text_structure.xml
3.63 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na zapytanie poselskie z dnia 4 września 2007 r. Posła Krzysztofa Gadowskiego w sprawie likwidacji jednostki terenowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Jastrzębiu Zdroju pragnę przedstawić następującą informację, udzieloną na podstawie wyjaśnień Prezesa ZUS:</p>
<p xml:id="div-2">Zgodnie z ustawą z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych tworzenie, przekształcanie i znoszenie terenowych jednostek organizacyjnych oraz określanie ich siedziby, właściwości terytorialnej i rzeczowej należy do zakresu działania Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.</p>
<p xml:id="div-3">Decyzja o zniesieniu z dniem 1 października 2007 r. Biura Terenowego w Jastrzębiu Zdroju poprzedzona została analizą funkcjonowania tego biura, która wykazała m.in., że dotychczasowy, bardzo wąski zakres usług oferowanych klientom ZUS przez tę jednostkę nie spełnia standardów jakości obsługi klientów Zakładu. Z usług tej placówki korzystało w 2007 r. średniomiesięcznie ok. 7,5% ogólnej liczby mieszkańców Jastrzębia Zdroju. Poza kryteriami jakości przy podejmowaniu decyzji wzięto także pod uwagę wysokie koszty działalności Biura Terenowego w stosunku do skali realizowanych zadań, ponieważ racjonalizacja wydatków na działalność instytucji należy do powinności Zakładu.</p>
<p xml:id="div-4">Obsługę klientów Zakładu z terenu Jastrzębia Zdroju przejął inspektorat w Wodzisławiu Śląskim. Placówka ta mieści się w nowoczesnym budynku wybudowanym m.in. z myślą o przejęciu obsługi świadczeniobiorców, ubezpieczonych i płatników składek zamieszkałych w nieodległym Jastrzębiu Zdroju. Obiekt jest wyposażony w podjazdy i przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych. Inspektorat ten gwarantuje sprawną i kompetentną realizację zadań w zakresie ubezpieczeń społecznych, zapewniając tym samym kompleksową obsługę klientów.</p>
<p xml:id="div-5">Wodzisław Śląski jest położony stosunkowo niedaleko Jastrzębia Zdroju. Dojazd zapewnia komunikacja miejska. Należy dodatkowo podkreślić, że kontakt osobisty jest jedną z wielu możliwości uzyskania informacji lub załatwienia spraw z zakresu ubezpieczeń społecznych. Klienci Zakładu mają możliwość skorzystania z informacji zawartych na stronie internetowej ZUS (www.zus.pl), a także uzyskania informacji pod bezpłatnymi numerami infolinii: 0-801-400-400 - w zakresie konta płatnika i ubezpieczonego oraz 0-801-410-410 - w zakresie programu ˝Płatnik˝.</p>
<p xml:id="div-6">Odnosząc się do pytania dotyczącego kosztów dostarczania do ZUS druków zaświadczeń lekarskich, należy wyjaśnić, że zgodnie z ustawą z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa osoba wystawiająca zaświadczenie lekarskie ma obowiązek przesłać je w ciągu 7 dni od dnia wystawienia zaświadczenia bezpośrednio do terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.</p>
<p xml:id="div-7">Z poważaniem</p>
<p xml:id="div-8">Podsekretarz stanu</p>
<p xml:id="div-9">zastępca szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów</p>
<p xml:id="div-10">Adam Leszkiewicz</p>
<p xml:id="div-11">Warszawa, dnia 28 listopada 2007 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>