text_structure.xml 2.79 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na zapytanie, SPS-024-2461/07, z dnia 22 marca 2007 r. Posła Wojciecha Pichety dotyczące modernizacji drogi krajowej nr 46 Częstochowa-Lubliniec informuję, że zakres remontów dróg krajowych wykonywanych w danym roku zależy od przyznanych Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na ten cel środków finansowych.</p>
        <p xml:id="div-2">W ramach przydzielonych środków dokonywany jest wybór zadań do realizacji oparty na wskazaniach systemów: HDM-4 (Highway Development and Management - edition 4) oraz polskiego Systemu Oceny Stanu Nawierzchni (SOSN). Oba systemy umożliwiają obiektywny i racjonalny podział środków finansowych na poszczególne województwa/oddziały GDDKiA i wybór zadań do realizacji w poszczególnych latach. System HDM-4 to system komputerowy stosowany w GDDKiA do wyznaczania priorytetów i planowania wydatków na drogownictwo. HDM-4 jest wynikiem ponad dwudziestu lat badań i prac projektowych prowadzonych przez Bank Światowy we współpracy z czołowymi ośrodkami badawczymi i administracjami drogowymi wielu krajów. System ten funkcjonuje w Polsce od 1998 r.</p>
        <p xml:id="div-3">System SOSN (System Oceny Stanu Nawierzchni), funkcjonujący w GDDKiA od 17 lat, pozwala na identyfikację i wskazanie odcinków dróg w stanie dobrym, niezadowalającym i złym. System ten dzięki prowadzonym systematycznie pomiarom zawiera aktualne dane dotyczące cech eksploatacyjnych nawierzchni. Objęte nim są zamiejskie odcinki dróg krajowych.</p>
        <p xml:id="div-4">W pierwszej kolejności realizowane są zadania wymagające pilnej interwencji określanej przy pomocy ww. systemów na podstawie badań sieci drogowej przy uwzględnianiu natężenia ruchu na danym odcinku drogi oraz zagrożenia bezpieczeństwa ruchu.</p>
        <p xml:id="div-5">W roku 2006 w ramach Projektu Utrzymania i Rehabilitacji Dróg Krajowych finansowanego z pożyczki BŚ i EBI został wykonany remont odcinka drogi nr 46 Częstochowa-Blachownia, długości 3,8 km, za kwotę 10,727 mln zł.</p>
        <p xml:id="div-6">W ramach przeznaczonych dla woj. śląskiego w br. środków zadanie to nie może być zrealizowane, aczkolwiek w ubiegłym roku zakładaliśmy możliwość zakończenia robót na tym odcinku drogi.</p>
        <p xml:id="div-7">Łączę wyrazy największego szacunku</p>
        <p xml:id="div-8">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-9">Piotr Stomma</p>
        <p xml:id="div-10">Warszawa, dnia 11 kwietnia 2007 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>