text_structure.xml
3.26 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na zapytanie Pana Posła Aleksandra Soplińskiego z dnia 27 sierpnia 2007 r., przesłane pismem wicemarszałka Sejmu Pana Janusza Dobrosza z dnia 10 października 2007 r., nr SPS-024-3467/07, w sprawie obwodnicy miasta Ciechanowa, uprzejmie przedstawiam stanowisko Ministerstwa Transportu.</p>
<p xml:id="div-2">W 2000 r. zostało opracowane ˝Studium techniczno-ekonomiczne obwodnicy Ciechanowa w ciągu drogi krajowej nr 60˝. Zaproponowano 5 wariantów obwodnicy Ciechanowa: trzy po południowej i dwa po północnej stronie miasta oraz wariant 6., powstały w wyniki konsultacji z przedstawicielami władz lokalnych. Przeanalizowano również możliwość wykorzystania planowanej przez miasto Ciechanów i zarezerwowanej w MPZP wewnętrznej obwodnicy miejskiej.</p>
<p xml:id="div-3">W dniu 10 maja 2001 r. odbyło się posiedzenie Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (ZOPI) przy Generalnej Dyrekcji Dróg Publicznych - Oddział Centralny w Warszawie, na którym poddano ocenie ˝Studium techniczno-ekonomiczne obwodnicy Ciechanowa w ciągu drogi krajowej nr 60˝.</p>
<p xml:id="div-4">W wyniku dyskusji nad przedstawionymi rozwiązaniami podjęto następujące ustalenia:</p>
<p xml:id="div-5">- w perspektywie najbliższych min. 10 lat budowa obwodnicy Ciechanowa jest niecelowa z uwagi na bardzo niską efektywność ekonomiczną,</p>
<p xml:id="div-6">- z zaproponowanych przez autorów wariantowych przebiegów obwodnicy Ciechanowa jako najwłaściwszy uznaje się przebieg według wariantu 6.,</p>
<p xml:id="div-7">- dla wariantu tego należy opracować w zakresie umożliwiającym dokonanie zmian w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego ˝Uproszczoną koncepcję obwodnicy Ciechanowa w ciągu drogi krajowej nr 60˝,</p>
<p xml:id="div-8">- opracowanie należy rozszerzyć o ˝Uproszczoną koncepcję obwodnicy Gumowa˝; ˝Studium techniczno-ekonomiczne obejścia Ciechanowa w ciągu drogi krajowej nr 60˝ zostało zatwierdzone przez GDDKiA protokołem nr BPI ZK/4117/13/Wa/l5/2002 z dnia 5 czerwca 2002 r.</p>
<p xml:id="div-9">Realizując ustalenia ZOPI, opracowano w 2003 r. ˝Koncepcję programową obejścia Ciechanowa w ciągu drogi krajowej nr 60˝. W dniu 3 września 2003 r. odbyło się posiedzenie Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (ZOPI) przy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie oceniające powyższe opracowanie. Po omówieniu przyjętych w opracowaniu rozwiązań ze szczególnym zwróceniem uwagi na efektywność ekonomiczną inwestycji wynoszącą zaledwie 11,85% ZOPI podjęło decyzję, że budowa obwodnicy Ciechanowa w perspektywie najbliższych kilkunastu lat jest niecelowa.</p>
<p xml:id="div-10">Łączę wyraz najwyższego szacunku</p>
<p xml:id="div-11">Podsekretarz stanu</p>
<p xml:id="div-12">Piotr Stomma</p>
<p xml:id="div-13">Warszawa, dnia 26 października 2007 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>