text_structure.xml 3.76 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W nawiązaniu do zapytania Pana Posła Tomasza Markowskiego z dnia 25 lipca 2007 r., przekazanego przy piśmie Pana Marszałka z dnia 24 sierpnia 2007 r., znak: SPS-024-3228/07, dotyczącego budowy obwodnicy Inowrocławia, uprzejmie przedstawiam następujące informacje.</p>
        <p xml:id="div-2">Przebieg obwodnicy Inowrocławia w ciągu drogi krajowej nr 15 i 25 został wstępnie ustalony na posiedzeniu Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych działającej przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad. W posiedzeniu uczestniczyli, z prawem zgłaszania postulatów i opinii, przedstawiciele samorządów lokalnych oraz instytucji opiniujących. W efekcie ustaleń Komisji wybrano do dalszych etapów prac projektowych wariant A/D. Wariant ten został wydłużony o obejście miejscowości Markowice, uwzględniając sugestie samorządów lokalnych.</p>
        <p xml:id="div-3">Rekomendowany przez Komisję Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych wariant A/D o długości 19,5 km jest złożony z części przebiegu trasy według wariantów A oraz D. Przewiduje on 11 obiektów inżynierskich (5 wiaduktów i 2 mosty w ciągu obwodnicy, 3 wiadukty drogowe nad obwodnicą i 1 most w ciągu łącznicy węzła). Wariant ten wykazał się najwyższym współczynnikiem efektywności ekonomicznej na poziomie 7,08%. Jest też najkorzystniejszy ze względów geometrii trasy. Z kolei do oceny wpływu wariantów na środowisko wzięto pod uwagę takie cechy terenu, jak: obecność strefy ochronnej ujęcia wód podziemnych w Trzaskach, obecność zalesionego terenu i obszaru górniczego kopalni soli Solino, zabudowy mieszkaniowej, przecięcie cieków, w szczególności Kanału Noteckiego, obecność planowanego użytku ekologicznego, obiektów zabytkowych oraz zlikwidowanego składowiska odpadów. Analiza ta wykazała, iż wybrany wariant jest najbardziej korzystny.</p>
        <p xml:id="div-4">Obecnie prowadzone jest przez Wojewodę Kujawsko-Pomorskiego postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia. Wojewoda, po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego (w tym także uzyskaniu stosownych opinii), określi wariant najkorzystniejszy pod względem uwarunkowań środowiskowych i dla tego wariantu wyda decyzję. Na podstawie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje przedsięwzięcia kontynuowane będą dalsze prace projektowe.</p>
        <p xml:id="div-5">Ponadto uprzejmie informuję, że umowa podpisana z wykonawcą prac projektowych zawarta jest łącznie z etapem uzyskania pozwolenia na budowę. Prace projektowe (łącznie z projektem budowlanym) zgodnie z zapisami umowy powinny zostać zakończone do końca 2007 roku. Jednakże ze względu na podjętą decyzję o wydłużeniu zakresu opracowania o obwodnicę Markowic termin ten może ulec przesunięciu.</p>
        <p xml:id="div-6">Jednocześnie pragnę podkreślić, iż rozpoczęcie budowy uzależnione jest od zakończenia wszystkich prac przygotowawczych oraz dostępności środków finansowych.</p>
        <p xml:id="div-7">Przekazując powyższą odpowiedź, wyrażam nadzieję, że przedstawione wyjaśnienia spełnią oczekiwania Pana Posła Tomasza Markowskiego oraz wyeliminują zaistniałe wątpliwości.</p>
        <p xml:id="div-8">Z poważaniem</p>
        <p xml:id="div-9">Minister</p>
        <p xml:id="div-10">Jerzy Polaczek</p>
        <p xml:id="div-11">Warszawa, dnia 5 września 2007 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>