text_structure.xml
3.85 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W związku z zapytaniem posłów Teresy Piotrowskiej i Macieja Świątkowskiego, przekazanym przy piśmie z dnia 22 czerwca br., znak: SPS-024-2949/07, w sprawie wymogu współfinansowania przez beneficjenta modernizacji Portu Lotniczego w Bydgoszczy uprzejmie informuję, co następuje.</p>
<p xml:id="div-2">W wyniku postępowania w zakresie realizacji zapisu ustawy budżetowej na rok 2007 dotyczącego dofinansowania budowy i modernizacji regionalnych portów lotniczych (załącznik nr 2 do ustawy budżetowej na rok 2007, cz. 83: Rezerwy celowe, poz. 8: do 100 mln zł) Ministerstwo Transportu, zgodnie z przyjętą procedurą, spośród 24 wniosków obejmujących 32 projekty wskazało 11 lotnisk, które w pierwszej kolejności powinny uzyskać dofinansowanie z budżetu państwa. W wykazie wskazanych lotnisk znajduje się Port Lotniczy Bydgoszcz S.A., z proponowaną dotacją w kwocie 14 968 tys. zł, która stanowi 50% wartości inwestycji.</p>
<p xml:id="div-3">Oceny i wyboru projektów dokonano w oparciu o następujące główne kryteria:</p>
<p xml:id="div-4">- zgodność projektu inwestycyjnego z rządowym ˝Programem rozwoju sieci lotnisk i lotniczych urządzeń naziemnych˝,</p>
<p xml:id="div-5">- spójność projektu ze strategią i planami rozwoju lotniska wraz z oceną stanu przygotowania projektów, mając na uwadze, że środki muszą być wydatkowane w danym roku budżetowym,</p>
<p xml:id="div-6">- przedstawienie montażu finansowego projektu, z uwzględnieniem zasad pomocy publicznej,</p>
<p xml:id="div-7">- wkład własny w realizację projektu,</p>
<p xml:id="div-8">- udział w inwestycjach związanych z Euro 2012,</p>
<p xml:id="div-9">- realizacja polityki likwidacji izolacji regionów niedysponujących infrastrukturą lotniskową.</p>
<p xml:id="div-10">Przy podziale środków kierowano się przepisami art. 42 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 203, poz.1966), które w praktyce oznaczają konieczność wniesienia wkładu strony samorządowej przy uzyskaniu dotacji celowej z budżetu państwa na zadania własne. Wniosek woj. kujawsko-pomorskiego jako jedyny - na co zwróciło także uwagę Ministerstwo Transportu - nie zawierał propozycji wkładu własnego i z tego powodu mógł być co do zasady odrzucony.</p>
<p xml:id="div-11">Przy podziale środków brano ponadto pod uwagę przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 października 2006 r. w sprawie ustalenia mapy pomocy regionalnej (Dz. U. Nr 190, poz. 1402), które określają między innymi maksymalny próg pomocy dla woj. kujawsko-pomorskiego w wysokości 50% dotacji w stosunku do wartości inwestycji oraz ˝Wytyczne wspólnotowe dotyczące finansowania portów lotniczych i pomocy państwa na rozpoczęcie działalności dla przedsiębiorstw lotniczych oferujących przeloty z regionalnych portów lotniczych˝ (Dz. U. UE z 2005r. C/312/01). W dniu 26 czerwca br. pismo w tej sprawie zostało przekazane Marszałkowi Województwa Kujawsko-Pomorskiego.</p>
<p xml:id="div-12">Ponadto uprzejmie informuję, że kwota ta została zapisana w Kontrakcie Wojewódzkim na lata 2007-2008 dla Województwa Kujawsko-Pomorskiego, który został zawarty przez Ministra Rozwoju Regionalnego i Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego w dniu 5 lipca br.</p>
<p xml:id="div-13">Z poważaniem</p>
<p xml:id="div-14">Sekretarz stanu Władysław Zenon Ortyl</p>
<p xml:id="div-15">Warszawa, dnia 17 lipca 2007 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>