text_structure.xml
3.62 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając na interpelację posła Ireneusza Rasia, przekazaną przy piśmie z dnia 13 grudnia 2006 r. (znak: SPS-024-2006/06) w sprawie wydania decyzji środowiskowej niezbędnej do budowy drogi S7 na odcinku węzeł Bieżanów-Christo Botewa, poniżej przedstawiam następujące informacje.</p>
<p xml:id="div-2">Zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2006 r. Nr 129, poz. 902, ze zm.) realizacja przedsięwzięć drogowych, będących przedsięwzięciami mogącymi znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu art. 51 ust. 1 pkt 1 przytaczanej ustawy, jest dopuszczalna wyłącznie po uzyskaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia. Decyzję tę wydaje właściwy wojewoda po uzgodnieniu z ministrem środowiska oraz państwowym wojewódzkim inspektorem sanitarnym, zgodnie z art. 48 ust. 2 pkt 2 ww. ustawy. Uzgodnienia te wydane są w formie postanowienia. W przypadku planowanego przedsięwzięcia polegającego na budowie drogi ekspresowej S7 na terenie miasta Krakowa od węzła Bieżanów do węzła Igołomska-Ptaszyckiego (tzw. Trasa Nowohucka) organem właściwym do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia jest wojewoda małopolski.</p>
<p xml:id="div-3">Ponadto informuję, że podstawowym dokumentem przedkładanym organom właściwym do uzgodnienia, a więc ministrowi środowiska oraz państwowemu wojewódzkiemu inspektorowi sanitarnemu, jest raport o oddziaływaniu na środowisko planowego przedsięwzięcia. Zakres tego raportu musi być zgody z wymaganiami określonymi w art. 52 ustawy Prawo ochrony środowiska. W przypadku przedmiotowego przedsięwzięcia, w związku z niepełnymi informacjami zawartymi w raporcie o oddziaływaniu na środowisko, wnioskodawca został wezwany do uzupełnienia przedłożonych materiałów. Raport wymagał między innymi uzupełnienia o dokładną charakterystykę analizowanych wariantów, w szczególności wariantu wskazanego do realizacji, a także przedstawienia dokładnych informacji, jakiego rodzaju czynniki związane z ochroną środowiska zdecydowały o wyborze określonego wariantu. W raporcie brakowało również informacji na temat planowanych obiektów mostowych oraz wariantów ich realizacji ze wskazaniem wariantu rekomendowanego wraz z uzasadnieniem. Konieczne było również precyzyjne określenie sposobów przystosowania obiektów mostowych do pełnienia funkcji przejść dla zwierząt oraz podanie uzasadnienia odstąpienia od budowy odrębnych przejść dla zwierząt. W piśmie z dnia 4.12.2006 r. wnioskodawca uzupełnił brakujące informacje i przedstawił stosowne wyjaśnienia dotyczące oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na środowisko.</p>
<p xml:id="div-4">Uprzejmie informuję, że postanowienie ministra środowiska, uzgadniające realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie drogi ekspresowej S7 na terenie miasta Krakowa od węzła Bieżanów do węzła Igołomska-Ptaszyckiego (tzw. Trasa Nowohucka), zostało wydane w dniu 4 stycznia 2007 r.</p>
<p xml:id="div-5">Z poważaniem</p>
<p xml:id="div-6">Podsekretarz stanu</p>
<p xml:id="div-7">Agnieszka Bolesta</p>
<p xml:id="div-8">Warszawa, dnia 8 stycznia 2007 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>