text_structure.xml
3.66 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W nawiązaniu do pisma Pana Marszałka Sejmu RP z dnia 10 października 2007 r., nr SPS-024-3459/07, przekazującego zapytanie Pana Andrzeja Szlachty, Posła na Sejm RP, dotyczące zawieszenia przez PLL LOT S.A. połączenia lotniczego z lotniska Rzeszów-Jasionka do Nowego Jorku, pragnę przedstawić poniżej informację w przedmiotowej sprawie.</p>
<p xml:id="div-2">Z informacji uzyskanych od Zarządu PLL LOT S.A. wynika, że u podstaw decyzji o uruchomieniu połączenia lotniczego na trasie Rzeszów-Nowy Jork leżała chęć zapewnienia obsługi ruchu atlantyckiego z regionu Podkarpacia. Zarząd spółki zakładał, iż będzie to w początkowym okresie eksploatacji, ze względu na planowane wyniki finansowe, linia sezonowa. Jednak mając na względzie stałe zainteresowanie pasażerów połączeniem na tej trasie oraz jego znaczenie w rozwoju regionu podkarpackiego, zarząd podjął decyzję, iż w sezonie zimowym będzie ono realizowane raz na dwa tygodnie, także w październiku. Zarząd PLL LOT S.A. informował MSP w miesiącu wrześniu br., iż decyzja o ewentualnym kontynuowaniu rejsów zostanie podjęta na podstawie osiągniętych wyników przewozowych.</p>
<p xml:id="div-3">Na sezon letni 2008 r. Zarząd PLL LOT S.A. planuje powrót do regularnych połączeń w każdym tygodniu. Przyszłe rezultaty finansowe linii, będąc pod stałą kontrolą, w zależności od sytuacji rynkowej, mogą spowodować korzystne dla wszystkich - zwłaszcza pasażerów - rozwiązania.</p>
<p xml:id="div-4">Zrozumiałe jest wykazywane w ostatnim okresie zainteresowanie związane z zapewnieniem województwu połączeń lotniczych i korzyści, jakie przynoszą one regionowi i jego mieszkańcom, z drugiej strony należy pamiętać, iż PLL LOT jest podmiotem prawa handlowego, w którym Skarb Państwa posiada prawie 68% udziału w kapitale zakładowym i którego działalność musi opierać się na rachunku ekonomicznym, a więc osiągać określony poziom rentowności. Jest to niezwykle istotne z uwagi na dużą konkurencję występującą na rynku usług lotniczych w kraju i za granicą, która pociąga za sobą konieczność nie tylko utrzymania istniejącego taboru na dobrym poziomie zapewniającym oczekiwany poziom usług i bezpieczeństwo pasażerów, ale również realizację znacznych inwestycji celem utrzymania swojej pozycji na rynku.</p>
<p xml:id="div-5">Z przedstawionych informacji wynika, iż PLL LOT S.A. w sezonie letnim zamierza ponownie wznowić połączenia na ww. trasie, jednakże realizacja ich w okresie zimowym związana jest z koniecznością zachowania rentowności realizowanej linii, co podlegać będzie analizom. W świetle powyższego istnieje szansa, iż w przyszłości wnioskowane połączenie zmieni swój okresowy charakter na ciągły.</p>
<p xml:id="div-6">Jednocześnie informuję, iż minister skarbu państwa w ramach swych uprawnień nie może wydawać zarządowi wiążących poleceń dotyczących prowadzenia spraw spółki.</p>
<p xml:id="div-7">Wyrażam nadzieję, iż przedstawione informacje i wyjaśnienia stanowią wyczerpującą odpowiedź na ww. zapytanie poselskie.</p>
<p xml:id="div-8">Z wyrazami szacunku</p>
<p xml:id="div-9">Minister</p>
<p xml:id="div-10">Wojciech Jasiński</p>
<p xml:id="div-11">Warszawa, dnia 29 października 2007 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>