text_structure.xml 3.43 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na pismo z dnia 5 kwietnia 2007 r. nr SPS-024-2537/07 dotyczące zapytania Pana Posła Dariusza Lipińskiego w sprawie możliwości wsparcia budowy III ramy komunikacyjnej w Poznaniu w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko poniżej przedstawiam stosowne wyjaśnienia.</p>
        <p xml:id="div-2">Ad 1. Kwota z poz. 59 Indykatywnego wykazu indywidualnych projektów kluczowych, w tym dużych w ramach PO ˝Infrastruktura i Środowisko˝ dotyczy odcinków dróg krajowych w miastach na prawach powiatu położonych w sieci TEN-T, natomiast druga kwota z poz. 140 będzie przeznaczona na odcinki dróg krajowych w miastach na prawach powiatu poza siecią TEN-T. Wybór projektów w ramach obu z tych kategorii będzie odbywał się na zasadach konkursowych. Szczegółowe zasady są obecnie opracowywane przez Ministerstwo Transportu.</p>
        <p xml:id="div-3">Ad 2. Kwalifikacja danego projektu dotyczącego drogi krajowej do szóstego lub ósmego priorytetu będzie uzależniona od jego położenia. Droga krajowa znajdująca się w sieci TEN-T będzie współfinansowana z szóstego priorytetu, natomiast będąca poza tą siecią z priorytetu ósmego. Tym samym może mieć miejsce sytuacja, że miasto będzie beneficjentem wsparcia z dwóch różnych priorytetów pod warunkiem wyboru projektów w procedurze konkursowej.</p>
        <p xml:id="div-4">Ad 3. Zgodnie z ustalonym zasadami maksymalne dofinansowanie z funduszy unijnych wyniesie do 85% kosztów kwalifikowanych.</p>
        <p xml:id="div-5">Ad 4. Wybór projektów dotyczących dróg krajowych w miastach na prawach powiatu w ramach szóstego i ósmego priorytetu będzie odbywał się na zasadach konkursowych.</p>
        <p xml:id="div-6">Ad 5. Na obecnym etapie prac nie zakłada się podziału dostępnych środków na poszczególne miasta na prawach powiatu. Procedura konkursowa zapewni, że zostaną wybrane najlepsze i najlepiej przygotowane projekty.</p>
        <p xml:id="div-7">Ad 6. Brak w Indykatywnym wykazie indywidualnych projektów kluczowych, w tym dużych w ramach PO ˝Infrastruktura i Środowisko˝ dużego projektu, który byłby wybrany w procedurze konkursowej nie stanowi przeszkody dla jego wsparcia ze środków UE.</p>
        <p xml:id="div-8">Ad 7. Konsultacje społeczne Indykatywnego wykazu indywidualnych projektów kluczowych, w tym dużych w ramach PO ˝Infrastruktura i Środowisko˝ zostały już zakończone. Indykatywny wykaz obejmuje jedynie projekty indywidualne, nie dotyczy natomiast projektów wybieranych w procedurze konkursowej.</p>
        <p xml:id="div-9">Ad 8. Wsparcie projektów dotyczących dróg krajowych w miastach na prawach powiatu w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko może być realizowane w ramach szóstego lub ósmego priorytetu. Zgodnie z ustaloną linią demarkacyjną, projekty dotyczące dróg niższych kategorii mogą być realizowane z regionalnych programów operacyjnych.</p>
        <p xml:id="div-10">Z poważaniem</p>
        <p xml:id="div-11">Minister</p>
        <p xml:id="div-12">Grażyna Gęsicka</p>
        <p xml:id="div-13">Warszawa, dnia 26 kwietnia 2007 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>