text_structure.xml 4.21 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na zapytanie nr SPS-024-3466/07 z dnia 10 października 2007 r. Pana Posła Marka Opioły w sprawie pasażerskiego połączenia kolejowego Płock-Warszawa, uprzejmie wyjaśniam, iż kwestia ta jest przedmiotem zainteresowania Ministra Transportu.</p>
        <p xml:id="div-2">Obecnie spółka ˝Koleje Mazowieckie˝, tj. przewoźnik realizujący przewozy regionalne na terenie województwa mazowieckiego nie wykonuje bezpośrednich przewozów pasażerskich między wyżej wymienionymi miastami. Pierwszym krokiem mającym na celu reaktywację połączeń kolejowych w regionie płockim było uruchomienie od 15 października br. kursów pociągów w relacji Kutno-Płock.</p>
        <p xml:id="div-3">Ponadto ˝Koleje Mazowieckie - KM˝ sp. z o.o. od dnia 9 grudnia 2007 r., czyli od daty wejścia w życie nowego rozkładu jazdy pociągów, planuje rozszerzyć ofertę w regionie o linię Płock-Sierpc oraz bezpośrednie połączenie pomiędzy Płockiem i Warszawą.</p>
        <p xml:id="div-4">Odnosząc się do kwestii modernizacji linii kolejowych wyjaśniam, iż w roku 2008 ze względu na ograniczone środki finansowe Zakład Linii Kolejowych w Warszawie na linii nr 33 Kutno-Brodnica przewiduje tylko wykonanie robót utrzymaniowych.</p>
        <p xml:id="div-5">Natomiast w sprawie połączenia Portu Lotniczego Modlin z siecią kolejową zarządzaną przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. informuję, iż został opracowany projekt listu intencyjnego przekazany przez tę spółkę w dniu 10.10.2007 do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego.</p>
        <p xml:id="div-6">Według tego projektu strony ww. porozumienia, tj.: Samorząd Województwa Mazowieckiego, Agencja Mienia Wojskowego, PKP S.A., PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Przedsiębiorstwo Państwowe ˝Porty Lotnicze˝, Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin sp. z o.o., deklarują gotowość współdziałania na rzecz przygotowania i uruchomienia połączenia kolejowego pomiędzy Portem Lotniczym Warszawa Modlin a stacją Modlin z możliwością prowadzenia ruchu do Portu Lotniczego Warszawa Okęcie przez stację Warszawa Centralna lub/i stację Warszawa Gdańska.</p>
        <p xml:id="div-7">Realizacja ww. porozumienia będzie wymagała m.in. podjęcia następujących działań:</p>
        <p xml:id="div-8">1. Pozyskania przez Samorząd Województwa Mazowieckiego od Agencji Mienia Wojskowego części bocznicy kolejowej wraz z prawem własności terenu, która leży w granicach byłego lotniska wojskowego w Modlinie.</p>
        <p xml:id="div-9">2. Podjęcia przez PKP S.A. na dysponowanym obecnie obszarze przedsięwzięć mających na celu uregulowanie stanu prawnego terenu przeznaczonego pod budowę bądź modernizację przyszłej linii kolejowej pomiędzy stacją PKP Modlin i stacją Portu Lotniczego Warszawa-Modlin.</p>
        <p xml:id="div-10">Projekt porozumienia zakłada, iż z uwagi na regionalny charakter inwestycji cała bocznica zostanie zmodernizowana przez Samorząd Województwa Mazowieckiego w ramach regionalnego programu operacyjnego. Zakres modernizacji obejmie również budowę stacji kolejowej na terenie Portu Lotniczego Warszawa-Modlin. Właścicielem linii powstałej wskutek modernizacji bocznicy i budowy stacji na terenie Portu Lotniczego Warszawa-Modlin zostanie Samorząd Województwa Mazowieckiego. Na zlecenie właściciela funkcje zarządcy infrastruktury dla tej linii będzie sprawowała spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.</p>
        <p xml:id="div-11">Ze swej strony PKP PLK S.A. planuje w 2008 r., równocześnie z modernizacją linii nr 9 w ciągu linii kolejowej E65, dostosować infrastrukturę stacji Modlin dla umożliwienia jazdy pociągów do i z Portu Lotniczego Modlin.</p>
        <p xml:id="div-12">Z poważaniem</p>
        <p xml:id="div-13">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-14">Mirosław Chaberek</p>
        <p xml:id="div-15">Warszawa, dnia 25 października 2007 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>