text_structure.xml 2.94 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na interpelację Pana posła Janusza Krasonia w sprawie planów inwestycji drogowych w latach 2007-2013 (SPS-024-3004/07) uprzejmie wyjaśniamy:</p>
        <p xml:id="div-2">Ad 1. Czy inwestycja ta (budowa węzła drogowego Kielce-Północ) wpisuje się w prace niezbędne do przeprowadzenia przed mistrzostwami w 2012 r.?</p>
        <p xml:id="div-3">Prace przygotowawcze do budowy węzła Kielce-Północ na drodze Nr 7 rozpoczęły się w 2004 r. i od tego czasu inwestycja była umieszczona w planach GDDKiA. Planuje się zakończenie inwestycji w 2008 r., dlatego też pozostaje bez związku z planami dotyczącymi organizacji Euro 2012.</p>
        <p xml:id="div-4">Ad 2. Czy podobne inwestycje zostaną przeprowadzone w obrębie miast - gospodarzy Mistrzostw 2012?</p>
        <p xml:id="div-5">Aktualnie trwają prace nad uzgodnieniem i akceptacją zarówno rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2007-2015, jak i listą projektów związanych z organizacją Euro 2012 (opracowanie Ministerstwa Rozwoju Regionalnego). Oba dokumenty obejmują inwestycje drogowe w obrębie miast - gospodarzy Mistrzostw 2012.</p>
        <p xml:id="div-6">Ad 3. Jakimi środkami w planach inwestycyjnych na lata 2007-2013 dysponują pozostałe województwa na budowę dróg ekspresowych i na modernizację linii kolejowych?</p>
        <p xml:id="div-7">Ad 4. Jakie kryteria były brane pod uwagę podczas tworzenia planów inwestycyjnych na lata 2007-2013 w poszczególnych województwach?</p>
        <p xml:id="div-8">Pragnę poinformować, że przy tworzeniu Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2007-2015 GDDKiA kieruje się kryterium równomiernego rozwoju sieci drogowej na terenie całego kraju, bazując na prognozach natężenia ruchu w najbliższych latach. Dodatkowo, wieloletnie zaniedbania w budowie dróg ekspresowych i autostrad oraz modernizacji istniejącej sieci dróg krajowych, przy ciągłych ograniczeniach finansowych oraz w kontekście braku spójnego i pewnego systemu finansowania inwestycji wieloletnich, powodują, że realizowane są najpilniejsze zadania, często o charakterze poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego lub eliminujące uciążliwość ruchu kołowego dla mieszkańców. W przypadku inwestycji na drogach krajowych plan ma charakter centralny i nie dzieli się na plany poszczególnych województw i także nie jest wynikiem planów inwestycyjnych tworzonych na poziomie regionów.</p>
        <p xml:id="div-9">Łączę wyrazy najwyższego szacunku</p>
        <p xml:id="div-10">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-11">Piotr Stomma</p>
        <p xml:id="div-12">Warszawa, dnia 31 lipca 2007 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>