text_structure.xml 1.85 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na zapytanie posłów Sławomira Nitrasa, Stanisława Gawłowskiego i Sebastiana Karpiniuka w sprawie planów inwestycyjnych dotyczących budowy linii kolejowej łączącej Szczecin z Portem Lotniczym w Goleniowie uprzejmie informuję, że w regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013 w projektach kluczowych ujęte zostało zadanie: ˝Modernizacja regionalnej linii kolejowej Goleniów-Kołobrzeg wraz z budową łącznicy do portu lotniczego Szczecin-Goleniów˝. Orientacyjna wartość zadania określona została na 11,5 mln euro.</p>
        <p xml:id="div-2">Dnia 9 maja 2007 r. Zarząd spółki PKP PLK uchwałą nr 159/2007 wyraził zgodę na opracowanie Studium Wykonalności dla ww. zadania. Po zaopiniowaniu przez Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego oraz podpisaniu listu intencyjnego dotyczącego Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Zachodniopomorskiego zostanie ogłoszony przetarg na Studium Wykonalności. Studium zostanie sporządzone w czerwcu 2008 r. ze środków PKP PLK SA. Modernizacja ww. linii kolejowej była również konsultowana z Dyrekcją Portu Lotniczego Szczecin-Goleniów, która w opracowywanych na swoje zlecenie planach rozwojowych lotniska Szczecin-Goleniów również uwzględniła dojazd do lotniska drogą kolejową.</p>
        <p xml:id="div-3">Z poważaniem</p>
        <p xml:id="div-4">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-5">Mirosław Chaberek</p>
        <p xml:id="div-6">Warszawa, dnia 19 września 2007 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>