text_structure.xml
3.89 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając na zapytanie Pana Posła Wiesława Wody (SPS-024-3460/07) w sprawie postoju ekspresu ˝Ernest Malinowski˝ relacji Kraków-Warszawa i z powrotem na stacji w Miechowie, uprzejmie informuję, co następuje.</p>
<p xml:id="div-2">Ekspres ˝Ernest Malinowski˝ jako pociąg kwalifikowany uruchamiany i prowadzony jest na wyłączną odpowiedzialność przewoźnika kolejowego, tj. spółki PKP Intercity Sp. z o.o. Przewoźnik ten prowadzi komercyjną działalność w zakresie produktu ˝przewozy ekspresowe˝ i w swoich decyzjach gospodarczych kieruje się rachunkiem ekonomicznym, oceniając, czy wprowadzenie i utrzymanie pociągu w rozkładzie jazdy jest dla niego opłacalne. Pociągi kwalifikowane uruchamiane przez PKP Intercity Sp. z o.o. nie są dotowane z budżetu państwa, w związku z tym koszty ich uruchomienia muszą być pokrywane wpływami z przewozu pasażerów. PKP Intercity Sp. z o.o. jest niezależnym podmiotem prawa handlowego i samodzielnie kształtuje swoją ofertę przewozową.</p>
<p xml:id="div-3">Uprzejmie informuję, że oferta przewozowa spółki PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o. w rozkładzie jazdy na rok 2006/2007 dla pociągów zatrzymujących się na stacji w Miechowie zakłada łącznie 21 połączeń w kierunku Krakowa oraz 18 połączeń w kierunku Warszawy, Kielc i Sędziszowa. W ocenie spółki PKP Intercity Sp. z o.o. oferta przewozowa PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o. jest adekwatna do potrzeb pasażerów. Wprowadzenie dodatkowego pociągu ekspresowego o znacznie wyższych cenach biletów od cen biletów w pociągach pospiesznych i osobowych mogłoby spowodować brak zainteresowania klientów droższym pociągiem. Kolejną przesłanką określającą zasadność postoju na stacji w Miechowie jest czas przejazdu pociągu na trasie pomiędzy Warszawą a Krakowem, który wydłużyłby się po wprowadzeniu mało obciążonych przystanków. W związku z powyższym spółka PKP Intercity Sp. z o.o. nie znajduje uzasadnienia dla wprowadzenia dodatkowego postoju pociągu ekspresowego ˝Ernest Malinowski˝ na stacji w Miechowie.</p>
<p xml:id="div-4">Ustosunkowując się do kwestii postoju ekspresu ˝Ernest Malinowski˝ na przystanku we Włoszczowie, uprzejmie informuję, że na tej stacji zatrzymują się dwie pary pociągów spółki PKP Intercity Sp. z o.o. Oprócz ekspresu ˝Ernest Malinowski˝ relacji Kraków Główny-Warszawa Wschodnia-Kraków Główny na stacji we Włoszczowie zatrzymuje się również pociąg Tanich Linii Kolejowych ˝Augustyn Kordecki˝ relacji Częstochowa-Warszawa Wschodnia-Częstochowa. Oferta Spółki dotycząca rozkładu jazdy pociągów zatrzymujących się we Włoszczowie uwzględnia potoki podróżnych, położenie geograficzne miejscowości, a przede wszystkim ofertę przewoźników konkurencyjnych. W związku z tym, że na omawianej stacji nie zatrzymują się pociągi innych przewoźników, oferta spółki Intercity Sp. z o.o. generuje odpowiednią liczbę pasażerów, a w konsekwencji pokrycie kosztów postoju ww. pociągów.</p>
<p xml:id="div-5">Przedstawiając powyższe wyjaśnienia, uprzejmie informuję, że minister transportu nie ma wpływu na ofertę handlową przewoźników kolejowych, którzy uruchamiają pociągi w zależności od potrzeb rynkowych, a także nie decyduje o tym, w jakich miejscowościach pociągi kwalifikowane powinny mieć przystanki.</p>
<p xml:id="div-6">Z poważaniem</p>
<p xml:id="div-7">Podsekretarz stanu</p>
<p xml:id="div-8">Mirosław Chaberek</p>
<p xml:id="div-9">Warszawa, dnia 25 października 2007 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>