text_structure.xml 2.91 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na zapytanie posła Andrzeja Szczepańskiego w sprawie modernizacji linii E59 przedstawiam następujące informacje.</p>
        <p xml:id="div-2">Modernizacja linii kolejowej E59 przewidziana jest do realizacji w latach 2007-2013, jako odrębne zadania obejmujące odcinek Wrocław-Poznań oraz Poznań-Świnoujście. Odcinek Poznań-Świnoujście jest na etapie opracowywania dokumentacji przedprojektowej w ramach środków przyznanych z funduszu TEN-T, przeznaczonego na rozwój transeuropejskich korytarzy transportowych.</p>
        <p xml:id="div-3">Natomiast odcinek Wrocław-Poznań realizowany będzie w trzech etapach obejmujących: opracowanie dokumentacji projektowej dla całego odcinka Wrocław-Poznań na długości 162 km, realizację robót budowlanych na odcinku od Wrocławia do granicy woj. dolnośląskiego o długości 58 km oraz realizację robót budowlanych od granicy woj. dolnośląskiego do Poznania o długości 104 km.</p>
        <p xml:id="div-4">Cała dokumentacja projektowa zostanie opracowana do końca 2008 r.</p>
        <p xml:id="div-5">Realizacja robót na odcinku od Wrocławia do granicy woj. dolnośląskiego uzyska dofinansowanie z Programu Operacyjnego ˝Infrastruktura i środowisko˝ na lata 2007-2013, jeśli Minister Środowiska ostatecznie ureguluje kwestię listy obszarów chronionych wchodzących w skład europejskiej sieci Natura 2000.</p>
        <p xml:id="div-6">Roboty budowlane na odcinku od granicy woj. dolnośląskiego do Poznania będą realizowane przy współfinansowaniu ze środków Funduszu Spójności z alokacji na lata 2007-2013. Problemem przy realizacji tego etapu robót może być również brak uzgodnienia przez Ministra Środowiska ostatecznej listy obszarów Natura 2000, ze względu na obszar ptasi Ostoja Rogalińska Doliny Warty, położony w sąsiedztwie planowanej inwestycji.</p>
        <p xml:id="div-7">Jednocześnie informuję, że udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie robót budowlanych będzie uzależnione od pozyskania decyzji Komisji Europejskiej o przydzieleniu środków na współfinansowanie robót oraz wydania stosownych decyzji środowiskowych, a także pozwoleń na budowę.</p>
        <p xml:id="div-8">Ponadto informuję, że wysokość środków budżetowych przewidzianych na finansowanie infrastruktury transportowej, w tym również infrastruktury kolejowej, jest corocznie ustalana przez Sejm.</p>
        <p xml:id="div-9">Z poważaniem</p>
        <p xml:id="div-10">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-11">Mirosław Chaberek</p>
        <p xml:id="div-12">Warszawa, dnia 18 grudnia 2006 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>