text_structure.xml
23 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na wystąpienie Panów Posłów: Jarosława Dudy, Stanisława Huskowskiego i Jana Piechoty przesłane przez Pana Marszałka przy piśmie z dnia 30 kwietnia 2007 r., znak: SPS/024-2611/07, w sprawie przyznawania środków finansowych instytucjom rządowym i prywatnym przedsiębiorcom na medialne kampanie społeczne dotyczące osób niepełnosprawnych, uprzejmie wyjaśniam:</p>
<p xml:id="div-2">W ramach schematu a) działania 1.4: Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich (SPO RZL) realizowany jest typ projektu nr 19 ˝Zmiana postaw społecznych wobec osób niepełnosprawnych, w szczególności w środowisku pracy, poprzez: kampanie informacyjno-promocyjne, skierowane do pracodawców, ich pracowników, społeczności lokalnych i decydentów˝.</p>
<p xml:id="div-3">Realizacja projektów tego typu przyczynia się m.in. do: przełamywania występującego w świadomości pracodawców, pracowników pełnosprawnych, społeczności lokalnych i decydentów negatywnego stereotypu osoby niepełnosprawnej jako pracownika. Celem tych projektów jest zwiększanie na poziomie regionalno-lokalnym zainteresowania pracodawców zatrudnianiem niepełnosprawnych pracowników oraz kształtowanie dobrego klimatu społecznego i pozytywnego nastawienia środowisk pracowniczych do współpracy z osobami niepełnosprawnymi, przekazywanie wiedzy o prawach osób niepełnosprawnych, o ich potrzebach, możliwościach i dokonaniach zawodowych, upowszechnianie dobrych praktyk i doświadczeń z obszaru zatrudniania osób niepełnosprawnych. Realizacja projektów tego typu przyczynia się także do eliminowania negatywnych presji o charakterze środowiskowym, stanowiących barierę dla zdobywania wykształcenia i kwalifikacji oraz podejmowania zatrudnienia przez osoby niepełnosprawne.</p>
<p xml:id="div-4">W ramach działania 1.4: SPO RZL mogą być finansowane koszty związane m.in. z:</p>
<p xml:id="div-5">- produkcją i emisją audycji radiowych i telewizyjnych,</p>
<p xml:id="div-6">- opracowaniem i zamieszczeniem artykułów oraz wkładek (inserty) w prasie,</p>
<p xml:id="div-7">- organizowaniem spotkań informacyjnych, konferencji i seminariów,</p>
<p xml:id="div-8">- organizowaniem targów, wystaw i innych imprez promujących integrację oraz aktywność zawodową osób niepełnosprawnych,</p>
<p xml:id="div-9">- opracowaniem i drukiem broszur (informatorów), dotyczących problematyki osób niepełnosprawnych, również drukowanych pismem Braille˝a, w druku powiększonym lub wydawanych na kasecie, płycie CD, dyskietce lub w internecie,</p>
<p xml:id="div-10">- opracowaniem i drukiem ulotek informacyjnych oraz plakatów,</p>
<p xml:id="div-11">- przygotowaniem materiałów informacyjnych w formie dyskietki, płyty CD, kasety,</p>
<p xml:id="div-12">- zakupem audiowizualnych nośników informacji (do nagrywania m.in.: dyskietki, płyty CD, kasety magnetofonowe i wideo),</p>
<p xml:id="div-13">- dystrybucją i kolportażem.</p>
<p xml:id="div-14">W ramach powyższego typu projektu podpisane zostały 34 umowy o dofinansowanie na łączną kwotę całkowitych wydatków projektu 29 701 159,22 PLN (w tym kwota dofinansowania 28 795 821,37 PLN). W latach 2005-2006 wypłacono transze na rzecz beneficjentów w wysokości 2 575 940,89 PLN. Realizatorami tych umów są następujące podmioty:</p>
<p xml:id="div-15">- 20 osób prawnych niedziałających dla zysku (organizacje pozarządowe) na kwotę całkowitych wydatków 19 236 265,55 PLN (kwota dofinansowania 18 595 492,06 PLN),</p>
<p xml:id="div-16">- 10 jednostek sektora finansów publicznych na kwotę całkowitych wydatków 2 643 046,24 PLN (kwota dofinansowania 2 643 046,24 PLN),</p>
