text_structure.xml 3.51 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając na zapytanie nr SPS-024-3371/07 z dnia 19 września 2007 r. posła Andrzeja Walkowiaka w sprawie modernizacji peronu i przejścia kolejowego przy ulicach Kłosowa-Ostroroga w Bydgoszczy, uprzejmie wyjaśniam, że w miejscu wskazanej lokalizacji w latach 1980-1985 nad torami linii nr 131 Chorzów Batory-Tczew i nr 356 Poznań Wschód-Bydgoszcz Główna wybudowana została kładka dla pieszych. Kładka ta nie jest własnością zarządcy infrastruktury kolejowej. Perony natomiast nie zostały wybudowane.</p>
        <p xml:id="div-2">Zgodnie z posiadaną informacją kładkę tę budowano z myślą o otwarciu w tym miejscu przystanku kolejowego. Ówcześnie bowiem przewidywano w tej lokalizacji zintegrowanie komunikacji kolejowej i miejskiej z uwagi na znajdujące się tam duże osiedle mieszkaniowe Błonie. Była to inwestycja planowana przez władze miejskie, które planowały również budowę linii tramwajowej. Fragment linii tramwajowej ułożony w latach 1980-1985 został rozebrany.</p>
        <p xml:id="div-3">Odnosząc się do pytania, uprzejmie informuję, że z inicjatywy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na przestrzeni ostatnich lat powstała koncepcja budowy Szybkiej Kolei Metropolitarnej w obszarze metropolitarnym bydgosko-toruńskim ˝B i T City˝. W roku bieżącym na zlecenie tegoż Urzędu zostało opracowane ˝Studium wykonalności˝. W jednym z wariantów Kolej ˝B i T City˝ miałaby jeździć na odcinku od stacji Trzciniec przez Bydgoszcz Główną, Bydgoszcz Wschód do stacji Toruń Główny z wykorzystaniem przystanku osobowego na Błoniu.</p>
        <p xml:id="div-4">Ponadto informuję, iż w roku 2005 Prezydent miasta Bydgoszczy podjął inicjatywę projektu budowy Szybkiej Kolei Miejskiej w Bydgoszczy, między innymi na odcinku Bydgoszcz Główna-Bydgoszcz Błonie. Dla projektu tego PKP Polskie Linie Kolejowe SA, jako zarządca infrastruktury kolejowej, wykonała wstępne analizy eksploatacyjno-techniczne i ekonomiczne.</p>
        <p xml:id="div-5">Mając na względzie podejmowane przez władze województwa kujawsko-pomorskiego inicjatywy zmierzające do utworzenia dogodnego i szybkiego systemu komunikacji, jak i fakt, iż zamierzenia te nabrały już realnego kształtu, uznać należy, że modernizacja tego terenu i ewentualne utworzenie tam przystanku bądź stacji kolejowej jest możliwe.</p>
        <p xml:id="div-6">Inicjatywa co do finansowania tych projektów pozostaje jednak w kompetencji władz województwa, ponieważ wysiłek modernizacyjny zarządcy infrastruktury kolejowej skoncentrowany jest na najważniejszych liniach kolejowych w Polsce, należących do sieci transeuropejskiej, m.in. liniach objętych umowami AGC (umowa europejska o głównych liniach kolejowych - podpisana w Genewie 31.05.1985 r.) i AGTC (umowa europejska o ważnych liniach transportu kombinowanego i obiektach towarzyszących - podpisana w Genewie 1.02.1991 r.), bądź dotyczy linii kolejowych łączących najważniejsze aglomeracje.</p>
        <p xml:id="div-7">Z poważaniem</p>
        <p xml:id="div-8">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-9">Mirosław Chaberek</p>
        <p xml:id="div-10">Warszawa, dnia 16 października 2007 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>