text_structure.xml 2.67 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając na zapytanie Pana Posła Kazimierza Gwiazdowskiego (SPS-024-2907/07 z dnia 20 czerwca 2007 r.) w sprawie zawieszenia osobowych połączeń kolejowych na linii Szczytno-Pisz-Szczytno, uprzejmie informuję, że głównymi przyczynami zawieszenia połączeń na odcinku Szczytno-Pisz był zły stan techniczny torów.</p>
        <p xml:id="div-2">Wydłużenie, ze względów technicznych, o około 2 godzin czasu przejazdu spowodowało, że pasażerowie zaczęli korzystać z usług przewoźników samochodowych, a niska liczba podróżnych stała się przyczyną ujemnych wyników ekonomicznych pociągów na trasie Szczytno-Pisz. Niska prędkość techniczna przejazdu oraz zły stan torów powodowały wzrost awaryjności taboru kolejowego, skutkiem czego był dodatkowy wzrost kosztów eksploatacyjnych i napraw. Ponadto ustawowy organizator przewozów, czyli samorząd woj. warmińsko-mazurskiego, nie wyraził chęci finansowania generowanego przez pociągi deficytu wynoszącego około 3 tys. zł dziennie.</p>
        <p xml:id="div-3">Jednocześnie uprzejmie informuję, że z inicjatywy Ministerstwa Transportu, na wniosek samorządów lokalnych we współpracy z Zakładem Linii Kolejowych w Olsztynie, powstał projekt naprawy odcinka Ełk-Pisz-Szczytno. Remont torów rozpoczął się w połowie czerwca br. i możliwy jest dzięki przekazaniu przez samorząd województwa środków finansowych oraz wykorzystaniu przez Zakład Linii Kolejowych w Olsztynie materiałów staroużytecznych pozyskanych z modernizacji linii korytarzowych. Zgodnie z porozumieniami Zarządcy infrastruktury kolejowej z władzami samorządowymi roboty remontowe obejmujące wymianę podkładów kolejowych prowadzone są przez osoby bezrobotne z terenów powiatów: ełckiego, piskiego i szczycieńskiego. Osoby te zostały wcześniej przeszkolone w odpowiednim zakresie oraz wyposażone przez Zakład Linii Kolejowych w Olsztynie w podstawowy sprzęt i odzież ochronną.</p>
        <p xml:id="div-4">Remont torów na tym odcinku, umożliwiający podniesienie prędkości pociągów, pozwoli na utrzymanie ruchu towarowego, a w przyszłości na przywrócenie ruchu pasażerskiego.</p>
        <p xml:id="div-5">Z poważaniem</p>
        <p xml:id="div-6">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-7">Mirosław Chaberek</p>
        <p xml:id="div-8">Warszawa, dnia 9 lipca 2007 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>