text_structure.xml
7 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Informacja w sprawie przewidywanych terminów zakończenia realizowanych i planowanych inwestycji drogowych na Dolnym Śląsku - w związku z zapytaniem pana posła Janusza Krasonia z dnia 26 stycznia 2007 r.</p>
<p xml:id="div-2">Odnośnie do pytania 1: Jak przedstawia się stan realizacji inwestycji - autostradowa obwodnica Wrocławia? Jakie prace wykonane zostaną w roku bieżącym? Kiedy prognozuje Pan Minister oddanie tej obwodnicy do użytku?</p>
<p xml:id="div-3">Projektowana inwestycja przewiduje budowę autostradowej obwodnicy Wrocławia nowym śladem. Poprowadzona jest północno-zachodnim obrzeżem miasta. Głównym celem inwestycji jest skierowanie ruchu tranzytowego poza istniejący układ ulic Wrocławia. Projekt obejmuje budowę 35,5 km nowej drogi, w tym 26,8 km nowej autostrady, jednojezdniowy łącznik ˝Kobierzyce˝ o długości 2,5 km i dwujezdniowy łącznik ˝Długołęka˝ o długości 6,2 km. Projektowana jest budowa 6 bezkolizyjnych węzłów: ˝Kobierzyce˝, ˝Nowa Wieś˝, ˝Cesarzowice˝, ˝Lotnisko˝, ˝Kosmonautów˝ i ˝Widawa˝, budowa dróg zbiorczych i dojazdowych, systemu odwodnienia autostrady, urządzeń ochrony środowiska, uzbrojenia terenu wraz z przebudową istniejącego uzbrojenia, oświetlenia i ogrodzenia autostrady, elementów bezpieczeństwa i organizacji ruchu, systemu monitoringu ruchowego i pogodowego, przebudowę sieci dróg poprzecznych w obrębie linii rozgraniczających inwestycji.</p>
<p xml:id="div-4">Stan realizacji inwestycji ˝Budowa obwodnicy Wrocławia˝ przedstawia się następująco:</p>
<p xml:id="div-5">W III kwartale ubiegłego roku uzyskano decyzje środowiskową. Wykup gruntów pod ww. inwestycję zakończony zostanie w II kwartale 2007 r., w tym czasie planuje się także uzyskanie pozwolenia na budowę. Rozpoczęcie procedury przetargowej przewiduje się w II kwartale 2007 r.</p>
<p xml:id="div-6">Zakładany termin rozpoczęcia robót przypada na IV kwartał 2007 r., natomiast zakończenie prognozowane jest w 2010 r.</p>
<p xml:id="div-7">Odnośnie do pytania 2: Kiedy wg pana ministra zakończą się prace na autostradach A4 i A18 od Krzyżowej do granicy państwa?</p>
<p xml:id="div-8">Budowa autostrady A4 na odc. Zgorzelec-Krzyżowa została podzielone na 2 odcinki o łącznej długości 51,4 km</p>
<p xml:id="div-9">- Odcinek ˝A˝ Zgorzelec-Wykroty od km 0+000 do km 22+000 obejmuje następujące roboty: wzmocnienie istniejącej nawierzchni odcinka autostrady A4 od Zgorzelca do granicy państwa o długości 1,7 km do 115 kN na oś, budowę nowej autostrady o długości 20,3 km, przebudowę węzła ˝Zgorzelec˝, budowę węzła ˝Godzieszów˝, budowę 17 obiektów mostowych, budowę kanalizacji deszczowej, budowę dróg dojazdowych, 2 Miejsc Obsługi Podróżnych MOP i urządzeń ochrony środowiska.</p>
<p xml:id="div-10">- Odcinek ˝B˝ Wykroty-Krzyżowa od km 22+00 do km 51+400 obejmuje następujące roboty: budowę nowej autostrady o dł. 29,3 km, budowę węzłów ˝Bolesławiec˝, ˝Krzyżowa˝, 33 obiektów mostowych, budowę 3 Miejsc Obsługi podróżnych MOP, budowę obwodu utrzymania autostrady ˝Bolesławiec˝, budowy urządzeń ochrony środowiska.</p>
<p xml:id="div-11">Przewiduje się, że autostrada A4 Zgorzelec-Krzyżowa zostanie oddana do eksploatacji do końca 2009 r.</p>
