text_structure.xml
4.12 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na zapytanie posłów Józefa Stępkowskiego i Adama Ołdakowskiego w sprawie budowy obwodnicy Olesna w woj. opolskim uprzejmie informuję, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w 2004 roku rozpoczęła prace przygotowawcze do realizacji budowy obwodnicy Olesna w ciągu drogi krajowej nr 11.</p>
<p xml:id="div-2">W dniu 17.11.2004 roku podpisano umowę na ˝Opracowanie koncepcji programowej dla budowy drogi krajowej (ekspresowej) S-11 Kołobrzeg-Bytom, na odcinku obwodnicy Olesna km 501+ 000 - 520 + 000˝.</p>
<p xml:id="div-3">W II kwartale 2005 roku przeprowadzono konsultacje społeczne dotyczące ustalenia trasy przebiegu planowanej obwodnicy miasta Olesno.</p>
<p xml:id="div-4">W kwietniu 2005 roku w Miejskim Domu Kultury w Oleśnie odbyła się prezentacja czterowariantowego przebiegu planowanej obwodnicy miasta Olesno. W spotkaniu udział wzięły osoby zainteresowane problematyką przebiegu obwodnicy Olesna, a w szczególności: mieszkańcy Olesna i okolic oraz przedstawiciele miejscowych władz.</p>
<p xml:id="div-5">W trakcie trwających konsultacji od kwietnia do września 2005 r. składano indywidualne i zbiorowe wnioski z uwagami oraz z wyborem preferowanego wariantu. Spotkanie podsumowujące konsultacje społeczne odbyło się dnia 5.09.2005 roku w Miejskim Domu Kultury w Oleśnie. Na spotkaniu zaprezentowano całkowicie nowy przebieg planowanej obwodnicy Olesna, który był wynikiem przeprowadzonych konsultacji społecznych i powstał w oparciu o złożone uwagi i wnioski. Trasę obwodnicy przeprowadzono po południowej stronie miasta Olesno, w oddaleniu o ok. 150 m od najbliższych siedlisk ludzkich. Nowa trasa obwodnicy przebiegać miała poza terenami zabudowanymi, przy krawędzi lasu, eliminując wszystkie zgłaszane wcześniej problemy i zarzuty związane z wyburzeniami, podziałami pól oraz zbyt bliską lokalizacją budynków mieszkalnych.</p>
<p xml:id="div-6">Ze względu na dużą ilość protestów przedłużono konsultacje społeczne w celu ustalenia ostatecznego przebiegu trasy obwodnicy.</p>
<p xml:id="div-7">W lutym 2006 r. doszło do spotkania władz woj. opolskiego z samorządowcami powiatu i miasta Olesna oraz kierownictwem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) Oddział Opole i Wojewódzkiego Zarządu Dróg. Zebrani po raz kolejny próbowali dokonać wyboru przebiegu obwodnicy Olesna. GDDKiA przygotowała dwie propozycje przebiegu obwodnicy - północną i południową.</p>
<p xml:id="div-8">15 września 2006 r. odbyło się posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI) działającej przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad z udziałem przedstawicieli Urzędu Wojewódzkiego, Urzędu Miasta i Gminy Olesno oraz mieszkańców Olesna i okolicznych wsi.</p>
<p xml:id="div-9">Protokołem KOPI z tego posiedzenia ustalono przebieg obwodnicy po stronie południowej miasta Olesna.</p>
<p xml:id="div-10">W lutym 2007 r. Oddział GDDKiA w Opolu wystąpił do Wojewody z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje przedsięwzięcia, rekomendując wariant południowy obwodnicy.</p>
<p xml:id="div-11">Decyzję o przebiegu podejmie Wojewoda w uzgodnieniu z Ministrem Środowiska.</p>
<p xml:id="div-12">Według pierwotnych planów budowa obwodnicy Olesna miała ruszyć w 2006/2007 roku i zakończyć się w 2009 roku. Dzisiaj wiadomo, że jeżeli uzyskane decyzje: środowiskowa i lokalizacyjna nie zostaną oprotestowane, budowa obwodnicy Olesna może rozpocząć się po 2009 r.</p>
<p xml:id="div-13">Łączę wyrazy najwyższego szacunku</p>
<p xml:id="div-14">Podsekretarz stanu</p>
<p xml:id="div-15">Piotr Stomma</p>
<p xml:id="div-16">Warszawa, dnia 19 marca 2007 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>