text_structure.xml 5.68 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na interpelację Pana Posła Michała Tobera w sprawie inwestycji drogowych na terenie powiatu otwockiego uprzejmie przedstawiam stanowisko Ministerstwa Transportu w przedmiotowej sprawie.</p>
        <p xml:id="div-2">Pytanie 1: Na jakim etapie jest kwestia budowy drogi ekspresowej S-2? Kiedy można oczekiwać rozpoczęcia inwestycji i w jakim wariancie będzie ona przebiegała?</p>
        <p xml:id="div-3">Aktualnie prowadzone są prace związane z przygotowaniem budowy drogi ekspresowej S-2 na odcinku od węzła Puławska do węzła Lubelska. Opracowywana jest kompleksowa dokumentacja projektowa obejmująca opracowanie materiałów do wniosku o uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, decyzji lokalizacyjnej, projektu budowlanego, projektu wykonawczego wraz z materiałami przetargowymi i uzyskanie decyzji administracyjnych w imieniu inwestora.</p>
        <p xml:id="div-4">Podstawą do ww. prac projektowych była opracowana w 2004 roku ˝Koncepcja programowa budowy drogi ekspresowej na odcinku Południowej Obwodnicy Warszawy od węzła Puławska do węzła Lubelska˝, która została rozpatrzona i zatwierdzona na posiedzeniu Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad w dniu 20.09.2004 r.</p>
        <p xml:id="div-5">Projektowana droga wykorzystuje dawny korytarz rezerwowany w planach zagospodarowania przestrzennego dla autostrady A-2. Nowa trasa będzie pełniła rolę trasy miejskiej na parametrach drogi ekspresowej i charakteryzować się będzie liczniejszymi niż autostrada powiązaniami z podstawowym układem ulicznym.</p>
        <p xml:id="div-6">Ponadto wobec ogromnej liczby protestów przeciwko budowie drogi ekspresowej, aby uzyskać akceptację społeczną dla jej przebiegu podjęto dodatkowe działania wspomagające proces lokalizacji trasy. Mając na uwadze doświadczenia państw Unii Europejskiej w tym zakresie, uznano, że najwłaściwszym i niezbędnym działaniem będzie opracowanie projektu koncepcyjnego parku komunikacyjnego, który zawierałby m.in. propozycję działań prospołecznych i proekologicznych dla miejsc szczególnie narażonych na oddziaływania projektowanej trasy ekspresowej, jako działań wspomagających. Rozwiązania obejmują obszar w liniach rozgraniczających trasy (do realizacji przez GDDKiA) oraz rozwiązania poza liniami (jako propozycja dla samorządu). Takie opracowanie zrealizowane zostało równolegle z rozwiązaniami koncepcyjnymi trasy w 2004 r.</p>
        <p xml:id="div-7">Jednocześnie informujemy, że realizacja ww. odcinka zapisana została w projekcie Programu budowy dróg krajowych na lata 2007-2015. Odcinek ten jest jednak bardzo trudny technicznie i społecznie do wykonania, dlatego też jego realizacja w latach 2008-2011 jest poważnie zagrożona.</p>
        <p xml:id="div-8">Pytanie 2: W jakim terminie możliwa jest przebudowa drogi krajowej S-17 wraz z węzłami drogowymi?</p>
        <p xml:id="div-9">Budowa drogi ekspresowej S-17 na odcinku Warszawa, węzeł Zakręt-Garwolin zgodnie z projektem Programu budowy dróg krajowych na lata 2007-2015 przewidziana jest do realizacji w latach 2008-2011.</p>
        <p xml:id="div-10">Jednakże do momentu zatwierdzenia Programu budowy dróg krajowych na lata 2007-2015 przez Radę Ministrów, niemożliwe jest określenie ostatecznego terminu realizacji przedsięwzięcia. Uzależniony jest on przede wszystkim od dostępnych środków finansowych na prace przygotowawcze oraz na budowę, a także od terminów przygotowania dokumentacji i uzyskania wszystkich niezbędnych decyzji administracyjnych.</p>
        <p xml:id="div-11">Pytanie 3: Jaki jest harmonogram prac przy budowie drogi krajowej nr 50, ze szczególnym uwzględnieniem obwodnicy Kołbieli?</p>
        <p xml:id="div-12">Modernizacja drogi krajowej nr 50 na odcinku Grójec-Mińsk Mazowiecki współfinansowana ze środków unijnych rozpoczęła się w 2004 roku. Przedmiotowa inwestycja obejmuje przebudowę odcinka drogi nr 50 od miejscowości Grójec (początek obwodnicy) do miejscowości Mińsk Mazowiecki i przewiduje poszerzenie i wzmocnienie nawierzchni istniejącej jezdni do przenoszenia nacisku 115 kN/oś oraz budowę obwodnic miejscowości Chynów, Drwalew, Słomczyn i Stojadła. Na odcinku przejścia drogi krajowej nr 50 przez te miejscowości oraz przez miejscowości, dla których docelowo przewiduje się budowę obwodnic (Góra Kalwaria, Kołbiel) zostanie wykonany tylko remont drogi.</p>
        <p xml:id="div-13">Inwestycja została podzielona na dwa zadania o porównywalnym zakresie robót:</p>
        <p xml:id="div-14">Zadanie 1: Grójec-Góra Kalwaria.</p>
        <p xml:id="div-15">Zadanie 2: Góra Kalwaria-Mińsk Mazowiecki.</p>
        <p xml:id="div-16">Na odcinku Góra Kalwaria-Mińsk Mazowiecki zasadniczy zakres robót został już zakończony, a na odcinku Grójec-Góra Kalwaria przewiduje się zakończenie na przełomie października i listopada br.</p>
        <p xml:id="div-17">Jednocześnie informujemy, że budowa obwodnicy Kołbieli planowana jest w ciągu drogi S-17 i stanowić będzie część zadania: Budowa drogi ekspresowej S-17 na odcinku Warszawa, węzeł Zakręt-Garwolin.</p>
        <p xml:id="div-18">Łączę wyrazy najwyższego szacunku</p>
        <p xml:id="div-19">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-20">Piotr Stomma</p>
        <p xml:id="div-21">Warszawa, dnia 24 sierpnia 2007 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>