text_structure.xml
3.41 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na zapytanie Pana Grzegorza Kurczuka, Posła na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, z dnia 29 czerwca 2007 r., w sprawie planowanych propozycji zmiany algorytmu podziału środków na świadczenia medyczne dla Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia w Lublinie, przekazane przy piśmie Marszałka Sejmu z dnia 5 lipca 2007 r., znak: SPS-024-2997/07, uprzejmie proszę o przyjęcie następujących informacji.</p>
<p xml:id="div-2">Odnosząc się do kwestii zmiany zasad podziału środków finansowych na koszty świadczeń opieki zdrowotnej pomiędzy centralę i oddziały wojewódzkie Narodowego Funduszu Zdrowia, uprzejmie informuję, iż w związku z licznymi protestami dotyczącymi funkcjonowania obecnego algorytmu ww. podziału środków po dokonaniu, wspólnie z Narodowym Funduszem Zdrowia, analiz jego funkcjonowania minister zdrowia zaproponował zmianę sposobu podziału między oddziały wojewódzkie Narodowego Funduszu Zdrowia środków na koszty świadczeń opieki zdrowotnej. Zaproponowana przez ministra zdrowia zmiana została uchwalona przez Sejm RP w dniu 10 lipca 2007 r. w ustawie o zmianie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz niektórych innych ustaw. Aktualnie przedmiotowa ustawa jest przedmiotem prac Senatu RP (druk nr 496).</p>
<p xml:id="div-3">Powyższa zmiana przewiduje między innymi inny sposób uwzględniania migracji ubezpieczonych (bezpośrednie rozliczanie pomiędzy OW NFZ i w konsekwencji zniesienie stosowanej dotychczas wagi migracji) oraz dodanie dodatkowego kryterium różnicującego wysokość przydzielanych środków ze względu na uzasadnione obiektywne czynniki, które mogą mieć wpływ na zróżnicowanie kosztu jednostkowego świadczeń zdrowotnych w poszczególnych województwach. Ponadto zmiana przewiduje, że punktem odniesienia przy konstruowaniu planu finansowego funduszu na rok przyszły, o czym mowa w art. 118 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U. Nr 210, poz. 2135, z późn. zm.) będzie pierwotny plan finansowy funduszu na rok bieżący przyjęty w trybie art. 121 ust. 3 i 5 albo 123 ust. 3 ustawy. Ministerstwo Zdrowia jest przygotowane do zmiany stosownego rozporządzenia po wejściu w życie ww. zmian. Jednocześnie pragnę zapewnić, że w roku 2008 żaden z oddziałów wojewódzkich NFZ, w tym Lubelski OW NFZ, nie dostanie mniej środków niż w roku bieżącym. Wynika to zarówno z konstrukcji przepisów ustawowych (art. 118 ust. 4 ustawy o świadczeniach), jak również z prognozy przychodów NFZ na 2008 r. Wręcz odwrotnie, wszystkie oddziały wojewódzkie NFZ, w tym Lubelski OW NFZ, otrzymają środków więcej niż to było przewidziane na rok 2007. Prognozowane na rok 2008 wyższe przychody NFZ powinny zwiększyć dostępność ubezpieczonych do świadczeń opieki zdrowotnej.</p>
<p xml:id="div-4">Z wyrazami szacunku</p>
<p xml:id="div-5">Sekretarz stanu</p>
<p xml:id="div-6">Bolesław Piecha</p>
<p xml:id="div-7">Warszawa, dnia 20 lipca 2007 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>