text_structure.xml 4.44 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W nawiązaniu do zapytania Pani Poseł Elżbiety Ratajczak z dnia 25 lipca 2007 r., przekazanego przy piśmie z dnia 28 września 2007 r., znak: SPS-024-3403/07, dotyczącego usprawnienia układu drogowego dla miasta Poznania uprzejmie przekazuję następujące informacje.</p>
        <p xml:id="div-2">Na wstępie pragnę zapewnić, że zarówno Ministerstwo Transportu, jak i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad kieruje się troską o jak najlepsze funkcjonowanie krajowego systemu drogowego, w tym także systemu drogowego dla miasta Poznania. W tym celu prace polegające na realizacji inwestycji drogowych w każdym przypadku poprzedzone są merytoryczną oceną, która to przesłanka stanowi podstawę podjęcia każdej decyzji. Na tę ocenę składają się szczegółowe badania i analizy techniczne, ekonomiczne, ruchowe oraz środowiskowe, a także opinie lokalnej społeczności. Końcowym efektem prowadzonej oceny merytorycznej jest wybór do dalszej realizacji najbardziej optymalnego wariantu, który jednocześnie stanowi logiczny układ z istniejącą oraz planowaną siecią dróg i autostrad.</p>
        <p xml:id="div-3">Zgodnie z obecnie przyjętą zasadą optymalnym rozwiązaniem problemów komunikacyjnych miast jest wyprowadzenie z ich terenu ruchu tranzytowego. W związku z powyższym nie jest preferowane zagęszczanie sieci dróg krajowych wewnątrz miast. Zatem nie powinno się wyróżniać pod tym względem poszczególnych aglomeracji, np. miasta Poznania. Należy bowiem zauważyć, że do rozprowadzenia ruchu wewnątrz aglomeracji nie muszą być wykorzystywane drogi krajowe. Natomiast układ dróg publicznych o kategorii niższej niż krajowa ukształtuje się w Poznaniu, gdy drogi krajowe nr 5 i 11, zastąpione przez wybudowane drogi ekspresowe, stracą obecną kategorię i zgodnie z przepisem art. 10 ust. 5 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115, z późn. zm.), zostaną zaliczone do kategorii dróg gminnych.</p>
        <p xml:id="div-4">Odnosząc się do kolejnego zagadnienia poruszonego w zapytaniu Pani Poseł, uprzejmie informuję, że III rama komunikacyjna ma utworzyć ciąg obwodnicowy, który jednakże zostanie zlokalizowany w granicach miasta i nie będzie stanowić obwodnicy aglomeracji. Zatem spójność sieci dróg krajowych, rozumiana jako zapewnienie ciągłości sieci danej kategorii, jest w chwili obecnej zachowana, jak również będzie zachowana także po wybudowaniu dróg ekspresowych S5 i S11. Ponadto należy zauważyć, że III rama komunikacyjna, jako droga planowana, formalnie nie może zostać zaliczona do kategorii dróg krajowych.</p>
        <p xml:id="div-5">Odnosząc się do poruszonej kwestii związanej z przyznaniem Polsce prawa organizacji mistrzostw Euro 2012, uprzejmie informuję, że w resorcie został opracowany program rozwoju połączeń drogowych między miastami Euro 2012 oraz połączeń transgranicznych. W Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2008-2012, przyjętym przez Radę Ministrów w dniu 25 września i 3 października br., zaproponowano przyspieszenie terminów realizacji zadań, które uznano za kluczowe pod kątem budowy sieci dróg w związku z organizacją Euro 2012. Do zadań tych należą odcinki dróg łączące miasta, w których mają odbyć się mecze mistrzostw Euro 2012, oraz odcinki przygraniczne. W zakresie skomunikowania Poznania są to następujące inwestycje:</p>
        <p xml:id="div-6">- budowa drogi ekspresowej S-5:</p>
        <p xml:id="div-7">- odcinek Nowe Marzy - Poznań,</p>
        <p xml:id="div-8">- odcinek Poznań - Wrocław,</p>
        <p xml:id="div-9">- budowa zachodniej obwodnicy poznania w ciągu drogi ekspresowej S11 na odcinku Złotkowo-autostrada A2.</p>
        <p xml:id="div-10">Przekazując powyższą odpowiedź, wyrażam nadzieję, że przedstawione wyjaśnienia spełnią oczekiwania Pani Poseł Elżbiety Ratajczak oraz wyeliminują zaistniałe wątpliwości.</p>
        <p xml:id="div-11">Z poważaniem</p>
        <p xml:id="div-12">Minister</p>
        <p xml:id="div-13">Jerzy Polaczek</p>
        <p xml:id="div-14">Warszawa, dnia 16 października 2007 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>