text_structure.xml 3.57 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Odpowiadając na pytanie posła Michała Tobera przekazane przy piśmie z dnia 13 listopada 2006 r., znak: BMwp/zpr-078-331/06/ip, dotyczące wpływu modernizacji drogi nr 579 na ekosystem Kampinoskiego Parku Narodowego, poniżej przedstawiam wyjaśnienia w tej sprawie.</p>
        <p xml:id="div-2">Odnosząc się do kwestii wykonania rzetelnej analizy wpływu przedsięwzięcia polegającego na przebudowie drogi wojewódzkiej nr 579 w relacji Kazuń-Błonie na odcinku od km + 000 do km 29 + 414 na środowisko, uprzejmie informuję, że w dniu 15 lutego 2005 r. wojewoda mazowiecki wydał decyzję znak: WŚR-VII/6810/1291/04/05 w trybie art. 33 ust. 6 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody zezwalającą na realizację przedmiotowego przedsięwzięcia, która sprostowana została postanowieniem wojewody mazowieckiego z dnia 16 lutego 2005 r., znak: WŚR-VII/6810/1291/04/05. Ponadto należy nadmienić, iż ww. decyzja wydana została po przeanalizowaniu raportu dotyczącego wpływu przedmiotowej inwestycji na obszar specjalnej ochrony ptaków - Puszcza Kampinoska, w którym wykazano, że prace remontowe wpłyną w sposób nieistotny na obszar Natura 2000 - Puszcza Kampinoska.</p>
        <p xml:id="div-3">W myśl art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (DzU nr 92, poz. 880 ze zm.) w parkach narodowych zabrania się prowadzenia szeregu działań, w tym budowy lub rozbudowy obiektów budowlanych i urządzeń technicznych, z wyjątkiem obiektów i urządzeń służących celom parku narodowego. Natomiast zgodnie z art. 15 ust. 3 ww. ustawy minister środowiska może zezwolić na odstępstwo od zakazu budowy lub rozbudowy obiektów budowlanych realizowanych w parkach narodowych. Tym samym jedyną możliwość nałożenia ewentualnych ograniczeń w trakcie realizacji i eksploatacji planowanej drogi daje ww. artykuł. Należy tu zauważyć, że dotychczas przedmiotowe zezwolenie nie zostało wydane, a to może oznaczać naruszenie zakazów obowiązujących w parku narodowym i konieczność zastosowania art. 127 ww. ustawy.</p>
        <p xml:id="div-4">Odnosząc się do uczestnictwa dyrekcji Kampinoskiego Parku Narodowego w procesie inwestycyjnym, informuję, że z uzyskanych od Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich informacji wynika, iż inwestor konsultował realizację planowanej inwestycji z przedstawicielami Kampinoskiego Parku Narodowego i Nadleśnictw, przez obszary których przebiega droga. Należy nadmienić, iż Kampinoski Park Narodowy pismem z dnia 21 czerwca 2004 r. przedłożył Mazowieckiemu Zarządowi Dróg Wojewódzkich protokół ustaleń dotyczących przebudowy drogi wojewódzkiej nr 579 relacji Kazuń-Błonie na odcinku przebiegającym przez tereny Parku Narodowego i jego otuliny, w którym zawarł warunki konieczne do spełnienia celem uzgodnienia opracowanego projektu remontu przedmiotowej drogi.</p>
        <p xml:id="div-5">Ponadto uprzejmie informuję, iż Minister Środowiska nie jest organem uzgadniającym realizację tego przedsięwzięcia w trybie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (DzU z 2006 r. nr 129, poz. 902 ze zm.).</p>
        <p xml:id="div-6">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-7">Andrzej Szweda-Lewandowski</p>
        <p xml:id="div-8">Warszawa, dnia 21 grudnia 2006 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>