<p xml:id="div-17">- 4 przedsiębiorców na kwotę całkowitych wydatków 7 821 847,43 PLN (kwota dofinansowania 7 557 283,07 PLN).</p>
<p xml:id="div-18">Wśród wyżej wymienionych projektów realizowane są następujące medialne kampanie społeczne:</p>
<p xml:id="div-19">Projekt realizowany przez Fundację Fuga Mundi pt. ˝Potrafisz˝ na kwotę całkowitych wydatków 2 181 400,36 PLN.</p>
<p xml:id="div-20">Głównym celem projektu jest kreowanie pozytywnego wizerunku osób niepełnosprawnych oraz zmiana postaw społecznych wobec osób niepełnosprawnych. Celem projektu jest też poprawa położenia społeczno-zawodowego osób niepełnosprawnych, przede wszystkim w obszarze zatrudniania osób niepełnosprawnych. Główne działania merytoryczne w ramach projektu to:</p>
<p xml:id="div-21">- produkcja i emisja reportaży telewizyjnych - w TVP O/Lublin,</p>
<p xml:id="div-22">- produkcja i emisja audycji radiowych - w Radiu Lublin,</p>
<p xml:id="div-23">- pisanie i publikacja artykułów w prasie - w Kurierze Lubelskim,</p>
<p xml:id="div-24">- pisanie i publikacja artykułów w Internecie - pod adresem: www.ffm.pl.</p>
<p xml:id="div-25">Emitowane reportaże w radiu i telewizji oraz publikowane w prasie i Internecie artykuły mają sprzyjać tworzeniu dobrego klimatu i pozytywnie nastawiać społeczeństwo do współpracy z osobami niepełnosprawnymi. Będą temu służyć historie konkretnych osób niepełnosprawnych, którym udało się osiągnąć sukcesy zawodowe, twórcze, naukowe oraz które prowadzą samodzielną działalność gospodarczą lub społeczną.</p>
<p xml:id="div-26">Adresatami projektu są społeczności lokalne województwa lubelskiego, w szczególności środowisko osób niepełnosprawnych, lokalni decydenci i potencjalni pracodawcy osób niepełnosprawnych zarówno z terenów miejskich jak i wiejskich oraz małomiasteczkowych.</p>
<p xml:id="div-27">Zakłada się, że w wyniku realizacji projektu nastąpi pozytywna zmiana postaw społecznych wobec osób niepełnosprawnych, w szczególności w środowisku lokalnym oraz w środowisku pracy. Projekt przyczyni się do:</p>
<p xml:id="div-28">- upowszechnienia w społeczeństwie wiedzy o prawach osób niepełnosprawnych, o ich potrzebach, możliwościach i dokonaniach zawodowych, twórczych, sportowych itp.,</p>
<p xml:id="div-29">- upowszechnienia dobrych praktyk i doświadczeń z obszaru edukacji i zatrudniania osób niepełnosprawnych,</p>
<p xml:id="div-30">- eliminacji i/lub zmniejszenia negatywnych presji o charakterze środowiskowym, stanowiących barierę dla zdobywania wykształcenia i kwalifikacji oraz podejmowania zatrudnienia przez osoby niepełnosprawne,</p>
<p xml:id="div-31">- uświadomienia lokalnym decydentom specyfiki problemów niepełnosprawnych mieszkańców,</p>
<p xml:id="div-32">- przełamania negatywnego stereotypu osoby niepełnosprawnej jako pracownika i współpracownika, występującego w świadomości pracodawców i pracowników pełnosprawnych,</p>
<p xml:id="div-33">- zmotywowania osób niepełnosprawnych biernych zawodowo i społecznie do podjęcia aktywności.</p>
<p xml:id="div-34">Projekt realizowany przez Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji pt. ˝Zmiana postaw społecznych drogą do zatrudnienia osób niepełnosprawnych˝ na kwotę całkowitych wydatków 5 033 361,40 PLN.</p>
