text_structure.xml 3.13 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na zapytanie Pana Posła Edwarda Czesaka (nr SPS-024-2462/07) z dnia 22 marca br. w sprawie zasad wykupu gruntów w pasie drogi krajowej nr 4 na odcinku Brzesko-Jedwabniki uprzejmie informuję, iż na pierwszym etapie inwestycji miało miejsce wypłacenie odszkodowań za budynki, które kolidowały z przebudową pasa drogowego, jak również z przebudową urządzeń infrastruktury technicznej.</p>
        <p xml:id="div-2">W trakcie realizacji inwestycji pojedyncze wnioski o wypłatę odszkodowania właścicieli budynków, które nie kolidowały bezpośrednio z realizacją robót, były każdorazowo dokładnie analizowane i decyzje o wypłacie odszkodowania lub o jej odmowie były podejmowane również w oparciu o opinie projektanta i rzeczoznawcy.</p>
        <p xml:id="div-3">Ponadto w trakcie realizacji inwestycji prowadzone są obserwacje budynków sąsiadujących z drogą przez firmę Mentor Konsulting i do chwili obecnej nie stwierdzono uszkodzeń budynków spowodowanych robotami drogowymi.</p>
        <p xml:id="div-4">W związku ze wzrostem liczby wniosków o wykup nieruchomości zabudowanych przyległych do pasa drogowego, a niekolidujących bezpośrednio z realizacją ww. zadania, GDDKiA podjęła czynności zmierzające do wypłaty odszkodowań za budynki znajdujące się częściowo w pasie drogowym lub przylegające do pasa drogowego. Po przyznaniu środków finansowych i zawarciu ugody z właścicielami, GDDKiA rozpocznie wypłatę odszkodowań zgodnie z wyceną rzeczoznawcy majątkowego.</p>
        <p xml:id="div-5">Ponadto informuję, iż resort transportu czyni starania, aby powyższa inwestycja została zrealizowana z zastosowaniem wszystkich możliwych rozwiązań technicznych, ograniczających negatywne oddziaływanie wzmożonego ruchu drogowego na warunki życia ludzi w bliskim sąsiedztwie drogi (wymiana okien na dźwiękoszczelne, budowa ekranów, przebudowa odwodnienia drogi - separatory). Ocena skuteczności zastosowanych rozwiązań będzie możliwa w drodze monitoringu dopiero na etapie eksploatacji przebudowanej drogi.</p>
        <p xml:id="div-6">Jednocześnie informuję, iż po przebudowie i oddaniu drogi do użytkowania przeprowadzony zostanie monitoring jej oddziaływania na środowisko. Na podstawie jego wyników zostanie ustanowiona strefa ograniczonego użytkowania terenów sąsiadujących z autostradą. W przypadku objęcia nieruchomości taką strefą właściciel będzie mógł ubiegać się o wykup nieruchomości pozostającej poza liniami rozgraniczającymi pas drogowy lub o wypłatę odszkodowania w drodze postępowania sądowego.</p>
        <p xml:id="div-7">Łączę wyrazy najwyższego szacunku</p>
        <p xml:id="div-8">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-9">Piotr Stomma</p>
        <p xml:id="div-10">Warszawa, dnia 11 kwietnia 2007 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>