text_structure.xml 3.51 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na zapytanie posła Grzegorza Kurczuka w sprawie drugiego etapu modernizacji linii kolejowej Siedlce-Terespol przedstawiam następujące informacje.</p>
        <p xml:id="div-2">Modernizacja linii kolejowej E20 na odcinku Siedlce-Terespol-granica państwa podzielona została na dwa etapy. W ramach etapu I, finansowanego z funduszy Unii Europejskiej na lata 2000-2006, realizowane są roboty torowe i sieciowe na szlakach pomiędzy głównymi stacjami.</p>
        <p xml:id="div-3">Natomiast w etapie II, finansowanym w perspektywie finansowej 2007-2013, planowana jest modernizacja systemu sterowania ruchem kolejowym i systemu zasilania na całym odcinku oraz wykonanie kompleksowej modernizacji sześciu głównych stacji: Siedlce, Łuków, Międzyrzec Podlaski, Biała Podlaska, Małaszewicze oraz Terespol. Szacowana wartość projektu w tym etapie wynosi około 135 mln euro, według cen z roku 2006.</p>
        <p xml:id="div-4">Obecnie realizowane są prace modernizacyjne w ramach etapu I na następujących odcinkach: Siedlce-Łuków, Międzyrzec Podlaski-Biała Podlaska, Łuków-Międzyrzec Podlaski oraz Biała Podlaska-Terespol.</p>
        <p xml:id="div-5">Ponadto zarządca publicznej infrastruktury kolejowej, spółka PKP Polskie Linie Kolejowe SA, zakończył również realizację kontraktu na pomoc techniczną w przygotowaniu etapu II omawianego projektu. W ramach tego kontraktu, oprócz studium wykonalności, przygotowany został raport oceny oddziaływania na środowisko, projekt wstępny, wnioski o dofinansowanie z Unii Europejskiej oraz materiały przetargowe dla następujących kontraktów typu ˝projekt i budowa˝: Lokalne Centrum Sterowania (LCS) Łuków, LCS Terespol, modernizacja sytemu zasilania na odcinku Siedlce-Terespol-granica państwa oraz instalacja ERTMS (Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym) na odcinku Siedlce-Terespol-granica państwa. Toczy się również postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach modernizacji stacji przewidzianych w etapie II.</p>
        <p xml:id="div-6">Z uwagi na ograniczoną ilość środków finansowych, przewidzianych w Programie Operacyjnym ˝Infrastruktura i środowisko˝ na rozwój transportu kolejowego, a także duże potrzeby w dziedzinie modernizacji infrastruktury kolejowej omawiany projekt przesunięty został na listę projektów rezerwowych. Jednocześnie informuję, że kwestia włączenia modernizacji linii E20 na odcinku Siedlce-Terespol-granica państwa na listę projektów podstawowych Programu Operacyjnego ˝Infrastruktura i środowisko˝ jest wciąż obiektem intensywnych analiz prowadzonych przez Ministerstwo Transportu, z uwagi na znaczenie dla programu modernizacji polskiej sieci kolejowej oraz ze względów społeczno-gospodarczych.</p>
        <p xml:id="div-7">W przypadku wpisania projektu modernizacji odcinka Siedlce-Terespol-granica państwa na listę projektów podstawowych, przewidywany termin jego realizacji określony został na rok 2014.</p>
        <p xml:id="div-8">Z poważaniem</p>
        <p xml:id="div-9">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-10">Mirosław Chaberek</p>
        <p xml:id="div-11">Warszawa, dnia 24 września 2007 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>