text_structure.xml 3.07 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W ślad za pismem, znak: SPS-024-3344/07, zawierającym zapytanie posła Jerzego Zawiszy w sprawie degradacji Portu Lotniczego im. F. Chopina w Warszawie na tle portów lotniczych w Wiedniu i Pradze przedstawiam odpowiedź na pytania pana posła.</p>
        <p xml:id="div-2">1. Jak długo będzie trwać ślamazara u wykonawcy rozbudowy Portu Lotniczego w Warszawie?</p>
        <p xml:id="div-3">Główną przyczyną opóźnień w realizacji inwestycji rozbudowy Portu Lotniczego Warszawa im. F. Chopina i budowy Terminalu 2 wraz z pirsem płn. są niekorzystne dla inwestora, tj. PP Porty Lotnicze (PPL), zapisy kontraktu z wykonawcą - konsorcjum Ferrovial-Budimex-Estudio Lamela (FBL) -podpisanego w 2002 r. Pomimo działań naprawczych podjętych od początku 2006 r. przez nowe kierownictwo PPL we współpracy z ministrem transportu kontraktowy termin zakończenia inwestycji nie został dotrzymany, a współpraca z wykonawcą jest trudna. Minister transportu w ramach swoich kompetencji aktywnie wspiera działania PPL poprzez rozmowy z ambasadorem Hiszpanii w Polsce, ministrem transportu w Hiszpanii, władzami konsorcjum FBL, spotkania robocze z przedstawicielami wykonawcy i inwestora.</p>
        <p xml:id="div-4">Zgodnie z aneksem nr 2 do ww. kontraktu podpisanego we wrześniu 2006 r. termin jego realizacji upływa 30.XI.2007 r. Obecnie wykonawca oczekuje na pozytywną opinię Państwowej Straży Pożarnej dotyczącą prawidłowego funkcjonowania dźwiękowego systemu ostrzegawczego w Terminalu 2 i pirsie płn.</p>
        <p xml:id="div-5">2. Czy kierowany resort przez pana ministra podejmuje odpowiednie rozmowy z przewoźnikami lotniczymi, które wyjaśnią sytuację naszego portu?</p>
        <p xml:id="div-6">Minister transportu w ramach swoich funkcji nadzorczych nie jest właściwy do ingerencji w relacje zachodzące pomiędzy PPL a podmiotami współpracującymi i związanymi umowami z przedsiębiorstwem, do których należą przewoźnicy lotniczy. Port Lotniczy Warszawa im. F. Chopina, podobnie jak inne porty lotnicze, prowadzi bieżącą współpracę z liniami lotniczymi obsługującymi połączenia lotnicze z/do tych portów lotniczych w zakresie operacyjnym (warunków korzystania z lotnisk, obsługi naziemnej) oraz handlowym (w sprawach opłat lotniczych) w ramach organizacji użytkowników lotniska reprezentującej ich interesy (AOC - Airport Operators Committee). Użytkownicy lotniska warszawskiego, w tym linie lotnicze, są na bieżąco podczas cotygodniowych spotkań informowani przez zarządzającego o sytuacji operacyjnej lotniska.</p>
        <p xml:id="div-7">Z poważaniem</p>
        <p xml:id="div-8">Sekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-9">Bogusław Kowalski</p>
        <p xml:id="div-10">Warszawa, dnia 15 października 2007 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>