text_structure.xml
3.71 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na interpelację pana posła Jana Bednarka nr SPS-024-2501/07 z dnia 4 kwietnia 2007 r. w sprawie niekorzystnych dla mieszkańców Pomorza Środkowego połączeń kolejowych pomiędzy Koszalinem a Warszawą przedstawiam następujące wyjaśnienia.</p>
<p xml:id="div-2">Obecnie pomiędzy Warszawą a Koszalinem funkcjonują dwa połączenia. Pierwsze połączenie - nocne Kołobrzeg-Koszalin-Warszawa Centralna-Kraków Płaszów realizowane jest przez spółkę PKP Przewozy Regionalne, drugie - dzienne obsługiwane jest przez PKP ˝Intercity˝ sp. z o.o. Oprócz tego spółka PKP Przewozy Regionalne uruchamia w okresie wakacyjnym połączenie relacji Kołobrzeg-Koszalin-Warszawa Zachodnia (nocny pociąg).</p>
<p xml:id="div-3">Do 9 grudnia 2006 r. połączenie w relacji Kołobrzeg-Warszawa Zachodnia funkcjonowało dodatkowo w nocy z niedzieli na poniedziałek, jednak z uwagi na dublowanie oferty nocnego pociągu relacji Kołobrzeg-Kraków Płaszów podjęto decyzję o zmianie terminu kursowania pociągu do Warszawy.</p>
<p xml:id="div-4">Dla poprawy połączenia Koszalina z Warszawą uruchomiony został w porozumieniu z urzędami marszałkowskimi województw: zachodniopomorskiego i pomorskiego pociąg regionalny relacji Koszalin (odjazd 3.49)-Słupsk (przyjazd 4.37), skomunikowany na stacji Słupsk z pociągiem ekspresowym ˝Słupia˝ relacji Słupsk (odjazd 4.45)-Warszawa Zachodnia (przyjazd 11.00).</p>
<p xml:id="div-5">Inicjowanie dodatkowych połączeń z przyczyn technicznych obecnie nie jest możliwe ze względu na ograniczoną przepustowość linii kolejowej.</p>
<p xml:id="div-6">Linia kolejowa z Koszalina do Gdyni na odcinku Koszalin-Wejherowo jest linią jednotorową. Systematyczny wzrost liczby pociągów powoduje coraz większe problemy w przygotowaniu oferty przewozowej na tej trasie. Budowa drugiego toru i modernizacja linii (instalacja samoczynnej blokady liniowej) wydają się już dziś niezbędne. Jednakże w perspektywie 2007-2013 nie przewidziano środków na realizację tej inwestycji.</p>
<p xml:id="div-7">Niemniej jednak, uznając za słuszne spostrzeżenia pana posła, minister transportu jako organ właściwy w sprawach organizowania i dofinansowywania przewozów międzywojewódzkich wykonywanych w ramach usług publicznych, rozważy możliwość wprowadzenia takich zmian w rozkładzie jazdy pociągów, aby poprawić ofertę przewozową dla mieszkańców Pomorza Środkowego. Po dokonaniu szczegółowej analizy rozkładu jazdy pociągów oraz możliwości techniczno-eksploatacyjnych wprowadzenie ewentualnej korekty rozkładu możliwe będzie od dnia 1 sierpnia br.</p>
<p xml:id="div-8">Jednocześnie pragnę poinformować, iż weryfikacja obecnie funkcjonującego rozkładu jazdy wiązałaby się z koniecznością zwiększenia kwoty dofinansowania z budżetu państwa, która określona jest w ustawie budżetowej na 2007 r., lub ograniczeniem dofinansowywanej oferty w innym regionie kraju. Możliwość wprowadzenia zmian w rozkładzie jazdy jest zatem limitowana wielkością dotacji budżetowej, którą dysponuje minister transportu, przeznaczonej na nierentowne przewozy międzywojewódzkie i międzynarodowe.</p>
<p xml:id="div-9">Z poważaniem</p>
<p xml:id="div-10">Podsekretarz stanu</p>
<p xml:id="div-11">Mirosław Chaberek</p>
<p xml:id="div-12">Warszawa, dnia 25 kwietnia 2007 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>