<p xml:id="div-35">Celem projektu jest zmiana postaw społecznych reprezentowanych przez pracodawców z otwartego rynku pracy, a w efekcie ułatwienie większej liczbie niepełnosprawnych pracowników podjęcia pracy. Projekt realizowany w swoim głównym założeniu poprzez ogólnopolską kampanię informacyjno-promocyjną, skupiającą się na zmianie stereotypów istniejących wokół kwestii zatrudnienia osób niepełnosprawnych. Zmiany te zamierza się osiągnąć poprzez szczegółowe informowanie odbiorców kampanii - pracodawców i zatrudnianych u nich pracowników o zaletach i strategii przyjmowania do pracy niepełnosprawnych pracowników. Zaplanowanymi działaniami kampanii są krótkie filmy telewizyjne, audycje radiowe, reklamy i wkładki tematyczne w gazetach branżowych i innych czasopismach, na portalach internetowych, bezpośredni mailing do pracodawców, reklama zewnętrzna - plakaty, ulotki informacyjne oraz Infolinia, dzięki której wszystkie osoby zainteresowane zatrudnieniem osób niepełnosprawnych uzyskają odpowiedzi na interesujące ich zagadnienia. Projekt zakłada osiągnięcie następujących rezultatów ˝miękkich˝:</p>
<p xml:id="div-36">- zmiana postaw społecznych związanych z pracą osób niepełnosprawnych,</p>
<p xml:id="div-37">- przełamywanie barier psychologicznych i wewnętrznych oporów dotyczących osób niepełnosprawnych w środowisku pracy,</p>
<p xml:id="div-38">- podniesienie świadomości związanej z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych wśród pracodawców (przy założeniu że kampania dotrze do 40% społeczeństwa w grupie wiekowej od lat 16).</p>
<p xml:id="div-39">Najważniejszym rezultatem kampanii Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji to zmiana postaw społecznych wśród pracodawców, pracowników oraz zbudowanie dobrego klimatu wokół kwestii zatrudniania osób niepełnosprawnych. Dzięki rzetelnej informacji pracodawcy zaczną wykorzystywać istniejące systemy pro zatrudnieniowe promujące otwarty rynek pracy dla osób niepełnosprawnych.</p>
<p xml:id="div-40">Projekt realizowany przez Ciszewski Public Relations pt. ˝Road show˝ na kwotę całkowitych wydatków 2 051 023,08 PLN.</p>
<p xml:id="div-41">Celem strategicznym projektu będzie wzrost zatrudnienia osób niepełnosprawnych o znacznym i umiarkowanym stopniu niepełnosprawności na otwartym rynku pracy. Celem z poziomu samego projektu ˝Road show˝ jest kreowanie pozytywnego wizerunku osób niepełnosprawnych oraz zmiana postaw społecznych wobec osób niepełnosprawnych. Przewiduje się zorganizowanie w 16 miastach wojewódzkich konferencji seminaryjnych o charakterze otwartym. Konferencje obejmują:</p>
<p xml:id="div-42">- wykłady oraz seminaria warsztatowe związane z aktywizacją zawodową osób niepełnosprawnych,</p>
<p xml:id="div-43">- spotkania wprowadzające sprawnych w świat niepełnosprawnych pokazujące realne możliwości pełnego życia w świecie sprawnych.</p>
<p xml:id="div-44">Projekt skierowany jest do ogółu społeczeństwa, pracodawców, decydentów oraz osób niepełnosprawnych. Szacuje się, że w konferencjach weźmie udział łącznie 3200 osób (średnio po 200 osób w każdym z 16 miast wojewódzkich). Natomiast wydźwięk pokonferencyjny będzie znacznie szerszy i zakłada się, że dotrze do minimum 16 tysięcy osób (po 1 tys. w mieście wojewódzkim). Projekt ˝Road show˝ poprzez zaplanowane działania zapewni podniesienie szans na rynku pracy osób niepełnosprawnych narażonych na wykluczenie społeczne. Rezultatami kampanii ˝Road show˝ będzie:</p>
<p xml:id="div-45">- zmiana negatywnego wizerunku osób niepełnosprawnych wśród: społeczności lokalnych poprzez zmianę odbierania osób niepełnosprawnych jako kręgu świadczeniobiorców rent oraz innych pomocy socjalnych; pracodawców poprzez poznanie prawdziwego potencjału osób niepełnosprawnych oraz zagadnień prawnych związanych z ogólnie pojętą niepełnosprawnością; decydentów poprzez poznanie specyfiki problemów tego środowiska,</p>
<p xml:id="div-46">- oraz zwiększenie ilości akcji informacyjno-promocyjnych (głównie spotkań, konferencji ˝na żywo˝ traktujących temat niepełnosprawności w sposób profesjonalny), które w znaczny sposób przyczyniają się do zmiany tego typu postaw.</p>
