text_structure.xml 6.06 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając na zapytanie Posła na Sejm RP Włodzimierza Stępnia, przekazane pismem z dnia 19 września 2007 r. (sygn. SPS-024-3334/07), w sprawie stanu przygotowania Polskiej Organizacji Turystycznej do promocji Polski przed mistrzostwami Euro 2012, uprzejmie informuję, co następuje.</p>
        <p xml:id="div-2">Polska Organizacja Turystyczna (POT) zawsze uwzględnia w swoich planach działania związane z ważnymi dla Polski wydarzeniami międzynarodowymi wskazywanymi jako wiodące w strategii promocji Polski przygotowywanej przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych. Miało to miejsce zarówno przy projektach takich jak Europalia, Rok Polsko-Niemiecki czy też pawilony polskie na światowych wystawach EXPO w Hanowerze i Archi, podczas których POT realizował szereg działań promujących polską ofertę turystyczną.</p>
        <p xml:id="div-3">Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej Euro UEFA 2012 są dla Polski jedyną w swoim rodzaju szansą na zaprezentowanie się nie tylko Europie, ale całemu światu. Możemy zaprezentować nasz kraj jako rozwinięty gospodarczo, turystycznie, kulturalnie, jako kraj bezpieczny, kraj kreatywny, dynamiczny i innowacyjny.</p>
        <p xml:id="div-4">W wielu dziedzinach można się spodziewać pozytywnych efektów poprzez kontakty z gośćmi z kraju i zza granicy ze względu na szczególną atmosferę, gościnność i serdeczność.</p>
        <p xml:id="div-5">Polska Organizacja Turystyczna rozpoczęła przygotowania do kampanii promocyjnej polskiej oferty turystycznej przy okazji mistrzostw. Należy przy tym podkreślić, że realizacja wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych w tym zakresie rozpocznie się dopiero po zakończeniu Euro 2008, ponieważ wcześniejsze działanie byłoby nieefektywne. W dziedzinie turystyki w związku z Euro 2012 POT będzie odpowiadała za marketing turystyczny na rynkach zagranicznych (Polskie Ośrodki Informacji Turystycznej - POIT), koordynowanie działań organizacji zajmujących się turystyką krajową (m.in. Regionalne Organizacje Turystyczne - ROT-y, Lokalne Organizacje Turystyczne - LOT-y) oraz miast-gospodarzy (turystyka).</p>
        <p xml:id="div-6">Obecnie trwają intensywne prace nad przygotowaniem projektu na lata 2008-2012 odnośnie do kreacji i promocji oferty turystycznej w kontekście Euro 2012. Ponadto w dniu 20 września 2007 r. podpisano list intencyjny z Ukraińską Organizacją Turystyczną w zakresie wspólnej promocji produktów turystycznych Polski i Ukrainy na wybranych rynkach zagranicznych w kontekście Euro 2012.</p>
        <p xml:id="div-7">W związku z Rokiem Chopinowskim POT rozpoczął przygotowania do projektu w tym zakresie. W pierwszej fazie przygotowuje inwentaryzację ofert turystycznych związanych z naszym wielkim kompozytorem. W tym celu w lipcu i sierpniu do wszystkich urzędów marszałkowskich, miast wojewódzkich oraz ROT-ów i LOT-ów została wysłana korespondencja z prośbą o zgłaszanie tego typu produktów występujących na ich terenie. Posłuży to wyborowi najlepszych, które zostaną ujęte w projekcie. Wytypowane zostały również rynki i imprezy wiodące, na których realizowany będzie projekt związany z F. Chopinem, np. rynek japoński, francuski, chiński (EXPO - Szanghaj).</p>
        <p xml:id="div-8">W związku z przejęciem przez Polskę prezydencji w Unii Europejskiej Ministerstwo Sportu i Turystyki dołoży wszelkich starań, aby w tym okresie w Polsce odbyło się szereg międzynarodowych konferencji naukowych poświęconych tematyce szeroko rozumianej turystyki. Konferencje zorganizowane zostaną przy wsparciu międzynarodowych organizacji turystycznych, takich jak Światowa Organizacja Turystyki (UNWTO), Europejska Komisja Turystyki (ETC), Międzynarodowe Stowarzyszenie Konferencji i Kongresów (ICCA).</p>
        <p xml:id="div-9">W planie działania Polskiej Organizacji Turystycznej znajduje się około 20 projektów, na lata 2007-2013, podzielonych na trzy grupy zagadnień:</p>
        <p xml:id="div-10">- promocja Polski jako kraju atrakcyjnego turystycznie,</p>
        <p xml:id="div-11">- zapewnienie funkcjonowania i rozwijania polskiego systemu informacji turystycznej w kraju i na świecie,</p>
        <p xml:id="div-12">- wzmacnianie jakości, produktywności i innowacyjności turystycznej Polski.</p>
        <p xml:id="div-13">Polska Organizacja Turystyczna przygotowała już założenia do pięcioletniego projektu ˝Marketing miast Euro 2012˝, którego budżet wyniesie ok. 10 mln euro. Przedsięwzięcie to będzie mieć strategiczne znaczenie dla rozwoju sektora turystycznego i istotnie wpłynie na poziom przygotowań do tych mistrzostw. Polegać ono będzie na stworzeniu kompleksowego przedsięwzięcia informacyjno-promocyjnego, mającego na celu promocję atrakcji turystycznych Polski w kontekście mistrzostw Euro 2012.</p>
        <p xml:id="div-14">Ponadto planuje się realizację wielokomponentowego projektu systemowego w oparciu o środki Unii Europejskiej w wysokości ok. 20 mln euro, którego założenia są już w POT doprecyzowywane. Polegać on będzie m.in. na realizacji kampanii promującej turystykę aktywną na rynku krajowym, na przeprowadzeniu prac badawczych i promocji w dziedzinie turystyki biznesowej, jak również na rozbudowywaniu systemu informacji turystycznej. POT posiada odpowiednie zaplecze kadrowe i techniczne do realizacji projektów. Pracownicy uczestniczą w ciągłym procesie szkoleń zewnętrznych i wewnętrznych, które pozwalają im optymalnie przygotować się do sprostania ciągle zmieniającym się warunkom wykorzystywania funduszy strukturalnych.</p>
        <p xml:id="div-15">Z poważaniem</p>
        <p xml:id="div-16">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-17">Maciej Janicki</p>
        <p xml:id="div-18">Warszawa, dnia 11 października 2007 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>