text_structure.xml 3.34 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając na zapytanie Pana Posła Witolda Bałażaka (SPS-024-2730/07 z dnia 25 maja 2007 r.) w sprawie zasadności i przyczyn przeniesienia Oddziału Terenowego Urzędu Transportu Kolejowego z Radomia do Warszawy w kontekście deklarowanej przez Premiera pomocy dla Radomia, uprzejmie informuję, że oddział ten nie jest organem władzy państwowej, a jedynie jednostką organizacyjną urzędu centralnego. Lokalizacja tej jednostki powinna być dostosowana do najlepszego wykonywania zadań, a nie reprezentacji władzy.</p>
        <p xml:id="div-2">Urząd Transportu Kolejowego (UTK) jest centralnym urzędem administracji rządowej realizującym zadania wynikające z ustaw: o transporcie kolejowym, o przewozie towarów niebezpiecznych koleją, o systemie oceny zgodności oraz przepisów unijnych. W związku z tym, zgodnie z usytuowaniem tego rodzaju urzędów w stosunku do obszarów działania, najwłaściwszą lokalizacją dla UTK jest miasto stołeczne Warszawa. Analogiczna sytuacja odnosi się do oddziałów terenowych UTK, które są komórkami terenowymi pełniącymi funkcje inspekcyjne i kontrolne na właściwych dla nich obszarach działania. Zatem najwłaściwszym miejscem lokalizacji jest takie usytuowanie jednostek terenowych, aby zapewnić najbardziej efektywne ich działanie. Argumentem przemawiającym za umiejscowieniem Oddziału Terenowego UTK w Warszawie, a nie w Radomiu jest fakt, że obszarem działania tej jednostki są tereny kolejowe i firmy mające swoje siedziby w województwach mazowieckim, łódzkim i podlaskim, a miasto stołeczne Warszawa, ze względu na centralne położenie, jest najwłaściwszym miejscem. Ponadto w UTK zatrudnionych jest kilka osób z Radomia, w tym tylko dwie w oddziale terenowym, i wszystkie dojeżdżają z miejsca zamieszkania do Warszawy. Natomiast do Oddziału Terenowego w Radomiu zmuszonych było dojeżdżać do pracy wielu pracowników z Warszawy.</p>
        <p xml:id="div-3">Istotnym elementem działania UTK jest prowadzenie działalności mającej na celu minimalizację kosztów utrzymania. Przeprowadzanie kontroli u przewoźników kolejowych, zarządców infrastruktury i użytkowników bocznic kolejowych usytuowanych na całym obszarze działania, z uwagi na siedzibę w Radomiu, było utrudnione i generowało większe koszty, ponieważ zachodziła konieczność delegowania na kilka dni pracowników wykonujących czynności, opłacania hoteli i ponoszenia wyższych opłat delegacyjnych. Powodowało to zmniejszenie liczby przeprowadzanych kontroli, a dla interesantów ze wschodnich regionów usytuowanie Oddziału Terenowego UTK w Radomiu wiązało się z utrudnionym dojazdem.</p>
        <p xml:id="div-4">Pragnę zapewnić, że obowiązki UTK wykonywane na terenie Radomia i okolic będą wykonywane bez pogorszenia dotychczasowego zakresu i na dotychczasowym poziomie.</p>
        <p xml:id="div-5">Z poważaniem</p>
        <p xml:id="div-6">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-7">Mirosław Chaberek</p>
        <p xml:id="div-8">Warszawa, dnia 18 czerwca 2007 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>