text_structure.xml
3.62 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! Nawiązując do pisma z dnia 10 listopada 2006 roku (sygn. SPS-024-1919/06) przekazującego zapytanie posła na Sejm RP pani Krystyny Łybackiej w sprawie zmian w strukturze organizacyjnej Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Poznaniu, uprzejmie przedstawiam następujące informacje.</p>
<p xml:id="div-2">Ustawa z dnia 24 sierpnia 1991 roku o Państwowej Straży Pożarnej (tj.: Dz.U. z 2006 r. Nr 96, poz. 667, z późn. zm.) ujmuje jednostki ratowniczo-gaśnicze w strukturze organizacyjnej komend powiatowych (miejskich) PSP (vide art. 8 ust. 2 ww. ustawy). Organizacja komendy powiatowej (miejskiej) PSP, w tym jednostek ratowniczo-gaśniczych stosownie do art. 13 ww. ustawy, należy do kompetencji komendanta powiatowego (miejskiego) PSP, który ustala regulamin organizacyjny danej komendy i przedkłada go do zatwierdzenia właściwemu terytorialnie komendantowi wojewódzkiemu Państwowej Straży Pożarnej (vide art. 13a ust. 4 ww. ustawy).</p>
<p xml:id="div-3">W związku z wejściem w życie rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 lipca 2006 roku w sprawie ramowej organizacji komendy wojewódzkiej i powiatowej (miejskiej) Państwowej Straży Pożarnej (Dz.U. Nr 143, poz. 1037) w województwie wielkopolskim trwają prace nad przygotowaniem regulaminów organizacyjnych komend powiatowych (miejskich) PSP zgodnych z wymogami ww. rozporządzenia w celu dostosowania ich organizacji do realizowanych zadań ustawowych.</p>
<p xml:id="div-4">Aktualnie schemat organizacyjny komendy miejskiej PSP w Poznaniu zakłada:</p>
<p xml:id="div-5">1) dalsze funkcjonowanie jednostki ratowniczo-gaśniczej PSP nr 8 w Bolechowie z obsadą 33 etatów, tj. wzmocnioną o 2 etaty w stosunku do obsady etatowej ustalonej w obowiązującym regulaminie komendy miejskiej PSP w Poznaniu (regulamin z dnia 1 maja 2005 roku);</p>
<p xml:id="div-6">2) utworzenie posterunku czasowego w Mosinie wyodrębnionego z jednostki ratowniczo-gaśniczej PSP nr 6 w Poznaniu z dzienną obsadą minimum jednego zastępu (czyli nie mniejszą niż występująca obecnie).</p>
<p xml:id="div-7">Wobec powyższego należy wskazać, że planowana reorganizacja komendy miejskiej PSP w Poznaniu nie wpłynie na poziom bezpieczeństwa obywateli (w tym z terenów chronionych przez jednostkę ratowniczo-gaśniczą PSP nr 8 w Bolechowie oraz jednostkę ratowniczo-gaśniczą PSP nr 9 w Mosinie). Planowane rozwiązania oparte są na wielostronnej analizie systemu ochrony przeciwpożarowej na terenie województwa wielkopolskiego. Jednym z analizowanych elementów oprócz występujących zagrożeń jest ocena możliwości operacyjnych, zarówno Państwowej Straży Pożarnej, jak i ochotniczych straży pożarnych.</p>
<p xml:id="div-8">Należy podkreślić, ze wszystkie podejmowane działania zmierzają do stworzenia jak najlepszego (pod względem operacyjnym, organizacyjnym i ekonomicznym) systemu ochrony przeciwpożarowej dla wszystkich mieszkańców województwa wielkopolskiego, w tym na obszarze operacyjnego działania komendy miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Poznaniu.</p>
<p xml:id="div-9">Z poważaniem</p>
<p xml:id="div-10">Podsekretarz stanu</p>
<p xml:id="div-11">Paweł Soloch</p>
<p xml:id="div-12">Warszawa, dnia 4 grudnia 2006 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>