text_structure.xml 4.77 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W nawiązaniu do zapytania Pana Posła Ireneusza Rasia z dnia 25 czerwca 2007 r., przekazanego przy piśmie Pana Marszałka z dnia 3 lipca 2007 r., znak: SPS-024-2976/07, dotyczącego modernizacji drogi krajowej nr 47 na odcinku Rabka - Zakopane, uprzejmie przedstawiam następujące informacje.</p>
        <p xml:id="div-2">Na wstępie pragnę poinformować, że w latach 2000-2002 wybudowano dwujezdniowy odcinek ww. drogi pomiędzy Chabówką i Rdzawką o długości 3,4 km. Z kolei na odcinku Rdzawaka - Nowy Targ w sierpniu br. przewiduje się ogłoszenie przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z przygotowaniem właściwych dokumentów koniecznych do uzyskania decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych, decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi oraz pozwolenia na budowę dla budowy drogi klasy GP. Natomiast na odcinku Nowy Targ - Poronin, wobec braku akceptacji któregokolwiek z przedstawionych przez GDDKiA wariantów trasy ze strony gmin Szaflary i Biały Dunajec, prace projektowe zostały w chwili obecnej wstrzymane decyzją Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.</p>
        <p xml:id="div-3">Z kolei dla odcinka Poronin - Zakopane, w ramach którego przewiduje się również budowę węzła w Poroninie, w maju 2006 r. złożony został wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia. Obecnie GDDKiA oczekuje na wydanie przez wojewodę małopolskiego przedmiotowej decyzji środowiskowej, po uzyskaniu której wystąpi z wnioskiem o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi.</p>
        <p xml:id="div-4">Jednocześnie pragnę poinformować, że w roku 2005 dokonana została zmiana klasy technicznej drogi krajowej nr 47 na odcinku Nowy Targ - Zakopane z klasy GP na G. Przyczyni się to do zwiększenia dostępności przedmiotowej drogi, w szczególności dla ruchu lokalnego. Zgodnie bowiem z przepisami rozporządzenia ministra transportu i gospodarki morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. z 1999 r. Nr 43, poz. 430), droga klasy GP powinna mieć powiązania z drogami klasy Z (wyjątkowo klasy L) i drogami wyższych klas, a odstępy między skrzyżowaniami (węzłami) poza terenem zabudowy nie powinny być mniejsze niż 2000 m oraz nie mniejsze niż 1000 m na terenie zabudowy; dopuszcza się wyjątkowo pojedyncze odstępy między skrzyżowaniami poza terenem zabudowy nie mniejsze niż 1000 m, a na terenie zabudowy, nie mniejsze niż 600 m, jeżeli potrzeby funkcjonalno-ruchowe lub ukształtowanie istniejącej sieci drogowej takie odstępy uzasadniają, przy czym stosowanie na drodze klasy GP zjazdów jest dopuszczalne wyjątkowo, gdy brak innej możliwości dojazdu lub nie jest uzasadnione bądź możliwe wykonanie albo wykorzystanie istniejącej drogi klasy D lub L do obsługi przyległych nieruchomości. Natomiast droga klasy G powinna mieć powiązania z drogami nie niższej klasy niż L (wyjątkowo klasy D) a odstępy między skrzyżowaniami poza terenem zabudowy nie powinny być mniejsze niż 800 m oraz na terenie zabudowy nie mniejsze niż 500 m; dopuszcza się wyjątkowo odstępy między skrzyżowaniami poza terenem zabudowy nie mniejsze niż 600 m, a na terenie zabudowy - nie mniejsze niż 400 m, przy czym na drodze klasy G należy ograniczyć liczbę i częstość zjazdów przez zapewnienie dojazdu z innych dróg niższych klas, szczególnie do terenów przeznaczonych pod nową zabudowę.</p>
        <p xml:id="div-5">Ponadto należy wskazać, iż w latach 2000-2006 został poprawiony stan techniczny na 14,4 km odcinku drogi krajowej nr 47. Równocześnie należy podkreślić, iż wszystkie prace planowane do realizacji na przedmiotowych odcinkach drogi krajowej nr 47 w latach następnych uzależnione są od zapewnienia niezbędnych środków finansowych na ten cel. Jednakże biorąc pod uwagę wykonane do chwili obecnej prace oraz plany modernizacji drogi krajowej nr 47 ufam, że warunki ruchu i bezpieczeństwa w perspektywie najbliższych lat ulegną zdecydowanej poprawie.</p>
        <p xml:id="div-6">Przekazując powyższą odpowiedź, wyrażam nadzieję, że przedstawione wyjaśnienia spełnią oczekiwania Pana Posła Ireneusza Rasia oraz wyeliminują zaistniałe wątpliwości.</p>
        <p xml:id="div-7">Łączę wyrazy szacunku</p>
        <p xml:id="div-8">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-9">Piotr Stomma</p>
        <p xml:id="div-10">Warszawa, dnia 3 sierpnia 2007 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>