<p xml:id="div-12">Zadanie ˝Budowa autostrady A18 Olszyna-Golnice˝ (województwo lubuskie i dolnośląskie) zostało podzielone na 2 etapy:</p>
<p xml:id="div-13">Pierwszy etap objął przebudowę północnej jezdni odcinka Olszyna-Królów o długości 8,9 km oraz budowę północnej jezdni o długości 59,4 km na odcinku Królów-Golnice, odcinek oddany został do użytku w IV kwartale 2006 r.</p>
<p xml:id="div-14">Drugim etapem prac na autostradzie A18 jest przebudowa jezdni południowej o łącznej długości 70,0 km, którą planuje się w latach 2008-2010.</p>
<p xml:id="div-15">Odnośnie do pytania 3: Jakie odcinki drogi S8 poprawiające przejazd z Wrocławia do Warszawy zostaną realizowane w latach 2007-2009?</p>
<p xml:id="div-16">W trakcie opracowywania jest dokumentacja niezbędna do realizacji zadania oraz prowadzone będą wykupy gruntów w miarę możliwości finansowych. Budowę odcinka Wrocław-Syców przewiduje się w latach 2009-2011, a dalszego odcinka stanowiącego połączenie z Warszawą - do 2013 r.</p>
<p xml:id="div-17">Odnośnie do pytania 4: Jakie inwestycje bądź modernizacje są obecnie realizowane lub będą prowadzone w latach 2008 i 2009 na drodze S3?</p>
<p xml:id="div-18">W najbliższych latach największe zaawansowanie prac realizacyjnych będzie miało miejsce na obszarach województw zachodniopomorskiego i lubuskiego.</p>
<p xml:id="div-19">W 2007 r. rozpocznie się budowa drogi ekspresowej S3 na odc. Szczecin-Gorzów Wielkopolski. Według wstępnych założeń ponad 81-kilometrowy odcinek oddany zostanie do użytku w 2009 r.</p>
<p xml:id="div-20">W roku 2008 r. przewiduje się rozpoczęcie budowy drogi S3 na odc. Gorzów Wielkopolski-Nowa Sól o długości ok. 125 km. Zakończenie zadania planuje się w roku 2010.</p>
<p xml:id="div-21">Na obszarze woj. lubuskiego zakończono i oddano do użytku następujące inwestycje:</p>
<p xml:id="div-22">- Obwodnice Międzyrzecza - odcinek o długości ok. 6,5 km. Do użytku została oddana jezdnia wschodnia, docelowo przewiduje się przekrój dwujezdniowy oraz budowę trzeciego węzła na połączeniu z drogą wojewódzką nr 137.</p>
<p xml:id="div-23">- Przebudowano drogę S3 Sulechów-Racula na odcinku o długości ok. 21 km.</p>
<p xml:id="div-24">Obecnie prowadzone są roboty na:</p>
<p xml:id="div-25">- Obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego (II etap) - odcinek o długości ok. 9,5 km, którego budowę rozpoczęto w 2004 r., a zakończenie planuje się w 2007 r.</p>
<p xml:id="div-26">- Obwodnicy Nowej Soli - odcinek o długości ok. 15 km, którego budowę rozpoczęto w 2004 r., a zakończenie planuje się w 2008 r.</p>
<p xml:id="div-27">Jednocześnie w miarę dostępności środków finansowych będą sukcesywnie podejmowane prace przygotowawcze na kolejnych odcinkach S3 od Nowej Soli do Lubawki.</p>
<p xml:id="div-28">Realizowane i planowane działania w zakresie modernizacji i budowy nowych obiektów infrastruktury drogowej na terenie województwa dolnośląskiego w perspektywie kolejnych lat mają na celu znaczną poprawę zarówno układu komunikacyjnego regionu, jak i warunków bezpieczeństwa ruchu drogowego.</p>
<p xml:id="div-29">Podsekretarz stanu</p>
<p xml:id="div-30">Barbara Kondrat</p>
<p xml:id="div-31">Warszawa, dnia 26 lutego 2007 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>