text_structure.xml
2.93 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na zapytanie Pana posła Tadeusza Kopcia w sprawie wykorzystania środków finansowych zaoszczędzonych - zdaniem Pana posła - dzięki tegorocznej łagodnej zimie na inwestycje drogowe uprzejmie przedstawiam stanowisko Ministerstwa Transportu.</p>
<p xml:id="div-2">Okres zimowy w bieżącym roku jeszcze się nie skończył. W IV kwartale bieżącego roku rozpocznie się kolejny sezon zimowy 2007-2008 i na ten cel GDDKiA musi zarezerwować odpowiednią ilość środków finansowych na pokrycie - trudnych obecnie do określenia - wydatków związanych z zimowym utrzymaniem dróg na drugie półrocze br.</p>
<p xml:id="div-3">Z analizy wydatków na zimowe utrzymanie dróg z ostatnich 5 lat wynika, że rocznie na ten cel GDDKiA przeznacza od około 130 mln zł - przy łagodnej zimie - do ponad 213 mln zł podczas sezonu zimowego charakteryzującego się występowaniem intensywnych opadów śniegu noszących znamiona klęski żywiołowej.</p>
<p xml:id="div-4">W roku bieżącym w budżecie GDDKiA na zimowe utrzymanie dróg przewidziano środki finansowe w wysokości 140 mln zł. Mimo że okres zimowy jeszcze się nie skończył, wydatki na ten cel tylko do dnia 15 marca br. podczas tej łagodnej zimy wyniosły ponad 75 mln zł. Ostateczne rozliczenie okresu zimowego z pierwszego półrocza nastąpi dopiero pod koniec czerwca br., kiedy zostaną wystawione przez wszystkie firmy wykonawcze faktury za wykonane, w ramach zimowego utrzymania dróg, roboty.</p>
<p xml:id="div-5">Należy przy tym zauważyć, że najbardziej kosztotwórcze prace w zimowym utrzymaniu dróg to usuwanie śliskości dróg, która powstaje przy dużej wilgotności powietrza i przejściach temperatury przez ˝0˝. Właśnie ostatni sezon zimowy 2006-2007, określany jako łagodny, charakteryzował się znaczną ilością tego typu zjawisk.</p>
<p xml:id="div-6">W przypadku wystąpienia jakichkolwiek oszczędności w asortymencie zimowego utrzymania dróg środki te zostaną przeznaczone na remont istniejącej sieci dróg krajowych.</p>
<p xml:id="div-7">Jednocześnie informuję, że wg ˝Raportu o stanie technicznym nawierzchni sieci dróg krajowych na koniec 2006 roku˝ - opracowanie: Zespół diagnostyki sieci drogowej, Biuro Studiów GDDKiA - zaległości remontowe nawierzchni jezdni, wymagające natychmiastowej interwencji, zamykają się kwotą 3,1 mld zł.</p>
<p xml:id="div-8">Łączę wyrazy najwyższego szacunku</p>
<p xml:id="div-9">Podsekretarz stanu</p>
<p xml:id="div-10">Piotr Stomma</p>
<p xml:id="div-11">Warszawa, dnia 16 kwietnia 2007 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>