcję nadal pełnił pan poseł Antoni Mężydło.</u>
<u xml:id="u-37.3" who="#BogusławKowalski">Czy są inne kandydatury? Zgłoszeń nie słyszę, a więc stwierdzam, że obie Komisje wybrały pana posła Antoniego Mężydłę na swego sprawozdawcę.</u>
</div>
<div xml:id="div-38">
<u xml:id="u-38.0" who="#PawełKowal">Czy są jeszcze jakieś sprawy? Zgłoszeń nie słyszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-39">
<u xml:id="u-39.0" who="#BogusławKowalski">Wyczerpaliśmy porządek dzienny dzisiejszych obrad. Zamykam posiedzenie Komisji.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>