<p xml:id="div-47">Projekt realizowany przez Agencję Rozwoju Lokalnego AGROTUR S.A. pt. ˝Pełnosprawni - Niepełnosprawni kampania medialna˝ na kwotę całkowitych wydatków 938 551,08 PLN.</p>
<p xml:id="div-48">Celem projektu jest zmiana postaw społecznych wobec osób niepełnosprawnych poprzez realizację kampanii medialnej skierowanej głównie do szeroko rozumianej grupy pracodawców i ich pracowników - osób niepełnosprawnych z województwa śląskiego.</p>
<p xml:id="div-49">W ramach kampanii przewiduje się emisje cyklu edukacyjnego (audycje telewizyjne), konsultacje z ekspertami w punkcie konsultacyjnym oraz intensywną promocję projektu głównie poprzez m. in. portal internetowy, konferencje prasowe. Zwiększenie stopnia przygotowania zawodowego i poprawa zdolności do uzyskania zatrudnienia przez osoby o znacznym i umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, budowanie potencjału oraz tworzenie nowych i doskonalenie istniejących instrumentów zwiększających możliwości osób niepełnosprawnych na rynku pracy. Pomoc skierowana jest do osób po raz pierwszy wchodzących na rynek pracy lub długotrwale bezrobotnych, doświadczających największych problemów przy wejściu na rynek pracy.</p>
<p xml:id="div-50">Zdobycie dodatkowych wiadomości przez odbiorców kampanii promocyjnej nie tylko zachęci pracodawców do zatrudniania osób niepełnosprawnych, ale również przyczyni się do eliminowania negatywnych presji o charakterze środowiskowym, co z kolei może mieć wpływ na tworzenie nowych miejsc pracy. Stanowi to niewątpliwie trwały rezultat realizacji projektu. Poprawa zdolności do bycia zatrudnionym zostanie osiągnięta również poprzez osiągnięcie motywacji do zdobywania wykształcenia oraz dodatkowych umiejętności, zwiększenie zaufania we własne siły. Za wartość dodaną projektu należy uznać kompleksowość przekazywanych informacji, które dodatkowo mogą być uzupełnione o indywidualne potrzeby w punkcie konsultacyjnym.</p>
<p xml:id="div-51">Rezultaty ww. projektów będą znane dopiero po ich zakończeniu.</p>
<p xml:id="div-52">Należy podkreślić, że zgodnie z zasadami EFS w ramach wszystkich realizowanych projektów beneficjenci zobowiązani są do realizowania działań informacyjno-promocyjnych.</p>
<p xml:id="div-53">Ponadto informujemy, iż Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach Pomocy Technicznej SPO RZL priorytet 3, działanie 3.2 schemat c) opracował i przekazał do zatwierdzenia projekt pt. ˝EFS - Rezultaty Działania 1.4˝ o wartości całkowitych wydatków 3 071 849,10 PLN, w tym wartość kampanii 3 055 849,10 PLN.</p>
<p xml:id="div-54">Wnioski w ramach pomocy technicznej kierowane są do zaopiniowania i rekomendowania komitetowi sterującemu. Projekt zatwierdzany jest przez Instytucję Zarządzającą - Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego. Następnie instytucja wdrażająca - Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego podpisuje umowę o dofinansowanie z beneficjentem.</p>
<p xml:id="div-55">Celem projektu jest pokazanie dobrych praktyk poprzez poinformowanie społeczeństwa, a w szczególności osób niepełnosprawnych i ich otoczenia, o rezultatach wsparcia uzyskanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach działania 1.4: Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich 2004-2006. W związku z powyższym zostanie przygotowana i przeprowadzona kampania medialna polegająca na emisji spotów informujących w lokalnych stacjach radiowych i zamieszczeniu wkładek informacyjnych (insertów) w prasie lokalnej. Planuje się, że w