text_structure.xml 4.06 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając na zapytanie posła Andrzeja Halickiego w sprawie inwestycji Rozbudowa Międzynarodowego Portu Lotniczego Warszawa-Okęcie - budowa Terminala 2 wraz z pełną infrastrukturą techniczną (znak: SPS-024-2852/07), uprzejmie informuję, iż Minister Transportu w ramach swoich właściwości prowadzi bieżący nadzór nad działaniami podejmowanymi przez kierownictwo PP ˝Porty Lotnicze˝ (PPL) dot. realizacji inwestycji oraz oddania do użytku Terminala 2.</p>
        <p xml:id="div-2">Biorąc pod uwagę dynamicznie rosnący ruch na lotnisku Warszawa-Okęcie oraz trudne warunki panujące w Terminalu 1, jak najszybsze uruchomienie Terminala 2 wraz z lokalami usługowymi jest niezbędne. Jednakże warunkiem oddania do użytkowania nowego terminala jest m.in. uzyskanie przez Wykonawcę, tj. Konsorcjum Ferrovial-Budimex-Estudio Lamela, pozytywnej opinii Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz Państwowej Straży Pożarnej. Do dnia dzisiejszego oba organy nie potwierdziły zakończenia budowy Terminala 2. Po usunięciu usterek przez Wykonawcę planowane jest przeprowadzenie w dniach 11-13 lipca br. 72-godzinnego rozruchu próbnego wszystkich instalacji i systemów. Termin ten będzie ostatecznym testem ich sprawności.</p>
        <p xml:id="div-3">Minister Transportu nie jest właściwy do ingerencji w relacje zachodzące pomiędzy nadzorowanym PPL a podmiotami gospodarczymi związanymi umowami z przedsiębiorstwem, jednakże podejmuje wszelkie możliwe działania mające na celu rozwiązanie zaistniałej sytuacji. Należy podkreślić, iż wobec zastanej w 2005 r. sytuacji związanej już wówczas z opóźnieniami realizacji inwestycji oraz niekorzystnymi zapisami w kontrakcie podpisanym pomiędzy Inwestorem a Wykonawcą Terminala 2 przeprowadzono przy wsparciu Ministra Transportu szereg działań naprawczych. Wśród dotychczasowych działań Ministra Transportu w przedmiotowej kwestii należy wymienić m.in.: zainicjowanie kontaktów dwustronnych z przedstawicielami strony hiszpańskiej - Ambasadorem Hiszpanii w Polsce, Ministrem Transportu Hiszpanii, najwyższą władzą konsorcjum realizującego kontrakt, wizytę Ministra Transportu w Terminalu 2 w maju br. oraz spotkania robocze z udziałem przedstawicieli PPL i Konsorcjum FBL.</p>
        <p xml:id="div-4">Na podstawie informacji przekazanych z przedsiębiorstwa informuję, iż PPL przygotował i przedstawił Konsorcjum FBL harmonogram uruchomienia Terminala 2 i Pirsu Północnego - w ramach prób eksploatacyjnych - na 20 lipca br. Jednak ostateczny termin oddania do użytkowania Terminala 2 nie został określony.</p>
        <p xml:id="div-5">Publiczne postępowanie ofertowe na wynajem pomieszczeń do prowadzenia działalności gastronomicznej oraz handlu detalicznego na terenie Terminala 2 zostało wszczęte w lipcu 2005 r. W marcu ub. roku w wyniku braku ostatecznych uzgodnień między projektantem i wykonawcą Terminala 2 w zakresie terminów realizacji prac i podziału zadań odnoszących się do wyposażenia i uruchomienia obiektu procedura została zawieszona. Negocjacje kończące przedmiotowe postępowanie zostały zakończone w dniu 14 marca br. poprzez ustalenie z oferentami warunków wynajmu lokali. Pomimo jednak zawarcia przez PPL umów najmu z większością podmiotów wybranych w wyniku przeprowadzonego przetargu (do dnia 4 lipca br. zostało podpisanych łącznie 12 umów) prace adaptacyjne lokali, w związku z przedstawieniem nowych żądań przez Konsorcjum FBL, nie zostały rozpoczęte. Żądania te są obecnie przedmiotem dalszych negocjacji pomiędzy stronami.</p>
        <p xml:id="div-6">Z poważaniem</p>
        <p xml:id="div-7">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-8">Eugeniusz Wróbel</p>
        <p xml:id="div-9">Warszawa, dnia 10 lipca 2007 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>