text_structure.xml 3.57 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając na zapytanie Pana Posła Tadeusza Kopcia w sprawie uruchomienia połączenia szynobusowego pomiędzy Pszczyną a słowackim Martinem, przedkładam poniższą informację:</p>
        <p xml:id="div-2">PKP Przewozy Regionalne w odpowiedzi na pismo Ministerstwa Transportu nr TK3b-0860/32-383/2007 z dnia 14.05.07 r. przeprowadziły analizę liczby połączeń kolejowych i ich rozkładu jazdy objętych projektem umowy o organizowanie, wykonywanie i dotowanie międzynarodowych kolejowych przewozów pasażerskich na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej realizowanych przez PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o. w ramach usług publicznych w 2007 roku i skierowały do Ministerstwa pismo wyjaśniające, że głównym problemem w uruchomieniu połączeń na trasie Pszczyna-Bielsko-Biała-Zwardoń-Żylina-Martin jest niezadowalający stan infrastruktury technicznej, a jego poprawa decyduje o realizacji przedsięwzięcia. Przewiduje się, że modernizacja systemu zarządzania ruchem kolejowym na odcinku Bielsko-Biała-Zwardoń zakończy się w roku 2008, zaś kompleksowe prace modernizacyjne na odcinku Czechowice-Dziedzice-Bielsko-Biała-Zwardoń mają być przeprowadzone w latach 2013-2014 z uwagi na ograniczoną ilość środków finansowych w Programie Operacyjnym ˝Infrastruktura i środowisko na lata 2007-2013˝. Ponadto obecnie linia kolejowa z Bielska-Białej do Zwardonia jest w pełni wykorzystana dla ruchu kolejowego, a uruchomienie nowych połączeń na tej trasie jest możliwe na zasadzie zastąpienia już istniejących połączeń regionalnych połączeniami międzynarodowymi, co wymaga współpracy organizatora przewozów regionalnych, tj. Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego, z PKP Przewozy Regionalne. Fundacja Rozwoju Miasta Bielska-Białej, prowadząca intensywne działania lobbystyczne na rzecz uruchomienia przedmiotowych połączeń, jest informowana na bieżąco przez PKP Przewozy Regionalne o zaistniałych problemach. Ponadto spółka skierowała pismo do Ministerstwa Rozwoju Regionalnego o nadanie rangi priorytetowej inwestycjom poprawiającym stan techniczny międzynarodowego połączenia kolejowego Republika Słowacji-Rzeczpospolita Polska przez przejście graniczne w Zwardoniu. Koleje Słowackie odmówiły wdrożenia projektu ze względu na brak źródeł finansowania dodatkowych pociągów zarówno w obecnym, jak i obowiązującym od 09.12.2007 r. rozkładzie jazdy. Ministerstwo stoi na stanowisku popierającym rozwój międzynarodowych połączeń transregionalnych i spodziewa się od Zarządu Województwa Śląskiego opracowania programu ze wskazaniem źródeł finansowania dotyczącego projektu uruchomienia przez granicę z Republiką Słowacką połączeń weekendowych na trasie Pszczyna-Bielsko-Biała-Zwardoń-Żylina-Martin mającego na celu ożywienie gospodarcze oraz transportowe regionu województwa śląskiego.</p>
        <p xml:id="div-3">Uprzejmie proszę Pana Marszałka o przyjęcie powyższej odpowiedzi, a Panu Posłowi Tadeuszowi Kopciowi bardzo dziękuję za zainteresowanie się powyższą sprawą.</p>
        <p xml:id="div-4">Z poważaniem</p>
        <p xml:id="div-5">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-6">Mirosław Chaberek</p>
        <p xml:id="div-7">Warszawa, dnia 24 października 2007 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>