około 2-minutowych spotach radiowych podane zostaną ogólne informacje o współfinansowaniu projektów konkursowych i pozakonkursowych realizowanych w ramach działania 1.4 ze środków Unii Europejskiej. Natomiast inserty zawierać będą zarówno informacje ogólne na temat projektów, wysokości zakontraktowanych środków (w tym wysokości środków z EFS) jak i skrócone opisy przykładowych projektów. Zakłada się, że podanie tych szczegółowych informacji podniesie świadomość społeczeństwa na temat znaczącego wpływu Europejskiego Funduszu Społecznego na rozwój zasobów ludzkich i społeczeństwa, a w szczególności na wsparcie osób o znacznym i umiarkowanym stopniu niepełnosprawności na otwartym rynku pracy. Kampania zostanie przeprowadzona przez wyspecjalizowanego wykonawcę zewnętrznego wyłonionego w drodze przetargu nieograniczonego zgodnie ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2006 Nr 164, poz. 1163 z późn. zm.)</p>
<p xml:id="div-56">W ramach schematu b) działania 1.4: SPO RZL fundusz realizuje projekty własne z typu projektów pn. ˝Zmiana postaw społecznych wobec osób niepełnosprawnych, w szczególności w środowisku pracy, poprzez: kampanie informacyjno - promocyjne, skierowane do pracodawców, ich pracowników, społeczności lokalnych i decydentów˝. W 2006 r. fundusz zrealizował pierwszą kampanię medialną w ramach projektu ˝Praca dla każdego niepełnosprawnego˝. Wartość kampanii to 14 801 558,00 zł brutto. Za przeprowadzenie kampanii odpowiedzialne było konsorcjum, które wygrało przetarg nieograniczony, składające się z firm: Legend Group Sp. z o.o. oraz MindShare Polska Sp. z o. o. Celem projektu była zmiana postaw społecznych wobec osób niepełnosprawnych wśród potencjalnych pracodawców otwartego rynku pracy i ich pracowników, przybliżenie potencjalnym pracodawcom otwartego rynku pracy problematyki osób niepełnosprawnych, zmiana niekorzystnego wizerunku osoby niepełnosprawnej wśród pracodawców otwartego rynku pracy i ich pracowników, wskazanie korzyści wynikających z zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. W kampanii medialnej obowiązywała jedna linia kreacyjna z zaznaczeniem zróżnicowania uwzględniającego cztery podstawowe rodzaje niepełnosprawności: wzrokowej, słuchowej, ruchowej, intelektualnej. Kreacja oparta była na autentycznych historiach - pokazano 4 przykłady zatrudnienia osób niepełnosprawnych w ich prawdziwych miejscach pracy. Kampania trwała od marca do listopada 2006 r.</p>
<p xml:id="div-57">Na przygotowanie i realizację projektu składały się następujące elementy:</p>
<p xml:id="div-58">Badania - przeprowadzenie badania metodą telefoniczną CATI.</p>
<p xml:id="div-59">Filmy informacyjne (spoty) emitowane cyklicznie w telewizji publicznej i komercyjnej o zasięgu krajowym i regionalnym.</p>
<p xml:id="div-60">Wielkoformatowe tablice ogłoszeniowe (billboardy).</p>
<p xml:id="div-61">Informacje emitowane cyklicznie w rozgłośniach radiowych (spoty radiowe).</p>
<p xml:id="div-62">Materiały prasowe zamieszczane w prasie ogólnopolskiej.</p>
<p xml:id="div-63">E-mailing oraz informacje zamieszczane na witrynach internetowych.</p>
<p xml:id="div-64">Po zakończeniu kampanii przeprowadzono badania opinii publicznej metodą wywiadów telefonicznych CATI, których celem było zbadanie stopnia dotarcia informacji do adresatów projektu.</p>
<p xml:id="div-65">Z badań wynika, iż z kampanią zetknęło się 96% pracodawców oraz 95% pracowników. Hasło przewodnie kampanii ˝Niepełnosprawni - pełnosprawni w pracy˝ znane było niemal wszystkim respondentom, zarówno w grupie pracodawców jak i pracowników. Ponad połowa, tj. 54% badanych uważa także, że kampania przekonała pracodawców, iż osoby niepełnosprawne są równie wydajnymi pracownikami jak pełnosprawne, a 63% sądzi, że po tej kampanii pracodawcy będą chętniej zatrudniać osoby niepełnosprawne. Badani pracodawcy mają wyższy niż przed kampanią wskaźnik znajomości korzyści związanych z zatrudnieniem osób niepełnosprawnych. Odnotowano także wzrost pracodawców zarejestrowanych w PFRON korzystających z dofinansowania do wynagrodzeń osób niepełnosprawnych.</p>
<p xml:id="div-66">W 2007 r. w ramach projektu ˝Wsparcie zatrudnienia osób niepełnosprawnych na otwartym rynku pracy˝ w ramach drugiego komponentu projektu fundusz realizuje kampanię medialną (pierwszy komponent to subsydiowanie wynagrodzeń pracodawcom zatrudniającym osoby niepełnosprawne). Wartość kampanii to 10 662 800,00 zł brutto. Za przeprowadzenie kampanii odpowiedzialne jest konsorcjum, które wygrało przetarg nieograniczony składające się z firm: Czteryczwarte Sp. z o.o. oraz MindShare Polska Sp. z o. o. Celem kampanii jest zmiana postaw społecznych wobec osób niepełnosprawnych oraz rozpowszechnienie wśród pracodawców dostępnych form wsparcia zatrudnienia osób niepełnosprawnych (subsydiowanego zatrudnienia na otwartym rynku pracy, dofinansowania funkcjonowania asystentów osób niepełnosprawnych w miejscach pracy, przystosowania stanowisk pracy osób niepełnosprawnych, zwrot kosztów szkoleń), a także utrwalenie pozytywnego obrazu osoby niepełnosprawnej jako pełnowartościowego pracownika. Kampania realizowana jest w miesiącach marzec-lipiec 2007 r. Twarzą kampanii jest Wiktor - aktor grający mężczyznę niepełnosprawnego ruchowo.</p>
<p xml:id="div-67">Na przygotowanie i realizację kampanii medialnej składają się następujące komponenty:</p>
<p xml:id="div-68">Filmy informacyjne (spoty) emitowane cyklicznie w telewizji.</p>
<p xml:id="div-69">Cykl reportaży emitowanych w telewizji oraz w rozgłośniach radiowych.</p>
<p xml:id="div-70">Materiały prasowe zamieszczane w prasie ogólnopolskiej.</p>
<p xml:id="div-71">Inserty prasowe.</p>
<p xml:id="div-72">Spoty radiowe informujące o insertach.</p>
<p xml:id="div-73">Filmy instruktażowe emitowane w telewizji.</p>
<p xml:id="div-74">E-mailing oraz informacje zamieszczane na witrynach internetowych.</p>
<p xml:id="div-75">Wielkoformatowe tablice ogłoszeniowe (billboard).</p>
<p xml:id="div-76">Cykl seminariów (spotkań informacyjnych) dla pracodawców i pośredników pracy.</p>
<p xml:id="div-77">Przygotowanie i administrowanie stroną internetową.</p>
<p xml:id="div-78">Przeprowadzenie badań metodą telefoniczną CATI.</p>
<p xml:id="div-79">Ogólnopolska konferencja prasowa.</p>
<p xml:id="div-80">Istotnym elementem kampanii jest serwis internetowy www.pelnosprawniwpracy.pl stanowiący źródło informacji dla pracodawców. Strona cieszy się wysoką częstotliwością odwiedzin; od początku trwania kampanii zanotowano 68 523 wejść na stronę. Poprzez stronę www. można wysłać e-mail z zapytaniem do PFRON; do dnia dzisiejszego odpowiedziano na kilkaset listów. Za pomocą serwisu internetowego prowadzona jest giełda pracy. Działania te nie były przewidziane we wniosku o dofinansowanie projektu i stanowią wartość dodaną projektu. Od marca do 23 maja 2007 r. pracodawcy zamieścili 588 ofert pracy, a poszukujący pracy 360 ogłoszeń.</p>
<p xml:id="div-81">Jednocześnie przekazuję w załączeniu zestawienie projektów realizowanych w ramach schematu a) i schematu b) działania 1.4: SPO RZL*).</p>
<p xml:id="div-82">Z poważaniem</p>
<p xml:id="div-83">Minister</p>
<p xml:id="div-84">Anna Kalata</p>
<p xml:id="div-85">Warszawa, dnia 31 maja 2007 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>